Richard Dawkins forum dicht!

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
collegavanerik
Superposter

Richard Dawkins forum dicht!

Bericht door collegavanerik »

Het Richard Dawkins forum is dicht
http://forum.richarddawkins.net/
een groep van ontevreden moderators is een alternatief gestart
http://www.rationalskepticism.org/
Lees hier alles over de bewogen geschiedenis
http://www.rationalskepticism.org/richa ... -t454.html
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Kitty
Ontoombaar

Re: Richard Dawkins forum dicht!

Bericht door Kitty »

Hier het excuus van Richard Dawkins:

http://richarddawkins.net/articles/5165
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Arme Richard Dawkins. Zijn bedoeling was, zoals ik het interpreteer, om zaken beter te maken dan ze waren. Alleen heeft hij kennelijk niet handig met anderen gecommuniceerd over hoe dat het beste zou kunnen gebeuren en ziet hij nu kennelijk in dat hij iets te rigoreus te werk is gegaan. Zo te zien aan de reacties zijn zijn fans gelukkig tamelijk vergevingsgezind ten aanzien van zijn niet helemaal goed doordachte acties. Mensen kunnen in hun enthousiasme soms wat autistisch te werk gaan. Goed bedoeld, maar niet altijd even handig.

Op zichzelf is de door hem beoogde verbetering "new threads (note: not the comments) will have to be approved before they appear." wel een begrijpelijke.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
siger

Bericht door siger »

Laat ons eerlijk zijn. Dawkins was totaal afwezig van dit forum. Zijn naam was er op geplakt om mensen te lokken, en wie lokt de naam Dawkins het meest? Juist, gelovigen, randgelovigen en Nieuwe Theologen in een uitbundige varieteit aan vermommingen, met semantische spelletjes en telegeleide zweverij. Niets aan verloren.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

siger schreef:Laat ons eerlijk zijn. Dawkins was totaal afwezig van dit forum. Zijn naam was er op geplakt om mensen te lokken, en wie lokt de naam Dawkins het meest? Juist, gelovigen, randgelovigen en Nieuwe Theologen in een uitbundige varieteit aan vermommingen, met semantische spelletjes en telegeleide zweverij. Niets aan verloren.
Ja, heb je wel gelijk in. Ik heb dawkins in al die tijd in geen enkel topic zien reageren,
Dat komt over alsof hij zich niet tussen het plebs wilde mengen.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

collegavanerik schreef:Ik heb dawkins in al die tijd in geen enkel topic zien reageren,
Dat komt over alsof hij zich niet tussen het plebs wilde mengen.
Dat geeft inderdaad te denken. In ieder geval geldt wat mij betreft:

"For every master there always still remain lessons to be learned."
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat hij gewoon onder een nickname aan het forum deelnam.
Het lijkt me in ieder geval wijs om niet onder zijn eigen naam deel te nemen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik vraag mij af of zo iemand wel tijd heeft om op een forum mee te doen en van alles te lezen. Ik heb begrepen dat het nogal een druk bezet forum was. Hij besteedt zijn schaarse vrije tijd vast liever anders.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plaats reactie