Jongensbesnijdenis is discriminerend

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Plons schreef:Gevolgen in moeilijkheden. En dan bedoel ik in de juridische zin.
ik lees wat er staat maar ik begrijp er niets van :roll:
Waarom zou je vrouwenbesnijdenis juridisch anders moeten behandelen dan mannenbesnijdenis of een hypothetische oorbesnijdenis?

"ik snijdt een stuk van je oor af zodat de goddelijke geest van Odin beter in je hoofd kan doordringen"
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Strikt gezien is besnijden kindermishandeling. Indien besnijden mag, dan moet een navelpiercing voor een zuigeling ook mogen, of een tatoeage voor een peuter.
Maar ja, een verbod daar zullen wel haken en ogen aan zitten. Zal een lastige zaak worden.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

collegavanerik schreef: ik lees wat er staat maar ik begrijp er niets van :roll:
Waarom zou je vrouwenbesnijdenis juridisch anders moeten behandelen dan mannenbesnijdenis of een hypothetische oorbesnijdenis?
Waar lees je dan dat de vrouwenbesnijdenis anders behandeld moet worden dan mannenbesnijdenis?
Fuck met alles.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Devious schreef: Maar ja, een verbod daar zullen wel haken en ogen aan zitten. Zal een lastige zaak worden.
Precies.
Fuck met alles.
collegavanerik
Superposter

Plons schreef:
collegavanerik schreef: ik lees wat er staat maar ik begrijp er niets van :roll:
Waar lees je dan dat de vrouwenbesnijdenis anders behandeld moet worden dan mannenbesnijdenis?
volgens mij (maar zeker weten doe ik het niet) zijn we het eens :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Plons schreef:
Devious schreef: Maar ja, een verbod daar zullen wel haken en ogen aan zitten. Zal een lastige zaak worden.
Precies.
Maar strikt gezien is het je reinste kindermishandeling, en de wetgever die besnijdenis toestaat heeft wél heel wat uit te leggen wanneer deze het (hypothetische) navelpiercen van een baby (of een zogenaamde 'prins Albert piercing) zou willen verbieden. Feitelijk beschouwd is hierin niet zoveel verschil.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Je kan toch besnijden onder de 18 verbieden? En als dit verboden is, dan zal men vanzelf wel zorgen dat het aangetoond kan worden indien dit op medische gronden moest gebeuren. Artsen houden namelijk dossiers bij.

De invoer van besneden kinderen kan dan ook verboden worden. :wink:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

collegavanerik schreef:
volgens mij (maar zeker weten doe ik het niet) zijn we het eens :D
Volgens mij, geloof ik, denk ik, weet-het-nou-opeens-niet-meer-zo-zeker, zijn we het idd eens :lol:
Fuck met alles.
Trees
Forum fan

Over besnijdenis.

Bericht door Trees »

Think schreef over besnijdenis bij jongens/mannen:
De beschermende huid is dan inderdaad verdwenen, maar het oppervlak van de eikel reageert daarop door uit te drogen en gevoellozer te worden. Dit heeft een drastische afname van het genot tot gevolg.

Ik spreek uit ervaring, want ik ben op sexueel rijpe leeftijd om medische redenen besneden, de voorhuid was te strak. Achteraf ben ik er heel kwaad over, dat de arts niet koos voor drie inkepingen, zoals het probleem bij een vriend van mij was opgelost.
Dat is inderdaad heel vervelend voor jou, Think.
Het is wel degelijk een verminking, de voorhuid weg te halen en het sexuele leven van joodse en islamitische jongens wordt aangetast. Ze kennen alleen het verschil niet, met de vochtig gehouden, voor sensualiteit zeer gevoelige eikelkop, als ze als baby al besneden zijn.
Ook ik wijs besnijdenissen van kinderen/mensen die daar zelf niet voor gekozen hebben af: het is en blijft een inbreuk op de eigen vrije wil en de keuze’s die men op grond daarvan mag maken.
Ik meen echter wel begrepen te hebben dat bijvoorbeeld nogal wat moslimmannen in feite willen dat vrouwen volledig dan wel vrijwel volledig bedekt met kleding zijn en vrouwen geen hand willen geven omdat ze hun sexualiteitsgevoelens anders niet/nauwelijks kunnen beheersen.*
In dezen vraag Ik mij dan dus wel af waar ‘de vrouwen blijven’ als het genot van de moslimmannen nog groter zou zijn dan bij de huidige ‘traditioneel’ besneden sexualiteitsbeleving.

*Tenzij het van top tot teen bedekt met kleding moeten zijn van vrouwen uitsluitend op pure machtsuitoefening gebaseerd is; maar dat is natuurlijk evenzo verwerpelijk gezien de eigen vrije wil/keuze van elk mens.
collegavanerik
Superposter

Re: Over besnijdenis.

Trees schreef:Ik meen echter wel begrepen te hebben dat bijvoorbeeld nogal wat moslimmannen in feite willen dat vrouwen volledig dan wel vrijwel volledig bedekt met kleding zijn en vrouwen geen hand willen geven omdat ze hun sexualiteitsgevoelens anders niet/nauwelijks kunnen beheersen.*
In dezen vraag Ik mij dan dus wel af waar ‘de vrouwen blijven’ als het genot van de moslimmannen nog groter zou zijn dan bij de huidige ‘traditioneel’ besneden sexualiteitsbeleving.

*Tenzij het van top tot teen bedekt moeten zijn van vrouwen uitsluitend op pure machtsuitoefening gebaseerd is; maar dat is natuurlijk evenzo verwerpelijk gezien de eigen vrije wil/keuze van elk mens.
Dat bewijst weer dat er iets grondig mis is met de opvoeding van deze "male chauvinists" in het bijzonder, en met de islam in het algemeen.
Afbeelding Hebr 6:
Think
Forum fan

Bericht door Think »

@Trees: besnijdenis vermindert alleen het plezier, niet de trek in plezier om het zo maar even te zeggen.

Overigens vind ik het absurd, dat vrouwen zich zouden moeten bedekken omdat moslimmannen zich niet zouden kunnen beheersen. Ze moeten daar nodig aan wat sexuele mentaliteitsverandering doen. En ik denk dat het machtsaspect wel degelijk meespeelt, maar dat is van buitenaf moeilijk te beoordelen, je zou het moslimvrouwen moeten vragen.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Re: Jongensbesnijdenis is discriminerend

Bericht door Raven »

janviet schreef:De samenvatting aan het einde van een artikel in Medisch Contact:
  • Een breed gedragen, algeheel verbod op meisjesbesnijdenis omvat ook de twee minst mutilerende vormen: een prik of sneetje in de voorhuid of het afsnijden van een randje ervan.

Bij jongens wordt een dergelijke circumcisie door de beroepsgroep én de wetgever wel aanvaardbaar geacht.

Deze vorm van discriminatie tussen jongens en meisjes strookt niet met de Grondwet, het Verdrag van Lissabon en de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

Waarschijnlijk zal er een groot draagvlak zijn om deze inconsistente en huichelachtige wijze van discriminatie te laten voortbestaan.
Het is mij al heel erg lang een doorn in het oog dat je in Nederland zonder medische noodzaak in de voorhuid van een jongetje mag snijden (terwijl je niet de staart of een stukje van de oren van een hond mag afknippen). Ik vrees met de schrijvers van dit artikel dat deze situatie in Nederland nog wel enige tijd zal voortbestaan, maar ik ben toch blij dat er af en toe wat aandacht voor is.

Ik ben het volledig politiek incorrect en ongenuanceerd met je eens in deze.

welke gore seksueel gefrustreerde gek verzint het om jongentjes een stuk van hun piemel te knippen :roll:
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

welke gore seksueel gefrustreerde gek verzint het om jongentjes een stuk van hun piemel te knippen Rolling Eyes
Ach, er zijn ergere dingen door de mensheid bedacht door gefrustreerde gekken om zich mee bezig te houden...
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Plaats reactie