Aardig geopperd maar als dit 7 seconden voorbereidingstijd per letter vergt ga ik nog trager typen. Dit is een kwestie van tienden van seconden gelukkig anders zou ik niet meer het verkeer in durvenThe Man schreef:
Maar om op het artikel terug te komen: Is er al eens gedacht dat het mogelijk het aanspannen van de spieren in de bewust gekozen wijsvinger voordat men daadwerkelijk drukt. Ik mag aannemen (ben geen neuroloog) dat dit ook al voor signalen in de hersenen zorgt? Dit gebeurt regelmatig, denk maar aan het schrijven van een zin op je toetsenbord: je hangt al boven je toetsenbord met de eerste vinger aangespannen boven de eerste letter. Zou het zoiets simpels kunnen zijn dat zij over het 'hoofd' hebben gezien?
Neurologisch onderzoek zet vrije wil tussen haakjes
Moderator: Moderators
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
En dan tracht ik me er nog uit te redden met: En hoeveel toetsaanslagen zou je kunnen maken in 7 seconden? Hoeveel aanslagen of indrukken van de knop bij het experiment heb ik daarmee in mijn (spier) geheugen 'geladen'?.....doctorwho schreef:Aardig geopperd maar als dit 7 seconden voorbereidingstijd per letter vergt ga ik nog trager typen. Dit is een kwestie van tienden van seconden gelukkig anders zou ik niet meer het verkeer in durvenThe Man schreef:
Maar om op het artikel terug te komen: Is er al eens gedacht dat het mogelijk het aanspannen van de spieren in de bewust gekozen wijsvinger voordat men daadwerkelijk drukt. Ik mag aannemen (ben geen neuroloog) dat dit ook al voor signalen in de hersenen zorgt? Dit gebeurt regelmatig, denk maar aan het schrijven van een zin op je toetsenbord: je hangt al boven je toetsenbord met de eerste vinger aangespannen boven de eerste letter. Zou het zoiets simpels kunnen zijn dat zij over het 'hoofd' hebben gezien?
Een goede blindtyper haalt wel 200 aanslagen per minuut dus ruim 3 per seconde daarmee kom je uit op 21 aanslagen. Willekeurige en aanslagen zeg heel snel komma's aanslaan dan kom je al verder. Maar dit gaat voorbij aa de aard van het voornoemde experiment.The Man schreef: En dan tracht ik me er nog uit te redden met: En hoeveel toetsaanslagen zou je kunnen maken in 7 seconden? Hoeveel aanslagen of indrukken van de knop bij het experiment heb ik daarmee in mijn (spier) geheugen 'geladen'?.....verbaas mezelf met dit antwoord en dat kan zowel positief als negatief worden opgevat
Ik ken ook blindtypers die ruim 400 aanslagen per minuut halen overigens, kan dus nog aanzienlijk sneller. Ja, correct Nederlands, dus geen onzinquatsch.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Maar quatsch is toch per definitie onzinSararje schreef:Ik ken ook blindtypers die ruim 400 aanslagen per minuut halen overigens, kan dus nog aanzienlijk sneller. Ja, correct Nederlands, dus geen onzinquatsch.