Anti-kwakzalvers: 'Haal Uitgedokterd van buis'

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Dit is zeker weer zo iemand die vindt dat je overal voor moet "openstaan".

Open staan, prima, maar je hoofd moet niet zo open zijn dat je hersens eruit vallen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

doctorwho schreef:Hoorde onlangs op de radio een interview met de programmaleider van uitgedokterd. Hij ageerde tegen de vereniging tegen de kwakzalverij met de mij inmiddels wel bekende riedel. Namelijk er zitten ook alternatieve genezers bij die een medische achtergrond hebben (had dr Mengele ook gna, gna drogreden mijnerzijds) Als er zoveel mensen baat bij hebben moet het wel werken. Er is meer dan enkel wetenschap. De reguliere geneeskunde moet in dialoog met de kwakzalvers enz: Het laatste is wat mij betreft hetzelfde als astrologen die met astronomen in gesprek willen om het juiste van hun denkbeelden naar voren te brengen. :?
Er zijn astrologen die aan de blote sterrenhemel een puntje aan kunnen wijzen en kunnen zeggen DAT is jupiter.. En er zijn astronomen die de grote beer niet kunnen vinden.
Het is dom om te denken dat alleen een select groepje mensen ALLES weet en de rest NIKS.
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Raven schreef:
doctorwho schreef:Hoorde onlangs op de radio een interview met de programmaleider van uitgedokterd. Hij ageerde tegen de vereniging tegen de kwakzalverij met de mij inmiddels wel bekende riedel. Namelijk er zitten ook alternatieve genezers bij die een medische achtergrond hebben (had dr Mengele ook gna, gna drogreden mijnerzijds) Als er zoveel mensen baat bij hebben moet het wel werken. Er is meer dan enkel wetenschap. De reguliere geneeskunde moet in dialoog met de kwakzalvers enz: Het laatste is wat mij betreft hetzelfde als astrologen die met astronomen in gesprek willen om het juiste van hun denkbeelden naar voren te brengen. :?
Er zijn astrologen die aan de blote sterrenhemel een puntje aan kunnen wijzen en kunnen zeggen DAT is jupiter.. En er zijn astronomen die de grote beer niet kunnen vinden.
Het is dom om te denken dat alleen een select groepje mensen ALLES weet en de rest NIKS.
Het gaat niet om de professie, het gaat om de beweringen die men doet vanuit die professie.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

En hier de geomineerden.
Er kan maar 1 winnaar zijn.
Maar eigenlijk verdienen ze allemaal de hoofdprijs.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

ik kan er niks aan doen , maar ik vindt het een stel blerende kleuters.

Als een arts medewerking verleent dan zal hij een eerlijke en objectieve mening ergens over hebben. En zoals elke nederlander mag hij of zij die geven.
Dat de heer Renckes dat niet zint is zijn probleem.

Galileo kreeg ook van de kerk een verbod om mensen door zijn telescoop te laten kijken !

As above, so below
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Raven schreef:ik kan er niks aan doen , maar ik vindt het een stel blerende kleuters.

Als een arts medewerking verleent dan zal hij een eerlijke en objectieve mening ergens over hebben. En zoals elke nederlander mag hij of zij die geven.
Dat de heer Renckes dat niet zint is zijn probleem.

Galileo kreeg ook van de kerk een verbod om mensen door zijn telescoop te laten kijken !
Hetgeen best wel treurig is.
Dat je er niets aan kunt doen.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Als het ze echt om de gezondheid van mensen gaat.. doe dan eens wat aan het feit dat mensen die sigaretten willen kopen bij de kassa voorrang krijgen en dat je die dingen uberhaubt in een supermarkt kan kopen.

De longen van een roker zou je volgens de regels als chemisch afval moeten verwerken :evil3:

As above, so below
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Raven schreef:Als het ze echt om de gezondheid van mensen gaat.. doe dan eens wat aan het feit dat mensen die sigaretten willen kopen bij de kassa voorrang krijgen en dat je die dingen uberhaubt in een supermarkt kan kopen.

De longen van een roker zou je volgens de regels als chemisch afval moeten verwerken :evil3:
Volgens mij is de anti-rook-campagne markt redelijk verzadigd.
En ik zou niet weten wat dat met anti-kwakzalverij te maken heeft.
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Om even een oude koe uit de sloot te halen, hier: http://freethinker.nl/forum/viewtopic.p ... 0675b10514 vertelde ik over een vriendin die bij een acupuncturist liep met het doel zwanger te worden.

Een week voor haar menstruatie kwam ze bij de acupuncturist voor haar 2 wekelijkse behandeling, die voelde wat aan haar polsen en zei toen dat ze zwanger was. Wij vonden het een nogal een gewaagde uitspraak, maar nu heeft ze inmiddels na overtijd te zijn een zwangerschapstest gedaan en inderdaad: Zwanger. Misschien is een nuance toch op zijn plaatst bij bepaalde alternatieve genezers. Wat voor onmogelijk werd gehouden is gebeurd en bovendien is het voordat zij er iets van heeft gemerkt of een standaard zwangerschapstest überhaupt effectief is geconstateerd door deze acupuncturist.
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Tijdens de zwangerschap stijgt de hartslag. De acupuncturist heeft juist gediagnosticeerd, maar is dat te danken aan acupunctuur, of simpelweg aan medische basiskennis? (een vooroordeel over alternatieve geneeskunst dat uit de weg moet, is dat alternatieve genezers altijd volstrekt onwetend zijn omtrent de anatomie en de werking van het lichaam. Soms is dat wél zo, maar zeker niet altijd.)

Of men bijvoorbeeld met electro-acupunctuur of met andere alternatieve methoden goede diagnoses kan stellen, zou men moeten onderzoeken met meerdere 'genezers', en een nog grotere groep patienten met allerlei verschillende kwalen. Hierbij zou men dan bij moeten houden hoevaak men de juiste diagnose heeft gesteld. Oók moet men de gesprekken tijdens de sessies analyseren, om uit te kunnen sluiten dat de 'genezer' de diagnose niet heeft gesteld door er op subtiele wijze naar te vissen.

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie