Zeitgeist, the movie

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Ik ben van mening dat het WTC 7-gebouw door 'controlled demolition' is ingestort.

Ja
7
21%
Nee
26
79%

Totaal aantal stemmen: 33

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Think schreef:
cluny schreef:
Think schreef: Ik heb ook Zeitgeist: Addendum gedownload, maar durf eigenlijk niet meer te kijken uit angst dat ik in allerlei conspiracies ga geloven die onzin blijken. Ik heet dan wel Think, maar je eigen denken kan je zo in de war brengen als de informatie onvolledig en met veel appèl op emotie gebracht wordt. :roll: Ik durf nergens meer in vertrouwen.
Naarmate iemand religieuzer/spiritueler wordt, gaat het bullshitfilter minder goed functioneren.
Bij Trees lijkt er geen filter meer aanwezig te zijn.
Zou jij het graag willen, Think?
Een objectieve analyse van jouw bullshitfilter?
Ben jij in staat die objectieve analyse te geven dan? Ben jij deskundig genoeg en ken je me goed genoeg?
Maar je mag wel je mening geven hoor, Cluny. Laat maar horen.

Liefst had ik nu eigenlijk een nare-dromen-die-me-een-uur-geleden-al-deden-ontwaken-filter. Nee hoor, bullshitfilters zijn ook fijn. Ik laat me te snel meeslepen.
Hoe goed functioneert iemand's bullshitfilter, ik krijg bijna zin om er een apart topic over te openen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Think
Forum fan

Bericht door Think »

Mij interesseert vooral de vraag: wat zijn bruikbare waarheidscriteria? Hoe weet je zeker dat je meest diepgewortelde overtuigingen geen bullshit zijn? Ook bij naturalistische wereldvisies geldt: hoe zeker kun je nu eigenlijk zijn dat dát niet zaken weglaat die niet in het model passen, maar wellicht reëel zijn?

Maar als je een topic wilt openen, ga je gang; en als jij het niet doet waag ik een poging nadat ik me heb opgefrist (zit nu nog in ochtendjas te tikken). Muziekje, douche, dan topic en niet vergeten dat er daarna ook nog gewoon (vrijwillig-) gewerkt moet worden!
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Trees
Forum fan

Zeitgeist

Bericht door Trees »

Deze link van ruim 4 minuten gaat over het vergelijken van het instorten van andere gebouwen met de instorting van dit gebouw.
Ook wordt er dieper ingegaan op de situatie betreffende de noodcommandopost op de 23ste verdieping
http://nl.youtube.com/watch?v=5akpnIFK-RM&NR=1

Dit is een detailopname van 10 seconden over de bovenkant van het WTC-gebouw op het moment dat het instortte.
http://nl.youtube.com/watch?v=qModnDaejzc&NR=1

Dit ruim 4 minuten filmpje vergelijkt o.a. de situatie van het WTC-7 gebouw t.o.v. de 6 andere gebouwen.
http://nl.youtube.com/watch?v=8T2_nedORjw&NR=1

‘9/11 Truth:’What Happened to Building 7’
Deze 9 minuten durende film geeft een overzicht betreffende vrijwel alle belangrijke informatie rondom gebouw WTC-7. Met o.a. de uitspraken van Larry Silverstein over ‘to pull’ en zijn financiële belangen. Er blijkt uit dat burgemeester Giuliani van te voren was verteld dat de WTC-torens zouden gaan instorten. De situatie van de gebouwen 3, 4, 5 en 6 wordt vergeleken met dat van WTC 7. Een reddingswerker geeft aan dat het gebouw naar beneden komt: “ Keep your eyes on that building: its been coming down soon”. Ramon Gilsanz, een structural engineer, geeft aan dat het WTC-7 gebouw het enige gebouw is met stalen constructies dat uitsluitend en alleen door brand vernietigd zou zijn. Zoals bekend is het in minder dan 10 seconden gevallen. Er wordt informatie gegeven over de gevestigde instanties in het gebouw. Tenslotte wordt er vermeld wat er nog meer werd vernietigd met de instorting van het gebouw.
http://nl.youtube.com/watch?v=iEuJimaum ... re=related
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Trees: Filmpje 1,2,3 zijn stemmingmakerij zonder nieuwe argumenten. Dus of je komt met nieuwe argumenten of je geeft je ongelijk toe.
Daarnaast: hoeveel denk je dat het herbouwen van een WTC gaat kosten? Dat heb je niet voor een paar miljoen hersteld. Bovendien: al die opmerkingen dat het gaat instorten, ik kan je ook vertellen dat een professor bij mij op de universiteit voorspelde dat Bouwkunde zou instorten na de fik met slechts een koffiezetapparaat. Het geeft maar weer aan dat zelfs een klein brandje ook een heel gebouw kan laten instorten. In hoeveel seconden had jij dan gewild dat het in elkaar zou storten dat jij het geloofwaardig zou vinden Trees?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
appelfflap
Banned

Re: Zeitgeist

Bericht door appelfflap »

Trees schreef: Er blijkt uit dat burgemeester Giuliani van te voren was verteld dat de WTC-torens zouden gaan instorten.
Trees

als reddingswerkers vaststellen dat de brandschade zo groot is dat het gebouw wel moet instorten dan mogen ze toch hun burgemeester toch verwittigen?
die weet het dus inderdaad enkele minuten op voorhand.
dit als argument voor een complot gebruiken???

zet die oogkleppen af Trees
Trees
Forum fan

Zeitgeist

Bericht door Trees »

@Sararje:
Een film van 10 seconden over wat er gebeurt aan de bovenkant van gebouw WTC7 op het moment dat de instorting begint, kan onmogelijk als stemmingmakerij bestempeld worden.
In hoeveel seconden had jij dan gewild dat het in elkaar zou storten dat jij het geloofwaardig zou vinden Trees?
Instorting door brand van het WTC7-gebouw is niet geloofwaardig. Dan zou er net zoals bij de situatie van de gebouwen 4,5, en 6, eveneens voorzien van stalen constructies, een vergelijkbare brand geweest moeten zijn en vrijwel dezelfde restsituatie als bij deze volledig afgebrande gebouwen.
In de vierde film zie je dat de restanten van de stalen constructies van gebouw 6, na de eerdere verwijdering van de gebouwen 4 en 5, later in december naar beneden gehaald worden.

@appelfflap schreef:
als reddingswerkers vaststellen dat de brandschade zo groot is dat het gebouw wel moet instorten dan mogen ze toch hun burgemeester toch verwittigen?
die weet het dus inderdaad enkele minuten op voorhand.

In de ‘Truth’-film’ wordt Rudy Giuliani gewaarschuwd voor het feit dat de Twin Towers in gaan storten; het gaat op dat moment niet over gebouw WTC-7. Het gaat in de film dan uitsluitend over de situatie op die betreffende ochtend rondom de WTC-torens. Hij zegt letterlijk: “We were told that the World Trade Center was going to collaps.”

Tenslotte: Of het hier gaat over de gebouwen WTC1 en WTC2, dan wel over het WTC7-gebouw, maakt overigens helemaal niets uit. In alle gevallen is er dan sprake van voorkennis.
appelfflap
Banned

Trees schreef: Tenslotte: Of het hier gaat over de gebouwen WTC1 en WTC2, dan wel over het WTC7-gebouw, maakt overigens helemaal niets uit. In alle gevallen is er dan sprake van voorkennis.
dus samengevat

op de moment dat de reddingsdiensten vaststellen dat torens zullen instorten mogen zijn hun oversten zoals de burgemeester niet informeren?
op de moment dat de burgemeester deze kennis durft bekend maken is het voorkennis en complot?
euhm...
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

wiki over wtc7:
Collapse
See also: Collapse of the World Trade Center

As the North Tower collapsed on September 11, 2001, debris hit 7 World Trade Center, causing heavy damage to the south face of the building.[3] The bottom portion of the building's south face was heavily damaged by debris, including damage to the southwest corner from the 8th to 18th floors, a large vertical gash on the center-bottom extending at least ten floors, and other damage as high as the 18th floor.[3] The building was equipped with a sprinkler system, but had many single-point vulnerabilities for failure: the sprinkler system required manual initiation of the electrical fire pumps, rather than being a fully automatic system; the floor-level controls had a single connection to the sprinkler water riser; and the sprinkler system required some power for the fire pump to deliver water. Also, water pressure was low, with little or no water to feed sprinklers.[27][28]

After the North Tower collapsed, some firefighters entered 7 World Trade Center to search the building. They attempted to extinguish small pockets of fire, but low water pressure hindered their efforts.[29] A massive fire burned into the afternoon on the 11th and 12th floors of 7 World Trade Center, the flames visible on the east side of the building.[30][31] During the afternoon, fire was also seen on floors 6–10, 13–14, 19–22, and 29–30.[3] In particular, the fires on floors 7 through 9 and 11 through 13 continued to burn out of control during the afternoon.[32] At approximately 2:00 p.m., firefighters noticed a bulge in the southwest corner of 7 World Trade Center between the 10th and 13th floors, a sign that the building was unstable and might collapse.[33] During the afternoon, firefighters also heard creaking sounds coming from the building.[34] Around 3:30 pm FDNY Chief Daniel Nigro decided to halt rescue operations, surface removal, and searches along the surface of the debris near 7 World Trade Center and evacuate the area due to concerns for the safety of personnel.[35][33] At 5:20 p.m. EDT on September 11, 2001, 7 World Trade Center collapsed. There were no casualties associated with the collapse.

In May 2002, the Federal Emergency Management Agency (FEMA) issued a report on the collapse based on a preliminary investigation conducted jointly with the Structural Engineering Institute of the American Society of Civil Engineers under leadership of Dr. W. Gene Corley, P.E. FEMA made preliminary findings that the collapse was not primarily caused by actual impact damage from the collapse of 1 WTC and 2 WTC but by fires on multiple stories ignited by debris from the other two towers that continued unabated due to lack of water for sprinklers or manual firefighting. According to FEMA, structural elements were exposed to high temperatures for a sufficient period of time to reduce their strength to the point of collapse[6]; nevertheless, it has since been determined that the fires burned out in 20 minutes at any given location as they moved from point to point.[15]

The report did not reach final conclusions about the cause of the collapse and called for further investigation:
Laatst gewijzigd door collegavanerik op 17 okt 2008 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Trees schreef: Instorting door brand van het WTC7-gebouw is niet geloofwaardig.
Niet geloofwaardig voor jou.
Voor mij wel.
Ik heb dan ook veel meer kennis over 'gebouwen'.
Door die kennis, aangevuld met kennis van 'nog veel meer deskundigen', weet ik dat het draagvermogen van grote stalen constructies al heel snel en binnen een klein temperatuurverschil in de buurt van 500 graden razendsnel afneemt naar nul.
Dat het bezwijken collectief ( alle dragende delen tegelijk ) gebeurt is ook logisch.
Maar ik heb niet allang niet meer de hoop dat bouwkundige logica ooit voor jou toegankelijk zal worden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Trees
Forum fan

Zeitgeist.

Bericht door Trees »

appelfflap schreef:
dus samengevat

op de moment dat de reddingsdiensten vaststellen dat torens zullen instorten mogen zijn hun oversten zoals de burgemeester niet informeren?
op de moment dat de burgemeester deze kennis durft bekend maken is het voorkennis en complot?
euhm...
Niemand, maar dan ook helemaal niemand, kon van te voren weten of en zo ja wanneer, welke toren dan ook zou gaan instorten.
Dat kun je alleen weten wanneer je voorkennis hebt en/of de vinger aan de knop.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Overigens, mijn kennis wil ik met iedereen delen.
Erg moeilijk is het allemaal niet, in principe.
Een stalen profiel is ongelooflijk sterk bij kamertemperatuur.
De berekeningen daarvoor, hoe sterk een individuele stalen profiel moet zijn in een hele grote constructie zijn wel gecompliceerd.
Maar die kennis heb je helemaal niet nodig om te weten dat staal de sterkte van 'kauwgom' heeft bij een gemiddelde temperatuur van een gewone fik.
Waarom is acceptatie van dat feit te moeilijk voor jou, Trees?
appelfflap
Banned

Re: Zeitgeist.

Trees schreef: Niemand, maar dan ook helemaal niemand, kon van te voren weten of en zo ja wanneer, welke toren dan ook zou gaan instorten.
reddingswerkers verlaten het pand wegens te veel schade en de hitte. met hun ervaring en expertise weten zij dat de torens zullen instorten.
het kan zijn dat het nog een tijdje duurt maar instorten zal het. het gebeurt vaak genoeg dat de brandweer een gebouw gecontroleerd laat uitbranden. dat duurt ook soms uren. allemaal complotten?

burgemeester heeft recht op deze informatie en die op zijn beurt mag/moet die informatie wereldkundig maken.

Maar als je niet eens wil accepteren dat ook wolkenkrabbers zich moeten schikken naar fysica en natuurkundige wetten dan houdt het natuurlijk ook op. voor dit inzicht moet je niet eens architectuur studeren
appelfflap
Banned

Re: Zeitgeist.

appelfflap schreef:
Trees schreef: Niemand, maar dan ook helemaal niemand, kon van te voren weten of en zo ja wanneer, welke toren dan ook zou gaan instorten.
reddingswerkers verlaten het pand wegens te veel schade en de hitte. met hun ervaring en expertise weten zij dat de torens zullen instorten.
het kan zijn dat het nog een tijdje duurt maar instorten zal het. het gebeurt vaak genoeg dat de brandweer een gebouw gecontroleerd laat uitbranden en dat duurt ook soms uren. allemaal complotten?

De burgemeester heeft recht op deze informatie en die op zijn beurt mag/moet die informatie wereldkundig maken. die burgemeester heeft maw gewoon zijn plicht gedaan.
bewijs voor een complot? nul
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Trees schreef:@Sararje:
Een film van 10 seconden over wat er gebeurt aan de bovenkant van gebouw WTC7 op het moment dat de instorting begint, kan onmogelijk als stemmingmakerij bestempeld worden.
Want? Dat kan niet als een stukje uit een andere film zijn gemaakt? Ik snap je punt niet.
In hoeveel seconden had jij dan gewild dat het in elkaar zou storten dat jij het geloofwaardig zou vinden Trees?
Instorting door brand van het WTC7-gebouw is niet geloofwaardig. Dan zou er net zoals bij de situatie van de gebouwen 4,5, en 6, eveneens voorzien van stalen constructies, een vergelijkbare brand geweest moeten zijn en vrijwel dezelfde restsituatie als bij deze volledig afgebrande gebouwen.
In de vierde film zie je dat de restanten van de stalen constructies van gebouw 6, na de eerdere verwijdering van de gebouwen 4 en 5, later in december naar beneden gehaald worden.
Zoals ik al zei: de faculteit Bouwkunde van de TUDelft is ook deels ingestort door brand. En die brand is ook begonnen als een koffiezetapparaatje wat in de fik vloog. Dat was ook een beton-staal gebouw dus waarom kan dat niet in dit geval icm pancaking zoals eerder gesteld?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Trees
Forum fan

Zeitgeist

Bericht door Trees »

appelfflap schreef:
De WTC2-brand door de inslag van het vliegtuig duurde 56 minuten, waarna dit gebouw instortte. In het geval van het WTC1 duurde dat 85 minuten.
Er waren nog vele reddingswerkers en brandweerlieden bezig met het redden van mensen uit de torens toen ze instortten.
Giuliani is gedurende tien-vijftien minuten in (een van) de torens geweest waar, zoals hij zelf zei in de Truth-film, nog steeds brandweerlieden naar binnen gingen.

Hij ging daarna niet naar de “Mayors Office of Emergency Mgmt”, de speciale ‘bunker’ op de 23ste verdieping in het WTC7 gebouw, die speciaal voor dit soort situaties was ingericht, maar naar de commandopost van de politie en brandweer in 75 Barkley Street. Met achterlating van velen die hun leven riskeerden voor degenen die nog in de Towers zaten.
Plaats reactie