Vandaag is een geweldige dag voor de mensheid
Moderator: Moderators
Wat me trouwens ook opvalt, is dat al die menigtes en de politici samen, zich profileren als het beste land ter wereld. Dat zie ik heel vaak terug in de toespraken die ze houden.
Ik had laatst een stukje gezien van de toespraak van Arnold Schwarzenegger. Zo'n beetje alles wat hij zegt is complete onzin. Dat die vent gouverneur is geworden, dat verbaast me.
Ik had laatst een stukje gezien van de toespraak van Arnold Schwarzenegger. Zo'n beetje alles wat hij zegt is complete onzin. Dat die vent gouverneur is geworden, dat verbaast me.
Ik heb een heel goed gevoel bij Obama als president. Maar dat is niet het enige waarom ik de voorkeur geef aan Obama boven Mc Cain.
Met Obama vindt een wisseling van de wacht plaats, republikeinen ruimen het veld voor democraten. Een heel nieuw team gaat zich installeren. Het oude republikeinse team met Bush aan het hoofd heeft de VS en de wereld de afgelopen 8 jaar zo'n beetje de vernieling in geholpen. Dàt alleen is voor mij al reden genoeg.
Daarnaast is Obama van plan de oorlog in Irak te beëindigen, de troepen worden teruggehaald. Mc Cain wilde in Irak blijven totdat de troepen zegevierend terug zouden komen. En dan die Palin als vice-president, die ons nu gelukkig bespaard blijft.
Ook vind ik het positief dat Obama een ziekenfonds wil voor alle Amerikanen.
Mc Cain wilde dat overlaten aan de marktwerking. Die marktwerking zorgt er onder andere voor dat veel mensen niet worden geaccepteerd door de verzekeraars.
Met Obama vindt een wisseling van de wacht plaats, republikeinen ruimen het veld voor democraten. Een heel nieuw team gaat zich installeren. Het oude republikeinse team met Bush aan het hoofd heeft de VS en de wereld de afgelopen 8 jaar zo'n beetje de vernieling in geholpen. Dàt alleen is voor mij al reden genoeg.
Daarnaast is Obama van plan de oorlog in Irak te beëindigen, de troepen worden teruggehaald. Mc Cain wilde in Irak blijven totdat de troepen zegevierend terug zouden komen. En dan die Palin als vice-president, die ons nu gelukkig bespaard blijft.
Mc Cain wilde dat overlaten aan de marktwerking. Die marktwerking zorgt er onder andere voor dat veel mensen niet worden geaccepteerd door de verzekeraars.
-
- Geregelde verschijning
Uit een Belgische krant:
Eén dag later en het belooft al allemaal veel minder te worden.Naar verwachting zal Obama op Defensie kiezen voor de zittende Republikeinse minister Robert Gates, die de huidige regering in de afgelopen twee jaar op een iets mildere koers heeft gebracht. Gates is het niet eens met Obama's wens om in 16 maanden tijd de troepen uit Irak terug te trekken. Hij is ook niet te vinden voor het stopzetten van de ontwikkeling van nucleaire wapens, maar Obama heeft beloofd de politieke eenheid in eigen land te versterken, en daar kan Gates met zijn ervaring een rol in spelen.
Can not breath we stifle cry
As gray fills in our numbered days
As gray fills in our numbered days
Ik heb er nooit aan getwijfeld dat Obama moet aanvangen in een militaristische toonzetting. Indien hij met een kleinere minderheid was verkozen zou dat nog veel meer het geval zijn. Hij moet zich indekken tegen rechtse kritiek die zeker nog met bakken uitgestort zal worden. Wat telt is hoe hij het Midden Oosten afhandelt en hoe hij met Europa en China omgaat, en dat weten we binnen enkele maanden. Je moet geen messias zijn om het beter te doen dan Bush.
Samante schreef:Ik heb een heel goed gevoel bij Obama als president. Maar dat is niet het enige waarom ik de voorkeur geef aan Obama boven Mc Cain.
Ik ben ook een voorstander van Obama. De republikeinse partij heeft in 8 jaar tijd het land naar de afgrond gesleept. En de rest van de wereld plukt hier nu de gevolgen van.
Maar ik vraag me af of Obama niet teveel heeft beloofd. Wat kan hij waarmaken.
Als de werkloosheid blijft stijgen, het Pakistaanse leger een F16 de lucht uit schiet, na bombardementen op Pakistaans grondgebied. En de financiering van "het ziekenfonds", infrastructuur en de belabberde sociale omstandigheden van de zwarte Amerikaan geen vooruitgang laat zien. Het land heeft 10 biljoen dollar schuld. En 95% van de Amerikanen krijgt een belastingverlaging. In het verleden is Bush senior gestruikelt over zijn uitspraak "no more taxes". Dus Obama weet dat het platteland hem hier op af rekent.
Verdomd weinig als hij geen 'ezeltje schijt geld' achter de hand heeft!P.Vroon schreef:Maar ik vraag me af of Obama niet teveel heeft beloofd. Wat kan hij waarmaken.
Dan blijft er alleen enthousiasme v.d. burgers over dat nodig is om meer premie te gaan betalen om een ziekenfonds en soc. voorzieningen te financieren - -harder te gaan werken voor minder geld om de prijzen van producten te drukken is een verkapte vorm v. belasting die bij moet dragen aan het verminderen van 10.000 x 1 miljard dollar (waar natuurlijk rente over betaald moet worden! 8%= 800 miljard jaarlijks??)
De verleiding zal groot zijn om papiergeld bij te drukken waardoor de exportproducten goedkoper worden voor het buitenland, maar tevens Jan met de werk-pet confronteert met een duurder levensmiddelen-pakket! Enz. enz. enz!
Obama zal op eieren moeten lopen om kool en geit te sparen.
En dan dat Irak - - een miskleun in optima forma van zijn voorganger Bush!
Maar wel een miskleun waar honderden miljarden voor uitgegeven zijn en bloed geplengd is met de bedoeling er miljarden aan rente uit te slepen dmv. het bedrijfsleven en hun contracten die impliciet werkgelegenheid en energie in de USA betekenen.
Contracten die onder zware druk komen te staan als er niet op iedere hoek een stuk of wat USA-soldaten meer staan om de naleving te garanderen die de huidige Iraakse regering waarborgt totdat er een Iraaks leger is opgebouwd dat USA-vriendelijk genoemd kan worden!
Er zullen rechtszaken aangespannen worden tegen de federatie voor compensatie voor die dan waardeloze contracten.
Maar, waar een wil is, is een weg (al zal het een smal weggetje zijn)
En nou maar hopen dat het volk het óók zo ziet en hem niet na 4 jaar weer wegvaagt omdat het Walhalla nog een lange tijd achter de horizon zal liggen.
Obama moet het nog helemaal gaan maken en zal het ook moeilijk krijgen, maar de goede voornemens zijn er. Toch verwacht ik er geen wonderen van, bijv. zal hij het wapenbezit niet aanpakken en wordt de doodstraf ook niet afgeschaft. Voor een totale verandering zijn wel enkele 4 jarige administraties achter elkaar nodig van tenminste hetzelfde kaliber.
In elk geval weet Obama de massa's goed te bespelen met dominee-achtige toespraken en daar is men in een religie-minded land als de VS altijd gevoelig voor.
In elk geval weet Obama de massa's goed te bespelen met dominee-achtige toespraken en daar is men in een religie-minded land als de VS altijd gevoelig voor.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
Dat vind ik zo verbazend. Niemand heeft ooit gezegd: "jaja, een oorlog in Irak, maar zullen we dat wel kunnen betalen?"...fbs33 schreef:Verdomd weinig als hij geen 'ezeltje schijt geld' achter de hand heeft!P.Vroon schreef:Maar ik vraag me af of Obama niet teveel heeft beloofd. Wat kan hij waarmaken.
Obama over religie...
http://www.youtube.com/watch?v=B2Kh-xzerjE
Ik moet het nog zien, maar ik ben i.i.g geval blij dat Mccain niet gewonnen heeft.
Ik moet het nog zien, maar ik ben i.i.g geval blij dat Mccain niet gewonnen heeft.

The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
Die toespraak van Obama vind ik positief. Religie mag volgens hem niet het instrument zijn tot geweld. Ook stelt hij dat wat een bijbelfiguur als Abraham ziet en hoort, niet hetzelfde hoeft te zijn als wat anderen zien.Yoyo schreef:Obama over religie...
Ik heb het sterke vermoeden dat Obama een echte bruggenbouwer belooft te worden.
-
- Banned
ge hebt woorden en ge hebt daden.Samante schreef: Ik heb het sterke vermoeden dat Obama een echte bruggenbouwer belooft te worden.
De nieuwe stafchef vh witte huis is een Israeli die uit de likoedstrekking komt. wat de houding mbt het M-O betreft zal er al weinig verandering zijn vrees ik.
in zijn economisch team zitten oude rotten uit de tijd van Reagan en CLinton. Jongens die een rostvast geloof in de vrije markt en wild kapitalisme hebben. Logica die de huidige crisis veroorzaakt heeft.
ge kunt dan wel zeggen dat ge voor overheidscontrole en/of regulering zijt maar als ge zo'n jongens als adviseurs neemt dan denk ik er het mijne van.
- collegavanerik
- Superposter
ik vond oboema altijd wel grappig en is nu weer zeer actueel
Youtube: Oboema vs Obama part 1

Oboema, 'de witte neger uit Amsterdam-Oost'.
Youtube: Oboema vs Obama part 1

Oboema, 'de witte neger uit Amsterdam-Oost'.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.