Je kan best stellen dat dit wel een hele ongemakkelijke waarheid is.Maverick schreef: We moeten terug naar het gastarbeidersmodel.
Ongemakkelijke waarheid voor multiculturalisten
Moderator: Moderators
Re: Ongemakkelijke waarheid voor multiculturalisten
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Bibelebons
- Geregelde verschijning
Ik heb met veel herkenning de openingspost gelezen. Werkend in een restaurant in Amsterdam heb ik alleen schofterig en sneaky gedrag van Marokkaanse jongens en mannen ondervonden (schreeuwen, wisseltrucs, uitschelden, wegrennen met iets dat een van hun vrienden heeft besteld, die dan prompt gratis een nieuw eist...). Eén van mijn beste vriendinnen is Marokkaans en zij heeft zich altijd een vreemde eend in de bijt gevoeld bij haar familie. Zij voelt zich zwak en ziet hen als zeer sterk. Ik zei daarover ze missen gewoon een dimensie: introspectie lijkt hen vreemd.
En mijn man heeft vriendschap gesloten met een Marokkaanse collega, wat op een teleurstelling is uitgelopen. Hij ziet het zo: de Marokkanen veroorzaken een slechte reputatie voor de islam. Zelf concludeer ik na jaren nadenken en proberen het van de optimistische kant te bezien: ze weten gewoon niet hoe het hoort. Je weet msschien wel wat mijn stokpaardje is, en ik denk dat het voor hen wel een oplossing biedt haha.
Maar daar genoeg over. Ik ben ervan overtuigd dat de kwestie wel op te lossen is. Maar de treurige waarheid is dat wij graag willen wonen waar er liefst geen Marokkanen zijn. Ik wil dat omdat ik niet mijn man (hij is postbode) elke dag bozer en bozer wil zien worden en geen verhalen wil blijven aanhoren over hun ongemanierdheid (bijvoorbeeld, een paar keer in de week eist er wel één een aangetekende brief op die niet voor hen is, maar voor een huisgenoot en daarover in discussie gaan of erger...). En ik wil niet dat ons kindje beseft dat er gewoon een groep mensen is, die steevast over alles en iedereen heenwalst. En dat papa en mama dus daar racistische ideeën over op na houden. Ik wil er dus voor op de vlucht...
En mijn man heeft vriendschap gesloten met een Marokkaanse collega, wat op een teleurstelling is uitgelopen. Hij ziet het zo: de Marokkanen veroorzaken een slechte reputatie voor de islam. Zelf concludeer ik na jaren nadenken en proberen het van de optimistische kant te bezien: ze weten gewoon niet hoe het hoort. Je weet msschien wel wat mijn stokpaardje is, en ik denk dat het voor hen wel een oplossing biedt haha.
Maar daar genoeg over. Ik ben ervan overtuigd dat de kwestie wel op te lossen is. Maar de treurige waarheid is dat wij graag willen wonen waar er liefst geen Marokkanen zijn. Ik wil dat omdat ik niet mijn man (hij is postbode) elke dag bozer en bozer wil zien worden en geen verhalen wil blijven aanhoren over hun ongemanierdheid (bijvoorbeeld, een paar keer in de week eist er wel één een aangetekende brief op die niet voor hen is, maar voor een huisgenoot en daarover in discussie gaan of erger...). En ik wil niet dat ons kindje beseft dat er gewoon een groep mensen is, die steevast over alles en iedereen heenwalst. En dat papa en mama dus daar racistische ideeën over op na houden. Ik wil er dus voor op de vlucht...
- Bibelebons
- Geregelde verschijning
Laat ik even verduidelijken: ik wil me graag ontwikkelen en wil hetzelfde voor mijn man en kindje, en steeds hiermee geconfronteerd worden werkt demotiverend.
Je maakt het jezelf makkelijker door bij een Marrokaan die zich goed gedraagd danwel slecht jezelf de vraag te stellen: hoe zu ik gereageerd hebben als het een Nederlander was? Dan word het snel minder irritant.
Mijn advies is: ga inderdaad niet wonen waar veel Marrokanen wonen en stem op partijen die op een redelijke manier richting remigratie willen. ( Dus niet op Wilders, die haalt relegie er bij maar er staat bepaald niet in de Islam: gij zult wisseltrucs uithalen ). Je kan niet alle problemen in een dag oplossen, je kan er wel voor kiezen je er niet iedere dag druk om te maken.
Er moeten gewoon veel meer mensen gaan stemmen op partijen die richting remigratie denken. En het zou helpen als vrijwel iedere Marrokaan een Marrokaan kent die wegens crimineel gedrag is uitgezet. Wisseltrucs zijn strafbaar, word je er enkele keren voor gepakt en ben je buitenlander dan mag je wat mij betreft je koffes pakken.
Tussen de hoofdmoot van de Marrokanen en de hoofdmoot van de Nederlanders is gewoon een bosting van culturen gaande, wij zijn niet beter of slechter maar anders. Het gaat niet goed samen.
De immigratie gaat ook veel te snel, het heeft het karakter van een volksverhuizing gekregen en dat willen we niet. Maar in je eentje kan je niets dus moet je simpelweg wachten tot er politieke wil is om deze volksverhuizing en de kolonisatie van delen van Nederland stop te zetten. Ik verwacht dat in deze geduld beloond zal worden, de generaties Marrokanen die niet geintegreerd zijn die nu opgroeien in de oudere stadswijken hebben de Nederlandse samenleving de rug toe gekeerd en daar zullen zoveel problemen mee komen dat het mij onvermijdelijk lijkt dat over een tijdje alleen buitenlanders en dubbellanders nog PvdA stemmen ( de manier van denken daar en dus die partij is hoofdzakelijk de schuldige van deze problemen ) en dat Nederlanders massaal, van links naar rechts, gaan stemmen op partijen die een remigratie beleid opzetten en die afrekenen met de grenzeloze naiviteit van zeg de periode 1970 - 1990.
Je kan Marrokanen minder verwijten dan de Nederlandse politici uit die periode. Veel Marrokanen zijn erg slecht opgeleid en veel Marrokanen missen een stukje beschaving.... WAUW! Zou daar een verband tussen zitten? Kinderen die geen hoog IQ hebben ( zoals de helft van alle mensen overigens ), die op hun 4e naar school gebracht worden zonder een woord Nederlands te spreken, die dus op het VMBO komen en thuis nooit huiswerk maken ook omdat ze meer op straat leven dan in huis en omdat ouders er toch niets van snappen, die kinderen hebben in alle eerlijkheid nooit een kans gehad, dus je zou eerder de ouders van de mannen die zich misdragen in restaurants aan moeten pakken dat diegenen die het doen? ( Geen serieus voorstel vanwege andere redenen, maar meer een eye opener). Maar die ouders zijn soms zelfs analfabeet en vaak in ieder geval slecht geschoold
Welke idioten hebben ooit besloten om gezinsherenigig mogelijk te maken?
Dat zijn overigens Nederlanders geweest.
De Marrokanen de schuld geven is niet eerlijk, dat neemt niet weg dat de kolonisatie en volksverhuizing moet stoppen, want de problemen zie ik alleen maar groter worden en niet kleiner.
Mijn advies is: ga inderdaad niet wonen waar veel Marrokanen wonen en stem op partijen die op een redelijke manier richting remigratie willen. ( Dus niet op Wilders, die haalt relegie er bij maar er staat bepaald niet in de Islam: gij zult wisseltrucs uithalen ). Je kan niet alle problemen in een dag oplossen, je kan er wel voor kiezen je er niet iedere dag druk om te maken.
Er moeten gewoon veel meer mensen gaan stemmen op partijen die richting remigratie denken. En het zou helpen als vrijwel iedere Marrokaan een Marrokaan kent die wegens crimineel gedrag is uitgezet. Wisseltrucs zijn strafbaar, word je er enkele keren voor gepakt en ben je buitenlander dan mag je wat mij betreft je koffes pakken.
Tussen de hoofdmoot van de Marrokanen en de hoofdmoot van de Nederlanders is gewoon een bosting van culturen gaande, wij zijn niet beter of slechter maar anders. Het gaat niet goed samen.
De immigratie gaat ook veel te snel, het heeft het karakter van een volksverhuizing gekregen en dat willen we niet. Maar in je eentje kan je niets dus moet je simpelweg wachten tot er politieke wil is om deze volksverhuizing en de kolonisatie van delen van Nederland stop te zetten. Ik verwacht dat in deze geduld beloond zal worden, de generaties Marrokanen die niet geintegreerd zijn die nu opgroeien in de oudere stadswijken hebben de Nederlandse samenleving de rug toe gekeerd en daar zullen zoveel problemen mee komen dat het mij onvermijdelijk lijkt dat over een tijdje alleen buitenlanders en dubbellanders nog PvdA stemmen ( de manier van denken daar en dus die partij is hoofdzakelijk de schuldige van deze problemen ) en dat Nederlanders massaal, van links naar rechts, gaan stemmen op partijen die een remigratie beleid opzetten en die afrekenen met de grenzeloze naiviteit van zeg de periode 1970 - 1990.
Je kan Marrokanen minder verwijten dan de Nederlandse politici uit die periode. Veel Marrokanen zijn erg slecht opgeleid en veel Marrokanen missen een stukje beschaving.... WAUW! Zou daar een verband tussen zitten? Kinderen die geen hoog IQ hebben ( zoals de helft van alle mensen overigens ), die op hun 4e naar school gebracht worden zonder een woord Nederlands te spreken, die dus op het VMBO komen en thuis nooit huiswerk maken ook omdat ze meer op straat leven dan in huis en omdat ouders er toch niets van snappen, die kinderen hebben in alle eerlijkheid nooit een kans gehad, dus je zou eerder de ouders van de mannen die zich misdragen in restaurants aan moeten pakken dat diegenen die het doen? ( Geen serieus voorstel vanwege andere redenen, maar meer een eye opener). Maar die ouders zijn soms zelfs analfabeet en vaak in ieder geval slecht geschoold
Welke idioten hebben ooit besloten om gezinsherenigig mogelijk te maken?
Dat zijn overigens Nederlanders geweest.
De Marrokanen de schuld geven is niet eerlijk, dat neemt niet weg dat de kolonisatie en volksverhuizing moet stoppen, want de problemen zie ik alleen maar groter worden en niet kleiner.
Alleen de dwazen weten antwoorden op alle vragen en dat zal voorlopig wel zo blijven.
- Bibelebons
- Geregelde verschijning
Ik geef de Marokkanen zeker niet de schuld. Ik leg de schuld bij de onnodige bescheidenheid van de westerse maatschappij. We mogen ook trots zijn op onze geschiedenis en herkomst. Een begrijpelijk soort schuldgevoel belet ons dat. Maar we kunnen het verleden niet veranderen en moeten maar roeien met de riemen die we hebben. Eén daarvan is (volwassen)educatie.
Dat klopt, maar voor ongeschoolde arbeid is dat de beste oplossing. Dat word inderdaad vervelend voor kinderen en kleinkinderen van gastarbeiders die hier geen partner kunnen vinden, bijvoorbeeld. Maar de oplossing die ze kiezen zal steeds vaker zijn: 10 jaar hard werken en daarna vertrekken.Cluny schreef:Je kan best stellen dat dit wel een hele ongemakkelijke waarheid is.Maverick schreef: We moeten terug naar het gastarbeidersmodel.
Die kant moet het ook op.
Het zal allemaal niet zonder problemen gaan nee. Maar gewoon de ramen van ons huis ( Nederland ) open laten staan en denken dat alles goed komt omdat de deur dicht zit is naief.
Alleen de dwazen weten antwoorden op alle vragen en dat zal voorlopig wel zo blijven.
Voor de walgelijke geschiedenis van Engeland, Frankrijk en Duitsland voel ik me in het geheel niet verantwoordelijk en onze geschiedenis zit ook vol schandvlekken: uitbuiting, slavernij, racisme I Nederlands Indie) , moordpartijen ( Ook Nederlands Indie ).Bibelebons schreef:Ik geef de Marokkanen zeker niet de schuld. Ik leg de schuld bij de onnodige bescheidenheid van de westerse maatschappij. We mogen ook trots zijn op onze geschiedenis en herkomst. Een begrijpelijk soort schuldgevoel belet ons dat. Maar we kunnen het verleden niet veranderen en moeten maar roeien met de riemen die we hebben. Eén daarvan is (volwassen)educatie.
Ik zie eigenlijk geen reden om trots te zijn op het verleden, want ook Nederland heeft een walgelijk veleden, maar inmiddels hebben we de jaren zestig gehad en zijn zaken wel een beetje veranderd.
Het gaat ecter om het hier en nu, het gaat om ons belang nu. Wij willen niet gekoloniseerd worden, wij willen geen volksverhuizing. Marrokanen hebben alle reden om boos te zijn op Europeanen als het om verleden gaat, dus dat kunnen we er beter buiten laten. Daar gaat het ook niet om.
Ik zeg dus: we zijn blij met wat we hebben en we willen het houden. Ik ben helemaal niet trots op Nederlanderschap, maar ik wil wel voor mij en de generaties die komen gaan dit land behouden en door de volksverhuizing die gaande is en door de kolonisatie van steeds grotere delen van Nederland staat dat behouden van eigen land nogal onder druk, nog even en dit is een land waar veel Nederlanders liever niet wonen.
Dus er is werk aan de winkel.
De kolonisatie van Nederland.
Is dat alweer een ongemakkelijke waarheid voor multiculturalisten?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ja, inderdaad.Cluny schreef:De kolonisatie van Nederland.
De "nieuwe Nederlander" is een Nederlander die in Nederland net zo Nederlands is als Amerikanen in Amerika Amerikaan zijn. Maar hoe zit het dan met de Indianen? Hoe zit het met ons?
Die "nieuwe Nederlander" is vaak gewoon een kolonist.
Het geloof is niet het punt, dat het geloof steeds misbruikt word om vrouwen onder de duim te houden terwijl de mannen er een potje van maken, dat is het punt. Je kan van alles gebruiken om vrouwen onder de duim te houden, dus er is geen relatie met het geloof.
Ik denk dat gezonde verhoudingen tussen man en vrouw in de Nederlandse samenlevingen tegenover ongezonde verhoudingen in de Marrokaanse en Turkse cultuur wellicht de grote spijltzwam is. Wij zijn simpelweg verder op dat punt. Vrouwen zijn hier in verrwerg de meeste relaties gelijkwaardig. ( Minimaal
Overal waar mannen samenwerken kunnen ze vrouwen onderdrukken, het is naief om te denken dat op dit punt Marrokaanse en Turkse cultuur alleen maar anders is. Het lijkt me ook geen slag in de lucht dat Marrokaanse en Turkse vrouwen de betere huwelijkskandidaten hier niet vinden ( want de mannen leven vaak nog in het stenentijdperk ) maar in land van herkomst meer keuze hebben. De mannen hier willen een vrouw die kookt en verder ook doet wat er gezegd word en vrouwen met een beetje opleiding en ontwikkeling zijn niet slaafs als ze dat niet willen. De dwang, daar gaat het om.
Het stomste wat je dus kan doen is mannen toestaan om ongeschoolde vrouwen te kopen in land van herkomst. Die vrouwen krijgen een hoop kinderen ( de man beslist en voed niet zelf op dus denkt niet snel dat het wel genoeg is). Als klapstuk hebben we het imbeciele zoontje van een neef / nicht huwelijk. Die word gewoon gekoppeld aan een partner uit land van herkomst. Dat er nu een inkomenseis is maakt de zaak wat lastiger, maar die vrouwen zitten evengoed na een huwelijk gewoon hier op de bank en na enkele jaren zijn ze gerust wel legaal.
Probleem is ook dat er flink gemept word in de opvoeding in Marrokaanse gezinnen, van Turkse weet ik niet zo goed. Dat zichtbaar maken in statistieken is lastig, maar het zichtbaar maken door simpelweg zelf eens een middagje een speeltuin met veel Marrokaanse moeders en kinderen te observeren is wellicht de betere methode. Je ziet geweld naar zwakkeren en onderdrukking van vrouwen als een rode draad door de cultuur in het land van het herkomst lopen bij de barbaren gemeesnschappen in Nederland lopen. Uiteraard kunnen de wat slimmere kinderen die de Nederlandse school doorlopen hier los van komen, maar het probleem is dat 50% van de mensen een IQ onder de 100 heeft en dat ongeschoold zijn in een geschoold land dat probleem nog eens vergroot. Die groepen zitten hier massaal in de uitkering ( over hun hele werleven gezien lijken deze groepen in het gunstigste geval zo nu en dan een paar jaar een baan te hebben ) en krijgen wel veel kinderen en halen partners uit land van herkomst..... Er zijn nu al hele probleemwijken, ben je wat verder dan kunnen we gaan spreken van probleemsteden
We willen het allemaal niet zien, we doen er niets aan....
Kortom, we zijn stom bezig.
Laatst gewijzigd door Maverick op 07 okt 2009 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Eye opener? Je bedoelt dat die 'ouders van de mannen die zich misdragen in restaurants' ook weer ouders hadden en die ouders hadden ook weer ouders etc. etc.?Maverick schreef:
...die kinderen hebben in alle eerlijkheid nooit een kans gehad, dus je zou eerder de 'ouders van de mannen die zich misdragen in restaurants aan moeten pakken dat diegenen die het doen? ( Geen serieus voorstel vanwege andere redenen, maar meer een eye opener)
Het is niet de bedoeling dat minderheden meerderheden worden?Maverick schreef: Amerika is een land van kolonisten. De bedoeling is nu juist dat dat scenario zich hier niet voltrekt. Minderheden hoeven niet te assimeleren, maar het is ook niet de bedoeling dat minderheden meerderheden worden en ondertussen overtvertegenwoordigd zijn in criminaliteit en werkeloosheid.
Volgens mij bestaan meerderheden niet.
Er zijn alleen maar minderheden, of het nu gaat om geloof, etniciteit, of blauwe ogen.
Alle mensen behoren tot een minderheid.
Je hebt het over een kolonisatie ven Nederland, maar als je Nederland een Amerika naast elkaar legt, waar ligt dan de harde grens tussen immigratie en koloniseren?
En wat als groepen van een bepaalde afkomst zich sneller voortplanten dan andere, ook al zijn zij Nederlands staatsburger?
Kortom: Wat wil je ertegen doen?
De verschuiving van demografische verhoudingen is iets dat moeilijk te controleren/sturen valt.
We zullen zelfs mensen van buiten nodig hebben om straks onze ouderen te verzorgen!
Als we niet in de minderheid willen geraken zullen we ons domweg harder moeten voortplanten.
Maar já, we zitten al zo "vol"...
Verder betaalt iedereen die tussen nu en de komende, pak 'm beet, twintig jaar kinderen neemt in feite dubbelop voor zowel de luiers van zoon/dochterlief en oma.
Dus kan men zo'n geboortegolf nu aan, financieel gezien?
Wat is er "mislukt" aan Turkije, praktisch gezien?Alleen het gegeven dat iemand een Marrokaan is, is in het geheel niet waarom het gaat, dus dat verwijt kan iedereen die simpelweg niet gekoloniseerd wil worden naast zich neerleggen. Het gaat erom dat er een volksverhuizing gaande is vanuit het arme en eigenlijk mislukte land Marroko en vanuit het arme en eventueel op weg naar te mislukken land Turkije. Die mensen kunnen hier gewoon in Marrokaanse danwel Turkse gemeenschappen leven, dus gaan ook niet weg als ze voldoende geld binnen hebben. Wat dat betreft helpt de gezinshereniging ook niet echt.
Overigens gedragen Turken zich vaak een stuk beter dan Marokkanen, maar dit terzijde..
Je kan je land wel niet kwijt willen raken, maar de grondwet maakt het sompelweg onmogelijk om hier tegen op te treden.Dit is geen kwestie van discriminatie, het is een kwestie van zien dat je land afgepikt word. En daar wat aan doen. Je kan niet een enkele Turk of Marrokaan hier op aan spreken, maar de beweging op groter nivo is duidelijk en of daar strategie achterzit maakt niet eens uit, we willen gewoon ons land niet kwijtraken. En al zou dat geen rol spelen, we willen ons ook niet in delen van ons land als ongewenste vreemdelingen voelen, in Nederland zijn de Nederlanders de baas.
Verder is een democratie nou eenmaal niet "tegen zichzelf" te beschermen.
Zelfopheffing behoort tot de fundamentele mogelijkheden van een democratie.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
ik bedoel uitsluitend dat kinderen met ouders die de lagere school hebben doorlopen en meer niet en die ook nauwelijks kunnen lezen en schrijven en dus ook hun kinderen niet helpen met school, dat die kinderen minder kansen hebben om sociale volwassen burgers te worden en dat vaker dus ook niet worden. Probleem is ook dat kinderen in grote gezinnen niet de hele dag thuiszitten en dus op straat rondhangen, wat in Nederlandse steden betekend dat ze een hoop verkeerde voorbeelden gaan zien.Ali schreef:Eye opener? Je bedoelt dat die 'ouders van de mannen die zich misdragen in restaurants' ook weer ouders hadden en die ouders hadden ook weer ouders etc. etc.?Maverick schreef:
...die kinderen hebben in alle eerlijkheid nooit een kans gehad, dus je zou eerder de 'ouders van de mannen die zich misdragen in restaurants aan moeten pakken dat diegenen die het doen? ( Geen serieus voorstel vanwege andere redenen, maar meer een eye opener)
Dat er in huis geen Nederlands gesproken word helpt ook niet echt.
Turkije is geen mislukt land maar een land dat het risico in zich heeft te mislukken. Het verschil tussen arm en rijk is enorm, de bevolking groeit en de overheid functioneert niet naar behoren ( zie de overstromingen in Istanbul laatst). Het leger heeft veel macht, dus een staatsgreep is altijd mogelijk, en de macht van de Islamitische partijen neemt toe, wat het moment dat het leger ingrijpt dichter bij brengt. Gezien de toenemende welvaart van diep geloivige Turken dreigt zelfs burgeroorlog a la Noord Ierland daar.Jagang schreef: Wat is er "mislukt" aan Turkije, praktisch gezien?
Overigens gedragen Turken zich vaak een stuk beter dan Marokkanen, maar dit terzijde..
Marroko lijkt mij een mislukt land, grote armoede en een koning die wel heel erg veel te zeggen heeft. Die organisatie vorm werkt wel voor de elite maar niet voor het volk.
Turken gaat inderdaad beter dan Marrokanen, maar beter gezegd is: minder slecht. Ook hier geld dat er kolonisatie en volksverhuizing gaande is.
Als in Nederland er politieke wil ontstaat om daar waar migratie is doorgeslagen naar volksverhuizing en naar kolonistie door barbaren te gaan handelen, dan zal er wat aan gebeuren. Waar geen ongewenste volksverhuizing op gang komt hoef je ook niet te handelen. In Spanje en Italie is een volksverhuizing aan de gang vanuit Zuid Amerika. Dat is wellicht minder erg, omdat de culturen meer verwant zijn. Dus alleen bij problemen treed je op, en die problemen zijn er. Een probleem kan ook zijn: is er wel plaats? Het Westen van Nederland zit al aardig vol.
Waar politieke wil is kan je om verdragen heen werken.
Denk aan
1) Hoge kosten voor aanvraag en bezitten van verblijfsvergunning
2) Hoge kosten relateren aan dubbele nationaliteit ( bijvoorbeeld dure burocratie opbouwen, dan word dubbele nationaliteit duur en schaars, de hoge kunstmatige kosten breng je volledig in rekening bij de mensen met dubbelle nationaliteit.
3) Een omgekeerde bewijslast dat er geen sprake is van mensenhandel indien een partner uit land van herkomst gehaald word
4) Uitzetten van buitenlandse criminelen
Bij 2 kan je denken aan: Marrokaan met Nederlands paspoort vraagt nieuw paspoort aan. Omdat hij ook een buitenlands paspoort heeft, moet hij aantonen dat hij geen huwelijk aangegaan is in Marroko. Daar geen strafblad heeft. enz enz enz. De kosten die het controleren van de gegeven papieren met zich meebrengen breng je bij de aanvrager in rekening, dan heb je het al snel over iets van 8000 Euro per aanvraag. Stel je hebt een gezin met 3 kinderen. Paspoorten zijn 5 jaar geldig. Dan ben je als gezin per maand 666 Euro armer door de dubbelle nationaliteit.
Als er politieke wil is, dan zijn dit soort stappen mogelijk en kan je de trends omdraaien.
Zou je alleen deze 4 dingen doen, dan zou dat al enorm schelen.
Op astract nivo zou je kunnen stellen: imigratie en emgratie moeten in evenwicht zijn, Het aantal mensen dat komt uit arme landen zou in evenwicht moeten zijn met dat wat vertrekt naar arme landen.
Immigratie omdat we arbeidskrachten nodig hebben is altijd mogelijk, maar als het om arme mensen uit niet EU landen gaat moet je geen gezinshereniging toestaan, maar wel regelen dat de gastarbeiders zeg 3 maanden per in eigen land zitten. Het moet allemaal wel humaan blijven.
Edit Kitty: veel te lange gequote tekst ingekort.
Laatst gewijzigd door Maverick op 07 okt 2009 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Beste Maverick,
Wil je iets korter quoten. Je hebt jezelf en Jagang geplakt boven je artikel. Het kan volgens mij beknopter.
Grt,
Piet
Wil je iets korter quoten. Je hebt jezelf en Jagang geplakt boven je artikel. Het kan volgens mij beknopter.
Grt,
Piet
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
OK.