http://www.youtube.com/watch?v=0Mn68_n89NE[/url]
Dit zou je een spaarlamp kunnen noemen!
Moderator: Moderators
- micha (dui)
- Geregelde verschijning
Dit zou je een spaarlamp kunnen noemen!
http://www.youtube.com/watch?v=0Mn68_n89NE[/url]
- micha (dui)
- Geregelde verschijning
Naar mijn weten zijn die kooldraad lampen de grootste stroomvreters per Lumen, dus spaarlamp?:)Fenomeen schreef:Eerder het tegenovergestelde denk ik.micha (dui) schreef: Maar zou je het niet een spaarlamp kunnen noemn omdat zo lang in gebruik is?
Trouwens we moeten aan de LED lampen heb ik begrepen, in Duitsland ook neem ik aan?
"A believer is not a thinker and a thinker is not a believer." - Marian Noel Sherman, M.D.
http://silversix.nu/collectatheistquotes.htm
http://silversix.nu/collectatheistquotes.htm
*Geek alert: er zit geen koolstof in een gloeidraad maar wolfraam*sko schreef:Naar mijn weten zijn die kooldraad lampen de grootste stroomvreters per Lumen, dus spaarlamp?:)Fenomeen schreef:Eerder het tegenovergestelde denk ik.micha (dui) schreef: Maar zou je het niet een spaarlamp kunnen noemn omdat zo lang in gebruik is?
Trouwens we moeten aan de LED lampen heb ik begrepen, in Duitsland ook neem ik aan?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Over LED lampen gesproken, daar ben ik nog niet zo tevreden over. Ik heb ze als spotjes, maar dan geven ze enkel een beetje koud diffuus licht. Niet echt tegebruiken als verlichter.
De LED gloeilampvervangers zien er wel 'echt' uit, maar die kosten dan ook 50 EUR per stuk in de winkel, dat is mij iets te gortig. (38,95 via het internet)
Maar ja, zoals met alle nieuwe techniek, wanneer de gloeilampvervangers in massaproductie genomen gaan worden zal de prijs gigantisch dalen. Dus afwachten...
De LED gloeilampvervangers zien er wel 'echt' uit, maar die kosten dan ook 50 EUR per stuk in de winkel, dat is mij iets te gortig. (38,95 via het internet)
Maar ja, zoals met alle nieuwe techniek, wanneer de gloeilampvervangers in massaproductie genomen gaan worden zal de prijs gigantisch dalen. Dus afwachten...
Ik vraag me af wat langer meegaat, dit omdat door zuurstofdiffusie door het gls en de hitte je zou verwachten dat een bamboedraad dan alsnog zou verbranden.fbs33 schreef:In de eerste gloeilampen zat wél verkoolde bamboe als draad.*Geek alert: er zit geen koolstof in een gloeidraad maar wolfraam*
Voordeel: Ze verdampten niet zoals metalen draad (wolfram) lampen waardoor ze zeer lang meegaan
Overigens ben ik ook niet zo te spreken over LEDverlichting. Mijn grootste bezwaar is dat de levensduur welliswaar lang is, maar de opbrengst na enige tijd drastisch omlaag gaat, In het begin heb je dit niet zo door waardoor het wat verradelijker is dan een gloeilamp die "ping" uitgaat en an ook meteen kapot is.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
- lost and not found yet!
- Bevlogen
En? Wat is de toegevoegde waarde? Schroef zo'n ding is in elkaar dan! Hebben we er allemaal wat aan!Raven schreef:Ik zou zo'n ding best eens voor de gein in elkaar willen knutselen..
geeft vast een betoverend effect
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!