p.vroon schreef:lost and not found yet! schreef:Wow Piet! 10 boeken tegelijk? Ik zou gek worden! Ik lees trouwens nog steeds op de ouderwetse manier, boek na boek, dan kan ik me beter concentreren.
Bij mij is er sprake van een omgekeerde bewondering Lanfy. Zie ik om me heen iemand uren lezen in hetzelfde boek. Lezen ze de Lord of the Rings trilogie even uit. Ook het verhaal; het was zo spannend dus ik heb het in een keer uitgelezen. Dat heb ik lang geleden gedaan op de middelbare school. Zo snel mogelijk romans lezen was ik er tenminste vanaf. Maar het lijkt veel 10 boeken. Maar als ik alle effectieve bladzijden optel dan is het nog geen Karen Armstrong. Vaak stop ik na een hoofdstuk. Ga verder in een ander boek waar ik nog een boekenlegger heb liggen en ondertussen wordt er iets geroepen op Freethinker. En dan komen er weer andere boeken bij. Dus nu worstel ik dankzij Siger in de astrobiologie. Eerst met wat elementaire biochemie boeken op mijn bureau. En daarna naar internet. Om wat stukken te lezen. Kon hij niet iets gemakkelijkers verzinnen.
Dank voor je heldere uitleg! Maar gaan die 10 boeken dan ook ongeveer over hetzelfde onderwerp? Indien niet, dan zou ik er dus geen touw meer aan vast kunnen knopen! Maar dat ligt dan ws ook weer aan mijn opleiding. Zoals ik al eerder aangaf ben ik verbaal veel beter dan dat ik dingen moet opschrijven en formuleren op schrift. Ik heb er niet echt moeite mee, maar het frustreerd me soms wel. Als ik bijvoorbeeld andere postings lees, ben ik het er voor 100% mee eens, en zou dat verbaal ook kunnen uitdragen, maar op schrift stellen? Dat lukt dan weer niet!
Ter info mijn laatste 5 boeken:
1. Over jouw vragen gesproken, door verschillende gereformeerde predikanten en uitgeven door de jeugdbond van de gereformeerde gemeenten in 1987.
2. De laatste filosoof, geschreven door Klaas Rozemond. Hier bekend?
3. Adolf Hitler, het einde van een mythe, geschreven door John Toland. (Hier vond ik trouwens nog een krantenknipsel in uit de volkskrant van 11 november 1978, getiteld: De Rijksdagbrand: onbegrepen en ongeaccepteerd verleden).
4.

De Bosatlas van Nederland, oke, geen leesboek, maar wel een enorm "bladerboek"
5. Zoals ik al aangaf: Compleet, het volledige proza van Edgar Alan Poe.
Ik herlees trouwens ook heel regelmatig boeken. Het valt mij namelijk op dat je dan steeds weer nieuwe "dingen" ziet!