Hoe denk je over de islam?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Hoe denk je over de islam?

Zeer positief
4
10%
Positief
1
2%
Neutraal
3
7%
Negatief
10
24%
Zeer negatief
24
57%

Totaal aantal stemmen: 42

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Theoloog schreef: Zie jij mensonterende problemen of talibaneske totalitarismen op Urk, of in Staphorst omdat de SGP het daar voor het zeggen heeft?
Nee lolbroek :) . Ze hebben het niet voor het zeggen, omdat er een overkoepelend orgaan is, dwz, de nationale politiek. Die heeft het werkelijk voor het zeggen. Gelukkig is de kans uiterst klein, zeg maar nihil, dat het op korte termijn gaat gebeuren, maar als de S.G.P. het landelijk voor het zeggen zou krijgen, dan wil ik niet zeggen dat dan meteen het rasphuis weer geopend wordt (waar ketters en afgodendienaren dwangarbeid moeten verrichten), en men wekelijks de atheïsten tot de galg veroordeeld, maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat de vrijheid zeer sterk zal worden ingeperkt.
Geef mensen democratische ruimte om zich te organiseren en te uiten (via partij, krant, televisie, rapgroepen) en mensen zullen functioneren binnen het systeem.
Dat gebeurt toch?
Sluit ze uit, en ze zullen zich onrechtvaardig behandeld voelen en zich gewelddadig verzetten.
Maar ze worden toch niet uitgesloten? En als ze wél uitgesloten zouden worden in sommige gevallen, waardoor komt dat dan?
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Satanist

Re: Hoe denk je over de islam?

Bericht door Satanist »

Zonde schreef:Ik ben benieuwd hoe jullie over islam denken, de vraag is puur gericht op de religie.
Ik vindt de islam een achterkijke en dodelijke religie.
Er is een religie die het veel beter doet dan de islam.
Hier een uitleg over deze religie

[Satanisme] Een korte uitleg
« Gepost op: 24 , 2006, 02:55:06 pm »

--------------------------------------------------------------------------------

de beste post met info
Nah dat ik weet is dat ze geen god vereren maar dat ze zichzelf als god moeten zien in het geloof. Niets doet ertoe alleen jezelf. Jij bent belangrijk.

Lees dit maar eens..
vond het op satanisme.nl

Er is een religie die de mensheid niet onderdrukt.
Er is een religie die de mens neemt zoals zij is.
Er is een religie die de vrouw vrouw laat zijn; sexy en geweldig mooi.
Er is een religie in wiens naam nog nooit oorlogen gevoerd zijn.
Er is een religie die accepteert dat ieder mens anders is.
Er is een religie die accepteert dat sommigen op hun eigen geslacht vallen en anderen op het andere geslacht.
Er is een religie die accepteert dat de mens fetishen heeft en vindt dat die uitgeleefd moeten worden.
Er is een religie die ernaar streeft ieder mens op te tillen naar een hoger niveau en tegelijkertijd realiseert dat ieder mens dit op een andere wijze doet.
Er is een religie die vindt dat mannen en vrouwen gelijk behandeld dienen te worden.
Er is een religie voor mensen als U en ik.

Deze religie heet Satanisme.

Als de naam U afschrikt zit U nog teveel vast in een ander geloof.

Deze religie is interessant voor mensen die zich niet af laten schrikken door een naam of door fictie die meer dan 2000 jaar geleden geschreven is.
Deze religie is voor mensen van nu.

Mensen die met beide benen op de aarde staan.
Mensen die het leven genieten zoals het bedoeld is.
Mensen die het leven NU leven en niet alleen maar voorbereidend op een volgend leven.
Mensen die graag flirten.
Mensen die graag feesten.
Mensen die daarnaast ook serieus kunnen zijn en over het leven nadenken.

Er zijn verschillende niveaus om met deze religie om te gaan.

Het eerste niveau is inleren. Dit houdt in dat U zich inleest in wat er over Satanisme geschreven is, zodat U een beetje een idee heeft waar het over gaat. Er wordt niet van U verwacht dat U het met alles eens bent. Satanisme is niet voor jaknikkers. Satanisten zijn Eigengereide, Eigenwijze mensen. Een goed begin is The Satanic Bible.

Het tweede niveau is het niveau van het praktizeren van de levensfilosofie. U leeft als Satanist. U komt in contact met andere Satanisten Of U het aan U omgeving kenbaar maakt dat U Satanist bent bepaalt U zelf. Wij schrijven U niet voor hoe U dient te leven.

Het derde niveau is dat van de Magiër. U leeft als Satanist, en voegt daar de Satanistische rituelen aan toe. Satanistische Magie stelt U in staat meer, directer en beter vorm te geven aan Uw leven. Deze vorm van Satanisme vindt U in de Kerk van Satan.

door Serilea

laatste reply
Sonnilion schreef:
Niet bepaald aardig hier. Meteen bestempeld met puberaal.
Ik weet dan ook niet alles van elk onderwerp. Daarom praat ik ook met veel mensen over dit soort onderwerpen en lees ik ook veel.
Als iemand vind dat ik iets verkeerds zeg, vind ik het fijner als iemand dat normaal brengt. En als je je irriteert aan mij, negeer me dan.
Maar goed, ga maar niet meer in over wat ik heb gezegd. Het komt zo toch nergens. Of het nou aan mij ligt of aan iemand anders.

Discussies lopen soms hoog op, maar neem dingen niet te persoonlijk. Juist door dergelijke discussies leren we veel van de materie en elkaar

MVG Georges
Religie is de vrijwillige celstraf voor het verstand.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Satanist schreef: Ik vindt de islam een achterkijke en dodelijke religie.
<<knip>>
Discussies lopen soms hoog op, maar neem dingen niet te persoonlijk. Juist door dergelijke discussies leren we veel van de materie en elkaar

MVG Georges

Een religie die het "veel beter" doet?
Leg mij eens uit in welk opzicht religie het uberhaupt "goed" kan doen.

Ik heb een hoop geduld en hou wel van wat discussie. Maar ik neem
wel vrijwel alles persoonlijk, als het op een of andere manier - direct
of indirect - aan mijn persoon gericht is. Ik zal dan ook hoogstpersoonlijk reageren.
Mocht het niet persoonlijk zijn, dan copy-paste ik gewoon wat terug.

Met de groeten van Joe Ha Nee-tch

:twisted:
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Er is een religie die accepteert dat sommigen op hun eigen geslacht vallen en anderen op het andere geslacht.
Er is een religie die accepteert dat de mens fetishen heeft en vindt dat die uitgeleefd moeten worden.
Er is een religie die ernaar streeft ieder mens op te tillen naar een hoger niveau en tegelijkertijd realiseert dat ieder mens dit op een andere wijze doet.
Er is een religie die vindt dat mannen en vrouwen gelijk behandeld dienen te worden.
Ja maar, dat is ook mijn levenshouding, waarvoor zou ik daar een religie voor nodig hebben?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Satanist

Bericht door Satanist »

collegavanerik schreef:
Zonde schreef:Ik ben benieuwd hoe jullie over islam denken, de vraag is puur gericht op de religie.
islam= koran?
beschrijf religie. :evil3:

als we ons beperken tot de vijf zuilen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vijf_zuilen_van_de_islam

De geloofsbelijdenis (shahadah)
zinloos
De rituele gebeden (salat of salah)
zinloos
Het geven van aalmoezen (zakat of zakah)
goed
Het vasten tijdens ramadan (saum of siyam)
zinloos
De pelgrimstocht naar Mekka (hadj, hajj of haj)
zinloos

20% van 10: de islam krijgt van mij een 2.
Dit bedoel ik nu is dit een vorm van respect!!!!!
Puur godslaster laat iedereen in zijn waarde,ze zeggen toch ook niets over ons geloof???????
Religie is de vrijwillige celstraf voor het verstand.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Oooh neeeeee????? Wel eens op een moslimforum geweest? Kennelijk niet, want daar wordt heel wat gal uitgespuugd over 'ons' geloof! Het woord Christenhonden is een uitvinding van moslims, de term ongelovige honden of varkens is een uitvinding van moslims.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

Hoe moslims (en dan vooral bekeerlingen) over het christendom denken: http://www.ontdekislam.nl/forum/viewfor ... 4dfccd79c4
Ni dieu, ni maître.
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Satanisme schrikt mij niet af, ik vind het nutteloos. De mensen die ik ken die zichzelf Satanist noemen zijn types die zich willen afzetten tegen de maatschappij en gevestigde religies, in mijn ogen op een wat onzinnige manier. Bovendien wordt Satanisme gekoppeld aan verschillende praktijken waar ik mij graag verre van hou. En met magische rituelen heb ik helemaal niets, de gemiddelde humanist kan zich net zo goed conformeren met de voordelen die jij opnoemt. Daarvoor is religie overbodig.
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
Arwin Rummel
Banned

Bericht door Arwin Rummel »

Ik ben benieuwd hoe jullie over islam denken, de vraag is puur gericht op de religie.
Ik wil gerust de vraag beantwoorden, maar welke soort Islam bedoelt men hier?
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Arwin Rummel schreef:
Ik ben benieuwd hoe jullie over islam denken, de vraag is puur gericht op de religie.
Ik wil gerust de vraag beantwoorden, maar welke soort Islam bedoelt men hier?
Alle Islam. Je weet toch....
Arwin Rummel
Banned

Bericht door Arwin Rummel »

Alle Islam. Je weet toch....
Euh nee...DE Islam bestaat niet, net als HET christendom, er zijn vele strekkingen die veel verschillen. Dus over welke Islam gaat het hier? Eigenlijk moet zonde die vraag beantwoorden, hij begon het topic als ik me niet vergis.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Afbeelding
Mijn MENING:
Allemaal familie toch ?
en natuurlijk zoals in alle goede families ...ruzies over de erfenissen en elkaars slaafjes
en handel...
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 31 jul 2008 21:59, 7 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

De werkelijke Islam is denk ik de Islam zoals die gepredikt werd door Mohammed en de eerste kaliefen. Mijn indruk van díé islam, is niet zo positief.
Maar 'de Islam' van vrijzinnige moslims, die niet het onfraaie voorbeeld van de Stichter volgen, daar is meestal niet zo veel mis mee (behalve dat het, mijns inziens, humbug is). Sommigen, zoals de al eerder genoemde Fouad Laroui, is eigenlijk een verlicht humanist.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
af87
Forum fan
Contacteer:

Bericht door af87 »

Satanist schreef:
Ik vindt de islam een achterkijke en dodelijke religie.

[Satanisme] Een korte uitleg
« Gepost op: 24 , 2006, 02:55:06 pm »

--------------------------------------------------------------------------------

de beste post met info
Nah dat ik weet is dat ze geen god vereren maar dat ze zichzelf als god moeten zien in het geloof. Niets doet ertoe alleen jezelf. Jij bent belangrijk.

Lees dit maar eens..
vond het op satanisme.nl
Gevonden of zelf geschreven? Dat lijkt me wel een terechte vraag om even te stellen. Ben je niet gewoon bezig om eigen oude postings te recyclen Maar goed dan de rest nog even kort doornemen..

Deze religie heet Satanisme.
Leuk maar hoe zit het om ter afwijzing van andere religies een concept. Namelijk satan, de zogenaamde duivel te gebruiken als referentie voor de naam van deze veronderstelde religie. Wel raar, maar is het ook waar? Of is het gewoon weer het zoveelste hersenspinsel van verdwaasde mensen.
Als de naam U afschrikt zit U nog teveel vast in een ander geloof.
En welk geloof is dat dan. Is het niet een beetje aanmatigend om je te beroepen op generalisaties. Spreek voor je eigen geloof maar hou 'ons' er maar buiten. De rest geloof ik ook niet, enkel een voetnoot ter overdenking. Waar slaat je onderschrift dan op? "Religie is de vrijwillige celstraf voor het verstand." wel heel toepasselijk vindt je niet?
God is enkel een gedachte experiment..epic fail.
Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo »

JanC schreef:Hoe moslims (en dan vooral bekeerlingen) over het christendom denken...
Ik zag een topic met als titel: "Incest in de Bijbel". Moest meteen denken aan "Pedofilie in de Koran" :roll:
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
Plaats reactie