Indiase medicijnman offert 5-jarig meisje

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plastikman
Geregelde verschijning

Indiase medicijnman offert 5-jarig meisje

Bericht door Plastikman »

LUCKNOW - Een medicijnman op het Indiase platteland heeft een 5-jarig meisje onthoofd. Het ritueel was volgens hem noodzakelijk om de vader van het meisje te helpen mannelijk nageslacht te krijgen, meldde de politie van het noordelijke district Lakhimpur Kheri donderdag.

De vader van Vandana Kumari had wel zoons gehad, maar allen waren op zeer jonge leeftijd gestorven. De toverdokter raadde een menselijk offer aan om de problemen op te lossen. De medicijnman, een assistent en de vader lokten het meisje naar een veld, waar de toverdokter het meisje na rituelen en gebeden onthoofdde.

De politie vond het onthoofde lichaam van het meisje, nadat de moeder haar als vermist had opgegeven. Het drietal is opgepakt.

Zwarte magie
Geloof in zwarte magie is gewoon in Indiase plattelandsgebieden. Families willen graag zoons voor de kostwinning. Ook zijn volgens hindoeïstische gebruiken zoons nodig om de brandstapel van hun overleden ouders aan te steken.

//

Bah, wat een zieke geesten. :pukeright: Weereens een extreem voorbeeld waar geloven in pure onzin toe kan leiden.
Wij zien dat veel mensen die voor echte nood en zorgen veilig zijn, nu, nadat ze eindelijk alle andere lasten van zich hebben afgewenteld, ineens zichzelf tot last zijn.
siger

Bericht door siger »

Een constant kenmerk van religie is de transformatie van waargenomen realiteit naar verbeelde realiteit. Dat betekent ook dat alles wat ondenkbaar of onaanvaardbaar is in de eerste situatie, zijn rationalisering kan vinden in de tweede. Dat heeft waarschijnlijk de mensheid nu en dan geholpen een brug te nemen, maar het is een gevaarlijke situatie in onze wereld.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Hier is het uit geloof, tradititie, bij ons (het westen) gebeuren zulke dingen uit geiligheid, ik zie geen verschil met het lijdend voorwerp
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Ongeloveloos schreef:Hier is het uit geloof, tradititie, bij ons (het westen) gebeuren zulke dingen uit geiligheid, ik zie geen verschil met het lijdend voorwerp
???

Ikke nie begrijp???
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
siger

Bericht door siger »

Volgens mij is de "geilligheid" hier zo groot als ginder. Of denk je dat rituele kindermoord een remedie tegen geiligheid is?

Het lijkt er eerder op dat rituele kindermoord daar nog eens bij komt.

Iets wat me meer en meer begint te ergeren is die eeuwige "wij ook", die elke kritiek vanuit een modernere samenleving aan barbaarse toestanden in de kiem smoort, met barbaarse vreugdedansen tot gevolg. We roepen om het einde van de enige wereld die een beetje leefbaar is.

Mensen, denk toch na. Is de open plurale wereld, met zijn mensenrechten, zijn zorg voor minderheden, zwakken en andersdenkenden, met zijn verdraagzaamheid en rechtshandhaving waarin wij leven, het helemaal niet waard verdedigd te worden met argumenten tegen zelfs de gruwelijkste barbarijen? Of zijn wij zo'n wereld niet waard?
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Ik vind een wereld waar men anderen alleen beticht van "onmenselijk" gedrag schijnheilig.
Ik vind dat je kritiek mag leveren op een ander ALLEEN als je ook kritisch naar jezelf kijkt en die dingen probeert te veranderen die geen positieve, of beter gezegd een negatieve invloed hebben op het bestaan voor anderen.
De gemiddelde westerse mens is zo een beest die even vergeet dat onze rijkdom bestaat omdat er anderen voor moeten/moesten lijden, maar daar hoor je weinig mensen over.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Primaat schreef:De gemiddelde westerse mens is zo een beest die even vergeet dat onze rijkdom bestaat omdat er anderen voor moeten/moesten lijden, maar daar hoor je weinig mensen over.
Dat er in onze maatschappij veel dingen niet deugen, is voor mij een feit, maar dat weerhoudt mij er niet van om mijn walging uit te spreken over de rituele onthoofding van een vijfjarige kleuter.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Primaat schreef: De gemiddelde westerse mens is zo een beest die even vergeet dat onze rijkdom bestaat omdat er anderen voor moeten/moesten lijden, maar daar hoor je weinig mensen over.
Ik betwijfel dat. Kan je eens uitleggen hoe je tot dat besluit komt?
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

Primaat schreef:Ik vind een wereld waar men anderen alleen beticht van "onmenselijk" gedrag schijnheilig.
Ik vind dat je kritiek mag leveren op een ander ALLEEN als je ook kritisch naar jezelf kijkt en die dingen probeert te veranderen die geen positieve, of beter gezegd een negatieve invloed hebben op het bestaan voor anderen.
De gemiddelde westerse mens is zo een beest die even vergeet dat onze rijkdom bestaat omdat er anderen voor moeten/moesten lijden, maar daar hoor je weinig mensen over.
Ik neem aan dat Primaat zichzelf schaart tot "de gemiddelde westerse mens"? Of beticht hij nu ook alleen "anderen van "onmenselijk" gedrag"?
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
siger

Bericht door siger »

Met die uitgebreide quoteringen heb ik ook niet veel plezier meer aan mijn primaatposts-filtertje.
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

axxyanus schreef:
Primaat schreef: De gemiddelde westerse mens is zo een beest die even vergeet dat onze rijkdom bestaat omdat er anderen voor moeten/moesten lijden, maar daar hoor je weinig mensen over.
Ik zou zeggen; hou gerust je oogkleppen op en consumeer.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Elberfeld schreef:
Primaat schreef:Ik vind een wereld waar men anderen alleen beticht van "onmenselijk" gedrag schijnheilig.
Ik neem aan dat Primaat zichzelf schaart tot "de gemiddelde westerse mens"? Of beticht hij nu ook alleen "anderen van "onmenselijk" gedrag"?
Als je een (serieuze onbevooroordeelde )vraag wilt stellen doe je dat maar in de 2de persoon.
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

siger schreef:Met die uitgebreide quoteringen heb ik ook niet veel plezier meer aan mijn primaatposts-filtertje.
Hoe hoger het hart, hoe lager de ziel. <----------- Vind ik persoonlijk een hele goeie.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

primaat schreef: ...

...
Even kijken...
  • Ik steel niet.
  • Ik onderdruk niet.
  • Ik ben niet overdreven rijk.
  • Ik moord niet.
  • Ik beoordeel of veroordeel mensen uitsluitend en alleen op hun gedrag (eventuele andere invloeden zijn onbewust en menselijk).
  • Ik probeer de rechten van de mens na te leven.
  • Ik respecteer het feit dat sommige mensen een geloof hebben. Hoe absurd dat geloof ook is en hoe weing respect ik voor dat geloof zelf heb.
Kortom, ik ben dus niet schijnheilig en ik veroordeel oprecht en hartgrondig de religieuze achterlijkheid van zowel de vader (en eventuele andere betrokken familieleden) en de toverdokter. Beiden verdienen jarenlange opsluiting.

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

Primaat schreef:
axxyanus schreef:
Ik zou zeggen; hou gerust je oogkleppen op en consumeer.
Als het echt zo eenvoudig was dat mensen die het betwijfelen oogkleppen dragen, zou het een kleintje moeten zijn om wat uitleg te geven.
Om te beginnen is je bewering niet eenduidig. Wil je beweren dat het lijden van die mensen noodzakelijk was om onze rijkdom te kunnen produceren of wil je beweren dat we in het produceren van onze rijkdom te te weinig deden om lijden te verhinderen. Het tweede kan ik volgen maar het eerste klopt MI niet.
Plaats reactie