Speedwriting.

Hier kun je allerlei zaken kwijt die van invloed zijn op of te maken hebben met cultuur. Bijvoorbeeld culturele gebruiken, taal, beschavingsgeschiedenis, maar ook kunst, architectuur of muziekgeschiedenis.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Re: Speedwriting.

Bericht door Kitty »

Maar wat staat hierover echt in de Koran Stan?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
stan
Forum fan

Bericht door stan »

Meer dan één uur om te reageren Kitty ?
Dat is geen speedwriting , dus niet on topic !! hihi !

groetjes stan
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

stan schreef:4/56 komt uit An Nisa (De Vrouwen)

De vrouwen zullen braden, telkens opnieuw, terecht, zij zijn de schuld van alle onheil in de wereld. Zij brengen mannen in de problemen. Eindelijk zal er vrede zijn ! Eindelijk rust !

Mannen kunnen gerust zijn, ze krijgen maagdelijke exemplaren met grote ogen en grote vanalles,
die alles zullen doen wat ze verlangen zonder hoofdpijn te krijgen en zonder iets voor zichzelf
te wensen. Wanneer ???? Liever vandaag dan morgen !!! De Grootste zou eens van gedachte kunnen
veranderen !
Dat brandwondencentrum wordt volgens die tekst uit je perverse boekje niet bevolkt met vrouwen, hoor.

De delinquenten zijn hier de ongelovigen en meer specifiek de joden.

Wat hadden ze op hun geweten?
"Ze weerhielden anderen er van te (geloven).
De hel, met het laaiende vuur is toereikend (voor hen)."
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Volgens mij is de almachtige een selectief latente vrouwenhater. "Latente"moet misschien wel tussen haakjes. :lol:
Hoe zou het sprookje van Hans en grietje afgelopen zijn als Grietje in de oven gestopt zou zijn? Ik heb wel een ideetje maar durf het niet te schrijven. [-X
Deze posting is in meer dan 3 minuten tot stand gekomen. Slowwriting?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
stan
Forum fan

Bericht door stan »

Beste uncle rat,
Weinig zin voor humor maar we kunnen je wel engageren om de Koran
te komen uitleggen aan de "Geleerden" als je wil tenminste !

Beste kiks,
de Allerhoogste is best héél vrouwvriendelijk, 't zijn die mannen
die bepaalde dingen achterna lopen die moeilijk doen en als ze
dan toch begeven hebben het maar op de vrouwen stoken die hen
hebben verleid. Hoe zou je zelf zijn? Je gaat het toch niet aan
jezelf wijten ? De mannen niet afvallig worden hé ! Mietje !
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Devious, mijn respect. Misschien moet er eens een subforum komen voor verhalen die o.a. jij dan eens goed kunt gaan vullen. :)
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Beste Stan

Ik zou Grietje in de oven hebben laten braden. wat heb je nou aan een zus, die bovendien de weg in het bos niet weet. Die heks daar heb ik wat moeite mee, maar wat dacht je van die stiefmoeder, die hen achterliet in dat bos? Allemaal vrouwen, weinig goeds. Ergo: vrouwen zijn overal de schuld van. :mrgreen:

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
stan
Forum fan

Bericht door stan »

Héél juist Kiks, =D>

kijk naar Kitty haar lijfspreuk :
Il n'y a que les imbéciles qui ne changent jamais d'avis , les imbécils par contre ...

groet stan
Laatst gewijzigd door stan op 05 okt 2009 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

stan schreef:Beste uncle rat,
Weinig zin voor humor
Begrijpelijk. Zoals Khomeini zei: "There is no fun in Islam"..
maar we kunnen je wel engageren om de Koran
te komen uitleggen aan de "Geleerden" als je wil tenminste !
Gewoon lezen wat er staat. Dat kan iedereen.

Nu kun je antwoorden: "Je kunt de koran niet begrijpen als je de oorspronkelijke Arabische versie niet kunt lezen."
stan
Forum fan

Bericht door stan »

beste uncle rat,
toch wel ! there is a lot of fun in Islam !

Zoals die imam op de trein tegen die pastoor zei :
En jij, nog nooit van het verbodene gegeten ?

Toch wel ,zei de pastoor,een beetje
verlegen, twee keer zelfs !

Véél lekkerder dan varkensvlees, hé? toen las
de imam verder in de Koran met een smile.
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

:roll: Khomeini had gelijk..
stan
Forum fan

Bericht door stan »

jij ook uncle rat
stan
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Joe Hn schreef:Maar toch wil ik vanuit een schijnbaar niets (pst;mijzelf) muziek maken. Wellicht mijn jacht op de illusionaire vrijheid van de wil. En de ontdekking dat deze dus niet vrij kan zijn, tegen beter weten in. Want improviseren zal ik!
Zoals zinnen niet zomaar uit de lucht komen vallen, zo komt muziek niet uit het niets. Je moet enige ervaring hebben met taal, of met een instrument. Er komt slechts uit wat er al in zijn, maar wanneer je gaat improviseren komt het op een intuïtieve manier. Bij muziek moet dit sowieso, omdat je niet na elke toon gaat nadenken 'goh, welke zal ik nu eens doen.' Maar als je ervaring hebt met een instrument, voel je bijna automatisch aan welke klanken bij elkaar passen.

Iemand had al de overeenkomst gezien met een sura uit de Koran. Dat komt ook niet zomaar uit het niets, maar dat komt omdat ik veel in koranvertalingen heb gelezen. Bij de eerste zin dacht ik nog dat het over de Satan van het christendom zou gaan, maar het ging anders dan ik dacht. Daarom is het zo leuk om het op deze manier te doen.

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

CXT schreef:Devious, mijn respect. Misschien moet er eens een subforum komen voor verhalen die o.a. jij dan eens goed kunt gaan vullen. :)
Dat is veel te veel eer voor mijn persoon. Ik heb nog wel een andere website waar ik momenteel weinig mee doe. Ik zit er aan te denken om dat weer wat nieuw leven in te blazen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Ik heb al een boek geschreven :) de korte inhoud:
Italië 2010 - Het land wordt opgeschud door een aantal verschrikkelijke moorden uitgevoerd met middeleeuws wapentuig. Inspecteur Bruno Stagetti leidt het onderzoek. Samen met zijn nieuwe collega, Fransesca Bianchi, komt hij de moordenaars op het spoor door de hulp van een jonge journalist en schrijver, Fernando Pacino. De bloederige moorden blijken uitgevoerd in opdracht van een duister figuur die zich De Hand des Doods noemt en in het bezit is van Het Boek Der Schaduwen, een occult werk geschreven in de eerste eeuwen van de christelijke tijdrekening.
Willen de inspecteurs en de schrijver erin slagen om dit geheim te ontrafelen dan zit er niks anders op dan hulp te aanvaarden van de Heer van de Tijd. Het wordt duidelijk dat ze maar één ding kunnen doen om de mensheid te vrijwaren van een zekere ondergang: het Boek der Schaduwen moet vernietigd worden.
MVG, LD.

Voor specs please send me a pm :D

moderatie ; sorry als het niet bij speedwriting hoort, verplaats het dan maar, maar ik vind niet direct een topic van schrijvers (forumleden).
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Plaats reactie