Dit zou je een spaarlamp kunnen noemen!

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
micha (dui)
Geregelde verschijning

Dit zou je een spaarlamp kunnen noemen!

Bericht door micha (dui) »

:idea: Een engelstalig YouTube filmpje over een gloeilamp die al 107 jaar brandt :faroah:.

http://www.youtube.com/watch?v=0Mn68_n89NE[/url]
af87
Forum fan
Contacteer:

Bericht door af87 »

..
Hoezo spaarlamp? Het enige wat je weet is de output in watt. Dus hoeveel energie gaat er in de lamp, in verhouding tot die 4 watt. En dat over 107 jaren. Voorlopig denk ik niet dat het een "spaarlamp" is.
God is enkel een gedachte experiment..epic fail.
micha (dui)
Geregelde verschijning

Bericht door micha (dui) »

Ach zo :)

Maar zou je het niet een spaarlamp kunnen noemn omdat zo lang in gebruik is?
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

micha (dui) schreef: Maar zou je het niet een spaarlamp kunnen noemn omdat zo lang in gebruik is?
Eerder het tegenovergestelde denk ik.

Trouwens we moeten aan de LED lampen heb ik begrepen, in Duitsland ook neem ik aan?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
sko

Bericht door sko »

Fenomeen schreef:
micha (dui) schreef: Maar zou je het niet een spaarlamp kunnen noemn omdat zo lang in gebruik is?

Trouwens we moeten aan de LED lampen heb ik begrepen, in Duitsland ook neem ik aan?
Naar mijn weten zijn die kooldraad lampen de grootste stroomvreters per Lumen, dus spaarlamp?:)
"A believer is not a thinker and a thinker is not a believer." - Marian Noel Sherman, M.D.

http://silversix.nu/collectatheistquotes.htm
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

sko schreef:
Fenomeen schreef:

Naar mijn weten zijn die kooldraad lampen de grootste stroomvreters per Lumen, dus spaarlamp?:)
*Geek alert: er zit geen koolstof in een gloeidraad maar wolfraam*
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

In de eerste gloeilampen zat wél verkoolde bamboe als draad.
Voordeel: Ze verdampten niet zoals metalen draad (wolfram) lampen waardoor ze zeer lang meegaan
Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi »

Over LED lampen gesproken, daar ben ik nog niet zo tevreden over. Ik heb ze als spotjes, maar dan geven ze enkel een beetje koud diffuus licht. Niet echt tegebruiken als verlichter.
De LED gloeilampvervangers zien er wel 'echt' uit, maar die kosten dan ook 50 EUR per stuk in de winkel, dat is mij iets te gortig. (38,95 via het internet)
Maar ja, zoals met alle nieuwe techniek, wanneer de gloeilampvervangers in massaproductie genomen gaan worden zal de prijs gigantisch dalen. Dus afwachten...
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

fbs33 schreef:
In de eerste gloeilampen zat wél verkoolde bamboe als draad.
Voordeel: Ze verdampten niet zoals metalen draad (wolfram) lampen waardoor ze zeer lang meegaan
Ik vraag me af wat langer meegaat, dit omdat door zuurstofdiffusie door het gls en de hitte je zou verwachten dat een bamboedraad dan alsnog zou verbranden.
Overigens ben ik ook niet zo te spreken over LEDverlichting. Mijn grootste bezwaar is dat de levensduur welliswaar lang is, maar de opbrengst na enige tijd drastisch omlaag gaat, In het begin heb je dit niet zo door waardoor het wat verradelijker is dan een gloeilamp die "ping" uitgaat en an ook meteen kapot is.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Ik zou zo'n ding best eens voor de gein in elkaar willen knutselen..

geeft vast een betoverend effect :D
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Raven schreef:Ik zou zo'n ding best eens voor de gein in elkaar willen knutselen..

geeft vast een betoverend effect :D
En? Wat is de toegevoegde waarde? Schroef zo'n ding is in elkaar dan! Hebben we er allemaal wat aan!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Plaats reactie