Het kwaad zal er altijd zijn!

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Plons schreef:
trialk schreef:
had u t anders gedaan? zonder vrije wil? of iets beperkter?
Bedoel je hoe ik het had gedaan als ik God was?
ja
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Joe Hn schreef:Bekijk het even vanuit het soort schaap. Voor zover een schaap over het bestaan van zijn soort kan filosoferen ...

Joe hn,ik heb ook uw reakties gelezen.excuus.. Hn. wat is het eerste schaap dat over de dam gaat intelligen,of slim of machtswellustig (volgelingen),of leidt het

verder besef ik dat met afgesproken begrippen comminiceren vaak tot verwerping en ontkrachting zal leiden

Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

trialk schreef:
CXT schreef:Het 'Kwaad' is een kwestie van oorzaak en gevolg. Het zal er inderdaad altijd zijn, in ieder geval tot aan het einde van de mensheid, want daarna is er niemand meer om het op te vatten als 'Kwaad' (tenzij de mensheid een afsplitsing heeft gemaakt naar een andere soort...).

is die mensheid niet allang ' afgesplistst,naar een lagere ' soort zelf indianen,dieren,en vele andere pimitieve volkeren gebruiken /gebruikten alleen dat wat ze werkelijk nodig hebben :idea:

als ik hier het begrip kwaad gebruik is dat omat we dat zo af hebben gesproken
ooit :?:

Dat de mens afgesplitst is naar een lagere soort is een aanname die neigt naar een nogal voor deze tijd griezelig racistisch mensbeeld .
Indianen ,dieren en andere primitieve volkeren in een adem noemen lijkt me op zijn zachts gezegd getuigen van weinig inzicht . Om niet te zeggen dat het nogal bekrompen is ,iets anders kan ik er niet van maken en meer wil ik er eerlijk gezegd ook niet over zeggen want ik moet nog bij komen van de verbijstering dat iemand dat op durft te schrijven .
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Natuurlijk begrijp ik die verbijstering,ik ben de goede mensen vergeten :oops:
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Er wordt tegenwoordig ook niet echt meer gesproken over "primitieve " volkeren en spreken over hoog en laag of überhaupt spreken over soorten als we het over mensen hebben kan ook echt niet meer .Het ligt allemaal wat genuanceerder .
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Krautsjo schreef:Er wordt tegenwoordig ook niet echt meer gesproken over "primitieve " volkeren en spreken over hoog en laag of überhaupt spreken over soorten als we het over mensen hebben kan ook echt niet meer .Het ligt allemaal wat genuanceerder .

Dat begrijp ik,wellicht is het aardig als u wat meer postings leest van me, dan ziet u dat ik de ' dingen ' maar moeilijk in exact dezelfde stijl kan benoemen,waarin ik wordt angesproken-wat niet wegneemt dat ik de nuance best wel zie en we allemaal hier gemakkelijk praten over God,die het kwaad schept,en die bijbeltekst ken ik ook al heel erg lang,die is/was niet nieuw voor me

door mijn beperking tik ik korte stukjes,of ik quote hele lange dingen, reformed raadde me aan 365 keer per jaar het N.T. op elke middag uit te lezen, daarvoor kan ik dan aanraden mijn bescheiden bijdrages nog geen 200 wie dat of / mij enigzins wil begrijpen, het op een verloren dagdeete lezen-l[ of het wordt winst

alles van waarde is weerloos. Lucebert
let op dit is weer trialkjargon,en ik kan ook geen leestekens tikken!-snert toetsenbord !
Alles is een impulsieve neerslag van mijn gedachten op dit moment, en kan veranderen !
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Krautsjo schreef:Er wordt tegenwoordig ook niet echt meer gesproken over "primitieve " volkeren en spreken over hoog en laag of überhaupt spreken over soorten als we het over mensen hebben kan ook echt niet meer .Het ligt allemaal wat genuanceerder .

Niet alleen genuanceerder,ook is e.e.a. veel breder te trekken,als ik benoem.maar zo kan ieder iets bijdragen
zie ook mijn re- boven deze.

vriendelijke groet
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Ik begrijp het probleem ik heb AD(h)D en ik kan lange schrijfsels van mensen moeilijk in mij op nemen ,laat staan dat ik er snel antwoord op kan geven ,ik moet ook moeite doen niet te fel te reageren.
.IK zal rekening met je houden ,in deze virtuele manier van communiceren ken ik natuurlijk niet de achtergronden van de meesten .
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Nu v.p.r.0 Dat kan beter daarna vrijdenken,in haast 8) :? leven onder oorlog
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Kijkt er al iemand :shock:
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

dan maar weer " complotten gaan volgen :D
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

Vooruit acheruit,linksaf,rechtsaf,middendoor op zij hoe dan ook onontkoombaar ons geloof in " complotten voedt de complottten http://forum.fok.nl/topic/1181861

bron Fok forum
trialk
Forum fan

Bericht door trialk »

wellicht zijn complottenbedenkers,heel gewoon zich ervan bewust dat het uitlekt,en is dat hun bedoeling,of er is geen ' bewezen complot' of ordinair paniekzaaien :? :roll:
ook gij Brutus :?:
let op dit is weer trialkjargon,en ik kan ook geen leestekens tikken!-snert toetsenbord !
Alles is een impulsieve neerslag van mijn gedachten op dit moment, en kan veranderen !
Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy »

Omdat de geestelijke evolutie niet in staat was de stoffelijke bij te houden, of anders gezegd toen de homogeniteit ervan eenmaal door de vermenging was verbroken werd dit de enige oorzaak van het kwaad.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jessy schreef:Omdat de geestelijke evolutie niet in staat was de stoffelijke bij te houden, of anders gezegd toen de homogeniteit ervan eenmaal door de vermenging was verbroken werd dit de enige oorzaak van het kwaad.
Is dat zo?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie