Verbannen van Ontdek Islam?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Je kan altijd klagen bij een moderator, maar zwarte lijsten hebben we hier niet en die willen we ook niet. :wink:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Droppy

Bericht door Droppy »

Kitty schreef:Het wordt tijd dat we een FT integratiecursus starten voor al die bannelingen (asielzoekers) :D
:D :D :D Maar heej, je vergeet een woordje in je zin hierboven. Er moet nog incha'alla bij. :D :D :D Oh ja, en ook nog alhamdoulila of zoiets.
Laatst gewijzigd door Droppy op 16 feb 2009 23:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

The Prophet schreef:Kunnen we hier ook niet zo´n zwarte lijst beginnen? Ik weet al wel wat namen die erop kunnen.
Wie had je in gedachten :roll:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ooh Sebastiaan, nu niet bang worden hè. :D
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

vadigran

Bericht door vadigran »

Hey, ik ben misschien verbannen van ontdek islam, maar ik weet het niet zeker :roll:. Ik kan er niet eens meer gewoon naar gaan kijken (zonder inloggen). Er verschijnt altijd dezelfde pagina waarop staat: 'Oops! This link appears broken'. Heeft iemand van jullie dit bij zijn ban of kunnen jullie er wel nog gewoon op kijken?
af87
Forum fan
Contacteer:

Bericht door af87 »

..
Ik kan gewoon overal kijken en lezen. Al zegt dat niets over jouw situatie. punt..werkt deze link?

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=41577

Link uit de laatste mail die ik onlangs ontving. Misschien moet ik toch maar een keer langsgaan. Alleen die Yasin. Is het niet gewoon de zoveelste Hassan? Beeldspraak natuurlijk.
God is enkel een gedachte experiment..epic fail.
Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

Tsja, ik ben niet zo geinteresseerd in zo'n site, maar ehh de islam al een beetje ontdekt? :-k
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

vadigran schreef:Hey, ik ben misschien verbannen van ontdek islam, maar ik weet het niet zeker :roll:. Ik kan er niet eens meer gewoon naar gaan kijken (zonder inloggen). Er verschijnt altijd dezelfde pagina waarop staat: 'Oops! This link appears broken'. Heeft iemand van jullie dit bij zijn ban of kunnen jullie er wel nog gewoon op kijken?
Onder welke nick zit je op Ontdekislam, dan kan ik even kijken of je gebanned bent.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

Achnaton schreef:Tsja, ik ben niet zo geinteresseerd in zo'n site, maar ehh de islam al een beetje ontdekt? :-k
Nooit op die site geweest maar heb het al redelijk door, is die jacob
moderator bij 't forum van ontdekislam, die gast die me beschuldigt van
grootse praatjes achter het toetsenbord, blijkbaar denkt dat ik alleen maar
google wijsheden ken, praat over cyberhelden en wijsneuzen, die vind
dat als je niet naar de setting (Shabir Ally) gaat die hij blijkbaar wel geschikt
vind, je dan je mond moet houden.
De koran snapt ie niet: "Diegene die anderen kan overmeesteren in
het worstelen is niet echt een sterk man. Echte kracht is in de persoon die
zichzelf kan beheersen ten tijde van boosheid.(buchari)"
Evenmin de bijbel: (jakobus 2.1-18): "aan de vruchten herken je
de boom."

Jammer dat er nu al een slotje zit op 't topic "Shabir Ally" alhoewel strikt
genomen zag het er niet naar uit dat er een werkelijke discussie op gang zou
komen, dus begrijpen doe ik het wel, maar of het verstandig is? Op een een of
andere manier is het dan toch een zwakte waarbij iedere "mogelijke" discussie
word afgekapt, je gaat dan dezelfde kant op als de behandelwijze zoals sommige
hier ten deel zijn gevallen op forum "ontdekislam".

Wat ik wil zeggen is dat ondanks ik niets met geloof heb, er wel degelijk
een hoop werkende psychologische tools zitten in "religieuze" geschriften, zelfs
als je niet gelooft, is het beter er rekening mee te houden en weten waar een
"gelovige" zich mee bedient.
Zoals nu een uitnodiging die leidt tot woordenwisselingen waarbij de uitnodiger
uiteindelijk er maar tussenuit knijpt, aan een "buitenstaander" zal simpelweg
dit in het "morele" voordeel voor de uitnodiger worden vertaald, het detail van
"uitlokking" verdwijnt in de marge. Net zo zeer zijn de vragen ontweken waar
het om ging namelijk de menselijke constructie die religie is en de paradox die
het omvat doordat dan de mens is gecreeerd door z'n eigen verzinsel.
Het is nl ook geheel niet te doen om de "waarheid" zoals "gelovigen" beweren maar
om de menselijke eigenschap macht te verkrijgen en behouden, er zou beter geweten
moeten worden.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Er is helemaal niets tegen discussie, maar als er alleen nog maar tegen elkaar gescholden wordt dan zie ik geen basis meer voor een discussie. Dat is de reden dat het topic is gesloten, niet dat er niet zou mogen worden gediscussieerd.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Toch was ook ik nog niet klaar met die discussie.
Al was de profielschets van de hier brutaal rondstappende moslimmoderator Jacob al aardig uitgetekend.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Bericht door siger »

cluny schreef:Toch was ook ik nog niet klaar met die discussie.
Al was de profielschets van de hier brutaal rondstappende moslimmoderator Jacob al aardig uitgetekend.
Je kan toch een topic openen over wat je juist wil bespreken? Alleen denk ik niet dat hier veel mensen een hele diskussie over broeder Jacob interessant zullen vinden.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Eerst krijgen we dit.
En dan krijgen we dat.
Het voelt aan of een moslim eerst het ene raam met uitzicht op jouw tuin met een onredelijk en ook foeilelijk affiche dichtplakt en daarna het andere raam.
Ik ben van mening: Opzouten met die achterlijke handel.
Zorg ervoor dat deze door moslims georganiseerde atheïstenprovocatie niet voor de derde keer gaat gebeuren.
En weet je de betekenis van een Dhimmie?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Als het niet tegen de forumregels van FT is, mogen ze wat mij betreft hier een oproep doen om de lezingen/debatten bij te wonen. Je hoeft niet te reageren, je hoeft het topic niet te lezen, je hoeft ook niet te komen. Ik zie er geen probleem in.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Precies, de over reacties van mensen zorgt ook voor ontwrichting van een discussie. Onderliggende afweer, die al aanwezig is voor iemand ook maar een woord heeft geschreven werkt ook niet bepaald mee om tot iets zinnigs te komen. Je hoeft ook niet overal op te reageren. Je kan ook gewoon niet reageren, vaak is dat een veel verstandiger keus als iets je niet aanstaat of zoveel onderbuikgevoelens bij je oproept.

Plaats reactie