Dat lijkt mij zeker een goed idee, een voorsteltopic moet gaan over het welkom heten van een nieuw lid, voor discussie zou dan een nieuw topic moeten worden geopend.Erik schreef:PS.
Overigens zou het misschien een goed idee zijn om in de regels op te nemen dat in het voorsteltopic NIET gediscussieerd mag worden over het geloof of wat dan ook van het nieuwe lid?
Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum
Moderator: Moderators
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Juist, en wat is daar mis mee? Je suggereert dat ik niet beter ben dan wat ik beweer over wat er gebeurt op het forum?cymric schreef:Zei de persoon die als geen ander is bedreven in het voeren van metadiscussies waar elke 'normale' moraal glashard wordt ontleed en ontmanteld, en andere discussiedeelnemers aan het einde van de excercitie opvallend vaak boven op de kast en ergens hoog in de gordijnen bungelen.Primaat schreef:Ik heb het een beetje aangepast, is namelijk een betere beschrijving van wat er mis is met dit forum.
Mijn doel is altijd duidelijk, begrijpen uit welke hoek de discussie-genoten komen EN men laten zien waarom het creëren of onderhouden van een consensus niet de manier is om een discussie te voeren. Ik denk liever vrij, maar dat wordt niet vaak in dank afgenomen.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Aangezien dit een open forum/platform is, kan iedereen zijn/haar mening verkondigen over alle mogelijke onderwerpen. We hebben hier geen discussieleider die de discussie strak leidt, we gaan er eigenlijk altijd vanuit dat iedereen in staat is een goede discussie te voeren en dat is eigenlijk onmogelijk.
Over het algemeen zijn de discussies erg goed en zijn het enkelingen die graag mogen provoceren, de discussie willen afleiden en die de eigen mening als 'heilig' en als 'de waarheid' zien.
We zullen als moderators scherp moeten kijken naar hoe erg wordt gereageerd op nieuwkomers die nog nooit eerder hebben gepost en die een goede en nette discussie willen voeren.
Mensen (zoals Dekker) die aangeven geen zin hebben om hier te willen discussiëren vanwege taalgebruik, provocatie, etc. kunnen misschien in een apart forumgedeelte worden ondergebracht waarin zij met een aantal mensen kunnen discussiëren. Uiteindelijk kan het topic 'gepubliceerd' worden voor anderen die het slechts kunnen lezen. Niet iedereen is nu eenmaal in staat om een discussie op een bepaald niveau te voeren en er zijn genoeg mensen hier actief op het forum die prima in staat zijn om een serieuze discussie te voeren over bijbel, ID, evolutieleer, etc.
Over het algemeen zijn de discussies erg goed en zijn het enkelingen die graag mogen provoceren, de discussie willen afleiden en die de eigen mening als 'heilig' en als 'de waarheid' zien.
We zullen als moderators scherp moeten kijken naar hoe erg wordt gereageerd op nieuwkomers die nog nooit eerder hebben gepost en die een goede en nette discussie willen voeren.
Mensen (zoals Dekker) die aangeven geen zin hebben om hier te willen discussiëren vanwege taalgebruik, provocatie, etc. kunnen misschien in een apart forumgedeelte worden ondergebracht waarin zij met een aantal mensen kunnen discussiëren. Uiteindelijk kan het topic 'gepubliceerd' worden voor anderen die het slechts kunnen lezen. Niet iedereen is nu eenmaal in staat om een discussie op een bepaald niveau te voeren en er zijn genoeg mensen hier actief op het forum die prima in staat zijn om een serieuze discussie te voeren over bijbel, ID, evolutieleer, etc.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Nou en? Als iemand op de kast wil gaan zitten, dan gaat ie daar toch lekker zitten? Moet ie toch zelf weten? Ook dit lijkt wel weer op de mentaliteit van het ontdekislamforum: "nou ben ik gekwetst", "nou zit ik op de kast" "en das jououououououw schuuuuuuuld". Op de kast zitten is een keuze. Gekwetst zijn ook.cymric schreef: Zei de persoon die als geen ander is bedreven in het voeren van metadiscussies waar elke 'normale' moraal glashard wordt ontleed en ontmanteld, en andere discussiedeelnemers aan het einde van de excercitie opvallend vaak boven op de kast en ergens hoog in de gordijnen bungelen.
Met respect voor normale fatsoensnormen natuurlijk.
- collegavanerik
- Superposter
Blijf dromen, nooit moderator geweest zeker. 8)Droppy schreef:Ik ben helemaal geen voorstander van sterk modereren. Mensen corrigeren elkaar vanzelf.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Yep. Dat wist ik toen alleen nog nietPlons schreef:Oke laat me raden, dat was zeker ook je eigen keus.Droppy schreef:Yep, heel vaak op de kast gezeten. Gelukkig wel zeg.Plons schreef:Zeker ook nooit op de kast gezeten.
Daar word je een grote knul of meid van Plons.
Iemand op de kast jagen kan best leuk zijn en soms zelfs leerzaam, maar misschien moet je eens bij jezelf nagaan waaróm jij die ander zo graag op de kast wil jagen. En als je dat doet voor je eigen lol, om de ander te kwetsen misschien, dan kan ik niet anders zeggen dan: egoïst! Niets mis mee, egoïstisch zijn? Tot op zekere hoogte...