Linux firefox
Moderator: Moderators
- The Black Mathematician
- Ervaren pen
Neen, dat niet.The Black Mathematician schreef:Linux, heb je daar ook Outlook Express op? Want dat vind ik zo'n fijn programma!
Maar je kan wel genieten van het prachtige /dev/null
Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
Wel goed quoten voortaan graagJasper schreef:Dell verkoopt laptops en netbooks met Ubuntu erop geïnstalleerd... alleen helaas niet in Nederland:
Ik heb een aantal weken een Dell Mini 9 besteld, noodgedwongen met XP, maar ik ga er Ubuntu op zetten.
En als je geen Christen bent, dan is Ubuntu Muslim Edition misschien wat voor je.... Irritant dat de religioso's nu ook al Ubuntu proberen te misbruiken voor hun propaganda.sko schreef:http://ubuntuce.com/
"A believer is not a thinker and a thinker is not a believer." - Marian Noel Sherman, M.D.
http://silversix.nu/collectatheistquotes.htm
serieus?The Black Mathematician schreef:Linux, heb je daar ook Outlook Express op? Want dat vind ik zo'n fijn programma!
Er zijn heel goeie, zo niet betere alternatieven, zoals Thunderbird of Evolution, die erg veel weg heeft van Outlook Express qua uiterlijk.
Als je Thunderbird op windows installeerd, kun je al je mail en adressen importeren vanuit outlook express, daarna kun je die gegevens zo overzetten naar Thunderbird in Linux.
"A believer is not a thinker and a thinker is not a believer." - Marian Noel Sherman, M.D.
- The Black Mathematician
- Ervaren pen
oh gelukkig, je bent nog niet verlorenThe Black Mathematician schreef:Nee, ik wil alleen maar spul van Ome Bill! Internet Explorer, nog zo'n fijn programma!
Omdat ik groot voorstander ben van energiebesparing, denk ik erover deze energiezuinige Fit-PC te kopen voor dagelijks gebruik, met een verbruik van 6-8 Watt. Met Ubuntu erop.
Mijn AMD-Athlon dual-core met Windows XP 64-bit verhuis ik dan, als ik zelf verhuisd ben naar een méér-kamerwoning (juni?) naar boven, om daar te gaan zitten voor games en te genieten van mijn xxx-collectie. En dan beneden in de woonkamer dat kleine zuinige bakje voor het mailen, internetten, teksten schrijven en muziek luisteren (en met Linux leren werken) met Ubuntu erop (wat ik hoor is dat de gemakkelijkste Linux). Moet ik nog wel een tweedehands monitor en toetsenbord (en meubel voor mijn gaming-PC) op de kop tikken, anders ben ik nog een energieslurper als ik een tweede nieuwe monitor etc. zou kopen.
Ik ben Microsoft-gebruiker tegen wil en dank omdat ik games in Windows kan draaien zonder handgrepen toe te hoeven passen om ze in een virtuele XP-omgeving te installeren (wat volgens mij de snelheid tijdens het spel niet ten goede komt), met de kans dat ik ze niet aan de praat krijg.
Maar eerst dus een nieuw huis, want nu is mijn huis te klein om een tweede computer kwijt te kunnen.
Mijn AMD-Athlon dual-core met Windows XP 64-bit verhuis ik dan, als ik zelf verhuisd ben naar een méér-kamerwoning (juni?) naar boven, om daar te gaan zitten voor games en te genieten van mijn xxx-collectie. En dan beneden in de woonkamer dat kleine zuinige bakje voor het mailen, internetten, teksten schrijven en muziek luisteren (en met Linux leren werken) met Ubuntu erop (wat ik hoor is dat de gemakkelijkste Linux). Moet ik nog wel een tweedehands monitor en toetsenbord (en meubel voor mijn gaming-PC) op de kop tikken, anders ben ik nog een energieslurper als ik een tweede nieuwe monitor etc. zou kopen.
Ik ben Microsoft-gebruiker tegen wil en dank omdat ik games in Windows kan draaien zonder handgrepen toe te hoeven passen om ze in een virtuele XP-omgeving te installeren (wat volgens mij de snelheid tijdens het spel niet ten goede komt), met de kans dat ik ze niet aan de praat krijg.
Maar eerst dus een nieuw huis, want nu is mijn huis te klein om een tweede computer kwijt te kunnen.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Je kunt Windows XP in een virtuele machine installeren met bijvoorbeeld VirtualBox of VMWare, maar dat is niet ideaal voor games. De meeste virtualisatiesoftware biedt namelijk geen (goede) ondersteuning voor 3D graphics.
Op Linux heb je nog Wine, dat is software waarmee je veel Windows-programma's op Linux kunt laten draaien (geen virtualisatie). Veel Windows-spellen draaien daarmee wel goed op Linux, maar niet alle Windows-software werkt er zondermeer op.
Voor Linux zijn er trouwens ook wel heel wat spellen te krijgen.
Ubuntu werkt heel goed, het is natuurlijk op sommige punten anders dan Windows, maar zolang je maar niet verwacht dat alles precies hetzelfde moet zijn als op Windows zul je er zeker tevreden mee zijn.
Op Linux heb je nog Wine, dat is software waarmee je veel Windows-programma's op Linux kunt laten draaien (geen virtualisatie). Veel Windows-spellen draaien daarmee wel goed op Linux, maar niet alle Windows-software werkt er zondermeer op.
Voor Linux zijn er trouwens ook wel heel wat spellen te krijgen.
Ubuntu werkt heel goed, het is natuurlijk op sommige punten anders dan Windows, maar zolang je maar niet verwacht dat alles precies hetzelfde moet zijn als op Windows zul je er zeker tevreden mee zijn.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Nou, die XP-gamebak blijf ik gebruik voor mijn games, dat ga ik niet op Ubuntu proberen.
Maar nu heb ik vanmiddag uitgerekend hoe lang het duurt voor ik de investering terugverdien qua uitgespaarde electriciteit en met een schatting van mijn computergebruik en doormeten van het wattage van mijn game-bak gerelateerd aan welke toepassing ik draai,
geeft de rekensom die ik maakte als uitkomst dat het 4,5 jaar duurt voor ik de volledige investering heb terugverdiend.
En aangezien mijn laptop 30 watt verbruikt, wat óók een flinke besparing is t.o.v. de 120 watt van mijn desktop en ik die laptop al heb, denk ik dat ik die maar beneden zet in mijn nieuwe huisje voor het dagelijkse internetten, schrijven en muziek draaien i.p.v. een Ubuntu-machine die nog gekocht moet worden. En dan wel die 120 watt bak boven voor de games.
Op die laptop zit dan wel Vista op (Vies-ta? dit model kon zonder gekocht ) maar ik moet eerlijk zeggen dat vergeleken met de gruwelverhalen die ik hoorde, Vista me eigenlijk wel meevalt. Vooral de oogstrelende aero-dinges en ook dat handige kladblaadjesblokje in de side-bar, dat ik als bladwijzer voor nog niet afgekeken video-documentaires gebruik. En de sluimerstand werkt beter dan bij XP, wat voor een laptop wel fijn is. Vista is niet zo heel erg slecht.
Ik vloek in een Linux-topic

Maar nu heb ik vanmiddag uitgerekend hoe lang het duurt voor ik de investering terugverdien qua uitgespaarde electriciteit en met een schatting van mijn computergebruik en doormeten van het wattage van mijn game-bak gerelateerd aan welke toepassing ik draai,
geeft de rekensom die ik maakte als uitkomst dat het 4,5 jaar duurt voor ik de volledige investering heb terugverdiend.
En aangezien mijn laptop 30 watt verbruikt, wat óók een flinke besparing is t.o.v. de 120 watt van mijn desktop en ik die laptop al heb, denk ik dat ik die maar beneden zet in mijn nieuwe huisje voor het dagelijkse internetten, schrijven en muziek draaien i.p.v. een Ubuntu-machine die nog gekocht moet worden. En dan wel die 120 watt bak boven voor de games.
Op die laptop zit dan wel Vista op (Vies-ta? dit model kon zonder gekocht ) maar ik moet eerlijk zeggen dat vergeleken met de gruwelverhalen die ik hoorde, Vista me eigenlijk wel meevalt. Vooral de oogstrelende aero-dinges en ook dat handige kladblaadjesblokje in de side-bar, dat ik als bladwijzer voor nog niet afgekeken video-documentaires gebruik. En de sluimerstand werkt beter dan bij XP, wat voor een laptop wel fijn is. Vista is niet zo heel erg slecht.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
http://www.linuxmint.com/index.php
Een Ubuntu-achtige met hier en daar wat extra handigheidjes.
Kladblokblaadjesprogrammaatjes kom je in om in Linuxland, u kiest maar.
Je kan 'm 'live' draaien vanaf cd om eens te bekijken.
Een Ubuntu-achtige met hier en daar wat extra handigheidjes.
Kladblokblaadjesprogrammaatjes kom je in om in Linuxland, u kiest maar.
Je kan 'm 'live' draaien vanaf cd om eens te bekijken.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna