Jehova getuige aan de deur
Moderator: Moderators
-
tsjok45
En? denk je dat je al een aardige voet tussen de deur hebt. En hoe voelt het. Pijnlijk hè. Hoe denk je dat het voelt voor die mensen die, omdat ze geen interesse hebben, de duer dicht doen.1009 schreef: Ik ben één van die lastige mensen die zaterdagochtend mensen uit bed belt om met hen over de bijbel te praten; om vervolgens mijn voet tussen de deur te doen als jullie geen interesse hebben. Wij hebben nu ook internet ontdekt!
Indringing, huisvredebreuk, intimidatie, inbreuk op hun privacy. Oh. .. daar heb je nog niet over nagedacht natuurlijk. Dat had ik trouwens kunnen weten omdat nadenken in jullie clubje strikt verboden is.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
eredivisie
Beste 1009 ,
goh ... je staat met je clupje ergens bovenaan in de eredivisie van de reli-facisten , en je wil respect ? ... sode dinges nou gauw een eind op ; van lieden als de Jehova's is elke ademtocht een leugen .
Misschien handig om eens over je plaats in de wereld na te denken ... en hoe anderen je zien .
hoe ik je zie , is nu denk ik wel duidelijk . groetjes Pieps
goh ... je staat met je clupje ergens bovenaan in de eredivisie van de reli-facisten , en je wil respect ? ... sode dinges nou gauw een eind op ; van lieden als de Jehova's is elke ademtocht een leugen .
Misschien handig om eens over je plaats in de wereld na te denken ... en hoe anderen je zien .
hoe ik je zie , is nu denk ik wel duidelijk . groetjes Pieps
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
Frank Zappa
Hm,
en heeft het oog-om-oog-principe ooit iets positiefs voortgebracht?
Ordinair schelden om je frustratie over diegenen die je lastigvallen kwijt te raken is iets anders dan discussieren. En als ik een gok zou moeten doen heeft het niet opgelucht maar groeit de ergenis alleen maar.
Je hebt dus alleen jezelf er maar mee.
Maargoed die vrijheid is er gelukkig.
en heeft het oog-om-oog-principe ooit iets positiefs voortgebracht?
Ordinair schelden om je frustratie over diegenen die je lastigvallen kwijt te raken is iets anders dan discussieren. En als ik een gok zou moeten doen heeft het niet opgelucht maar groeit de ergenis alleen maar.
Je hebt dus alleen jezelf er maar mee.
Maargoed die vrijheid is er gelukkig.
Er zijn geen nivo's in bewustzijn...
Alleen gradaties in onwetendheid.
Alleen gradaties in onwetendheid.
-
bad_religion
Reli-facist
Beste 1009 ,
je bent kennelijk niet bekend met het begrip reli-facist . De godsdiensten die uitgaan van 1 onfeilbaar opperwezen ( dat geen concurentie , of afwijkende meningen dult ) rangschik ik onder de noemer reli-facisme . En de aanhangers zijn vanzelfsprekend reli-facisten .
groetjes Pieps
je bent kennelijk niet bekend met het begrip reli-facist . De godsdiensten die uitgaan van 1 onfeilbaar opperwezen ( dat geen concurentie , of afwijkende meningen dult ) rangschik ik onder de noemer reli-facisme . En de aanhangers zijn vanzelfsprekend reli-facisten .
groetjes Pieps
Laatst gewijzigd door pieps op 04 dec 2005 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
Frank Zappa
Beste Michael,1009 schreef: Iik kan uiteraard ook niet zeggen dat ik onbevooroordeeld ben. De meeste ex-JG's zullen je hele betrouwbare verhalen kunnen vertalen. Maar enkele personen die er bij ons zijn 'uitgezet' (niet helemaal goed uitgedrukt, maar je snapt wel wat ik bedoel), koesteren een bepaalde wrok en zij uiten die door op internet allerlei onzin te publiceren. Die groep is onbetrouwbaar en niet in staat essentiele nuances aan te brengen.
Ik doe het niet snel, maar de uitlaatklep die sommigen zoeken tegenover jou betreur ik. En ik denk niet dat dit de weg is die wij met zijn allen moeten bewandelen. Ook al bestaat er een grote weerzin tegen Russelisten.
Sociologisch behoor je tot een groep en zie je de wereld vanuit dit referentiekader. En waarschijnlijk voldoe je ook aan de verwachtingen als groepslid. Maar kun je ook vanuit andere opvattingen de wereld bestuderen? En vaak blijkt dat mensen die hier los van komen te staan, zaken pas echt in het juiste perspectief gaan zien. En ik denk niet dat jij dat kan. En mocht je toch het gevoel hebben dat je een andere invalshoek toe wilt voegen dan ben je niet geschikt voor de velddienst. Dat weet je. Dus subjectiviteit van de bovenste plank. Of kun je 10 punten van kritiek geven op de eigen organisatie.
Ga je gang.
Groeten,
Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Applaus Tjeerdo (ik zie dat daar geen emoticon voor is, dus maar even tekstueel)tjeerdo schreef:Beste Michael,1009 schreef: Iik kan uiteraard ook niet zeggen dat ik onbevooroordeeld ben. De meeste ex-JG's zullen je hele betrouwbare verhalen kunnen vertalen. Maar enkele personen die er bij ons zijn 'uitgezet' (niet helemaal goed uitgedrukt, maar je snapt wel wat ik bedoel), koesteren een bepaalde wrok en zij uiten die door op internet allerlei onzin te publiceren. Die groep is onbetrouwbaar en niet in staat essentiele nuances aan te brengen.
Ik doe het niet snel, maar de uitlaatklep die sommigen zoeken tegenover jou betreur ik. En ik denk niet dat dit de weg is die wij met zijn allen moeten bewandelen. Ook al bestaat er een grote weerzin tegen Russelisten.
Sociologisch behoor je tot een groep en zie je de wereld vanuit dit referentiekader. En waarschijnlijk voldoe je ook aan de verwachtingen als groepslid. Maar kun je ook vanuit andere opvattingen de wereld bestuderen? En vaak blijkt dat mensen die hier los van komen te staan, zaken pas echt in het juiste perspectief gaan zien. En ik denk niet dat jij dat kan. En mocht je toch het gevoel hebben dat je een andere invalshoek toe wilt voegen dan ben je niet geschikt voor de velddienst. Dat weet je. Dus subjectiviteit van de bovenste plank. Of kun je 10 punten van kritiek geven op de eigen organisatie.
Ga je gang.
Groeten,
Tjeerdo.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
PS 1009, als je bij mij voor de deur staat laat ik je zeker binnen, ik ben alleen bang dat je in ietwat verwarde toestand mijn huis weer verlaat... De laatste gelegenheid die ik kreeg om serieus met overtuigde gelovigen te spreken over hun geloof is al een paar jaartjes terug. Dat gesprek, met twee ouderlingen van de vrijgemaakten, is een stokje voor gestoken. Mijn bedoelingen bij dergelijke gesprekken zijn integer, bekeren, maar dan vanuit een iets andere visie. Blijkbaar was dat iets te bedreigend. Helaas heb ik de laatste tijd nog maar weinig "last" van mensen die hun overtuiging aan de man willen brengen. Blijkbaar is het tijd om zelf de staat op te gaan om mijn eigen overtuiging bij anderen onder de aandacht te brengen. Helaas staat er bij mij niets tegenover, een betere wereld misschien, maar geen belofte op een beter hiernamaals na het laatste oordeel.
Groet, Eco
Meestal zeg ik dat ik geen tijd heb en nodig ze uit op een ander moment. Ik probeer het gesprek aan te gaan rond één bepaald thema, dat we vooraf vastleggen. Daarbij stel ik dat ze welkom zijn, maar individueel, niet per twee (omdat ik zelf te veel getraind ben in het per twee komen, waarbij je elkaars fouten opraapt en het gesprek nooit ten gronde gevoerd laat worden).
Hun reactie is dat de heer zijn discipelen twee aan twee de wereld in stuurde, maar daar maak je snel komaf mee door te wijzen op de vele discipelen die later alleen op stap gingen (in de overlevering en in de Handelingen der apostelen).
Komen ze, dan werk ik vanuit hun gezagsbron, nl. de bijbel zelf en wijs hen op denkfouten (wat neem je woordelijk en letterlijk, wat neem je figuurlijk), theologische redeneringsfouten enz. Hiervoor gebruik ik de Statenvertaling (die zij ooit als betrouwbaar bestempelden (voor hun nieuwe wereld vertaling in verscheen, of de Elberfelder Bijbel (D), die zij ook zeer betrouwbaar achten én waarin de naam HERE eveneens als Jehova gebruikt wordt.
Winnen doe je nooit in zo'n gesprek, maar je kan verdomd wat twijel zaaien... als je je Bijbel wat kent. Argumenten vanuit de logica of de geschiedenis hebben op hen veel minder vat, omdat ze daarin getraind en gebrainwashed zijn.
Hun reactie is dat de heer zijn discipelen twee aan twee de wereld in stuurde, maar daar maak je snel komaf mee door te wijzen op de vele discipelen die later alleen op stap gingen (in de overlevering en in de Handelingen der apostelen).
Komen ze, dan werk ik vanuit hun gezagsbron, nl. de bijbel zelf en wijs hen op denkfouten (wat neem je woordelijk en letterlijk, wat neem je figuurlijk), theologische redeneringsfouten enz. Hiervoor gebruik ik de Statenvertaling (die zij ooit als betrouwbaar bestempelden (voor hun nieuwe wereld vertaling in verscheen, of de Elberfelder Bijbel (D), die zij ook zeer betrouwbaar achten én waarin de naam HERE eveneens als Jehova gebruikt wordt.
Winnen doe je nooit in zo'n gesprek, maar je kan verdomd wat twijel zaaien... als je je Bijbel wat kent. Argumenten vanuit de logica of de geschiedenis hebben op hen veel minder vat, omdat ze daarin getraind en gebrainwashed zijn.
-
tsjok45
Allemaal goed en wel :
Discussieren " over en met de bijbel "
Maar wat mij interessert als buitenstaander ; (die GEEN ENKEL soort HEILIGE GEOPENBAARDE SCHRIFT als iets anders ziet dan als een militairistisch -xenofoob en onderdrukkend instrument in de vorm van een sprookjesboek en uit de tijd dat de dieren nog spraken ) is ;
" Wat geloven deze mensen nu eigenlijk" ?
( en bespaar me het gebijbel , het citatencircus en de kommaneukerij vanuit het eigen eruit gedistilleerd gestroomlijnde geloof of " geloof -light "slaatjes .... : Ga je gang maar ___als je het niet laten kunt ,___in jullie bijbelclub of bij jullie gesprekken met allerlei secte-leden )
Het liefst dus " straight , no chaser "
Hieronder heb ik een poging gedaan om samen te vatten wat ik meen ervan begrepen te hebben en gepuurd uit diverse bronnen en "wat ik er al over hoorde zeggen " ...
Wat is hier nu een juiste weergave van dit geloof en wat niet ?
(vanuit een zuiver beschrijvend perspektief en NIET volgens de meningen van andere christenen -zeloten ) Er zullen allicht toch veel misvattingen en vooroordelen inzitten ?
Is het mogelijk dit eventueel aan te vullen ... Aangezien ( veronderstel ik ) er hier toch diverse mensen aanwezig zijn die ervaringen hebben met secten ( en er zijn uitgestapt of uitgezet ? ) moet dat toch niet al te moeilijk zijn
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jehovah
http://ex-getuige.eigenstart.nl/
http://www.bible.ca/Jw-internet.htm
groeten ;
Tsjok De Gek
Discussieren " over en met de bijbel "
Maar wat mij interessert als buitenstaander ; (die GEEN ENKEL soort HEILIGE GEOPENBAARDE SCHRIFT als iets anders ziet dan als een militairistisch -xenofoob en onderdrukkend instrument in de vorm van een sprookjesboek en uit de tijd dat de dieren nog spraken ) is ;
" Wat geloven deze mensen nu eigenlijk" ?
( en bespaar me het gebijbel , het citatencircus en de kommaneukerij vanuit het eigen eruit gedistilleerd gestroomlijnde geloof of " geloof -light "slaatjes .... : Ga je gang maar ___als je het niet laten kunt ,___in jullie bijbelclub of bij jullie gesprekken met allerlei secte-leden )
Het liefst dus " straight , no chaser "
Hieronder heb ik een poging gedaan om samen te vatten wat ik meen ervan begrepen te hebben en gepuurd uit diverse bronnen en "wat ik er al over hoorde zeggen " ...
Wat is hier nu een juiste weergave van dit geloof en wat niet ?
(vanuit een zuiver beschrijvend perspektief en NIET volgens de meningen van andere christenen -zeloten ) Er zullen allicht toch veel misvattingen en vooroordelen inzitten ?
Is het mogelijk dit eventueel aan te vullen ... Aangezien ( veronderstel ik ) er hier toch diverse mensen aanwezig zijn die ervaringen hebben met secten ( en er zijn uitgestapt of uitgezet ? ) moet dat toch niet al te moeilijk zijn
Jehovas zijn christenen omdat ze in de bijbel geloven.
(net zoals de andere abrahamisitsche monotheisten --> is de heilige "autoriteit " HET boek --> althans HUN als orthdox beschouwde versies ervan binnen de hun eigen tradities )
JG drukken wel een aparte eigen bijbelvertaling ( een herkenningsteken is bijvoorbeeld : in plaats van God--> schrijven ze Jehova ) ----> Statenvertaling en Eberfeld bijbel zijn voor deze JG ook betrouwbaar , zegt Dirk
Jehovah's Getuigen geloven dat de bijbel het onfeilbare Woord van God is.
Zij beschouwen de 66 boeken van de protestantse canon als door God geïnspireerd en als absolute waarheid.
Bij interpretatie ervan hanteren zij het principe: letterlijk waar mogelijk, symbolisch waar het niet anders kan.
Hoewel de Getuigen geen YEC - creationisten zijn, geloven ze roch in een vrij letterlijke versie van het scheppingsverhaal in Genesis.
Ook de wonderen in de bijbel worden beschouwd als historische feiten.
Jehovas geloven anders dan ander christenen vooral in verband met Armageddon.
Het is een millenaristische stroming die zichzelf als christelijk beschouwt, maar door vrijwel alle christelijke kerken niet als zodanig erkend wordt
Armageddon (eindstrijd) is een soort beslissende eindstrijd die zou plaats vinden onder leiding van jezus tussen de gelovigen en ongelovigen. ( op het " einde der tijden " )
De doden staan op uit de dood (opstanding) om aan de strijd mee te doen.
De ware Gelovigen zullen deze strijd overleven.
Ongelovigen worden vernietigd maar ze zullen niet in een hel terecht komen.
De hel is het graf ( de "tweede " dood ) .
Alleen 144 000 jehova's getuigen zullen gered worden.
Alle 144 000 oprechte Jehova's Getuigen komen in het paradijs.
Een aantal gaat regeren met Jezus, in de hemel.
Het Koninkrijk van God is reeds gesticht in 1914 in de hemel maar zal later op 'deze' aarde voortduren.
Deze aarde zal ook volgens hen altijd bevolkt blijven.
de 'kleine' groep van 144.000 zal met Jezus in de hemel regeren.
In de Bijbel staat volgens hen dat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zal komen waarop het nog toekomstige Koninkrijk van God zal neerdalen.
God zal volgens hen alle mensen opnieuw tot leven brengen in de opstanding.
De aarde zal altijd blijven bestaan en bewoond blijven.
Niet-wetenden krijgen een proeftijd in het paradijs,
verstotenen en apostaten gaan dood.
En na de dood is er helemaal niets.
God maakt volgens hen ( ne deze eindstrijd en het laatste oordeel ) op deze aarde een nieuw aards paradijs.
Jehova's getuigen geloven dat satan (de duivel) nu de macht heeft op aarde, maar dat Jezus's offer satan heeft overwonnen en dat Jezus straks zal regeren.
De144.000 "gezalfde christenen " zullen met Christus regeren ( vanuit de hemel ) , terwijl de rest van de mensheid de mogelijkheid heeft voor eeuwig in het nieuwe paradijs op aarde te leven
Ze geloofden dat de Armageddon in 1975 zou komen maar dat is niet gebeurd.
Jehova getuigen gaan niet in militaire dienst,
vieren geen feestdagen,
drinken geen alcohol,
weigeren bloedtransfusies,
stemmen niet op een partij,
beelden/heiligenverering zijn verboden en
ze vieren geen verjaardagen.
Ook bestrijden zij de 3-eenheid van God.
Volgens hen is jezus de eerste geschapen zoon van god (daarmee is hij ondergeschikt aan god) en is de heilige geest ondergeschikt aan God.
Alle mensen hebben de zonde geërfd van de eerste mensen, hun voorouders.
De erfzonde en het verhaal van adam en eva zijn zeer essentieele "geschiedenis" waaraan onder geen enkel beding kan worden getornd ....
De bijbeldinterpretatie wordt vanuit de Wachttorengenootschap van bovenaf gedicteerd.
Dit staat voor de te volgen orthodoxie
er is dus eigenlijk geen " persoonlijke " interpretatie toegestaan die afwijkt van de officieele
Jehova's zijn er sinds de 19e eeuw.
Ze zijn verplicht om een aantal uur per maand langs deuren te gaan en hun boekjes aan te bieden ....
ZE moeten een soort boekhouden van hun missioneringen en verrichtingen kunnen voorleggen en ze moeten vooral een aantal quota ( aantal nieuwe bekeerlingen ? ) halen in de hun toeghewezen sector , waarvan hun status in de organisatie afhangt .... ? Handelsreizigers en leurders dus voor de firma jehova en co ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jehovah
http://ex-getuige.eigenstart.nl/
http://www.bible.ca/Jw-internet.htm
groeten ;
Tsjok De Gek
Laatst gewijzigd door tsjok45 op 05 dec 2005 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
tjeerdo schreef: Ik doe het niet snel, maar de uitlaatklep die sommigen zoeken tegenover jou betreur ik. En ik denk niet dat dit de weg is die wij met zijn allen moeten bewandelen.
Ook al zijn we het falikant oneens met 1009, ik zou graag willen dat iedereen hem met respect behandeld, al was het alleen maar omdat andere vrijdenkers graag op een fatsoenlijke manier een discussie met hem willen voeren. Ik wordt flauw van die zinloze scheldpartijen, dat is een heilloze weg.
Gegroet..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Jouw opsomming van wat de JG geloven is vrij adequaat, hoewel er natuurlijk heel wat meer details zijn waarin ze zich onderscheiden van andere christelijk - fundamentalistische geloofsgroepen.
Een belangrijk aspekt is dat zij geloven dat je redding verkrijgt door de doop en het dienen van J. (meaning: prediken via de weg van de JG).
Zij verwachten absolute gehoorzaamheid aan hun hierarchishe oversten.
Betreffende het nuttigen van bloed, militaire dienst etc. is het wel opvallend dat de officiele standpunten va de JG regelmatig gewijzigd werden in het verleden, soms zelfs in absoluut tegengestelde richting. Hiervan werden de geschriften die dit aantonen systematisch 'verwijderd' nadien. Hoewel men ooit beweerde en publiceerde dat militaire dienst kon om er maar eentje te noemen, beweerde men later dat dit nooit het standpunt va de JG is geweest.
Betreffende hun bijbelvertaling: anders dan gebruikelijk is, worden nergens referenaties van de vertalers gepubliceerd of bekend gemaakt. Dit in weerwil van het feit dat een 'vertaling' van oude teksten toch wel een degelijke vakkennis en opleiding zou vereisen. Het is dan ook opvallend dat hun vertaling (en dan heb ik het louter over het technisch-inhoudelijk vertaalwerk) in veel punten zeer onnauwkeurig of zelfs absoluut verkeerd is.
Los daarvan, beweer ik zeker niet dat andere vertalingen (rooms of protestants) volledig juist zouden zijn, maar er is en bredere consensus over, omdat het vertaalwerk daar wel gebeurde door mensen met kwalificaties in de betreffende oude talen, en breed getoetst werd door allerhande commissies.
Of men de bijbel dan moet toeschrijven aan goddelike oorsprong is uiteraard een geheel andere kwestie.
Een belangrijk aspekt is dat zij geloven dat je redding verkrijgt door de doop en het dienen van J. (meaning: prediken via de weg van de JG).
Zij verwachten absolute gehoorzaamheid aan hun hierarchishe oversten.
Betreffende het nuttigen van bloed, militaire dienst etc. is het wel opvallend dat de officiele standpunten va de JG regelmatig gewijzigd werden in het verleden, soms zelfs in absoluut tegengestelde richting. Hiervan werden de geschriften die dit aantonen systematisch 'verwijderd' nadien. Hoewel men ooit beweerde en publiceerde dat militaire dienst kon om er maar eentje te noemen, beweerde men later dat dit nooit het standpunt va de JG is geweest.
Betreffende hun bijbelvertaling: anders dan gebruikelijk is, worden nergens referenaties van de vertalers gepubliceerd of bekend gemaakt. Dit in weerwil van het feit dat een 'vertaling' van oude teksten toch wel een degelijke vakkennis en opleiding zou vereisen. Het is dan ook opvallend dat hun vertaling (en dan heb ik het louter over het technisch-inhoudelijk vertaalwerk) in veel punten zeer onnauwkeurig of zelfs absoluut verkeerd is.
Los daarvan, beweer ik zeker niet dat andere vertalingen (rooms of protestants) volledig juist zouden zijn, maar er is en bredere consensus over, omdat het vertaalwerk daar wel gebeurde door mensen met kwalificaties in de betreffende oude talen, en breed getoetst werd door allerhande commissies.
Of men de bijbel dan moet toeschrijven aan goddelike oorsprong is uiteraard een geheel andere kwestie.
-
tsjok45
Ik wordt flauw van die zinloze scheldpartijen, dat is een heilloze weg
Ja en ik wordt flauw van flauwe en zich voortdurend herhalende en voortslepende discussies en respect voor respectlozen ....
Tern eerste
Ik wens geen persoonlijke aan mij gerichte beledigingen ( dat ik "waarschijnlijk abnormaal " ben , werd gesuggereerd ) te ontvangen in mijn E-mail .... ik vind dat een inbreuk ; Ik bepaal zelf wie ik thuis wil ontvangen of van wie ik prive berichten wil ontvangen ... en als ik ze ongevraagd ontvang laat ik ze lezen aan wie ik zelf wil .....
Probeer dus maar niet een standaard -intimidatie of beledigend briefje te sturen dat zogezegd onder het briefgeheim zou moeten vallen ....
Respect komt van beide kanten ....
en als je een laag incasservermogen heb blijf dan maar thuis zitten kniezen en waag je dan niet in openbare diskussies .... en probeer zeker niet " achter de schermen" iets te arrangeren
Dit soort suggesties is gewoon een modernere versie van vertellen dat ik een geboren zondaar of bezeten duivelskind ben en dat dit de schuld is van fouten van mijn voorouders en de zondeval .....
Alhoewel ik geen voorstander ben van anecdotes of getuigenissen van persoonlijke
aard ; maak ik hier toch graag een uitzondering en krijg je het voor wat het waard is
Het getuigenis van een herboren ongelovige
---> Toen ik op de lagere jaren van middelbare school zat , heeft de directeur eens letterlijk gezegd aan mijn ( al lang overleden ) ouders dat hij de duivel op mijn schouder had zien zitten , toen ik de school bninnenkwam ( in de 50-tiger jaren ) ... Dat is uiteindelijk de reden geworden waarom deze eenvoudige gelovige mensen niet meer" konden" geloven ... hebben ze me vele jaren later verteld . en dat heeft hen veel angst en zweet gekost om hun opgezadelde en levenslange verzameling geconditioneerde angsten afkomstig van donderpreken , te overwinnen ...
Zo weet deze verongelijkte zeloot meteen ook welke vijs er los zit .... en dat is nog maar eentje ....
Ik haat die zooi en andere kwak gewoon ... en dat druk ik ongegeneerd uit ....
ten tweede ;
Ik zeg dat het charlatans en bedriegers zijn( ik ben er zelfs van overtuigd dat velen dat helemaal niet zelf beseffen ) ; het obscurantisme is nog maar pas een goeie 50 jaar geleden op de terugweg ... en het is daar alweer in zijn meest militante en gevaarlijke vormen .... ( overigens niet alleen maar in de " onschuldige " JG -vorm )
Ik provoceer en shokeer ze , zodat enkelen uiteindelijk voor zichzelf gaan denken ... Dat gaat niet door een ander soort sprookjes en escapismen uit het wens en gebrekkig realiteitszin aanbod te vertellen .... Ze moeten het zelf doen ....
Je stopt ook niet met roken door de sigaret in te ruilen voor sigaren .. maar door de hele klooi definitief in de vuilbak te gooien ....
Ten derde
Het is helemaal geen heilloze weg : het zegt alle zelote en zieke kerels recht in hun gezicht wat hun idiote ( in dit geval een eigen westerse " autochtone" ) hersenspinsels van "eigen " bodem , aanrichten ...Hoe kan je in hemelsnaam iets tegen "andere " ( eveneens obscurantische en manipulerende ) godsdiensten van " vreemde bdem " hebben als je de eigen "geiten en kool " wilt sparen ?
Willen we wel eerst eens onze eigen stallingen hokus-pocus uitmesten ?
.Dat ze bewijzen geen idioten te zijn , dat ze hun werkelijke bedoelingen open en bloot op het forum gooien en erover spreken : dat ze hun "verkoopswaren" laten keuren door een soort van "verbruikersverenigingen en zich laten doorlichten door experten in de secte -branche "
... en als ze willen suggeren dat iemand een steek los heeft ... dat ze dat doen in het openbaar en niet in een prive' bericht .....
Wat hier dan ook werd gedaan ___ waarvoor mijn komplimernten ___ maar dat natuurlijk daarna onmiddelijk weer werd verwijderd ....
Wat een grappige en onzekere reactie : een poging om een ontmaskerende miskleun vooralsnog te verbergen ? of het begin van " twijfel " bij de aangeslagene ? ....
Wie zal het zeggen ....
ZE vliegen bij mij aan de voordeur buiten ( en als jullie dat niet doen is dat jullie zaak ) , maar ze moeten niet langs de achterdeur van de elektronische post proberen hun troep te dumpen op de sofa of op mijn scherm ....
Als ik ze tegenkom op de openbare plaatsen van de internet-snelweg kunnen ze toch wel hun ei kwijt ... Maar nee ze gaan mensen lastig vallen en als het te warm wordt breken ze vlug hun zeepkisten af
Ik hoop dat het onrespektvol behandelen van deze " verslaafden "en zieken , hun uiteindelijk zal aansporen om eens "zelfstandig" te denken ... het is er hem NIET om te doen om ze weg te jagen .... Noch ben ik van plan hier zelf propaganda te voeren voor MIJN overtuigingen ....Wat niet betekend dat respect erin bestaat mijn stomme muil te houden .....
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden .... dat zien we toch rondom ons dagelijks gebeuren of niet soms ?
Ze mogen me naar hartelust als gek en als idioot voorstellen , maar ze moeten het in het openbaar doen niet bij mij thuis , daar komen zet NIET in ....
Trouwens bedelaars die eens niets krijgen schelden je ook dikwijls uit voor rotte vis ... maar doen dat tenminste ongegeneerd en niet op zulke manier ....en iedereen begrijpt ook wel waarom ze het doen : dat levert zelfs een grijns op en ik beloon dan ook meestal hun vasthoudendheid ....
Groet van de gek