God bestaat!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: God bestaat!

Bericht door lost and not found yet! »

CXT schreef:
Mujaheed1 schreef:Wie is Allah?

(...) heel veel blabla (...)
Dat is wat je gelooft, maar waar is de onderbouwing? Want dat willen we graag weten, waar je je geloof op baseert. Met een geloof komen kan iedereen. Maar met een degelijk geloof komen, dát is de uitdaging. Ik ben benieuwd.
Don't feed the troll! Lees gewoon wat vroegere topic's terug en je weet hoe het gaat! De uitdaging staat wel, maar is nog nooit ingevuld! En dat zal ook nooit gebeuren imo!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Samante schreef:
Mujaheed1 schreef:Wie is Allah?

Allah (God)

Islam is the complete submission and obedience to Allah (God).
Islam staat dus voor complete onderwerping en gehoorzaamheid van Allah.
Dat is alles wat we moeten weten. Het heeft niets te maken met liefde of met vrede.
Zum befehl, Herr Allah!'

Heil Allah! :lol:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Atheist_1984 schreef:Alweer argumenting by link, kan jij niks anders?
Nee, creativiteit komt neer op innovatie.
En met innovatie hebben "OntdekIslam"-ers niet zo veel.

Tsja, waarom moeilijk doen, hé..
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

CXT schreef:Maar met een degelijk geloof komen, dát is de uitdaging. Ik ben benieuwd.
Dat is geen uitdaging, maar domweg onmogelijk.
Iets heet een geloof omdat het niet voldoende te onderbouwen valt om het tot kennis te rekenen.
Valt het wel te onderbouwen, dan praten we zowieso over kennis.

Laten we die twee zaken vooral niet door elkaar gaan halen.
Henry Ford
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

wanneer geloven jullie dan iets? verwachten jullie dat God zich aan jullie laat zien? waarom denk je dat "geloof" geloof heet? voor mij en 1.5 miljard moslims is het in ieder geval duidelijk.

nou zal ik dezelfde vraag aan jullie stellen; onderbouw eens het atheïsme, geef een duidelijk antwoord waarom je atheïst bent. waarvoor denk je eigenlijk dat de mens geschapen is?? denk je dat we hier op aarde zijn zonder doel??

in het hele universum is er alleen op de aarde goed leven mogelijk, en alle andere planeten daar is het vrijwel onmogelijk om te leven...de nasa heeft nog niets gevonden waar ze op kunnen bouwen. denk je dat het toeval is dat alleen op de aarde zo goed leven mogelijk is, en dat er zoveel verschillende schepselen zijn zoals; mensen, dieren, vogels, etc.etc. je hebt de zon en de maan die volgen allebei hun berekende banen etc. de dampkring die ons beschermt tegen meteorieten etc. etc.

allemaal toeval volgens jullie?? zeg nou zelf.

er komt een dag; en dat is wanneer de dag des oordeels is genaderd; dat de zon vanuit het westen opkomt...dat is een van de grote tekenen die nog gaan komen. dan zal iedereen geloven maar het zal hun niets baten als ze daarvoor niet gelovig waren.

groet,

Mujaheed
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mujaheed1 schreef:er komt een dag; en dat is wanneer de dag des oordeels is genaderd; dat de zon vanuit het westen opkomt...dat is een van de grote tekenen die nog gaan komen. dan zal iedereen geloven maar het zal hun niets baten als ze daarvoor niet gelovig waren.
Ja, in Kiëv.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Samante

Bericht door Samante »

Mujaheed1 schreef:wanneer geloven jullie dan iets? verwachten jullie dat God zich aan jullie laat zien? waarom denk je dat "geloof" geloof heet? voor mij en 1.5 miljard moslims is het in ieder geval duidelijk.

nou zal ik dezelfde vraag aan jullie stellen; onderbouw eens het atheïsme, geef een duidelijk antwoord waarom je atheïst bent. waarvoor denk je eigenlijk dat de mens geschapen is?? denk je dat we hier op aarde zijn zonder doel??
Waarom zou ik jou geloven en niet iemand anders die beweert de waarheid te kennen?
Jij kent de waarheid ook niet, je moet voor veel van onze vragen zoeken in de Koran naar de 'waarheid'.

Als gelovige zeg ik je dat we onszelf hebben geschapen als individuaties van God met het doel om onszelf empirisch te kunnen ervaren als God. Als alwetende God weten we wie en wat we zijn, maar tussen weten en ervaren zit een wereld van verschil. Dus komen we zonder kennis ter wereld, blanco dus, en ervaren wij ons empirisch als individuatie van God. En in ons leven komen we soms figuren tegen als jij die ons wijs proberen te maken dat zij de enige juiste waarheid weten en dat we ons maar beter kunnen laten bekeren door die figuren om maar de gramschap van God (onszelf) te ontlopen. Hahahaahha.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Mujaheed1 schreef: geef een duidelijk antwoord waarom je atheïst bent.
Atheïst betekent 'geen-theïst.' Ik ben geen theïst, omdat de evangelisten en predikers van het theïsme hun centrale stelling (het bestaan van god) niet kunnen aantonen. Ik geloof niet vanwege een gebrek aan bewijs.
denk je dat we hier op aarde zijn zonder doel??
Ik bepaal zélf mijn doelen.

Wat is volgens jou het doel? Waarom is die Allah toch zo geobsedeerd bezig met het geestesleven van de mens? Wat schiet hij daarmee op?
in het hele universum is er alleen op de aarde goed leven mogelijk,
Hoe weet jij dat? Ben jij op al die miljarden planeten geweest?
en alle andere planeten daar is het vrijwel onmogelijk om te leven...de nasa heeft nog niets gevonden waar ze op kunnen bouwen.
Je hebt niet alleen een aantal boeken over embryologie nodig, maar ook over astronomie. Buiten ons zonnestelsel (waar de Nasa nimmer en nooit zal komen) zijn honderdenmiljarden zonnestelsels, waarvan de meeste ook meerdere planeten hebben.
In een miljarden jaren oud, en oneindig heelal met miljarden melkwegstelsels, die elk uit miljarden zonnestelsels bestaan, is er heel veel tijd en ruimte voor toeval.
dan zal iedereen geloven maar het zal hun niets baten als ze daarvoor niet gelovig waren.
Denk je dat dit overtuigend is? Denk je nu werkelijk dat we hier onder de indruk zijn van dergelijke dreigementen, die we van predikers van allerlei pluimage horen? De God die je hier beschrijft is een kleinzielige driftkikker - net een feodale machtswellusteling uit de middeleeuwen die geen andere overredingsmethoden kent dan folteren, verbranden of spietsen.
Kom met inhoudelijke argumenten; dat is het enige dat telt op dit forum.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Mujaheed1 schreef:wanneer geloven jullie dan iets?
Geloof als in "een geloof hebben" (religie) ... dat doe ik niet.
Verder heb ik natuurlijk als ieder mens mijn overtuigingen,
die niet allemaal op rationele bewijzen rusten. Bijvoorbeeld;
De liefde, mensenrechten, vriendschap, buitenaards leven,
dat "niets" niet bestaat, dus ook niet "voor de Big Bang", etc
Mujaheed1 schreef:verwachten jullie dat God zich aan jullie laat zien?
Haha ... :lol: nee! Ik ben ervan overtuigd dat er geen goden bestaan,
dus ik verwacht al helemaal niet dat ze zich aan mij tonen.
Verwacht jij dat wel (ooit) ... ?!
Mujaheed1 schreef:waarom denk je dat "geloof" geloof heet?
Omdat men het op geen enkele wijze kan onderbouwen,
omdat het iets anders is dan "weten",
omdat het slechts rust op het vertrouwen
van wat anderen je vertellen (via gesproken danwel
geschreven menselijke taal).
Mujaheed1 schreef:onderbouw eens het atheïsme
Goden hebben zich nog nooit op welke wijze dan ook
vertoont of laten horen in de werkelijkheid. Hun domein
bestaat slechts uit verhalen (zie hierboven)
Mujaheed1 schreef:waarvoor denk je eigenlijk dat de mens geschapen is?
Ik geloof ten eerste niet dat de mens(heid) geschapen is, eerder ontstaan.
Daarnaast denk ik dat de mens(heid) geen doel of bestemming heeft.
Invulling (bedoeling) is een persoonlijk iets is niet voorgeschreven of voorbestemd.
Mujaheed1 schreef:denk je dat we hier op aarde zijn zonder doel?
Mujaheed1 schreef:allemaal toeval volgens jullie?
Neen, ik geloof net zo min in toeval als in goden.
Mujaheed1 schreef:er komt een dag; ....
Voor eenieder stopt de wereld en ALLES.
Dat is de dag dat je dood gaat. Verder draait
alles gewoon verder, maar dan zonder jou.

Of bedoel je 2012? Dan gaat inderdaad alles naar de maan!
Er is zelfs al een film over gemaakt, DUS DAN MOET HET WEL WAAR ZIJN!!!
8-[ 8-[

(of nie ... ?)
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

nee, als je dood gaat dan begint het pas! maar dan is het voor een ongelovige al te laat om nog te geloven.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Muja
in het hele universum is er alleen op de aarde goed leven mogelijk, en alle andere planeten daar is het vrijwel onmogelijk om te leven...de nasa heeft nog niets gevonden waar ze op kunnen bouwen. denk je dat het toeval is dat alleen op de aarde zo goed leven mogelijk is, en dat er zoveel verschillende schepselen zijn zoals; mensen, dieren, vogels, etc.etc. je hebt de zon en de maan die volgen allebei hun berekende banen etc. de dampkring die ons beschermt tegen meteorieten etc. etc.
Hier zie je duidelijk dat islam en wetenschap niet samengaan!

Er zijn wetenschappelijke berekeningen die aanduiden dat leven in het universum heel frequent voorkomt.

De banen van planeten zijn niet berekend, binnen enkele honderden miljoen jaren zal het op de aarde alsmaar verder gaan afkoelen omdat de aarde zich zeer langzaam doch zeker van de zon verwijdert.

De bescherming van de aarde is niet feilloos, er zijn al talrijke meteorieten en kometen die de aarde geraakt hebben.
neen geen toeval, de ontwikkeling van systemen, de evolutie systemen die alsmaar verder ontwikkelen meer eigenschappen krijgen en meer bewustzijn. Dat natuur, weet je wel en natuurlijk zijn doorheen de loop der evolutie die systemen alsmaar beter geworden om zich te organiseren, zie G.O.D. de hoofdatractor van de evolutie is ordening! maar je heb mijn linkje naar complexiteit niet gelezen
er komt een dag; en dat is wanneer de dag des oordeels is genaderd; dat de zon vanuit het westen opkomt...dat is een van de grote tekenen die nog gaan komen. dan zal iedereen geloven maar het zal hun niets baten als ze daarvoor niet gelovig waren.
O je bedoelt de ompoling in 2012? Weet je wel wat de voorwaarden voor zo en ompoling zijn? De pool moet zich dan in 1/3de van de aardoppervlak binnen de equator van de evenaar bevinden dan kan het, maar het gebeurt vrij zelden. De polen verschuiven wel constant en sinds 200 jaar geleden is de pool 1400 km verschoven. Wordt wakker de aarde evolueert en verandert, dat alleen al is een bewijs voor het feit dat ze niet op een vingerknip door een almachtige baarddrager geschapen is.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn »

Mujaheed1 schreef:nee, als je dood gaat dan begint het pas! maar dan is het voor een ongelovige al te laat om nog te geloven.
Wat heeft een gelovige hier op aarde dan nog te zoeken in dit leven?

Dit is een serieuze vraag!
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mujaheed,
Op
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 25#p202925
heb je antwoord van me gekregen.
Verder ben ik geen "jullie" en verwacht ik dat je op mijn antwoord reageert.
Herhaal:
Jij stelt "God bestaat!".
Aan jou de bewijslast.

Onderstaande is jouw probleem, niet het mijne zoals ik je daarvoor al antwoordde.
Mujaheed schreef:nou zal ik dezelfde vraag aan jullie stellen; onderbouw eens het atheïsme, geef een duidelijk antwoord waarom je atheïst bent. waarvoor denk je eigenlijk dat de mens geschapen is?? denk je dat we hier op aarde zijn zonder doel??
Theïsme is een volkomen overbodige en niets verklarende, onverifieerbare fantasie; daarom ben ik nooit gelovig geworden. Want anders is het eind zoek en weet je niet meer hoe op te houden met geloven.

De mens is niet geschapen; hoe kom je er toch bij ? Ooit van het ontstaan der soorten gehoord ?
Wis je niet dat jij en ik hele verre gemeenschappelijke voorouders hebben ter grootte van een muis en daarvoor nóg geringer ?

Graag per ommegaande en zonder omwegen je verifieerbare godsbewijs, want iets wat zich op geen enkele wijze laat zien . . . ach daar heb ik ook niets mee.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Joe Hn schreef:
Mujaheed1 schreef:nee, als je dood gaat dan begint het pas! maar dan is het voor een ongelovige al te laat om nog te geloven.
Wat heeft een gelovige hier op aarde dan nog te zoeken in dit leven?

Dit is een serieuze vraag!
dit leven is een beproeving; en wij zijn slechts geschapen om Allah te aanbidden. elk mens leeft zn leven en is verantwoordelijk voor zijn daden!
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Dat je daarna mooi opnoemt wat in jouw geloofshoek aan fantasie bijeen is gegaard draagt niet bij aan het onderbouwen van jouw stelling "God bestaat !" en laat ik nog even voor wat hij is.
Wat je wel nog mag verduidelijken is de verstandhouding tussen jouw god en andere goden en de aanhangers van andere goden tegenover aanhangers van de jouwe.

Roeland
het is simpel, er bestaan geen andere goden. er is maar één God. alle profeten zijn gezonden met dezelfde boodschap; namelijk; TAWHEED (eenheid van god). de kern van islam is; La ilaha il-Allah. (er bestaat geen god buiten Allah).

buiten de wetenschap en schepping van hemelen en aarde etc. om, een ander vraagje; jij vind dus dat alle verhalen over de profeten (mozes,noah,jacob,lot,jezus,mohammed (vrede zij met hun allemaal) allemaal onzin en leugens zijn? is allemaal verzonnen? al die boeken zijn geschreven door mensen?

hoop dat ik een beetje je vraag heb beantwoord, heb nu niet de tijd om er uitgebreider op in te gaan.

graag je reactie...

groet,

Mujaheed.
Plaats reactie