Situatie België is hopeloos

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

welke staatsvorm heeft jouw voorkeur tsjok?
Afbeelding

Maar alleszins een democratische staatsvorm , omdat er geen beter wrak voorhanden is ....
Mogelijks wel de meest belabberde vorm ervan ?; ( als we maar blijven drijven )

De vrijwillige confederatie ( zeker niet van parochies, bonte baronnieen of kiesarrondisementen ) van regio's en af en toe ingrijpen van enige directe democratie ( volksraadplegingen over serieuze thema's , heikele en zelfs ethische kwesties ipv van over bonte avonden of over alleen maar electorale bekommernissen , propaganda en de keuze van betuttelingsprogramma's )
en verder een parlementair gekontroleerde uitvoerende macht gesteund op bekwaamheid en staatsmanschap ipv op uitsluitend populariteit

P.S.
Bovendien ;
Het soort politieke creatuur-partijbons - premier dat drie keer is gebuisd (=misslukt ) op het examen , verdient geen vierde herkansing ( of zoveelste zit ) omdat zijn achterban ergens in het hol van West Vlaanderen dat graag heeft ...
De term (=Le Terme , pour les francophones ) van deze "goed bestuur" paljas is een soort langdurige abortus geworden
Terug naar af met die populaire "Marseillaise " zingende lolbroek- zombie.en nuttige idioot voor aspirant-machtsgeile opportunistjes ...
Andere en betere kaarten .....Maar dat wordt natuurlijk erg moeilijk omdat men eerst de door geheimdoenerij en sloddervosserij onstane rommel en knoeiboel moet ruimen en de knopen ontwarren die de vorige konijn -" regering " heeft ingeruild voor de vlucht naar Toscane .... :roll:

Nieuwe verkiezingen dus( over het voortbestaan van dit land ) , en rap een beetje ( = ga maar eens niet op verlof jongens ) .....
Zodat we eindelijk misschien echt te weten komen wat de Vlamingen en de Walen en de Brusselaars en de Tsjeven en de onwillige Sossen nu eigenlijk zelf nog zouden kunnen aanvangen met dit artificieel landje ....
ipv de verkiezing te organiseren voor het zoveelste nep- arrangement van de volgende plan-trekkende arrangeur/loodgieter of buizen-collectioneur uit de krochten van pluto, en volgens de afspraken van het oudbollige " belgique de papa "

Afbeelding
net zoals Belgie geen echt land is
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

collegavanerik schreef: Het verbaast mij zeer dat de walen geen nederlands leren. Als je elkaar niet verstaat wordt je nooit een nationale eenheid. Ik kwam in de jaren 60 en 70 regelmatig in de Voerstreek. De tegenstanders spraken toen nog onderling het locale limburgse dialect!
Deze week nog een oude aflevering van de kampioenen gezien, er werd een franse brief voorgelezen zonder ondertitels, waaruit blijkt dat elke vlaming geacht wordt frans te kennen. Denken de walen met frankrijk beter af te zijn (Rassemblement)? Frankrijk kent ook belgenmoppen meen ik :twisted:
Wat een verschil dan met Finland, waar ze honderd jaar geleden ook een taalstrijd hadden. Die is inmiddels uitstekend opgelost.
Maar 5 tot 7 procent van de bevolking is zweedstalig, maar de leerplicht schrijft voor dat zweedssprekenden fins moeten leren op school en finssprekenden zweeds! Hoewel er tegenwoordig nogal eens op gemopperd wordt door de Finnen denk ik dat het indertijd een geweldig wijs besluit was, want de bevolking is tegenwoordig een volkomen eenheid. Mensen die in gebieden wonen die overwegend zweedssprekend zijn zijn altijd volkomen tweetalig. Iedereen heeft ook wettelijk recht erop in ieder openbaar gebouw van de overheid te eisen in zijn eigen moedertaal (oftewel in het fins of in het zweeds) behandeld te worden en van iedere politicus van formaat wordt verwacht dat hij vloeiend beide talen kan spreken.
Born OK the first time
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Tsja :
deze stammentwisten zijn blijkbaar moeilijk te begrijpen voor niet-belgen
....ook een taalstrijd hadden. Die is inmiddels uitstekend opgelost....
Tsja hier is dat ook geprobeert maar het is mislukt
DE strijd ging hier dan ook tussen een "latijnse wereldtaal "en een soort gedegenereerd "Duits dialect"

De Franstaligen vinden nog steeds soelaas bij hun eeuwige uitvlucht dat ze een goede variant van een cultureel hoogstaande en gesofisticeerde wereldtaal , spreken ...waarom zouden ze een soort Nederlands( of zweeds of fins ) leren dat niemand spreekt en bovendien alle drie jaar nog eens een setje nieuwe spellingsregels ? allez zeg , on s'en fout , zenne zottekes ....

In Bruxel spreken ze trouwens allemaal" Beulemansois" ;dat is een soort tussentaal :het koeterflamallonfourt , van de omhoog gevallen middenstanders en de forenzen ....Geen Fransman en geen Nederlander kan dat begrijpen :het is een soort dieventaal die ook wordt gebruik door beroemde voetbaltrainers en Brussels politicaille ...Belgen voelen zich toch al een beetje thuis als ze dat gebraak horen :D

Maar het gaat hier vooral ,net als altijd en overal , om de meeste centen en de mooiste vrouwen en mannen ,niet om taalcapriolen ....
Voor mij persoonlijk het liefst in het Gents dan :roll:
Ni dieu , Ni maitre
Easy Rider
Banned

Bericht door Easy Rider »

Tsjok45 schreef:Tsja :
deze stammentwisten zijn blijkbaar moeilijk te begrijpen voor niet-belgen
Drinken jullie dan wel hetzelfde bier ?

Stella Artois voor Walen en Vlamingen ?

Palm ?

Duvel ?

Leffe ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Belgische_bieren

Mijn favoriete bier voor dagelijkse consumptie Piedbœuf triple. 3,8 % alc.
Afbeelding
Vorige week op vakantie in Leiden bij Albert Hein XL nog flessen
kunnen bemachtigen. Deze week voor nop naar Albert Hein Kerkrade
en Albert Hein Heerlen gereden, ze hebben geen Piedbœuf triple. :(
Ik denk dat ik maar weer naar Belgie moet rijden kan ik vooraadje halen
en meteen foto maken van muur in Kettenis.
" Julius Caesar keizer en God. "

En wanneer ik in zgn. psychotische stemming met vrienden wat te vieren
heb

Afbeelding

:wink:
Laatst gewijzigd door Easy Rider op 19 jul 2008 08:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ach , Belgie is net als twee mank lopende mensen
zolang ze elkaar blijven vasthouden, blijven ze ongeveer rechtlopen

ZE allebei in een eigen rolstoel zetten die moet worden voortgeduwd door buitenlandse
verplegers is een slechte en vooral onbetaalbare keuze
Ni dieu , Ni maitre
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Heden bestaat Belgie ( nationale feestdag)tevens trialks verjaardag soi tiens en zunne . :)
Easy Rider
Banned

Bericht door Easy Rider »

Proficiat !
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Dank u :) voor zij die het nog niet weten, :idea: ik heb ' iets' met belgen, de bourgondische inslag vanzelfsprend op 1.
en de cultuur de kinderen bezoeken al de opera
zodoende,ik heb ook wel de indruk dat hier wat belgen rondkoersen
:angel12: :idea:
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

trialk schreef:Dank u :) voor zij die het nog niet weten, :idea: ik heb ' iets' met belgen, de bourgondische inslag vanzelfsprend op 1.
en de cultuur de kinderen bezoeken al de opera
zodoende,ik heb ook wel de indruk dat hier wat belgen rondkoersen
:angel12: :idea:
Ik raad je aan om terug naar het begin van deze topic te reizen (je hebt die vermoedelijk zelfs niet gezien) om mijn opmerkingen te lezen over dat ééuwige, zinloze hollandse geleuter over "bourgondisch". Het is JULLIE modewoord. Niet het onze.
Het slaat verder nergens op. Ga dat maar eens hoogst persoonlijk in Bourgondië navragen.
Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B »

Willem_B schreef: Inderdaad. Dan kunnen we het eens net omgekeerd spelen, toch ? :D Zeeuws vlamingen uit het Waasland (Terneuzen etc) hebben slechts een peperdure tunnel en de taxatiedienst die hen bindt met Nederland. Voor de weekendshopping vind je ze slechts in Gent, Sint Niklaas of Antwerpen. (De Belgen stromen toe in Hulst... :) ) Zuidelijke Zeewen bezitten zelfs een "bij Vlaanderen" politiek fractietje. En Brabant/ Limburg heeft enige dergelijke sympathieen bij 2x de zuidelijke helft daarvan. Maastrichters zien Belgie zitten (het zijn ooit... LUIKENAARS geweest... ga eens kijken naar de overvloed aan oude franstalige gevelopschriften die in centrum Maastricht nog voorkomen!? :) ) maar Venlo-ers al duidelijk niet meer. Idem dito in Noord-Brabant een soort 'gevoelsmatige tweedeling'.
Zo, gaan WIJ nu een stukje van Nederland anexeren ?? LOL
Zijn jullie het daar grondig mee eens !? :D Poll houden ?? :D
De discussie holde rustig voort in meer dean één richting, maar mijn tegenvoorstel om Vlaanderen stukken zuidelijk nederland te laten annexeren, wordt wel met loeiend enthousiasme onthaald, nietwaar ?
Ik heb de reakties geteld: ZERO.
Nochtans slechts een wederwoord op de veelvuldig spuien van het Hollandse idee om Vlaanderen te annexeren., en de suggestie van lightbulb dat zuidelijke nederlanders niet echt goed in het hun opgegooide hollandse vel zitten !? :D
Maar "HOERA wij gaan bij Vlaanderen" ! ??, nog niet gehoord ... :twisted:
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Willem B schreef:De discussie holde rustig voort in meer dean één richting, maar mijn tegenvoorstel om Vlaanderen stukken zuidelijk nederland te laten annexeren, wordt wel met loeiend enthousiasme onthaald, nietwaar ?
Ik heb de reakties geteld: ZERO.
Nochtans slechts een wederwoord op de veelvuldig spuien van het Hollandse idee om Vlaanderen te annexeren., en de suggestie van lightbulb dat zuidelijke nederlanders niet echt goed in het hun opgegooide hollandse vel zitten !? Very Happy
Maar "HOERA wij gaan bij Vlaanderen" ! ??, nog niet gehoord ... Twisted Evil
Het wordt ZERO+1 Willem!
Als individualist trekt dat idee me wel aan! (De aversie tegen Mc. Donalds hebben we alvast gemeen, en bovendien is er op dié manier een kans dat we die gegarandeerde godsdienstvrijheid in ónze grondwet vervangen kunnen door een gegarandeerde vrijheid v. meningsuiting!
Ik zie dat wel zitten dus. :D
Plaats reactie