Over heilige en onschuldige lichtwezentjes en nazi ego's
Moderator: Moderators
-
L. Langeweg
- Forum fan
Ik zal dat artikel voor jouw genoegen even doornemen. Maar ik zeg je eerlijk dat ik veel materiaal wat betreft altrnatieve verklaringen al heb gelezen, en dat het altijd volstaat met teksten die over het hoofd zien van wat door de ware "hands on" onderzoekers duidelijk is ontdekt en beschreven. En dat die alternatieve verklaringen altijd worden gegeven door mensen die zelf geen onderzoek naar de BDE hebben gedaan.
Intussen wil jij misschien het artikel in The Lancet lezen:
http://profezie3m.altervista.org/archiv ... et_NDE.htm
Intussen wil jij misschien het artikel in The Lancet lezen:
http://profezie3m.altervista.org/archiv ... et_NDE.htm
- Socratoteles
- Diehard
Die onderbouwing was allesbehalve solide. Om er een paar puntjes uit te pikken:L. Langeweg schreef:De wetenschappelijke onderbouwing van zijn eindrapport is zó solide dat het meest sceptische, orthodoxe en gezaghebbende vakblad voor chirurgen van de wereld -The Lancet- het wel móest publiceren.
- Van Lommel stelde dat er reden is om aan te nemen dat de BDE optreedt als het EEG al vlak is, zodat die 'van buiten' zou moeten komen. Heeft 'ie nooit onderbouwd.
- In zijn artikel in the Lancet beweerde hij dat al zijn proefpersonen een EEG hadden ondergaan, wat achteraf een leugen bleek te zijn.
En zo waren er wel meer punten die op z'n best dubieus waren en waar - terecht - veel wetenschappelijke kritiek op is gekomen (die hij naar eigen zeggen nooit gelezen heeft, omdat hij er onrustig van wordt*).
Mocht jij minder last hebben van onrustigheid en geinteresseerd zijn in kritiek op de onwetenschappelijke methodes van dhr Van Lommel, de volgende linkjes zijn erg goed leesbaar:
http://evolutie.blog.com/2474079/
http://evolutie.blog.com/2487314/
http://evolutie.blog.com/2492662/
http://evolutie.blog.com/2539193/
http://evolutie.blog.com/2539520/
http://evolutie.blog.com/2499035/
http://evolutie.blog.com/2505613/
* interview NRC zaterdag 9 februari 2008
Mt 5:47lees het vers dat even boven het door jou geciteerde staat. Dat geeft aan waarin we de volmaaktheid van de Vader -symbool voor ons BronZelf- in ons kunnen laten werken.
En indien gij alleen uw broeders groet, waarin doet gij meer dan het gewone? Doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Ja, het ervaren van de volmaakte liefde die je bent, doet je ook ervaren dat deze volmaakte liefde in ieder zijn ware wezen is.
Dus geen onderscheid meer van die is wel en die is niet mijn broeder(de groep die mijn gedachtegoed vertegenwoordigd).
Ik heb geen BDE meegemaakt en ook weet ik niet veel van onderzoeken en dergelijke.
En toch weet ik deze dingen uit ervaring(een soort begrip dat begint te ontwaken). Terwijl ik beslist niet alles voor zoete koek slik.
In ieder geval hoop ik dat de wereld van morgen steeds meer gestoeld mag zijn op de verbondenheid van alle mensen in liefde en éénheid die we volgens mij in wezen zijn.
Nu weet ik zeker dat ik off topic ben.
Groet,
Pieter
'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)
-
L. Langeweg
- Forum fan
Best mensen, je gelooft maar welke verklaring je wil. Mijn zegen heb je.
Om nog even te antwoorden op het verzoek van doctorwho:
Ik had dat artikel al gelezen zie ik. En heb er zelfs al een discussie over gevolgd op het blog van Sten Omen onder de titel "Pim van Lommel - Eeuwig Bewustzijn".
Niet alleen heb ik zelf een keer DMT ingenomen en ervaren zo'n 30 jaar geleden, maar weet ook dat het niet alleen niet een erg prettige ervaring voor me was, hij verschilde ook hemelsbreed van de andere ervaringen die ik later wel genoot. En uit onderzoek is ook gebleken dat de BDE inderdaad onvergelijkbaar gelukkiger en betekenisvoller is. Ook dan die in verband met hersen letsel en helemaal dan die tijdens epileptische aanvallen.
Over dat laatste het volgende:
Gedurende 6 jaar kende ik een Indiaans meisje dat soms wel 3 vreselijke epileptische aanvallen per dag had in het bergdorpje in Mexico waar ik woonde.
Op een dag hoorde ik weer die angstaanjagende gil van haar en zag hoe ze zoals gewoonlijk aan het begin van een aanval haar rechterbeentje en armpje trillend uitstak. Ik kreeg een ingeving om snel het volgende tegen haar te zeggen, terwijl ik in haar donkere gedilateerde met angst gevulde pupillen keek (in het Spaans):
"Leovi, dit is slecht een droom! We zijn deze dieren niet! We zijn geesten van God!"
Tot m'n verbazing liet ze haar armpje zakken en trok ze haar beentje weer terug onder haar, en kwam ze langzaam weer tot de normaliteit. De aanval zette niet door, maar was geaborteerd!
Ik vroeg haar: "Voel je je al beter?" Ze kon nog niet spreken -dat kwam 5 min. later terug- maar ze glimlachte tegen me, en knikte lichtjes "Ja".
Dit ritueel herhaalde zich honderden keren nadien. Want ze kwam me bijna dagelijks opzoeken.
Ik kocht medicijnen voor haar, maar een daarvan liet haar tandvlees over haar tanden groeien, en een ander versufde haar. Bovendien kreeg ze nog steeds nu en dan een aanval. Ze toonde me haar tandvlees, en liet me weten liever dat medicijn niet meer te nemen. En haar moeder wilde niet dat ze dat andere -versuffende- medicament nog langer innam.
Soms hoorde ik haar gil van ver af. Dan rende ik naar haar toe, en herhaalde de zin tegen haar. Maar dan was het al te laat; de aanval was al te ver doorgezet, en ik kon haar bewustzijn niet meer bereiken. Dan viel ze stuiptrekken op de grond, en begon met schuim op haar mondje dierlijke geluiden te maken, urineerde en onlaste zich. Dat doorde ongeveer 20 à 30 minuten. Het was pijlijk om aan te zien.
Maar elke keer dat ik op tijd bij haar was -omdat ze binnen 10 meter van me af was- en gedurende de eerste 7 seconden van het begin van de aanval tegen haar zei: "Leovi, dit is slecht een droom! We zijn deze dieren niet! We zijn geesten van God!", zette de aanval niet door.
Een BBE -Bijzondere Bewustzijn Ervaring- kan op vele manieren plaatsvinden. Tijdens een lichamelijk dood trauma, door hallucinogene planten, door meditatie oefeningen, en zelfs spontaan. Dat laatste duidt aan dat die andere stimulanten mogelijk als placebo dienen.
Verde zie ik dat de sceptici in hun publicaties en de reageerders hier blijkbaar niet willen nadenken over die van geboorte af blinden en die vrouw wiens ogen dichtgeplakt waren enz., dus als het meest voor de hand liggende niet wordt aanvaart; het zij zo.
Zoals ik al eerder zei (geleerd van de Indianen) "Je kan een ezel niet dwingen te drinken als hij niet wil."
En uiteraard noem ik hier niemand dat nuttige lastdiertje. Ik suggereer enkel dat men geen enkele verplichting heeft zoveel moeite te doen dat beestje te imiteren.
Want als Wie je ècht bent was je dan wel uit pure NaastenLiefde van tevoren bereid jezelf als een halstarrig onintelligent wezentje te ervaren, Wie je bent is godzijdank heel anders!
En dat weet ik zeker dankzij BBE-n, die vele overeenomsten hadden met wat BDE-rs vertellen te hebben ervaren.

Om nog even te antwoorden op het verzoek van doctorwho:
Ik had dat artikel al gelezen zie ik. En heb er zelfs al een discussie over gevolgd op het blog van Sten Omen onder de titel "Pim van Lommel - Eeuwig Bewustzijn".
Niet alleen heb ik zelf een keer DMT ingenomen en ervaren zo'n 30 jaar geleden, maar weet ook dat het niet alleen niet een erg prettige ervaring voor me was, hij verschilde ook hemelsbreed van de andere ervaringen die ik later wel genoot. En uit onderzoek is ook gebleken dat de BDE inderdaad onvergelijkbaar gelukkiger en betekenisvoller is. Ook dan die in verband met hersen letsel en helemaal dan die tijdens epileptische aanvallen.
Over dat laatste het volgende:
Gedurende 6 jaar kende ik een Indiaans meisje dat soms wel 3 vreselijke epileptische aanvallen per dag had in het bergdorpje in Mexico waar ik woonde.
Op een dag hoorde ik weer die angstaanjagende gil van haar en zag hoe ze zoals gewoonlijk aan het begin van een aanval haar rechterbeentje en armpje trillend uitstak. Ik kreeg een ingeving om snel het volgende tegen haar te zeggen, terwijl ik in haar donkere gedilateerde met angst gevulde pupillen keek (in het Spaans):
"Leovi, dit is slecht een droom! We zijn deze dieren niet! We zijn geesten van God!"
Tot m'n verbazing liet ze haar armpje zakken en trok ze haar beentje weer terug onder haar, en kwam ze langzaam weer tot de normaliteit. De aanval zette niet door, maar was geaborteerd!
Ik vroeg haar: "Voel je je al beter?" Ze kon nog niet spreken -dat kwam 5 min. later terug- maar ze glimlachte tegen me, en knikte lichtjes "Ja".
Dit ritueel herhaalde zich honderden keren nadien. Want ze kwam me bijna dagelijks opzoeken.
Ik kocht medicijnen voor haar, maar een daarvan liet haar tandvlees over haar tanden groeien, en een ander versufde haar. Bovendien kreeg ze nog steeds nu en dan een aanval. Ze toonde me haar tandvlees, en liet me weten liever dat medicijn niet meer te nemen. En haar moeder wilde niet dat ze dat andere -versuffende- medicament nog langer innam.
Soms hoorde ik haar gil van ver af. Dan rende ik naar haar toe, en herhaalde de zin tegen haar. Maar dan was het al te laat; de aanval was al te ver doorgezet, en ik kon haar bewustzijn niet meer bereiken. Dan viel ze stuiptrekken op de grond, en begon met schuim op haar mondje dierlijke geluiden te maken, urineerde en onlaste zich. Dat doorde ongeveer 20 à 30 minuten. Het was pijlijk om aan te zien.
Maar elke keer dat ik op tijd bij haar was -omdat ze binnen 10 meter van me af was- en gedurende de eerste 7 seconden van het begin van de aanval tegen haar zei: "Leovi, dit is slecht een droom! We zijn deze dieren niet! We zijn geesten van God!", zette de aanval niet door.
Een BBE -Bijzondere Bewustzijn Ervaring- kan op vele manieren plaatsvinden. Tijdens een lichamelijk dood trauma, door hallucinogene planten, door meditatie oefeningen, en zelfs spontaan. Dat laatste duidt aan dat die andere stimulanten mogelijk als placebo dienen.
Verde zie ik dat de sceptici in hun publicaties en de reageerders hier blijkbaar niet willen nadenken over die van geboorte af blinden en die vrouw wiens ogen dichtgeplakt waren enz., dus als het meest voor de hand liggende niet wordt aanvaart; het zij zo.
Zoals ik al eerder zei (geleerd van de Indianen) "Je kan een ezel niet dwingen te drinken als hij niet wil."
En uiteraard noem ik hier niemand dat nuttige lastdiertje. Ik suggereer enkel dat men geen enkele verplichting heeft zoveel moeite te doen dat beestje te imiteren.
Want als Wie je ècht bent was je dan wel uit pure NaastenLiefde van tevoren bereid jezelf als een halstarrig onintelligent wezentje te ervaren, Wie je bent is godzijdank heel anders!
En dat weet ik zeker dankzij BBE-n, die vele overeenomsten hadden met wat BDE-rs vertellen te hebben ervaren.
Laatst gewijzigd door L. Langeweg op 16 aug 2008 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Ach, voor mij ben je gewoon een toneelspelend internetfiguur met mooie praatjes. En dat is precies wat je bent. Alles wat je hier doet, maakt je tot wat je hier bent. Daarbuiten ben je totaal iemand anders, maar dat weet je zelf ook wel ...
p.s. Kan de BDE discussie misschien afgesplitst worden ?
p.s. Kan de BDE discussie misschien afgesplitst worden ?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
-
L. Langeweg
- Forum fan
Pieter,
Wie iedereen in werkelijkheid is is een Godgegeven.
Maar in deze droom ervaart Diegene Die we in werkelijkheid Zijn helaas nog niet in iedereen Zijn Eigen ware Identiteit, maar inplaats daarvan een andere, al is dat slechts een illusoire virtual reality vermomming.
In die zin heb je volkomen gelijk, Joe Hn!
Maar nog niet tot Zichzelf en Zijn Glorie gekomen zijnd, kan Hij als die vermomming wel eens moeilijk jegens Zichzelf als zodanig en Zijn mede vermommingen doen.
Daarom staat er ook ergens iets over paarlen enz.
Het ga je goed!
Wie iedereen in werkelijkheid is is een Godgegeven.
Maar in deze droom ervaart Diegene Die we in werkelijkheid Zijn helaas nog niet in iedereen Zijn Eigen ware Identiteit, maar inplaats daarvan een andere, al is dat slechts een illusoire virtual reality vermomming.
In die zin heb je volkomen gelijk, Joe Hn!
Maar nog niet tot Zichzelf en Zijn Glorie gekomen zijnd, kan Hij als die vermomming wel eens moeilijk jegens Zichzelf als zodanig en Zijn mede vermommingen doen.
Daarom staat er ook ergens iets over paarlen enz.
Het ga je goed!
Dank je. Ga je weg?L. Langeweg schreef: Het ga je goed!
Ik was eigenlijk nog wel erg nieuwsgierig of je zelf ooit een (B)DE hebt gehad. Mijn excuses indien je hier al antwoord op hebt gegeven. In dat geval heb ik er overheen gelezen. Had je al een antwoord gegeven ... ?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
-
L. Langeweg
- Forum fan
De een na laatste post van mij hierboven, laatste zin:
"En dat weet ik zeker dankzij BBE-n, die vele overeenomsten hadden met wat BDE-rs vertellen te hebben ervaren."
Een BBE is een Bijzondere Bewustzijn Ervaring.
En ja, ik heb hier genoeg zegd via veel lange posts. En -nogmaals- ik ben iedereen van dit forum dankbaar me daar de gelegenheid voor te hebben gegeven.
We komen elkaar zeker weer ergens tegen. Hetzij hier, hetzij "daar".
"En dat weet ik zeker dankzij BBE-n, die vele overeenomsten hadden met wat BDE-rs vertellen te hebben ervaren."
Een BBE is een Bijzondere Bewustzijn Ervaring.
En ja, ik heb hier genoeg zegd via veel lange posts. En -nogmaals- ik ben iedereen van dit forum dankbaar me daar de gelegenheid voor te hebben gegeven.
We komen elkaar zeker weer ergens tegen. Hetzij hier, hetzij "daar".
-
L. Langeweg
- Forum fan
PS:
Tegen mijzelf zeg ik over het ezeltje:
"Imiteer de deugden van dat dier; hoe hard het ook geslagen wordt -zelfs met een stok- het geeft geen kik. En het brengt met groot doorzttingsvermogen de lading -zolang als het die dragen kan- zover als je wilt."
Jullie hebben enige uitstekende originele ideeën in me naar boven gebracht:
Dat van die rechter en dat de getuigenissen niet tellen omdat het slechts "anecdotes" zijn is prijsloos. Evenals die dat de arts op de overlijdensacte invult dat de patient stierf op het moment dat er geen electrische activiteit meer in de hersenen werd gemeten, zodat de patient voor de medische wetenschap en de wet officieel vanaf dat moment dood is.
Zonder jullie verzoek dat ik met enige "substantiële" bewijzen over de brug zou komen, was ik hier nooit op gekomen.
Heel erg bedankt!
Tegen mijzelf zeg ik over het ezeltje:
"Imiteer de deugden van dat dier; hoe hard het ook geslagen wordt -zelfs met een stok- het geeft geen kik. En het brengt met groot doorzttingsvermogen de lading -zolang als het die dragen kan- zover als je wilt."
Jullie hebben enige uitstekende originele ideeën in me naar boven gebracht:
Dat van die rechter en dat de getuigenissen niet tellen omdat het slechts "anecdotes" zijn is prijsloos. Evenals die dat de arts op de overlijdensacte invult dat de patient stierf op het moment dat er geen electrische activiteit meer in de hersenen werd gemeten, zodat de patient voor de medische wetenschap en de wet officieel vanaf dat moment dood is.
Zonder jullie verzoek dat ik met enige "substantiële" bewijzen over de brug zou komen, was ik hier nooit op gekomen.
Heel erg bedankt!
Dat wij met zoveel moeite achter onze 'ware aard' moeten komen is voor mij eigenlijk al bewijs genoeg dat het onzin is. Als wij zoals gesuggereerd wordt van die goddelijke verheven wezens zijn waarom merken we daar normaal dan niets van en hebben we BDE's, psychoses of drugs nodig om daar achter te komen? Het lijkt me hoe dan ook behoorlijk zinloos om zo'n mooi goddelijk wezen te verpakken in een aards monster. Of is er ergens een bestuurder die zich een kriek lacht om al die vermommingen van het Grote Zelf.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- Socratoteles
- Diehard
Mooi dat je zoveel inspiratie opdoet, maar je hebt het het ezeltje nog steeds niet goed begrepen. Het ezeltje stelt - heel redelijk - dat ongelofelijke beweringen ongelofelijk overtuigend bewijsmateriaal vergen om aanhang te kunnen krijgen. De bewering dat de marsmannetjes zijn geland, moet op meer gebaseerd zijn dan een verhaal uit de derde hand om te overtuigen. Jouw verhaal dat we "eigenlijk" goden zijn die nederdaalden om liefde te geven, moet op meer gebaseerd zijn dan een kind met epileptie dat rustig werd toen jij haar dergelijke illusies voorschotelde.L. Langeweg schreef:Jullie hebben enige uitstekende originele ideeën in me naar boven gebracht:
Heel erg bedankt!
Ik vermoed dat hij wel een soort bijna-dood ervaring heeft gehad, namelijk toen hij geconfronteerd werd met dit idee:Kitty schreef:Je kan nu toch de conclusie trekken dat hij die ervaring niet heeft gehad?
Dan is het een kwestie van geen kranten lezen, geen journaal zien, en stug blijven geloven in de goedheid, goddelijkheid en waarde van de mens.Ik ben een biologisch lid van het gevaarlijkste ras roofdieren dat we kennen, en besta als zodanig slechts een tijdje in een onverschillig -meedogenloos- universum waar alles uit puur toeval gebeurt, en waar de sterkse wint ten koste van de zwakkere. Een universum waar geen intelligentie achter zit, maar waar wij als zoogdieren bij toeval toch iets van intelligentie in hebben gekregen, dat we uiteindelijk voor onze egoïstische geneugden gebruiken.