In 19, 3, 7....

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
FonsV
Diehard

In 19, 3, 7....

Bericht door FonsV »

In negentien-drie-zeven
Dan zul je wat beleven
Dan komt de Jamboree in Nederland
Dan staat uit alle landen
Van alle ras en standen
De jeugd van blank en bruin hier hand in hand
Dan zingen scouts uit Labrador, Japan en Alkmaar
Op 't Nederlandse grondgebied heel vrolijk met elkaar

refrein
Jamboree, Jamboree, J-A-M-B-O-R-E-E, jamboree, ree, ree
Jamboree, jamboree wij zijn de jongens van B.P.

De Schotten dragen rokken
De Polen wandelstokken
Hongaren hebben pluimen op hun hoed
Amerika een rijbroek
Brits-Indië een hoofddoek
De Zweden staan die witte mutsje goed!
Maar allen dragen in hun hart het grote ideaal
Dat niet afhank'lijk is van ras, van land of stand of taal

refrein…

Geert Henderik van Dongen
Een Amsterdamse jongen
Met peenhaar en veel sproeten op 't gelaat
Zoekt in dit grote leger
Een ras-was-echte neger
Als trouwe bondgenoot en kameraad
Geert sprak geen woordje Engels, Jim misschien een stuk of vier
Toch ruilden ze van alles en ze hadden dik plezier

refrein…

De wereld is vol broodnijd
Vandaar dat men zich dood strijdt
We raken steeds maar dieper in 't moeras
Een jeugdbond aller volken
Zal metterdaad vertolken
Dat aan de jeugd de betere toekomst was
De wereldbond van Padvinders stuurt daar bewust op aan
Het spreekwoord zegt nog altijd: Jong geleerd is oud gedaan

refrein…

Daar moet ik nu de hele tijd aan denken. Lang geen WJD natuurlijk, want de wereld was toen nog klein. Hooguit een wjd-je. Maar wél een een indrukwekkende verbroedering onder de aanwezigen en een grenzeloos enthousiasme toen de grote baas, Lord Baden Powell, verscheen. Je had nog wel ‘verkenners’ en ‘padvinders’ (wie 'katteliek' en wie 'prottestants' waren weet ik niet meer) maar daarvan was op dat moment nauwelijks iets te merken. Er waren zelfs 'hindoe's'! \:D/

Niet zo gek veel nieuws onder de zon eigenlijk. Het regent hier trouwens op dit moment. :wink:

Groeten.

Fons.
Laatst gewijzigd door FonsV op 20 aug 2005 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Ragnarok
Geregelde verschijning

Bericht door Ragnarok »

in de VS liggen ze een beetje onder vuur, omdat ze er een poosje terug een jongen uit geknikkerd hebben omdat hij niet in een hogere macht geloofde. Dat vinden de meeste Amerikanen niet zo'n probleem, maar de grondwet verbiedt het verstrekken van subsidies aan organisaties die onderscheid maken op basis van geloofsopvattingen en dus worden er nu regelmatig processen aangespannen om die subsidies stop te zetten.
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag Ragnarok,

Bedankt voor je reactie. Het probleem voor mij is echter: wat bedoel je ermee? Ik zie namelijk geen verband. :)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Ragnarok
Geregelde verschijning

Bericht door Ragnarok »

Hoi :)

ik bedoel dat die enorme verbroedering zo zijn grenzen heeft. Als je niet in goden gelooft mag je in de VS niet meedoen met de scouts (hoewel lang niet alle scouting-clubs de regels zo strikt nemen)..
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag Ragnarok,
Je schreef:ik bedoel dat die enorme verbroedering zo zijn grenzen heeft. Als je niet in goden gelooft mag je in de VS niet meedoen met de scouts (hoewel lang niet alle scouting-clubs de regels zo strikt nemen).
Ja, m’n beste, dat zal wel zo zijn. Maar wat denk jíj, hoeveel landen, landstreken, steden, dorpen, buurten etc. zouden er zijn waarin je van een of ander wordt uitgesloten of tot een of ander geen toegang krijgt als je niet behoort tot een of ander(e)… noem maar op?

Ik ga het niet uitzoeken en denk bij mezelf: ’Ze doen maar’!

Groeten. :)

Fons.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Ragnarok schreef:Hoi :)

ik bedoel dat die enorme verbroedering zo zijn grenzen heeft. Als je niet in goden gelooft mag je in de VS niet meedoen met de scouts (hoewel lang niet alle scouting-clubs de regels zo strikt nemen)..
Tot voor kort was de scouting in nederland verzuild, ik zelf zat bij de "Katholieke verkennerij"
Afbeelding

http://www.kelpin.nl/fred/padvinderskroniek.htm
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Haha
de WJD jongeren in keulen ...
die zijn dus voorbij ; wat is er daar nu eigenlijk gebeurt buiten een paar kampvuren , een beetje pootje baden aan de rijn en misschien wat " veilige" ( ondanks het verbod ) aarzelende sex en wat gezellig samenzijn /of wat gezwijmel van jonge godsdienstleraren ,oudere "zich jong voelende " mentoren en algemene wereldvreemde seuterigheid verkocht als bezinning en gekanaliseerd in geensceneerd massa enthoesiasme voor een ouwe knar voorgesteld als een
iets sip kijkende rocksterachtig witte ridder ...

Volgrens sommige katholieke politiekers moet Europa dat "cultureel gebeuren" en verbroederen financieren ... toch ?
Is het soms geen " promotie van de europese gedachte en samenhorigheid onder de jongeren ", stellen ze ....
ondanks het feit dat god uiit de voorstellen tot Europees grondwet ontwerp is gegooid en ondanks het feit dat een verbod op vermenging van staat en godsdienst een grondprincipie van de moderne westerse democratie moet zijn

De RK kan wel een grijpstiuiiver gebruiken nu ze met haar pedofilie-boetes, ander gezwijn en schandalen in de VS ( en elders ) , langzaam op het failliet afstevent ....

Misschien kan "Opus Dei " of een of andere bank ,toch nog een tandje bijsteken ?

Spotzieke ekster tsjok
Ragnarok
Geregelde verschijning

Bericht door Ragnarok »

collegavanerik schreef:

Tot voor kort was de scouting in nederland verzuild, ik zelf zat bij de "Katholieke verkennerij"
Afbeelding

Ik heb effe op de Wiki gekeken en het lijkt erop dat BéPé's oorspronkelijke 'scouting law' tamelijk atheistisch en verbroederend was, maar nadien zijn er allerlei clubjes gekomen die hem aangepast hebben aan hun dogma's en zodoende weer verdeeldheid gecreëerd hebben. Zo bevat de US versie bijvoorbeeld artikel 12 met:
A Scout is reverent toward God. He is faithful in his religious duties. He respects the beliefs of others.
Ragnarok
Geregelde verschijning

Bericht door Ragnarok »

collegavanerik schreef:

Ik heb effe op de Wiki gekeken en het lijkt erop dat BéPé's oorspronkelijke 'scouting law' tamelijk atheistisch en verbroederend was, maar nadien zijn er allerlei clubjes gekomen die hem aangepast hebben aan hun religieuze dogma's en zodoende verdeeldheid promoten. Zo bevat de US versie bijvoorbeeld artikel 12 met:
A Scout is reverent toward God. He is faithful in his religious duties. He respects the beliefs of others.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Kan hierover in het woudlopershandboek niets vinden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie