Islamic Rational Response to Atheism

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Eduard schreef:
Sararje schreef:Oh maak me gek, verklaar je even nader op dit punt even? Mijn kennis van thermodynamica is bovengemiddeld op dit forum dus brand even los. Fyi: tis bij mijn studie een van de hoofdvakken, dus je bent vast gewaarschuwd en hier heb je vast een leuk linkje die veel bekende claims onderuit mbt Thermodynamica:
http://www.talkorigins.org/faqs/thermo.html
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Nee, jij doet de bewering dat er "iets is met de wetten van de thermodynamica" en oneindigheden. Dan is het ook aan jou om dat hard te maken wat je daarmee bedoelt. Feitelijk zeg ik weinig behalve dat ik een flink eind over thermodynamica kan meepraten dus steek van wal.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

@Secularizer: Dit topic staat m.i. in het goede subforum, zie TS (filmpje).
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

CXT schreef:@Secularizer: Dit topic staat m.i. in het goede subforum, zie TS (filmpje).
Dat er een filmpje aan is verbonden wil niet zeggen dat dit de juiste plek is voor deze discussie. Het gaat niet over film tv of iets dergelijks, dus heb ik het verplaatst naar Islam.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Eduard
Banned

Bericht door Eduard »

Sararje schreef:
Eduard schreef:
Sararje schreef:Oh maak me gek, verklaar je even nader op dit punt even? Mijn kennis van thermodynamica is bovengemiddeld op dit forum dus brand even los. Fyi: tis bij mijn studie een van de hoofdvakken, dus je bent vast gewaarschuwd en hier heb je vast een leuk linkje die veel bekende claims onderuit mbt Thermodynamica:
http://www.talkorigins.org/faqs/thermo.html
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Nee, jij doet de bewering dat er "iets is met de wetten van de thermodynamica" en oneindigheden. Dan is het ook aan jou om dat hard te maken wat je daarmee bedoelt. Feitelijk zeg ik weinig behalve dat ik een flink eind over thermodynamica kan meepraten dus steek van wal.
Nee, ik stel je een vraag. Eentje die je blijkbaar niet wil of kan beantwoorden.
Gnothi Seauton
ongelovige
Forum fan

Re: Islamic Rational Response to Atheism

Bericht door ongelovige »

CXT schreef:De Eerste Oorzaak, wat het ook was, is de Creator
Als je aanneemt dat de wereld een soort eindeloze keten van oorzaken en gevolgen is, is het logisch aan te nemen dat er geen begin was. Waarom zou die eindeloze keten, terugredenerend, ergens breken? Aannemen dat deze causale ketens ooit niet bestonden is je eigen hypothese opheffen, natuurlijk omdat je nog iets ánders op tafel wil gooien. Maar dat is wel doelbewuste willekeur. Want eens er een Eerste Oorzaak is krijgt ze plots hoofdletters, verstand, geheugen, emoties, sociale status, zinsbouw, terwijl de redenering enkel tot een domme kracht aanleiding gaf.

Je kan het causaal universum op een willekeurig moment "doorsnijden" en alles wat vóór die tijd was "de Creator" noemen, en alles na dat moment "de Schepping". Maar die redenering gaat op voor om het even welk moment en kan een onbepaald aantal keren gemaakt worden. Ze is feitelijk zinledig.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Eduard schreef:
Nee, ik stel je een vraag. Eentje die je blijkbaar niet wil of kan beantwoorden.
Beste eduard,

Volgens mij kan een vraag pas beantwoord worden als deze duidelijk geformuleerd wordt. Wat is volgens jou de connectie tussen thermodynamica en oneindigheid? Kortom onderbouw je vraag eens dan krijg je vast antwoord :idea:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

youtube schreef:Iedereen gelooft in iets wat oneindig, eeuwig en ongelimiteerd is.
fbs33 schreef:Iets dat oneindig, eeuwig en ongelimiteerd is daaruit volgt onomstotelijk dat dáárvoor geen creator nodig is! (het is er namelijk al, haha
inderdaad, ik had deze al ergens gevonden:
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Eduard
Banned

Bericht door Eduard »

doctorwho schreef:
Eduard schreef:
Beste eduard,

Volgens mij kan een vraag pas beantwoord worden als deze duidelijk geformuleerd wordt. Wat is volgens jou de connectie tussen thermodynamica en oneindigheid? Kortom onderbouw je vraag eens dan krijg je vast antwoord :idea:
De connectie zou voor iedereen die een heel klein beetje kennis heeft van de eerste wet van thermodynamica overduidelijk moeten zijn; energie kan niet worden gecreëerd, noch worden vernietigd. De totale som van energie in de kosmos is een constante. Het is de wet van behoud van energie. Energie is dus altijd aanwezig geweest en zal ook altijd aanwezig zijn (zo lang tijd en ruimte bestaan).
Gnothi Seauton
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

Er zijn wetenschappers die beweren dat de totale som van alle
materie weggestreept kan worden tegen alle gravitationele energie.
Je houdt dan dus 0 energie over. Niks dus.
JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

Eduard schreef:Energie is dus altijd aanwezig geweest en zal ook altijd aanwezig zijn (zo lang tijd en ruimte bestaan).
En wat is nu je vraag?
Ni dieu, ni maître.
Plaats reactie