'Zwart gat slokt de wereld op'
Moderator: Moderators
Ik ken ook het natuurkundige principe, maar dit is een fakebericht om mensen bang te maken, ergo: hoax. Wat men m.i. beter kon doen, is ingaan op de technische hoogstandjes in plaats van dit soort stemmingmakerij om mensen angstig voor technologie te maken.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Ik ben ook benieuwd. Op youtube ergens zag ik een wetenschapper die het nogJasper schreef: Ik ben heel benieuwd naar wat de natuurkundigen gaan ontdekken met de LHC. Een van de belangrijkste dingen die men hoopt waar te nemen is het Higgs deeltje.
leuker zou vinden om iets totaal onverwachts te vinden ipv het higgs boson.
Die vond een onverwachtse ontdekking leuker en spannender dan een
'voorspelde ontdekking'.
Kijk nou eens wat "creationistjes"
hier in de reacties op het bericht van de nieuwste Nederlandse Oppercreato-guru al allemaal "zeker weten " in verband met het higgs-deeltje :
hier in de reacties op het bericht van de nieuwste Nederlandse Oppercreato-guru al allemaal "zeker weten " in verband met het higgs-deeltje :
ja hoor de gehele moderne natuurwetenschap moet eraan volgens die Peter ...want :#Henk / 10-06-2008 05:12
Het is wel opmerkelijk dat DNA berust op o.a. het Higgs deeltje.
De bestaan waarvan via de Large Hadron Collider nog aangetoond moet worden.
http://www.youtube.com/watch?v=_6uKZWnJLCM
Wetenschap,= zonder bewijs aannemen (postuleren) en vervolgens van alles en nog wat
beweren ?
#peebee / 10-06-2008 10:45
Henk,
The God particle, of well de Higgs boson had al lang gevonden moeten worden bij lagere energieen.
Als het nu niet gevonden wordt is dat een ramp voor het hedendaagse model.
Moeten ze nog grotere (en nog duurdere) versnellers bouwen.
Ik voorspel: het Higgs boson wordt niet gevonden.
We zijn weer op het punt terug waar de wetenschap een dikke 100 jaar geleden ook was.
Iemand zin om ook commentaren te leveren ?De ideologie van het materialisme heeft de studie van biologiese en kosmologiese systemen dusdanig in haar greep dat de werkelijkheid uit het oog is verloren.
Het probleem dat hieruit voortkomt is niet zo zeer dat wetenschap wordt gebruikt om er een materialistiese levenbeschouwing op na te houden en deze te promoten, maar veeleer dat de materialistiese houding leidt tot verkeerde conclusies omtrent
de oorsprong van biologiese en kosmologiese systemen.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Ach ja net twee koffie op en gelezen dat ik nog meer moet drinken voor mijn alzheimer. En dan deze nonsense voor ogen krijgen. Als materialist voel ik mij geroepen te melden dat dit geen ideologie is. Dat ook deze criticaster naar de quantumstoplap grijpt om hetgeen hij zelf niet begrijpt in te vullen zegt wat mij betreft al genoeg. Want het lijkt mij juist dat kennis van natuurwetten voor meer begrip heeft gezorgd inzake kosmologische systemen. Kortom ik denk dat ik nog maar een derde kopje koffie neem zucht.......Tsjok45 schreef:Kijk nou eens wat "creationistjes"
[]
ja hoor de gehele moderne natuurwetenschap moet eraan volgens die Peter ...want :Iemand zin om ook commentaren te leveren ?De ideologie van het materialisme heeft de studie van biologiese en kosmologiese systemen dusdanig in haar greep dat de werkelijkheid uit het oog is verloren.
Het probleem dat hieruit voortkomt is niet zo zeer dat wetenschap wordt gebruikt om er een materialistiese levenbeschouwing op na te houden en deze te promoten, maar veeleer dat de materialistiese houding leidt tot verkeerde conclusies omtrent
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Hoe materialisme een ideologie is dat weet alleen Peter.ja hoor de gehele moderne natuurwetenschap moet eraan volgens die Peter ...want :Iemand zin om ook commentaren te leveren ?
De ideologie van het materialisme heeft de studie van biologiese en kosmologiese systemen dusdanig in haar greep dat de werkelijkheid uit het oog is verloren.
Misschien is het ook wel treurig, de werkelijkheid hardnekkig blijven ontkennen
om een plekje te behouden naast God. Het is voor een ieder zonneklaar dat we hier
te maken hebben met een persoon die zich hevig verzet tegen de medogenloze
voortgang van de wetenschap omdat die wetenschap conficteerd met zijn theistische
levensvisie. En die weigert om de juiste conclusie te trekken.
Maar......... dat is toch gewoon het soort brabbel dat je op café hoort, na de 6° pint, waarbij de slimste (die de ingewikkeldste woorden kan zeggen) zulks uit de mouw slaat, en de rest sonoor bijvalt.Vin schreef:Hoe materialisme een ideologie is dat weet alleen Peter.ja hoor de gehele moderne natuurwetenschap moet eraan volgens die Peter ...want :Iemand zin om ook commentaren te leveren ?
De ideologie van het materialisme heeft de studie van biologiese en kosmologiese systemen dusdanig in haar greep dat de werkelijkheid uit het oog is verloren.
om een plekje te behouden naast God. Het is voor een ieder zonneklaar dat we hier
voortgang van de wetenschap omdat die wetenschap conficteerd met zijn theistische
-
Easy Rider
- Banned
Deze opmerking maken sommige deskundigen ook, MAAR vermelden er vervolgensThe Black Mathematician schreef:Robbert Dijkgraaf heeft de denk ik terechte opmerking gemaakt dat als er een zwart gat zou kunnen ontstaan in de LHC, er ook allang dergelijke zwarte gaten in de dampkring hadden moeten ontstaan. De aarde wordt namelijk voortdurend gebombardeerd door deeltjes met een hogere energie dan ooit in de LHC opgewekt zou kunnen worden en die deeltjes botsen aan de lopende band met deeltjes in onze dampkring. Misschien zijn er ook wel mini zwarte gaten ontstaan in de dampkring, maar er is nog nooit een mini zwart gat ontstaan dat onze aarde heeft opgeslokt, dus we hoeven ons geen zorgen te maken over wat er in de LHC gebeurt.
bij dat het hier niet om lineariteit gaat ! Bij het CERN experiment zouden niet lineare
krachten optreden, die zich dan volgens exponentiale wetten zouden kunnen gaan gedragen.
Dat zou een wezelijk verschil zijn met de bovenstaand voorbeeld over eventuele
zwarte gaten in de dampkring waar Dijkgraaf over spreekt.
http://de.youtube.com/watch?v=_TjYobXKebM
http://de.youtube.com/watch?v=C0WWts0oaX0&NR=1
.
Moest even spitten maar wist zeker dat ik onderstaand artikel ergens gelezen had en voila. We kunnen weer rustig gaan slapen.
Kosmische ramp deeltjeversneller CERN weerlegd
http://www.nrcnext.nl/nieuws/wetenschap ... 141715.ece
Kosmische ramp deeltjeversneller CERN weerlegd
http://www.nrcnext.nl/nieuws/wetenschap ... 141715.ece
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
Vice Admiral W.H.R. Blandy - "I am not an atomic playboy"
http://www.youtube.com/watch?v=IE06ECcimb8
Zeg het met muziek:
Low Atomic Style - Atomic Playboy
http://www.youtube.com/watch?v=LO076aFfom0
http://www.youtube.com/watch?v=IE06ECcimb8
Zeg het met muziek:
Low Atomic Style - Atomic Playboy
http://www.youtube.com/watch?v=LO076aFfom0
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Zwaartekracht is ook een nietlineaire kracht, wat maakt dat uit voor de beschouwing?Easy Rider schreef:Deze opmerking maken sommige deskundigen ook, MAAR vermelden er vervolgensThe Black Mathematician schreef:Robbert Dijkgraaf heeft de denk ik terechte opmerking gemaakt dat als er een zwart gat zou kunnen ontstaan in de LHC, er ook allang dergelijke zwarte gaten in de dampkring hadden moeten ontstaan. De aarde wordt namelijk voortdurend gebombardeerd door deeltjes met een hogere energie dan ooit in de LHC opgewekt zou kunnen worden en die deeltjes botsen aan de lopende band met deeltjes in onze dampkring. Misschien zijn er ook wel mini zwarte gaten ontstaan in de dampkring, maar er is nog nooit een mini zwart gat ontstaan dat onze aarde heeft opgeslokt, dus we hoeven ons geen zorgen te maken over wat er in de LHC gebeurt.
bij dat het hier niet om lineariteit gaat ! Bij het CERN experiment zouden niet lineare
krachten optreden, die zich dan volgens exponentiale wetten zouden kunnen gaan gedragen.
Dat zou een wezelijk verschil zijn met de bovenstaand voorbeeld over eventuele
zwarte gaten in de dampkring waar Dijkgraaf over spreekt.
http://de.youtube.com/watch?v=_TjYobXKebM
http://de.youtube.com/watch?v=C0WWts0oaX0&NR=1
.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
Is het niet zo dat zwarte gaten 'verdampen' en niet het eeuwige leven hebben? Nu kennen we voornamelijk de zwarte gaten in het heelal. Deze zijn ontstaan door zonnen met een onnoemelijk grote massa. In de deeltjesversneller zullen we nooit met deze massa's te werk gaan. Dus m.i. mocht er een zwart gaatje ontstaan in de LHC dan zal deze zeer snel 'verdampen'. Of heb ik het verkeerd?
De tijd die een zwart gat erover doet om te verdampen is evenredig met zijn massa. In de LHC en in de ruimte is nog nooit een verdamping van een zwart gat gezien, enkel de resulterende Hawkingstraling bij mijn weten. Als er in de LHC een zwart gat ontstaat, dan is deze zo snel "verdampt" dat je er in de praktijk geen last van hebt.
Nou, we zullen het zien hè, of we op 11 september 's ochtends nog wakker worden of niet...
Large Hadron Collider To Start Up September 10
Zie ook: If The Large Hadron Collider Produced A Microscopic Black Hole, It Probably Wouldn't Matter
Large Hadron Collider To Start Up September 10
Zie ook: If The Large Hadron Collider Produced A Microscopic Black Hole, It Probably Wouldn't Matter
ScienceDaily (June 30, 2008) — Particle colliders creating black holes that could devour the Earth. Sounds like a great Hollywood script. But, according to UC Santa Barbara Physics Professor Steve Giddings, it's pure fiction.
Giddings has co-authored a paper documenting his study of the safety of microscopic black holes that might possibly be produced by the Large Hadron Collider (LHC), which is nearing completion in Europe. The paper, co-authored by Michelangelo Mangano of the European Center for Nuclear Research (CERN), which is building the world's largest particle collider, investigates hypothesized behavior of tiny black holes that might be created by high-energy collisions in the CERN particle accelerator.
If they appear at all, these black holes would exist for "about a nano-nano-nanosecond," Giddings said, adding that they would have no effect of consequence. However, the paper studies whether there could be any large-scale effects in an extremely hypothetical situation where the black holes don't evaporate.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Mijn charisma vereist minstens 20 pinten (v.d. omstanders)Willem_B schreef:Maar......... dat is toch gewoon het soort brabbel dat je op café hoort, na de 6° pint, waarbij de slimste (die de ingewikkeldste woorden kan zeggen) zulks uit de mouw slaat, en de rest sonoor bijvalt.Vin schreef:Hoe materialisme een ideologie is dat weet alleen Peter.ja hoor de gehele moderne natuurwetenschap moet eraan volgens die Peter ...want : Iemand zin om ook commentaren te leveren ?