ten eerste, ik vind: stop je te schamen -waar je nu bent en met je verhaal/proces wat ik met belangstelling door je openheid heb gelezen is er NIETS om je te schamen -zo, dat moest ik ff kwijt.(net als op de videop van You Tube Embarassed
..die ervaringen als 'bijzonder, geweldigs en machtig' en ook 'verdriet, boosheid enz' (wat ook overigens ook kan gebeuren met gewoon zingen) -waren die los van de psychologische manipulatie 'heilige geest-jezus-voor jou bidden en de hele rambam? Doe/kan je 'het' nu nog wel 's of is het te beladen/verweven met de christelijke manipulatie?
ja, dat denk ik wel, niet zo zeer in dat woorden zijn opgeslagen, wel dat we -in het westen- ons meest natuurlijke expressiemiddel -klank/zang- geen tot weinig verbinding meer mee hebben.Nu achteraf redenerend denk ik dat het gewoon proberen heeft geleid tot het produceren van zoals jij dat noemt oerklanken dan wel oerachtige klanken. Mss zitten in onze hersens nog wel de eerste pogingen van onze verre voorouders tot het vormen van woorden opgeslagen, wie zal het zeggen?
gr. hyp