Zesvoudig moordenaar op verlof.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Zesvoudig moordenaar op verlof.

Bericht door Cluny »

Zesvoudig moordenaar op verlof
Nederland - door Redactie op 25-08-2009 @ 08:18
De man die in 1983 in een café in Delft zes mensen doodschoot en daarvoor tot levenslang werd veroordeeld, is de afgelopen jaren verscheidene keren op begeleid verlof geweest. Een woordvoerder van het ministerie van Justitie heeft berichtgeving daarover in het AD en De Telegraaf bevestigd.

Cevdet Yilmaz schoot op 5 april 1983 in café 't Koetsiertje zes mensen dood, onder wie een 12-jarig meisje. In een documentaire vertelde hij in 1997 dat de eerste man die hij in de kroeg doodschoot hem "kankerturk" noemde. Yilmaz was bang dat de man hem zou aanvallen en schoot hem neer. Daarna liep hij naar de uitgang, en schoot nog vijf mensen dood en verwondde er vier. "Ik schoot uit paniek. ik wist niet meer wat er aan de hand was, ik wilde alleen kost wat kost zo snel mogelijk van die plek vandaan", zei Yilmaz.

Hoewel Yilmaz tot levenslang werd veroordeeld, werd hij later naar een tbs-kliniek verplaatst omdat hij 'niet geschikt was voor detentie'. De kliniek wilde hem opnemen, maar verbond daar de voorwaarde aan dat hij een normale tbs-behandeling zou krijgen, met de daarbij behorende mogelijkheid tot verlof.
Link.

Was ik toen de enige in Nederland die de betekenis van deze schietpartij op zijn juiste waarde kon schatten?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
siger

Re: Zesvoudig moordenaar op verlof.

Bericht door siger »

Cluny schreef:Was ik toen de enige in Nederland die de betekenis van deze schietpartij op zijn juiste waarde kon schatten?
Wat was die juiste waarde?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

siger schreef:
Cluny schreef:Was ik toen de enige in Nederland die de betekenis van deze schietpartij op zijn juiste waarde kon schatten?
Dat Turken heel snel en extreem diep beledigd zijn en daarbij ook snel extreem woedend en agressief worden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi »

Cluny schreef: ...

Dat Turken heel snel en extreem diep beledigd zijn en daarbij ook snel extreem woedend en agressief worden.
Alle Turken?
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Cluny schreef:
siger schreef:
Alle Turken?
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De kans er op.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Tja , alle mensen kunnen heel snel en extreem diep beledigd zijn en daarbij ook snel extreem woedend en agressief worden.

En nu ... ?

Globale gedragstherapie?
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi »

Cluny, wat een slappe argumentatie.

Blijkbaar voorzag je in 1983 al problemen met de agressieve natuur van een bepaalde bevolkingsgroep. Je hebt 26 jaar gehad om erover na te denken, onderzoek te doen, feiten te verzamelen en wat al niet meer en het enige waar jij mee komt is "de kans erop". Nee, dat is overtuigend!
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Cevdet Yılmaz
Cevdet Yılmaz, bijgenaamd Ted de Turk, (1956-) is een Nederlands crimineel die verantwoordelijk is voor een zesvoudige moord in café 't Koetsiertje te Delft. De motieven van Yılmaz zijn tot op heden onopgehelderd.

De moord
Café 't Koetsiertje werd gerund door Hans de Hoog, het café stond bekend als een gelegenheid waar vooral jongens van de straat kwamen die meer van een partijtje knokken hielden dan van een borreltje.

't Koetsiertje lag tegenover het station Delft en niet ver van het politiebureau. Het café zou verkocht worden, op 5 april 1983 was de potentiële koper op cafébezoek: bloemenkoopman Gerard Sneekes, zijn vrouw Tonie en dochter Carmen (12). Kwart voor negen in de avond krijgt de politie een telefoontje binnen: "Er wordt geschoten in 't Koetsiertje". Toen de Delftse politie daar arriveerde, bleken er van de 18 cafébezoekers zes dood en vier zwaargewond. De doden waren: Ton Smits, Wim van Baarle, Jan van Drongelen, Wim Janssen, Tonie Sneekes en Carmen Sneekes. De overlevenden wisten te melden dat een man van Turkse afkomst dit gedaan had.

Een paar dagen later wordt Cevdet Yılmaz gearresteerd. Hij is een onwaarschijnlijke verdachte, omdat de politie in eerste instantie dacht naar een notoire amokmaker op zoek te moeten, een beeld waar Yılmaz niet aan voldeed. Hij had een opleiding genoten, stond als intellectueel te boek en was redacteur van een Nederlandse krant. Ook had hij zich netjes aangemeld bij de vreemdelingendienst.

Volgens overlevenden zou Yılmaz het aan de stok hebben gekregen met Ton Smits. Yılmaz was net tot Nederlander genaturaliseerd, Ton Smits zou tegen hem gezegd hebben: "Je mag dan wel een Nederlands paspoort hebben, je bent en blijft een kanker-Turk". Vervolgens zou hij in het gezicht van Yılmaz hebben geslagen waardoor Yılmaz op de grond viel. Andere stamgasten zouden Yılmaz hebben uitgelachen. Yılmaz zou daarop met een rood gezicht het café hebben verlaten, om twaalf minuten later terug te komen en het vuur te openen. In totaal schoot Yılmaz twaalf kogels af, waarvan tien raak. Hiervoor nam hij een halve minuut de tijd, om vervolgens rustig het café te verlaten. De kranten publiceerden later ook dat Yılmaz en Ton Smits ruzie hadden om een vrouw, maar dat verklaart dan niet dat Yılmaz ook de overige gasten onder vuur nam.

De veroordeling
In maart 1984 proberen Yılmaz en zijn advocaat de rechtbank op grond van geestesziekte tot een veroordeling tot TBS gedaan te krijgen. Volgens zijn advocaat schoot Yılmaz als een dolle hond in het café rond. Dat strookt echter niet met het feit dat er maar weinig kogelgaten zijn gevonden. De rechter is het echter eens met de officier van justitie, die beweert dat Yılmaz rustig, kalm en berekenend op alle cafébezoekers heeft geschoten; "Dit lijkt meer op een executie dan op een dollemansgevecht". Tot aan de Hoge Raad aan toe wordt Cevdet Yılmaz tot levenslang veroordeeld.

Tot op de dag van vandaag zit Yılmaz zijn straf uit in de penitentiaire inrichting de IJssel in Krimpen aan den IJssel, en wil niet praten over zijn daden. De misdaadjournalist John van den Heuvel meldde in de RTL Boulevard-uitzending van 24 augustus 2009 dat Yılmaz echter weer op vrije voeten zou zijn
http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%87evdet_Yilmaz

Dit lijkt niet erg op een aanval van paniek, maar meer op een iig enigzins gepremediteerde daad. Waarbij dus ook 5 mensen dood moesten die hooguit op het verkeerde moment lachten. Waaronder dus een 12 jarig meisje. 10 van de 12 kogels raak in een halve minuut is trouwens een erg goede score waar je trots op kunt zijn. Als van de 10 x raak meer dan de helft dodelijk is ben je echt goed bezig. Helemaal als je met een pistool schiet zoals ik op het nieuws hoorde. Dat weet ik uit ervaring trouwens, pistolen zijn vooral ook erg onzuiver.

Conjclusie: of het nu een Turk is of niet, dit soort menselijk afval moet je nooit meer vrij laten. Gewoon in een hog, deur op slot en 3 maal daags een maaltijd onder de deur door schuiven.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

En wat te doen met het afval dat zomaar een Turk in elkaar slaat omdat het een Turk is?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Joe Hn schreef:Tja , alle mensen kunnen heel snel en extreem diep beledigd zijn en daarbij ook snel extreem woedend en agressief worden.
Dat is gewoon BS: dit soort gedrag is zeer uitzonderlijk.

"Tja, dat je na een belediging zo kwaad wordt dat je 10 mensen overhoop schiet, dat gebeurd de besten onder ons wel eens"

Er is een naam voor dit, en dat is massamoord. Massamoord is een zeer uitzonderlijk gedrag wat eigenlijk alleen vertoond word door mensen die behoorlijk ziek in hun kop zijn. Onder uitzonderlijke sociale situaties komt het ook wel voor. Het enige "goede" excuus is misschien een zware psychose, maar daar vind ik geen aanwijzingen voor.
Laatst gewijzigd door Marinus op 25 aug 2009 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Kitty schreef:En wat te doen met het afval dat zomaar een Turk in elkaar slaat omdat het een Turk is?
Wel, een trap in de ballen en een knietje op de neus doen wonderen. Aangifte doen kan ook, hoewel de dader dan wss hooguit 2 dagen achter de schoffel staat. Omstaande 12 jarige meisjes doodschieten daarentegen......
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Toch zou je ook eens moeten onderzoeken wat pestgedrag met mensen kan doen. Dat kan heel ver gaan. En iemand dus inderdaad tot gestoord gedrag kunnen aanzetten.
Als homo in elkaar geslagen worden omdat je homo bent, of als Turk in elkaar geslagen worden omdat je Turk bent. Wat is dan het verschil?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Marinus schreef:Er is een naam voor dit, en dat is massamoord. Massamoord is een zeer uitzonderlijk gedrag wat eigenlijk alleen vertoond word door mensen die behoorlijk ziek in hun kop zijn. Onder uitzonderlijke sociale situaties komt het ook wel voor. Het enige "goede" excuus is misschien een zware psychose, maar daar vind ik geen aanwijzingen voor.
Ik ben juist bang dat zulke mensen niet behoorlijk ziek in hun kop zijn. En dat de "juiste" situatie jouw en mij ook zou kunnen leiden tot zulke acties. Hadden bijvoorbeeld de Duisters halverwege vorige eeuw een soort massapsychose? Allemaal "behoorlijk ziek" in de kop?
Mensen denken graag zo, om het onderscheid te maken. En wel tussen "ik" en "die gestoorde gekken". Mij zou zoiets noooit overkomen. Nee, ik zou zoiets nooit (bewust) doen...
Laatst gewijzigd door Joe Hn op 25 aug 2009 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Kitty schreef:Toch zou je ook eens moeten onderzoeken wat pestgedrag met mensen kan doen. Dat kan heel ver gaan. En iemand dus inderdaad tot gestoord gedrag kunnen aanzetten.
Als homo in elkaar geslagen worden omdat je homo bent, of als Turk in elkaar geslagen worden omdat je Turk bent. Wat is dan het verschil?
Er is geen verschil tussen homomeppen en turkenmeppen. Trouwens, als een homo tikken krijgt en daarna op een groep mensen in gaat schieten dan heb ik niet in eens zo iets als: "Goh, dat begrijp ik nu helemaal".

Pesten kan vreselijke gevolgen hebben waaronder zelfmoord en vooral bij jongeren idd soms ook massamoord (highschool shootings), Maar voor dat laatste hoef je mi niet over te lopen van begrip.
Plaats reactie