siger schreef:De vraag wat mensen voor waar aannemen en of ze lichtgelovig zijn is niet de kernvraag van het atheisme debat.
Als alleen de kernvraag aan bod mag komen wordt dit een knap lullig klein forum, niet?
De kernvraag is of mensen bereid zijn hun denkbeelden privé te houden en niet aan een hele samenleving te willen opdringen.
Geldt dat ook voor atheïstische denkbeelden? Kun je dan ff Floris van den Berg hierover inlichten.
siger schreef:Als mens die toevallig atheist is heb ik geen belang bij meutevermeerdering of aggressieve maatschappelijke stellingen. Ik heb er wel belang bij tussen mensen te leven die terughoudend en verdraagzaam zijn tegenover andersdenkenden. Nu krijg jij plots de aandrang atheisten te gaan noemen die niet terughoudend of verdraagzaam waren, maar bij nader inzien doe je dat toch maar niet omdat het mijn stelling niet ontkracht.
??? Waar gáát dit over??? Ik snap hier in ieder geval geen reet van.
siger schreef:edit; is dit allemaal niet offtopic?
Vast wel, dus als je wilt herformuleren, dan maar elders.
siger schreef:Wat is een bachbloesem in shemelsnaam?
Zie mijn link.
The Prophet schreef:Ik denk juist dat atheisten minder dan anderen in dit soort alternatieve zaken geloven. Waarom? Omdat ze uitgaan van bewijsbare en waarneembare zaken, en niet van geloof. Atheisten zijn doorgaans skeptische mensen.
Dan ken je je geloofsgenoten bar slecht, TP. De gemiddelde atheïst kijkt evengoed Char en het 6de zintuig.
The Prophet schreef:Er zit een levensgroot verschil tussen een atheist en iemand die afhaakt bij traditioneel geloof en het bijvoorbeeld in de new age hoek zoekt. Ik denk dat je in die contreien weinig atheisten tegenkomt.
Dat zal je nog vies tegenvallen.
Kitty schreef:Je zal op dit forum nauwelijks mensen tegenkomen die open staan voor alternatieve geneeskunde.
Maar dit forum is dan ook niet representatief voor de gemiddelde atheïst.
Kitty schreef:Juist niet zomaar in allerlei onzin geloven is namelijk een kenmerk van de atheïstische vrijdenker.
En het geloof in memen?