mexicaanse griep
Moderator: Moderators
- 
				siger

Re: mexicaanse griep
Ik ben het wel eens met Aart dat de vooral reacties van het publiek redelijker zouden kunnen. Ofwel hoort men te weinig, ofwel te veel, ofwel is het fout, ofwel is het een samenzwering, ofwel wil men een katastrofe verzwijgen, ofwel heeft men ons niet voldoende verwittigd....
Een modern burger moet met zorg kiezen welke politici en pers ze een zeker vertrouwen willen geven: het zou maar erg zijn dat we de pers opzijschuiven en vinden dat de overheid ons rechtstreeks moeten bereiken op de kritieke momenten. We hebben uitmuntende informatiekanalen die vandaag ook goed werken, maar één van de schakels is de wijze waarop wijzelf berichten opnemen.
Het is feitelijk verschrikkelijk dat in een samenleving waar we ons met ons allen blauw betalen voor een kwalitatief onderwijs, sommige overheden nog altijd denken dat het beter is ons niet alles te vertellen "om geen paniek te zaaien."
Vanochtend kregen alle dorpelingen alhier een A4tje van de burgemeester in de bus. Heel zakelijk wijzend op de gevaren, en met een waslijst categorieën van burgers die om een gratis vaccinatie mochten komen. Als 67-jarige val ik niet bij de risicogroepen, en heb dus geen recht op een vaccinatie. Lijkt me allemaal prima geregeld.

Een modern burger moet met zorg kiezen welke politici en pers ze een zeker vertrouwen willen geven: het zou maar erg zijn dat we de pers opzijschuiven en vinden dat de overheid ons rechtstreeks moeten bereiken op de kritieke momenten. We hebben uitmuntende informatiekanalen die vandaag ook goed werken, maar één van de schakels is de wijze waarop wijzelf berichten opnemen.
Het is feitelijk verschrikkelijk dat in een samenleving waar we ons met ons allen blauw betalen voor een kwalitatief onderwijs, sommige overheden nog altijd denken dat het beter is ons niet alles te vertellen "om geen paniek te zaaien."
Vanochtend kregen alle dorpelingen alhier een A4tje van de burgemeester in de bus. Heel zakelijk wijzend op de gevaren, en met een waslijst categorieën van burgers die om een gratis vaccinatie mochten komen. Als 67-jarige val ik niet bij de risicogroepen, en heb dus geen recht op een vaccinatie. Lijkt me allemaal prima geregeld.
Als 67-jarige val je niet binnen de risico groepen? Hier toch wel, iedereen boven de 60 heeft hier een oproep tot vaccinatie gehad, mijn man heeft aan die oproep dan ook gehoor gegeven, evenals mijn zus en zwager, en hebben zich laten inenten.

Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

- 
				siger

Hier (ik neem aan in heel België) krijg je alleen een vaccinatie als je ouder dan 6 maanden bent en bepaalde gezondheidsproblemen hebt (suikerzieken, hartpatienten etc... een tiental categorieën), wie meer dan drie maand zwanger is, ouders van kinderen jonger dan 6, en wie (beroepsmatig of als vrijwilliger) zorgt voor zieken, kinderen en jongeren.Kitty schreef:Als 67-jarige val je niet binnen de risico groepen? Hier toch wel, iedereen boven de 60 heeft hier een oproep tot vaccinatie gehad, mijn man heeft aan die oproep dan ook gehoor gegeven, evenals mijn zus en zwager, en hebben zich laten inenten.
De vaccinaties zijn niet verplicht maar sterk aanbevolen. Wie twijfelt wordt naar de huisarts verwezen.
Ik kan wel begrijpen dat de inschattingen een beetje verschillen van land tot land. Dit lijkt me toch allemaal weloverwogen, met de volksgezondheid als uitgangspunt.
Lekker ongenuanceerde mening over verplegers. Er zijn genoeg artsen die zich ook niet laten inenten. Als je ingeënt bent kun je het virus nog steeds verspreiden.Aart Brouwer schreef:Weer iemand die niet opgelet heeft.balkon schreef:Die griep stelt geen moer voor. Er is elk jaar griep.
Werkgevers in de gezondheidszorg bieden al tientallen jaren seizoensgriepvaccinaties aan hun personeel aan, omdat alle influenza levensbedreigend kan zijn voor patiënten met verzwakte auto-immuniteit. Helaas maken veel personeelsleden daarvan geen gebruik.
(...)
Verpleegkundigen denken kennelijk te moeten scoren door zich op te werpen als betweters of verdedigers van het onaantastbare lichaam, terwijl ze in werkelijkheid enkel aan zichzelf denken. Zij zullen niet ernstig ziek worden; hun patiënten mogelijk wel.
Dit doen ze om niet door de mand te vallen. In Nederland moeten mensen zg. twee injecties krijgen. In andere landen is één injectie genoeg. Medici zijn het er ook nog niet precies over eens.Hetzelfde geldt voor bijna alle andere Nederlandse virologen. Die nemen ook allemaal een shot, velen in het openbaar en als voorbeeld voor hun personeel. Wat denk je: laten ze zich en masse "volspuiten" met '"troep" op bevel van de minister, of doen ze het omdat ze een weloverwogen oordeel over de materie hebben?
Vis eet ik niet. Pizza's wel.Eet je ook geen vis en pizza meer?Liever een paar dagen griep dan ingespoten worden met kwik en squaleen.
Ik injecteer geen pizza's en olijfolie in mijn bloedbaan. Een druppel kwik kun je beter inslikken en uitpoepen dan de dampen ervan inademen, of inspuiten in de bloedbaan.Squaleen is een olieachtige vloiestof en zit in onder meer olijven en olijfolie; je krijgt er in zuidelijke landen veel en veel meer van binnen dan via een vaccinshot.
Ik geloof ook in goede bedoelingen van de Osterhausen en Klinken, alleen de zaak is een beetje uit de hand gelopen als je 't mij vraagt. Dat medici in verschillende landen het niet eens met elkaar eens zijn over de hoeveelheid injecties en de noodzaak ervan, is een beetje dubieus.siger schreef: Ik kan wel begrijpen dat de inschattingen een beetje verschillen van land tot land. Dit lijkt me toch allemaal weloverwogen, met de volksgezondheid als uitgangspunt.
- 
				Aart Brouwer
 - Forum fan

Dit grenst aan bijgeloof. De hoeveelheid ethylkwik en squaleen per vaccin is verwaarloosbaar vergeleken bij de hoeveelheden die je in je bloedbaan krijgt uit voeding. Inzake squaleen stelt het RIVM:balkon schreef:Ik injecteer geen pizza's en olijfolie in mijn bloedbaan. Een druppel kwik kun je beter inslikken en uitpoepen dan de dampen ervan inademen, of inspuiten in de bloedbaan.
Er is ook geen enkel verband tussen squaleen en auto-immuunziekten, autisme, Golfoorlog-syndroom etcetera. Degenen die ons zo'n verband willen wijsmaken, zijn de echte bangmakers.In Mediterrane landen wordt door gebruik van olijfolie een dagelijkse inname tot 200 mg/dag
bereikt. De absorptie na orale toediening is ongeveer 60%. De systemische belasting van
squaleen via vaccinatie (i.m. toediening) is verwaarloosbaar t.o.v de systemische belasting na
orale inname.
Bron
There is no such thing as common knowledge any more and each of us is surprised by everybody else's ignorance.   (Felipe Fernández-Armesto, Civilizations)

De hoeveelheid injecties die nodig zijn heeft te maken met het vaccin dat gebruikt wordt, er zijn namelijk verschillende vaccins in omloop, dus er is niet maar één vaccin. En bij de ene soort heb je aan één shot genoeg en bij andere moet je er twee hebben om beschermd te zijn.

Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

In duitsland hadden ze ook twee verschillende vaccins besteld. Het duurdere vaccin bevatte geen kwik en was bedoeld voor soldaten en andere belangrijke personen. Artsen hadden kritiek en hierop zei de overheid dat het goedekope vaccin met kwik hetzelfde werkte als het duurdere vaccin. Men stelde toen voor dat dan net zo goed geruild zou kunnen worden.Kitty schreef:De hoeveelheid injecties die nodig zijn heeft te maken met het vaccin dat gebruikt wordt, er zijn namelijk verschillende vaccins in omloop, dus er is niet maar één vaccin. En bij de ene soort heb je aan één shot genoeg en bij andere moet je er twee hebben om beschermd te zijn.
- Ongeloveloos
 - Banned

De Nederlandse vaccins zitten boordevol insuline, da's nog eens wat anders dan een ietsje kwik.

Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...

- 
				siger

In de moderne samenleving zijn we allemaal aanhoudend afhankelijk van de expertise van anderen. Het merkwaardige is dat we ons vandaag vrijer voelen, en ook vrijer zijn, dan alle mensen voor ons, omdat we zulk een web van afhankelijkheid hebben opgebouwd.Ongeloveloos schreef:De Nederlandse vaccins zitten boordevol insuline, da's nog eens wat anders dan een ietsje kwik.
Je zou wel gek worden als je ging denken dat al die mensen een complot hebben gesmeed om jouw te vergiftigen, te pluimen en te verdrinken. Het is goed kritisch en waakzaam te zijn, maar als puntje bij paaltje komt moet je ofwel mensen vertrouwen, ofwel in de Pyreneeën of ergens gaan wonen waar je je eigen eikenhouten brilmonturen maakt.
- Ongeloveloos
 - Banned

siger schreef:In de moderne samenleving zijn we allemaal aanhoudend afhankelijk van de expertise van anderen. Het merkwaardige is dat we ons vandaag vrijer voelen, en ook vrijer zijn, dan alle mensen voor ons, omdat we zulk een web van afhankelijkheid hebben opgebouwd.Ongeloveloos schreef:De Nederlandse vaccins zitten boordevol insuline, da's nog eens wat anders dan een ietsje kwik.
Je zou wel gek worden als je ging denken dat al die mensen een complot hebben gesmeed om jouw te vergiftigen, te pluimen en te verdrinken. Het is goed kritisch en waakzaam te zijn, maar als puntje bij paaltje komt moet je ofwel mensen vertrouwen, ofwel in de Pyreneeën of ergens gaan wonen waar je je eigen eikenhouten brilmonturen maakt.
Ook de laatste keer dat ik een grapje maak
Treat religion like your penis.

Van Fransen/Frankrijk hou ik niet, zo'n brilmontuur zou niet gek zijn aangezien ik nu mijn lenzen draag omdat ik op mijn bril ben gaan zitten, echter... Klink cs vertrouw ik voor geen 5 ct.siger schreef:Het is goed kritisch en waakzaam te zijn, maar als puntje bij paaltje komt moet je ofwel mensen vertrouwen, ofwel in de Pyreneeën of ergens gaan wonen waar je je eigen eikenhouten brilmonturen maakt.
Stelregel; als Klink ergens voor is ben ik tegen, lijkt mij zeer verstandig.
Ben ik meestal gauw klaar mee.
In het geval van de griep ligt het wat moeilijker en moet ikzelf op zoek.
Voor 'kwik' ben ik niet bang, dat zit in mijn lenzenvloeistof, die gebruik ik al jaren.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Precies. De eerste keer was een jaar of 20 terug en de tweede keer was een paar weken terug. Twee dagen koorts gehad en er uit mezelf weer bovenop gekomen. Ik kan deze griep iedereen aanbevelen. Over de injectie van Klink durf ik geen advies uit te brengen.siger schreef: Het is goed kritisch en waakzaam te zijn, maar als puntje bij paaltje komt moet je ofwel mensen vertrouwen, ofwel in de Pyreneeën of ergens gaan wonen waar je je eigen eikenhouten brilmonturen maakt.
- 
				siger

Op welke expertise, voor wat deze griep betreft, beroep jij je?balkon schreef:Ik kan deze griep iedereen aanbevelen. Over de injectie van Klink durf ik geen advies uit te brengen.
Op de griep die ik onlangs had. Grote kans dat het die varkensgriep was, want de symptomen kwamen overeen met de symptomen die her en der genoemd werden in de media. Viel allemaal best mee, wat niet wegneemt dat het voor mensen met een zwak gestel levensbedreigend kan zijn, maar dat geldt ook voor een verkoudheidje of een oorontsteking.siger schreef:Op welke expertise, voor wat deze griep betreft, beroep jij je?balkon schreef:Ik kan deze griep iedereen aanbevelen. Over de injectie van Klink durf ik geen advies uit te brengen.
Ab Klink doet iedereen geloven dat er een nieuwe vorm van polio is ontdekt.
- 
				siger

Het gaat niet om Ab Klink. Als Herman van Veen (sorry!?) minister zou zijn zou je ongeveer dezelfde boodschap krijgen. Aan de hele affaire wordt al vele maanden hard gewerkt door een wereldgemeenschap van wetenschappers en experten, en wereldwijd worden risico's ingeschat, aangepakt en gecoordineerd. Ik heb daar enorm bewondering voor, en ben ook een beetje fier tot een diersoort te behoren die dat voor elkaar krijgt.Fenomeen schreef:Stelregel; als Klink ergens voor is ben ik tegen, lijkt mij zeer verstandig.
Ben ik meestal gauw klaar mee.
In het geval van de griep ligt het wat moeilijker en moet ikzelf op zoek.
Over emancipatie van de burger maak ik me meer zorgen. Het is genoeg dat Bild wat schrijft en uitgerekend dát komt dan in alle gekkenblogs en kwietenforums opdagen, herhaald, herhaald, aangepast, herhaald en uitgebreid, dag na dag.