Wicca binnen 5 jaar derde Godsdienst in de U.S.A. ?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Raven schreef: Ahem .. wilde je beweren dat de biologische klok (zoals dat heet) niet met de maan in de pas loopt ?
inderdaad
http://en.wikipedia.org/wiki/Menstrual_ ... d_the_moon
Cycle length, nightlighting, and the moon
The word "menstruation" is etymologically related to "moon". The terms "menstruation" and "menses" are derived from the Latin mensis (month), which in turn relates to the Greek mene (moon) and to the roots of the English words month and moon—reflecting the fact that the moon also takes close to 28 days to revolve around the Earth (actually 27.32 days). The synodical lunar month, the period between two new moons (or full moons), is 29.53 days long.

Some authors believe women in traditional societies without nightlighting ovulated with the full moon and menstruated with the new moon. A few studies in both humans and animals have found that artificial light at night does influence the menstrual cycle in humans and the estrus cycle in mice (cycles are more regular in the absence of artificial light at night), though none have demonstrated the synchronization of women's menstrual cycles with the lunar cycle. One author has suggested that sensitivity of women's cycles to nightlighting is caused by nutritional deficiencies of certain vitamins and minerals.

Some have suggested that the fact that other animals' menstrual cycles appear to be greatly different from lunar cycles is evidence that the average length of humans' cycle is most likely a coincidence.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

. One author has suggested that sensitivity of women's cycles to nightlighting is caused by nutritional deficiencies of certain vitamins and minerals.
En hoe denk je dat dat komt ? vitamine pillen die ze elke maand wel of niet innemen ..of door de maandelijkse fluctuaties in voeding..

WAT zei ik ook alweer over onder andere kruiden ?
Laatst gewijzigd door Raven op 27 sep 2008 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Easy Rider
Banned

Chronobiologie.

Bericht door Easy Rider »

Dank voor de Nederlandse wiki-link over biologische klok, Raven

voor nog meer en 'gründlicher' informatie lees de duitse link :-> Chronobiologie.

http://de.wikipedia.org/wiki/Innere_Uhr

Engels mag ook :

http://en.wikipedia.org/wiki/Chronobiology

.
Laatst gewijzigd door Easy Rider op 27 sep 2008 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Raven schreef:
. One author has suggested that sensitivity of women's cycles to nightlighting is caused by nutritional deficiencies of certain vitamins and minerals.
En hoe denk je dat dat komt ? vitamine pillen die ze elke maand wel of niet innemen .. if door de maandelijkse fluctuaties in voeding..

WAT zei ik ook alweer over onder andere kruiden ?
Ja ja, net toevallig die ene week in de maand zorgt de maan ervoor dat vrouwen geen zin hebben om bepaalde kruiden te eten. Is dat wat je wil zeggen Raven? Hoe zorgt de maan daar concreet voor?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Sararje schreef:Ja ja, net toevallig die ene week in de maand zorgt de maan ervoor dat vrouwen geen zin hebben om bepaalde kruiden te eten. Is dat wat je wil zeggen Raven? Hoe zorgt de maan daar concreet voor?
dat heb ik zojuist verteld.. met volle maan is de sapstroom in planten het grootst.. en zit er dus ook het meeste in, van vitamine's mineralen enz..

als je me niet geloofd.. neem een wortel .. snij de top eraf wurm er een slang overheen .. sluit die slang aan op een doorzichtige buis gevuld met water (aansluiten aan de onderkant !! zet een streepje op het waterniveau en hou dat een paar maanden vol ..

kan je het zelf zien ;)
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Easy Rider
Banned

Zeitgeber.

Raven schreef:Ja ik ben ook blij om je te zien :D

Ahem .. wilde je beweren dat de biologische klok (zoals dat heet) niet met de maan in de pas loopt ? Eb en vloed ontstaan zeker ook omdat de walvissen de andere kant op zwemmen ? :lol:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Biologische_klok
De sterkste trigger voor de biologische klok hier gebruiken ook engelse
chronobiology-wetenschappers het duitse woord ' Zeitgeber ' is licht !
En natuurlijk het licht ( Zeitgeber ) die s' nachts aan de hemel staat is de maan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zeitgeber

Duidelijk zo ook voor jou Sararje ?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Easy Rider: leuk maar dat zou betekenen dat bovengemiddeld veel vrouwen menstrueren bij volle maan. En dat verschijnsel mag je voor me hardmaken.

Raven: okee, we hebben eindelijk een controleerbare en falsificeerbare stelling. Kan je die nu dmv een peer reviewed artikel even hard maken? Dan hoeven we niet maanden te wachten op de onderzoeksresultaten. Ik hoef immers jouw huiswerk niet te doen, remember?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Easy Rider
Banned

@ Sararje

Misschien kunnen we ons in eerste instantie op de kernuitspraak
van de chronobiologen concentreren, die te lezen staat onder
bovenstaande engelse wikilink over ' Zeitgeber ' en het menstrueren
van vrouwen als subprogramma beschouwen.
Wiki-Zeitgeber schreef: The strongest zeitgeber, for both plants and animals, is light.
.
Easy Rider
Banned

Sararje schreef:Easy Rider: leuk maar dat zou betekenen dat bovengemiddeld veel vrouwen menstrueren bij volle maan. En dat verschijnsel mag je voor me hardmaken.
Je mag in onderzoeken geen vrouwen laten deelnemen die onder
onnatuurlijke omstandigheden leven.

Je mag mij onderzoeksresultaten laten zien waarbij alleen vrouwen van
natuurvolken
onderzocht worden, die aan geen kunstlicht blootgesteld zijn.
Onderzoeken die niet aan deze criteria voldoen, zijn voor mij niet overtuigend.

.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Easy Rider schreef:
Sararje schreef:Easy Rider: leuk maar dat zou betekenen dat bovengemiddeld veel vrouwen menstrueren bij volle maan. En dat verschijnsel mag je voor me hardmaken.

natuurvolken
Onderzoeken die niet aan deze criteria voldoen, zijn voor mij niet overtuigend..
Nee, schattebout, als jij beweert dat bovengemiddeld veel vrouwen menstrueren bij volle maan, dan moet jij dat hard maken, niet Sararje.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Afgezien van Theoloogs opmerkingen: Dat zou betekenen dat als er geen licht zou zijn, een vrouw bijvoorbeeld niet of heel onregelmatig zou menstrueren. Het geval Elisabeth Fritzl die zeven kinders onder de grond verwekte lijkt me daar toch een ideaal tegenvoorbeeld van die stelling. Daarnaast: als er een verband zou zijn tussen wat jij die Zeitgeber noemt en biologische klokken zou ik me over iets ander verwonderen. hoe komt het dat bijna uitsluitend de mens hier zo op reageert terwijl bijvoorbeeld olifanten of vogels maar één keer per jaar kindertjes krijgen en dus ei(cellen) laten rijpen?
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Vraagje.. Het schijnt ook zo te zijn dat de menstruatie en ovulatie tijd van twee vrouwen die in hetzelfde huis wonen gelijk gaan lopen. Klopt dat? En zo ja, hoe kan dit? Of klopt het niet?

Zomaar nieuwsgierig.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Easy Rider schreef:
Waarom? Hebben onnatuurlijke omstandigheden (welke zijn dat?) geen invloed op de feminiene helft van de wereldbevolking? Hoe weet je dat? Hoe komt dat?
natuurvolken
Onderzoeken die niet aan deze criteria voldoen, zijn voor mij niet overtuigend.
Waarom? Trouwens, het is inderdaad jouw claim, dus moet jij je huiswerk doen.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Kevin schreef:Vraagje.. Het schijnt ook zo te zijn dat de menstruatie en ovulatie tijd van twee vrouwen die in hetzelfde huis wonen gelijk gaan lopen. Klopt dat? En zo ja, hoe kan dit? Of klopt het niet?

Zomaar nieuwsgierig.
Klopt, nonnen en vrouwenstudentenhuizen vertonen dit verschijnsel. Verklaring wordt meen ik gezocht in feromonen die onbewust inwerken op je hormoonspiegel.
Easy Rider
Banned

Theoloog schreef:
Nee, schattebout, als jij beweert dat bovengemiddeld veel vrouwen menstrueren bij volle maan, dan moet jij dat hard maken, niet Sararje.
Je moet wel bij de les blijven, beste Theoloog.

Ik heb helemaal niet beweerd dat bovengemiddeld veel vrouwen menstrueren bij
volle maan, dat was Sararje.
Sararje schreef:Easy Rider: leuk maardat zou betekenen dat bovengemiddeld veel vrouwen menstrueren bij volle maan. En dat verschijnsel mag je voor me hardmaken.
Ik beweer, zoals chronobiologen ook beweren
dat licht de sterkste zeitgeber voor de biologische klok bij planten, dieren en mensen is.
En wanneer je de invloed van maanlicht op de menstruatiecyclus van vrouwen wil
onderzoeken, dan moet je stoorfactoren uitsluiten.
Ik weet niet of er al chronobiologisch onderzoek gedaan is vrouwen natuurvolken, menstruatie en maanlicht.
Dus ik zou dan net zo goed moeten gaan googlelen. Waarom zou ik dat doen ?
Heb ik nu even geen zin in, misschien later. Jij mag al vast gaan beginnen met zoeken,
je hoeft niet op mij te wachten. :wink:
.
Laatst gewijzigd door Easy Rider op 27 sep 2008 14:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie