Sararje schreef:
Als het feitelijk nog moet worden bewezen, is het nog niet extern consistent. Dus ik verwacht zo snel mogelijk van jouw hand een meting die hierop duidt en anders is het slechts hypothese en niets anders. Bovendien, iets dat intern consistent is, hoeft helemaal niet extern consistent te zijn.
het bewijs van mijn atoomtheorie is geen kwestie van een meting en zeker niet van mijn hand. Dat moet de wetenschap doen. Ik van mijn kant weet dat mijn atoomtheorie volkomen logisch is en hoop daarin serieus genomen te worden, want ik kan daarmede bewijzen dat wat de wetenschap beweert filosofisch niet klopt.
Ik zou het ook om kunnen keren en zeggen: omdat iets extern consistent is, daarom is het nog niet intern consistent.
Dwz de natuurwetenschappelijke visie klopt niet met de Logica van de Geest en dat wordt opgelost in mijn atoomtheorie.
Neen, het is JOUW logica van de geest, de predicaten die de wetenschap doet, zijn in de regel getoetst dmv experiimenten. Dat heb jij nog niet gedaan. Zolang je dat niet doet, kan je er dus niets over zeggen.
Ik kan zeker wel zeggen dat wat de wetenschap beweert filosofisch niet klopt.......maar zolang jij uitgaat van de superioriteit van de experimenten ten opzichte van de filosofie, dan zullen we niet veel verder komen, want uit de experimenten van de wetenschap worden ook allerlei verregaande conclusies getrokken die niet meer kloppen.
DE WETENSCHAP KAN NIET ECHT GOED VERKLAREN
1 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waar de oerknal vandaan komt.
2 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd.
3 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen.
4 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan.
5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt.
(Dat zou dan slechts een grillige afwijking van de hersenen zijn)
Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren.
Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos.
Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voort.
Als dat zo is, hoe komt het dan dat alleen jouw geest dat "waarneemt"?
Omdat ik blijkbaar anders ben dan anderen en iets begrijp en ook zie wat anderen niet zien en wat toch heel duidelijk voor de hand ligt en mensen maar niet willen erkennen, namelijk dat de werkelijkheid in de eerste plaats hun eigen bewustzijn is in waarnemen en denken en niet de dingen zelf, die immers geen bewustzijn bezitten.
Overigens is het ook een kwestie van filosofisch denken, waar ik mee opgevoed ben en blijkbaar een grote gave voor heb ( zonder opscheppen ) anders zou ik Hegel niet kunnen begrijpen en die atoomtheorie niet gevonden hebben.
Je zou net zo goed kunnen vragen waarom juist Einstein de relativiteitstheorie heeft gevonden en een ander niet.
Er is altijd iemand die anders is dan anderen en iets wel ziet wat anderen niet zien.