trotse belg schreef: tot het psychopatische toe willen jullie bepalen wat anderen mogen geloven (de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet)
Pardon? Wat ben jij hier zelf aan het doen?
Je verkondigd een mening. Dat doen wij hier ook. Wij, althans, het ongelovige deel van de gebruikers op dit forum, houden niet van georganiseerde religie, bijgeloof etc... - ik vermoed dat ik wat dit betreft wel voor de anderen mag spreken - ik zou graag willen dat je aantoont waar wij willen
bepalen wat een ander gelooft. Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit heb gezegd: 'Jij mag niet in Jezus geloven, want anders......'
Ik kom uit voor mijn mening; dat Bijbel en Koran kwaadaardige boeken vol bijgeloof zijn, en een ander mag het daarmee oneens zijn van mij. Andersdenkenden hebben op dit forum alle vrijheid om te spreken. Op de fora van de bijgelovigen is dit vaak anders.
Het overgrote deel van de mensen op dit forum is voor een wereld waarin mensen het recht hebben om allerlei vormen van bijgeloof aan te hangen, maar ook één waarin mensen het recht hebben om dat bijgeloof de rug toe te keren, te bekritiseren of te bespotten. Ik zie niet in waarom dat onredelijk is.
het doet me soms denken aan de de strijd in brugge, twee voetbalclubs, cercle en "de" club, 5000 wekelijke supporters tgo 30.000 wekelijkse supporters, de argumenten van de cercle supporters - onze club heeft meer status, onze club is beter georganiseerd, onze club is sjieker, die van club zijn maar meelopers met de massa, die van club supporteren voor club omdat ze moeten,.....
maw de supporters van cercle zitten zich almaar bezig te houden met wat die anderen doen, de supporters van club voelen zich goed in hun vel en genieten wekelijks van heerlijk voetbal.
Je ziet het niet he? We kunnen niet vergeleken worden met die supporters. De ene supportersgroep houdt van die voetbalclub, en de andere van weer een andere club, maar daar valt de ongelovige buiten. Hij (en zij, uiteraard) behoord tot geen enkele supportersgroep. De anderen geloven allemaal, maar hij gelooft niet.
Een vriendelijke groet...