met zo'n preoccupatie aangaande de bronnen, heeft het toch geen zin om er met jou over te praten.
Ik zeg gewoon dat ik
kontroleerbare en konstateerbare materieele aanwijzingen afkomstig van
buiten de heilige schriften ( de bijbel en de koran ) wil aanvaarden als doorslaggevend en legitiem ...
-->Aanwijzingen uit die bijbel die als waar worden beschouwd omdat het in de bijbel staat dat ze waar zijn ,want afkomstig van god ( of zijn inspiratie ) ; zijn gewoon cirkelredeneringen ....
---> aanwijzingen uit uw eigen "persoonlijke innerlijke " en mystieke ervaringen , kunnen evengoed storingen zijn in uw mentale -fysiologisiche machinerie/orgaan /hersenen die uw "geest" produceren ....
het wonder van jou en mijn bestaan
.... mijn en uw bestaan Is gewoon het resultaat van onder meer de
toevallige ontmoeting tussen onze respectievelijke vaders en moeders ...
Moest mijn vader in zijn jonge jaren niet ooit een trein hebben gemist , hij had mijn toekomstige moeder nooit ontmoet ... ahahahaha
....de toevallige samensmelting van een spermacel uit een zwerm van miljoenen en een eicel ....
De toevallige omstandigheden dat ik in de moederschool niet heb blootgestaan aan
gif en/of gevolgen van kwaadaardige ziekten ... etc .... etc
Dat geldt bobvendien voor het fertiele bestaan vzan al onze rechtstreekse voorouders .... en dat gaat terug tot ong 3,5 miljard jaar
Het is een ononderbroken succesvolle lijn van "toeval" en voordurende "russische roulette " met steeds andere revolvers ; Geen enkele van uw voorvaderes was ook maar een flop( wat betreft zijn vruchtbaarheid ) .... ACHTERAF lijkt het allemaal gepland ; Net zoals het winnen van het
groot lot achteraf
"geen toeval " lijkt ...
Als wiskundige zou je dat toch allemaal moeten weten ?
....enige trauma's opgelopen in je opvoeding....
ahahaha
1.- Mijn ouders verzekerden me dat ik het gevolg was van een " ongelukje " , toen ik daar toevallig eens navraag naar deed ... wat niet wil zeggen dat ze niet van mij hielden toen ik er eenmaal was en ze de kans kregen me te leren kennen ....
2.- Last van " freudiaanse en jung " pseudo-diagnoses en leerstellingen heb ik niet .....
Wanneer ik " psychisch " ziek wordt , zou ik toch bij voorkeur graag opgelapt worden door een professionele ploeg neurologen / geneesheren ( hoe "weinig" ze ook maar kunnen doen ) ...
Koffiedikkijkers en bijbel-zwaaiende wiskundigen zijn daarbij niet bevoegd of aanvaardbaar volgens mij
Exorcisten en profeterende "soldaten van de heer " horen iin de criminele leiding en meedogenloze recruteringskaders van het kindsoldaten - leger van Oeganda thuis ....
3.- Ik geniet "toevallig " nog steeds van veel geluk en een redelijke gezondheid en dat kon ik des te beter apprecieren toen ik van mijn godsdienste indoctrinaties en opgesolferde psychotische dwanggedachten en geimplementeerde " complexen " en
blokkeringen , af raakte ....
Ik verwacht echter wel dat enige "schade " door deze manipulaties veroorzaakt ( vooral angstgevoelens en mechanismen ) , me wel zal blijven achtervolgen tot aan mijn dood of dementie toe ,: maar als je dat weet leer je er verder vrij ongestoord mee leven___ alhoewel je minder stress bestendig bent geworden en onder" moeilijke omstandigheden" minder mentale en morele weerstand hebt ____ en net zoals alle "verminkten en gehandicapten" dat moet leren doen ...
Tenslotte gebruik JHenosh een goede ouderwetse apologetische / theologische draak :
G-d had niet voor niets een beetje spijt van zijn laatste schepping,
Je zegt gewoon dat het
goddelijke plan en de
realisatie/ schepping ervan kon en kan misslukken ....
Wat voor een alwetende , almachtige en vooruitziende god is dat dan wel, die
--->uberhaupt plannen moet maken om de boel recht te zetten en/of om iets te realiseren wat hij nog niet in zijn bezit heeft ?
---> Niet in staat is om in zijn almacht en prescientia ( want zijn profeten verklaren ons toch door de goddelijke inspiratie , wat in de uiteiendelijke toekomst staat te gebeuren ) iets optimaals te verwezenlijken ...maar net als een knutselaar een beetje aanmodderd ,een grote portie toevalligheden voor lief moet nemen en probeert de boel of produkie van de ( in het bijzonder ) de mens( als prototype ) min of meer uit te testen en op te lappen of gewoon een paar malen opnieuw te beginnen ? ....
heeft het toch geen zin om er met jou over te praten.
inderdaad , en dat geld nog meer voor enig verder gesprek met jou ....
T uurlijk , want jouw verhaaltjes , voldoende "aanwijzingen" ( en wat jij eventueel denkexperimenten en/of simulaties , durft te noemen ) zijn niets anders dan Larie , lulkoekl , apekool, wensdenken fabulaties en goedkope uitvluchten , kontdraaierij en ouderwetse oosterse oplichting-praktijken ....
"A sucker is born every minute " ( Al Capone ) , je kan dus nog heel lang in de bussiness blijven liefhebberen ....
Het ga je goed tijdens de " laatste oorlog en oordeel " ...
Ik zie jou dan wel samen met de "heiligen " en de "verrezenen des vlezes ." ...
Tot dan ....