Hoe om te gaan met gelovigen op dit forum

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Erik schreef:PS.
Overigens zou het misschien een goed idee zijn om in de regels op te nemen dat in het voorsteltopic NIET gediscussieerd mag worden over het geloof of wat dan ook van het nieuwe lid?
Dat lijkt mij zeker een goed idee, een voorsteltopic moet gaan over het welkom heten van een nieuw lid, voor discussie zou dan een nieuw topic moeten worden geopend.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

cymric schreef:
Primaat schreef:Ik heb het een beetje aangepast, is namelijk een betere beschrijving van wat er mis is met dit forum. :roll:
Zei de persoon die als geen ander is bedreven in het voeren van metadiscussies waar elke 'normale' moraal glashard wordt ontleed en ontmanteld, en andere discussiedeelnemers aan het einde van de excercitie opvallend vaak boven op de kast en ergens hoog in de gordijnen bungelen.
Juist, en wat is daar mis mee? Je suggereert dat ik niet beter ben dan wat ik beweer over wat er gebeurt op het forum?
Mijn doel is altijd duidelijk, begrijpen uit welke hoek de discussie-genoten komen EN men laten zien waarom het creëren of onderhouden van een consensus niet de manier is om een discussie te voeren. Ik denk liever vrij, maar dat wordt niet vaak in dank afgenomen.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Aangezien dit een open forum/platform is, kan iedereen zijn/haar mening verkondigen over alle mogelijke onderwerpen. We hebben hier geen discussieleider die de discussie strak leidt, we gaan er eigenlijk altijd vanuit dat iedereen in staat is een goede discussie te voeren en dat is eigenlijk onmogelijk.
Over het algemeen zijn de discussies erg goed en zijn het enkelingen die graag mogen provoceren, de discussie willen afleiden en die de eigen mening als 'heilig' en als 'de waarheid' zien.

We zullen als moderators scherp moeten kijken naar hoe erg wordt gereageerd op nieuwkomers die nog nooit eerder hebben gepost en die een goede en nette discussie willen voeren.

Mensen (zoals Dekker) die aangeven geen zin hebben om hier te willen discussiëren vanwege taalgebruik, provocatie, etc. kunnen misschien in een apart forumgedeelte worden ondergebracht waarin zij met een aantal mensen kunnen discussiëren. Uiteindelijk kan het topic 'gepubliceerd' worden voor anderen die het slechts kunnen lezen. Niet iedereen is nu eenmaal in staat om een discussie op een bepaald niveau te voeren en er zijn genoeg mensen hier actief op het forum die prima in staat zijn om een serieuze discussie te voeren over bijbel, ID, evolutieleer, etc.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Droppy

Bericht door Droppy »

Ik ben helemaal geen voorstander van sterk modereren. Mensen corrigeren elkaar vanzelf. :D
Droppy

Bericht door Droppy »

cymric schreef: Zei de persoon die als geen ander is bedreven in het voeren van metadiscussies waar elke 'normale' moraal glashard wordt ontleed en ontmanteld, en andere discussiedeelnemers aan het einde van de excercitie opvallend vaak boven op de kast en ergens hoog in de gordijnen bungelen.
Nou en? Als iemand op de kast wil gaan zitten, dan gaat ie daar toch lekker zitten? Moet ie toch zelf weten? Ook dit lijkt wel weer op de mentaliteit van het ontdekislamforum: "nou ben ik gekwetst", "nou zit ik op de kast" "en das jououououououw schuuuuuuuld". Op de kast zitten is een keuze. Gekwetst zijn ook.

Met respect voor normale fatsoensnormen natuurlijk.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Droppy schreef:Ik ben helemaal geen voorstander van sterk modereren. Mensen corrigeren elkaar vanzelf. :D
Blijf dromen, nooit moderator geweest zeker. 8)
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Zeker ook nooit op de kast gezeten.
Fuck met alles.
Droppy

Bericht door Droppy »

collegavanerik schreef:
Droppy schreef:Ik ben helemaal geen voorstander van sterk modereren. Mensen corrigeren elkaar vanzelf. :D
Blijf dromen, nooit moderator geweest zeker. 8)
Jazeker. Zelfs jarenlang een eigen forum gehad.
Droppy

Bericht door Droppy »

Plons schreef:Zeker ook nooit op de kast gezeten.
Yep, heel vaak op de kast gezeten. Gelukkig wel zeg.
Droppy

Bericht door Droppy »

Ben ook bekend met vooringenomen blaaskaakjes :D , zowel virtueel als in real life :D Ben er zelf ook wel eens een :D

Niets menselijks is mij vreemd. Net een echt mens.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Droppy schreef:
Oke laat me raden, dat was zeker ook je eigen keus.
Fuck met alles.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Droppy schreef:Ben ook bekend met vooringenomen blaaskaakjes :D , zowel virtueel als in real life :D Ben er zelf ook wel eens een :D
Ja gemerkt.
Fuck met alles.
Droppy

Bericht door Droppy »

Plons schreef:
Droppy schreef:
Oke laat me raden, dat was zeker ook je eigen keus.
Yep. Dat wist ik toen alleen nog niet :D . Om dat te ontdekken moest ik er eerst heel vaak op zitten. Gelukkig waren er genoeg mensen in mijn buurt die me er vaak genoeg op joegen. :D

Daar word je een grote knul of meid van Plons.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Volgens mij heeft het niks met 'keus' te maken maar meer 'al doende leert men'.
Fuck met alles.
Lineke
Contacteer:

Bericht door Lineke »

Iemand op de kast jagen kan best leuk zijn en soms zelfs leerzaam, maar misschien moet je eens bij jezelf nagaan waaróm jij die ander zo graag op de kast wil jagen. En als je dat doet voor je eigen lol, om de ander te kwetsen misschien, dan kan ik niet anders zeggen dan: egoïst! Niets mis mee, egoïstisch zijn? Tot op zekere hoogte...
Plaats reactie