Think schreef over besnijdenis bij jongens/mannen:
De beschermende huid is dan inderdaad verdwenen, maar het oppervlak van de eikel reageert daarop door uit te drogen en gevoellozer te worden. Dit heeft een drastische afname van het genot tot gevolg.
Ik spreek uit ervaring, want ik ben op sexueel rijpe leeftijd om medische redenen besneden, de voorhuid was te strak. Achteraf ben ik er heel kwaad over, dat de arts niet koos voor drie inkepingen, zoals het probleem bij een vriend van mij was opgelost.
Dat is inderdaad heel vervelend voor jou, Think.
Het is wel degelijk een verminking, de voorhuid weg te halen en het sexuele leven van joodse en islamitische jongens wordt aangetast. Ze kennen alleen het verschil niet, met de vochtig gehouden, voor sensualiteit zeer gevoelige eikelkop, als ze als baby al besneden zijn.
Ook ik wijs besnijdenissen van kinderen/mensen die daar zelf niet voor gekozen hebben af: het is en blijft een inbreuk op de eigen vrije wil en de keuze’s die men op grond daarvan mag maken.
Ik meen echter wel begrepen te hebben dat bijvoorbeeld nogal wat moslimmannen in feite willen dat vrouwen volledig dan wel vrijwel volledig bedekt met kleding zijn en vrouwen geen hand willen geven omdat ze hun sexualiteitsgevoelens anders niet/nauwelijks kunnen beheersen.*
In dezen vraag Ik mij dan dus wel af waar ‘de vrouwen blijven’ als het genot van de moslimmannen nog groter zou zijn dan bij de huidige ‘traditioneel’ besneden sexualiteitsbeleving.
*Tenzij het van top tot teen bedekt met kleding moeten zijn van vrouwen uitsluitend op pure machtsuitoefening gebaseerd is; maar dat is natuurlijk evenzo verwerpelijk gezien de eigen vrije wil/keuze van elk mens.