Nee, jij doet de bewering dat er "iets is met de wetten van de thermodynamica" en oneindigheden. Dan is het ook aan jou om dat hard te maken wat je daarmee bedoelt. Feitelijk zeg ik weinig behalve dat ik een flink eind over thermodynamica kan meepraten dus steek van wal.Eduard schreef:Dat is geen antwoord op mijn vraag.Sararje schreef:Oh maak me gek, verklaar je even nader op dit punt even? Mijn kennis van thermodynamica is bovengemiddeld op dit forum dus brand even los. Fyi: tis bij mijn studie een van de hoofdvakken, dus je bent vast gewaarschuwd en hier heb je vast een leuk linkje die veel bekende claims onderuit mbt Thermodynamica:
http://www.talkorigins.org/faqs/thermo.html
Islamic Rational Response to Atheism
Moderator: Moderators
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Dat er een filmpje aan is verbonden wil niet zeggen dat dit de juiste plek is voor deze discussie. Het gaat niet over film tv of iets dergelijks, dus heb ik het verplaatst naar Islam.CXT schreef:@Secularizer: Dit topic staat m.i. in het goede subforum, zie TS (filmpje).
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Nee, ik stel je een vraag. Eentje die je blijkbaar niet wil of kan beantwoorden.Sararje schreef:Nee, jij doet de bewering dat er "iets is met de wetten van de thermodynamica" en oneindigheden. Dan is het ook aan jou om dat hard te maken wat je daarmee bedoelt. Feitelijk zeg ik weinig behalve dat ik een flink eind over thermodynamica kan meepraten dus steek van wal.Eduard schreef:Dat is geen antwoord op mijn vraag.Sararje schreef:Oh maak me gek, verklaar je even nader op dit punt even? Mijn kennis van thermodynamica is bovengemiddeld op dit forum dus brand even los. Fyi: tis bij mijn studie een van de hoofdvakken, dus je bent vast gewaarschuwd en hier heb je vast een leuk linkje die veel bekende claims onderuit mbt Thermodynamica:
http://www.talkorigins.org/faqs/thermo.html
Gnothi Seauton
-
ongelovige
- Forum fan
Re: Islamic Rational Response to Atheism
Als je aanneemt dat de wereld een soort eindeloze keten van oorzaken en gevolgen is, is het logisch aan te nemen dat er geen begin was. Waarom zou die eindeloze keten, terugredenerend, ergens breken? Aannemen dat deze causale ketens ooit niet bestonden is je eigen hypothese opheffen, natuurlijk omdat je nog iets ánders op tafel wil gooien. Maar dat is wel doelbewuste willekeur. Want eens er een Eerste Oorzaak is krijgt ze plots hoofdletters, verstand, geheugen, emoties, sociale status, zinsbouw, terwijl de redenering enkel tot een domme kracht aanleiding gaf.CXT schreef:De Eerste Oorzaak, wat het ook was, is de Creator
Je kan het causaal universum op een willekeurig moment "doorsnijden" en alles wat vóór die tijd was "de Creator" noemen, en alles na dat moment "de Schepping". Maar die redenering gaat op voor om het even welk moment en kan een onbepaald aantal keren gemaakt worden. Ze is feitelijk zinledig.
Beste eduard,Eduard schreef:
Nee, ik stel je een vraag. Eentje die je blijkbaar niet wil of kan beantwoorden.
Volgens mij kan een vraag pas beantwoord worden als deze duidelijk geformuleerd wordt. Wat is volgens jou de connectie tussen thermodynamica en oneindigheid? Kortom onderbouw je vraag eens dan krijg je vast antwoord
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- collegavanerik
- Superposter
youtube schreef:Iedereen gelooft in iets wat oneindig, eeuwig en ongelimiteerd is.
inderdaad, ik had deze al ergens gevonden:fbs33 schreef:Iets dat oneindig, eeuwig en ongelimiteerd is daaruit volgt onomstotelijk dat dáárvoor geen creator nodig is! (het is er namelijk al, haha

Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
De connectie zou voor iedereen die een heel klein beetje kennis heeft van de eerste wet van thermodynamica overduidelijk moeten zijn; energie kan niet worden gecreëerd, noch worden vernietigd. De totale som van energie in de kosmos is een constante. Het is de wet van behoud van energie. Energie is dus altijd aanwezig geweest en zal ook altijd aanwezig zijn (zo lang tijd en ruimte bestaan).doctorwho schreef:Beste eduard,Eduard schreef:
Nee, ik stel je een vraag. Eentje die je blijkbaar niet wil of kan beantwoorden.
Volgens mij kan een vraag pas beantwoord worden als deze duidelijk geformuleerd wordt. Wat is volgens jou de connectie tussen thermodynamica en oneindigheid? Kortom onderbouw je vraag eens dan krijg je vast antwoord
Gnothi Seauton