In welk systeem zou u willen leven?

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Trialk schreef: Waarvoor leeft u ?
Ik leef voor mijn vrouw, mijn kinderen, mijn muziek, omdat ik ademhaal en mijn hart en andere organen e.d. (nog steeds) werken, omdat ik nu eenmaal geboren ben. Heel kort gezegd, om een zo plezierig mogelijk leven te hebben.

Mvg.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Atheist_1984
Ervaren pen

Re: In welk systeem zou u willen leven?

Bericht door Atheist_1984 »

trialk schreef:Waarvoor leeft u ?
Voor mezelf en om een zo goed mogelijk leven te leiden
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
trialk
Forum fan

Re: In welk systeem zou u willen leven?

Bericht door trialk »

Atheist_1984 schreef:
trialk schreef:Waarvoor leeft u ?
Voor mezelf en om een zo goed mogelijk leven te leiden
en uw anderen (sociaal netwerk) :!:
iets delen ook immaterieel?
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Waarom leef je ?
Geen idee
Misschien om kindjes te maken zoals ook de pastoors en ander kaderpersoneel vroeger oplegden en benadrukten in moeilijke tijden ?
http://www.youtube.com/watch?v=U0kJHQpvgB8

De vraag heeft me ook nooit zo verontrust : ik heb altijd getracht er te leren mee leven ( liefst een beetje prettig zolang het kon ) zodat het toch een beetje vanzelf gaat ipv erover te tobben ....

Ik leef tegenwoordig nog juist genoeg om immaterieele berichtjes te lezen ... wat meook veelplezier verschaft
Een sociaal netwerk is daarbij een uitstekend vangnet ...maar dat weet U ook wel net zoals de meesten dat sowieso weten .....

Waarom leef je ?
'T zit allemaal ergens in het verleden van onze stamlijn , denk ik ...
Net als ziekelijk moddervet worden in tijden van overvloed
of de mot die tegen de lamp vliegt , omdat ze denkt dat het de maan is

Wij leven voor het beloofde "geluk" ?
maar dat is echter zeer moeilijk voor een vis op het droge ....
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

waarom leef je
Om Allaah te aanbidden
dochter van Henk
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Vera schreef:
waarom leef je
Om Allaah te aanbidden
Om een waanidee achterna te lopen, bedoel je? Nee, dank u.

En zelfs al zou die Allaah van je bestaan, dan zou het toch een
treurige boel zijn als je enige doel in het leven is om hem te
aanbidden. Of niet?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ik aanbid liever de zon ( in de zomer toch )
Een macho maangod vind ik maar niets , geef me maar bleke ( Se)lena
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Vera schreef:
waarom leef je
Om Allaah te aanbidden
Wat is daar de zin van? Wat heeft God daaraan?
Samante

Bericht door Samante »

Theoloog schreef:
Vera schreef:
waarom leef je
Om Allaah te aanbidden
Allah zou eens, net als Ringo Starr zijn fans moeten toespreken.
Vera
Forum fan

Bericht door Vera »

Theoloog schreef:
Vera schreef:
waarom leef je
Om Allaah te aanbidden
"En Ik heb de Djinn´s en de mens slechts geschapen om Mij te aanbidden. Ik wens van hen niet van levensonderhoud te worden voorzien en Ik wens niet dat zij mij voeden. Allah is de voorziener die sterke kracht heeft." (Soerat Ad-dzarijaat: versen 56 - 58 )

Allaah bericht dus dat de wijsheid achter het scheppen van de mens en de djinn het dienen van Hem is. Hij, de Verhevene, heeft hun aanbidding niet nodig, integendeel, zij hebben het nodig omdat zij aan Allah onderdanig zijn.
dochter van Henk
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Vera schreef:
Theoloog schreef:
Vera schreef: Om Allaah te aanbidden
"En Ik heb de Djinn´s en de mens slechts geschapen om Mij te aanbidden. Ik wens van hen niet van levensonderhoud te worden voorzien en Ik wens niet dat zij mij voeden. Allah is de voorziener die sterke kracht heeft." (Soerat Ad-dzarijaat: versen 56 - 58 )

Allaah bericht dus dat de wijsheid achter het scheppen van de mens en de djinn het dienen van Hem is. Hij, de Verhevene, heeft hun aanbidding niet nodig, integendeel, zij hebben het nodig omdat zij aan Allah onderdanig zijn.
Er zijn een paar dingen die een mens nodig heeft: voedsel, kleding, een dak boven het hoofd, seks, als zinvol ervaren arbeid en het gevoel een betekenisvol leven te leiden.

Dagelijks lijden miljoenen mensen honger, en wonen in krotten, terwijl Hij toch hun Voorziener is, die niet faalt.

Waar zijn z'n prioriteiten?
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Dank voor jullie antwoorden,ook aan de zijlijn doe ik wel iets wie meer over me en mij queeste (woord) wil weten kan meer lezen in o.a. nachtvoorstelling http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=5260 en andere berichies een piepklein ochtendje leeswerk volgens mijn gewaardeerde Reformed. :angel12: :)
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Vera schreef:
Theoloog schreef:
Vera schreef: Om Allaah te aanbidden

Allah bestaat niet en de Koran is net als de Bijbel een door de mens uit de duim gezogen verhaal. Waarom zou je je leven daaraan wijden? Ja, ik weet wel dat je het niet met me eens bent dat Allah niet bestaat. Je kunt niet bewijzen dat Allah bestaat, maar als gelovige heb je dat ook niet nodig; gelovigen geloven blind in datgene waarover ze gehersenspoeld zijn.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
pcrs
Forum fan

Bericht door pcrs »

ongelovige schreef:Op de vraag "in welk systeem zou u willen leven?" is mijn antwoord: in een pluralistische samenleving. Dat wil zeggen, in een systeem waar ieder persoon mag denken wat hij of zij wil, tot op het punt dat anderen gehinderd worden of erger. Dus waar vrijheid enkel beperkt wordt om anderen te beschermen.
Dan neem ik aan dat je anarchist bent aangezien de staat een kunstmatige door mensen verzonnen vrijheidsbeperking is.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Vera,

Je hebt gelijk! Het is inderdaad hoogst noodzakelijk om voor Allah te bidden in de hoop dat er leven na dit leven is en in de hoop dat dit een beter leven is.

Want!

Want van de geclaimde 1,5 miljard moslims is het maar droevig gesteld op deze aardbol.
Elk islamitsch land, elk, zonder uitzondering, heeft een lagere levensstandaard dan die van de 'infidels'. En de paar uitzonderingen die bij de beesten af rijk zijn zijn meestal olie sheiks die o zo hun best doen om al die verderfelijke aardse rommel -- Rolls Royce, air conditioning, een luxe jacht met gouden kranen, etc... -- van die verderfelijke ínfidels' te kopen. Blijkbaar is het moslim zijn geen garantie om, net zo als de verachtelijke atheïst Bill Gates, miljarden te besteden aan het verbeteren van de levenscondities van de mensheid in het algemeen. Tenzij je natuurlijk het neerzetten van de zoveelste moskee -- bij voorkeur de grootste! -- in Nederland of enig ander land beschouwd als een bijzonder nuttige bijdrage voor het verbeteren van de menselijke condities.

Oh ja...hoeveel Nobel prijzen in de wetenschap hebben de moslims ook alweer gewonnen?
En hoeveel door de Joden? Let wel, van de geclaimde Joden zijn er maar enige tientallen miljoenen. Het internationaal terrorisme is natuurlijk wel weer een gedenkwaardig export product die in zijn geheel toe te schrijven is aan zekere dogma's uit de islamitsche geloofsleer. Alleen al de discriminerende termen 'dar al harb' en 'dar al salaam' en de praktische uitvoering en betekenis hiervan is tekenend.
Maar ja...of dit nu iets is om bijzonder trots op te zijn!?!

MvG, Wim Ahlers.
Laatst gewijzigd door wahlers op 16 okt 2008 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Plaats reactie