Marinus schreef:Doordat sommigen suggereerden dat ik al bezig ben met de dienstregeling voor zeg, het vervoer van zeg, een driekwartmiljoen mensen per veewagon, heb ik besloten om me hooguit even zijdelings te bemoeien met dit topic. Door mijn keuze van de titel kan ik die mensen niet te veel kwalijk nemen trouwens.
Waaruit blijkt dat de intimidatie dmv valse associaties een bijzonder effectief middel is om iemand het zwijgen op te leggen.
Overigens is een eventuele gewelddadige uitkomst iets wat ik niet wenselijk vind. Aan de andere kant ben ik wel van de overtuiging dat in geval van geweld (wat ik geen vergezocht idee vind) de westerse cultuur koste wat het kost moet overleven. Ook als dat geweld betekendMaar zoals siger al aangaf laten we het gewoon voor die tijd oplossen.
Gelukkig wil niemand een gewelddadige uitkomst. Dat betekent dat er twee scenario's overblijven: op tijd maatregelen nemen of passief verder dhimmificeren.
Overigens laat de groei van dit topic zien dat het bestaansrecht heeft. Het is een typische knuppel in het hoenderhok verder, maar who cares. Doel heiligt middelen etc.
Het is goed dat dit forum zich eindelijk ook eens aan dit vraagstuk waagt. Ik weet het, het is al eerder ter sprake gekomen...en verzand. Op dezelfde manier als dit topic zal verzanden. De meeste mensen denken er maar liever niet over na.
Wat de islam betreft: ik denk niet dat Wilders de oplossing heeft. Ik beschouw hem meer als zoiets als maatschappelijke koorts. Op zich geen verkeerd verschijnsel, maar het heeft zo zijn nadelen en kan ook gevaarlijk zijn. En voor diegenen die hier weer demagogiek a la "Islam is the cancer, wilders is the answer" in willen lezen: Iedere influx van een nieuwe cultuur levert een dergelijke afweerreactie op in de gastcultuur. En die afweerreactie heeft mi altijd ook wel enig nut en leidt bijna altijd tot een maatschappelijk compromis die nodig is om een multiculturele samenleving te laten functioneren.
Ook toegetreden tot de Wilders-heeft-geen-oplossingen-roepers?
Ja, de huidige regering heeft oplossingen.
Verder ben ik van mening dat, hoewel er maar een klein percentage extremisten is onder de moslims, er verder wel een groot draagvlak is voor extremisme. En daarnaast word het extremisme niet voldoende verworpen door de rest.
Extremisme is niet het grootste probleem. Het gevaar van de sluipende jihad is vele malen groter.