Ouweneel teleurgesteld in creationisme

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Easy Rider schreef:Ik wacht op de reactie van Rereformed.

Vind je deze reactie terecht ? Ik stelde slechts de vraag waarom je geen voorbeeld (en)
in je posting van de derde groep aanhaalde. Je zei immers dat je alle drie de smaken
kende, en je verheugd op gesprekken.
Als je post alleen dit had bevat, was er niets aan de hand geweest.
Easy Rider schreef: Vind je de reactie van Theoloog nu eerlijk gezegd een tactiek om discussie
over derde smaak in de kiem te smoren, een hysterische reactie ?
Of vind je dat Theoloog en daarna collegavanerik op gepaste wijze reageerden ?
Ik had nog helemaal niets erover gezegd en het was ook niet mijn bedoeling
in een eventuele discussie over de derde smaak mee te doen.
Ik wilde wanneer deze discussie zich zou ontwikkelen slechts
als toeschouwer aanwezig zijn.

Deze discussies zijn inderdaad stokpaardje van Antiscience.
Easy Rider = Antiscience zonder stokpaardje O.K. ?
Easy Rider mengt zich niet in discussies over de derde smaak !

Ik weet dat ik hier op freethinker door de overgrote meerderheid als lastpost gezien
word en begrijp dat jullie uiteindelijk van mij af willen.
Ik appelleer aan jullie medemenselijkheid dit wel op nette manier te regelen.
En als je dit soort suggestieve metacommunicatie voortaan eens weglaat?
DAAROM reageert men geirriteerd op je.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Easy Rider schreef: Daarom worden nostagische gelovigen hier ook graag gezien op FT,
om ze af te maken.
Ik maak niemand af. Ik stel slechts ideeën op de proef. Dat doen de meeste mensen hier. Ik heb respect voor gelovigen, óók voor fundamentalistische boekgelovigen.
Terwijl de moderne verder geevolueerde gelovige
hier op FT niet graag gezien wordt omdat hij/zij lastige vragen stelt
en onrust / irritaties veroorzaakt.
Lastige vragen? Ik hou van lastige vragen. Ik vind ze prachtig. Enkele maanden geleden; de discussie met Kronos (de zenboeddhist); ik heb mij lange tijd niet zo goed vermaakt. En wie herinnert zich nog Bongobrain, de ID-apologeet. Gedurende de hele geschiedenis van dit forum heb ik zelden iemand gezien die zulke lastige vragen stelde als Bongobrain. Niet graag gezien? Ik verwelkom ze met open armen.

Anders wordt het met mensen die steeds klagen over moderatoren, die zichzelf steeds in de slachtofferrol plaatsen, of alle (ongelovige) vaste gebruikers van dit forum over één kam scheert. Dát irriteert mensen, en veroorzaakt onrust.

Gegroet.

Ps. De laatste post van Prophet bevat ook zeer leerzame informatie voor Easy Rider.
Omdat deze discussie niet mag verzanden in een discussie over de persoon Easy Rider roep ik iedereen op (ook Easy Rider dus) om on-topic te blijven.
Laatst gewijzigd door Devious op 11 sep 2008 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Gisteren hoorde ik Ouweneel op de radio verklaren dat hij de 'Big Bang' best wel als logisch begin van alles zou kunnen accepteren.
Hij is duidelijk niet meer de oude.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nog even en hij is atheïst.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Kitty schreef:Nog even en hij is atheïst.
Zullen we hem hier eens uitnodigen? :laughing3:
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Kitty schreef:Nog even en hij is atheïst.
Hij is nu een onopvallend gemiddeld christen.
Past goed bij hem.
En vanwege zijn christelijke kleurloosheid verdwijnt hij automatisch uit beeld.
Wat ook geheel verdiend is.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Hij heeft hier al gelezen, en ook vast de commentaren op zijn boek. Ik zie hem hier nog niet zo snel binnenwandelen, maar wie weet.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
C.M.H.
Forum fan

Bericht door C.M.H. »

Ik vind het van een persoon als Ouweneel ongelofelijk indrukwekkend dat hij deze dingen DURFT toe te geven. (Daar draait het vooral om in de behoudende christelijke gemeenschap van NL) Overigens durf ik er mijn hand voor in het vuur te steken dat het niets of weinig uit gaat maken. "Ouweneel verlaat Eerste Liefde"' zie ik wel als titel in het Reformatorisch Dagblad komen. :lol:
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

@ Kitty: gaat niet lukken, ik had hem al gevraagd.

Ik moet er niet aan denken...
Door dit soort mensen word je alleen maar belachelijk gemaakt.
gr., WJO

Op 5 aug 2008, om 16:07 heeft ...... het volgende geschreven:

> Na aanleiding van de hieronder genoemde website vraag ik u om
> commentaar, of misschien wilt u zelf aan de discussie deelnemen?
>
> Vriendelijke groet,
>
> http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 5enstart=0
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Ach, hij zou zo maar eens anoniem kunnen aanmelden. Er zijn hier inderdaad mensen die niet veel serieus te melden hebben, maar daaraan tegen zijn er volgens mij toch genoeg die wel serieus openstaan voor wat hij te zeggen zou hebben (hetzij anoniem). Een kwestie van door de zure appel heen bijten.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Easy Rider schreef:
Rereformed schreef: Wat je aantijging betreft:
Dit is absoluut niet waar. Ik verheug me op discussies met vertegenwoordigers van alle kleurvariëteiten van het christelijk geloof. Je hebt ze ruw onderverdeeld in drie smaken: de fundies, de gnostieken en de vrijzinnigen. Ik ben met alle drie de groepen aan de praat geweest. De enige reden waarom hier met vrijzinnigen het minst gepraat wordt is omdat die zich nauwelijks laten zien op dit forum.
En vervolgens praat je over twee smaken.
Waar is de derde smaak gebleven :?:
O, je bedoelt de gnostieken? Vraag het PaulusdeBoskabouter zelf!
Kijk eens hoe dit topic eindigt (een post waar ik een halve dag op zat te schrijven!): http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... &&start=90

Maar alles wat iets heeft met het christendom, maar zich niet orthodox/evangelisch/fundamentalistisch noemt is in de regel bijzonder moeilijk vast te pinnen. Dit soort mensen zijn glibberige palingen die veelal geen kleur bekennen, nooit in duidelijke bewoordingen neerzetten waar ze staan en wát ze nu eigenlijk geloven. Vrijzinnig is waarschijnlijk iets van het verleden, iets wat in de 19e en 20ste eeuw veel werd aangehangen en bindingen had met sociale bewogenheid. Sinds deze dingen niet meer spelen in de maatschappij sterft het af. De nieuwe mode is new age: een soort syncretisme van esoterische, mystieke en gnostieke richtingen in het christelijk geloof en gedachten uit het verre oosten; het draait hierbij typisch altijd om het ik en 'je goed voelen'.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 11 sep 2008 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Het is jammer dat hij 'ons' ziet als een 'soort' mensen dat alleen maar belachelijk wil maken. Ik voel helemaal geen behoefte om iemand belachelijk te maken, maar iemands ideeën kunnen er uiteraard wel belachelijk gaan uitzien tijdens een discussie. Wanneer ideeën goed verdedigbaar zijn met ijzersterke argumenten, dan zal iedere poging om het belachelijk te maken, zinloos blijken. Het belachelijk maken zal zich dan tegen je keren. Indien meneer Ouweneel werkelijk denkt dat we zijn ideeën belachelijk kunnen maken, dan rijst bij mij het vermoeden dat hij diep in zijn hart twijfelt, en vreest dat hij in existentiële geestelijke nood komt. Ik als ex-gelovige (en velen met mij) kan bevestigen dat dit geenszins het geval hoeft te zijn. Het is een deugd om dwalingen en foute ideeën van je af te werpen.

Indien dhr. Ouweneel dit toch nog mocht lezen: 'Beste heer Ouweneel. Ik ben volkomen vrij van de behoefte om u op welke wijze dan ook belachelijk te maken. Uw ideeën zal ik wél met alle kennis en vaardigheid die in mij is, op de proef willen stellen. Wellicht kunnen we van elkaar leren.
Een vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door Devious op 11 sep 2008 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Easy Rider
Banned

Bericht door Easy Rider »

Rereformed schreef:
O, je bedoelt de gnostieken? Vraag het PaulusdeBoskabouter zelf!
Kijk eens hoe dit topic eindigt (een post waar ik een halve dag op zat te schrijven!): http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... &&start=90
.................................................
.
Bedankt voor je antwoord en de link Rereformed,
zoals ik al zei, ik lees de relevante postings wel door maar zal er niet in het openbaar op reageren. Misschien stuur ik Pb.
Kun je weer wat onkruid wieden. :wink:
Laatst gewijzigd door Easy Rider op 11 sep 2008 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Indien dhr. Ouweneel deze woorden leest wil ik hem zeggen dat indien er van mijn kant dingen die ik schrijf overkomen als persoonlijk kwetsend dit geenszins de bedoeling is en ik daar zelf onder lijd indien ik het maar zou opmerken.

Agressie van mijn kant was noodzakelijk om me uit de ijzeren klauw van het geloof te bevrijden maar ik betreur het wanneer ik het tegenwoordig nog in mezelf opmerk.
Vaak beseft men niet de impact van wat men zegt en moet een ander daar op wijzen. Ik schuw daarom kritiek niet en verwelkom iedere opmerking die mijn schrijven wijzer kan maken
Born OK the first time
Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 »

Wim Ouweneel ken ik al lang. Hij logeerde bij ons als 'badgast' en was (en is) een echte 'boekenwurm' en enorm belezen.
De Vergadering der Gelovigen, waar hij bij hoort, ziet de zeven scheppingsdagen als zeven tijdperken, dispensaties, met een eigen leer over de wederkomst van Jezus, waarna het "eeuwig sabbath" is. De aardse sabbathsrust is er maar één dag per week.
De eerste dag als dispensatie loopt van Adam tot Noach en het Hebreeuws daarvan is zo'n mythische taal dat rabbijnen daar altijd over debatteren wat de beste uitleg is.
Wat de oerknal betreft weet ik niet hoe en met wie hij daarover in debat is geweest.
Hij is een debater, die steunt op zijn IQ, maar zijn EQ waarnemende op zijn vakanties heb ik medelijden met hem.
Wees wijs op je levensreis.
Plaats reactie