Groep uit Antwerpen wil sharia in Belgie

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

siger

Groep uit Antwerpen wil sharia in Belgie

Bericht door siger »

Een groep Antwerpenaars is de website http://sharia4belgium.webs.com gestart om de sharia, het islamitisch rechtssysteem en de islamitische plichtenleer, in België in te voeren. De groep telt 39 leden [men bedoelt hier het aantal leden op het forum van de website].

Op de site staat nogal provocatief een tekening van het Belgisch koninklijk paleis met een islamitische vlag. De Belgische bevolking, ons vorstenhuis, het parlement, en de aristocraten worden uitgenodigd om de sharia te implementeren. “De tirannie en corruptie in België lopen uit de hand. We gaan van het ene schandaal naar het andere: economische crisis, pedofilie, criminaliteit, islamofobie”, schrijft de groep op haar homepage.

De sharia moet voor een oplossing zorgen. “Democratie is een door mensen ontworpen systeem, met tekortkomingen. (...) Laat ons de wetten gehoorzamen van onze schepper, de enige legitieme. (...) Red uzelf en uw kinderen van pijnlijke straffen in het hiernamaals en gun uzelf het eeuwig leven in het paradijs.”

Bron: GVA
MOODY BLUE
Diehard

Re: Groep uit Antwerpen wil sharia in Belgie

Bericht door MOODY BLUE »

Steeds zie je van dit soort speldeprikken. Wat mij betreft is dit bloedserieus, en moet dit niet gebagatelliseerd of doodgezwegen worden in de media.

Het is ZO frapant dat als een christen met enig profiel zoiets zou zeggen over het de bijbel als leiddraad te maken tot politiek handelen hij/zij keihard neergesabeld wordt, maar moslims kunnen dit soort zaken hier vrijelijk rondstrooien, en kijk maar eens op diverse sites, heel veel moslims vinden dit ook, al zullen ze dit voor een camera of microfoon nooit hardop zeggen.

De islam als religie is werkelijk een groot gevaar.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

MOODY BLUE schreef:Steeds zie je van dit soort speldeprikken. Wat mij betreft is dit bloedserieus, en moet dit niet gebagatelliseerd of doodgezwegen worden in de media.
ge moet ook niet van een mug een olifant maken. bekijk de feiten

2 of 3 geschifte idioten richten een forumpje op en willen de sharia invoeren.
je zult probleemloos 2 of 3 idioten vinden die voor publieke executies zijn of echt denken dat heksenverbrandingen een goede zaak zijn.

iedereen heeft continu schrik van moslimgroepen/partijen/verenigingen maar als je naar de feiten kijkt, neem moslimpartijen, dan blijft dat gewoonweg marginaal en verwaarloosbaar.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

In Engeland is echter Sharia wetgeving mogelijk mbt erfrecht e.d. Zou dit nu ook voor elkaar gekregen zijn door een marginaal groepje idioten?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Speelt dit voorval in de Belgische media?
Dat is voor mij als Nederlander soms lastig in te schatten.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Voor ik het kan bekijken maakt alleen de Gazet van Antwerpen hier melding van.

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/g ... -land.aspx

Dus de media aandacht valt tegen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

siger

Bericht door siger »

appelfflap schreef:
MOODY BLUE schreef:Steeds zie je van dit soort speldeprikken. Wat mij betreft is dit bloedserieus, en moet dit niet gebagatelliseerd of doodgezwegen worden in de media.
ge moet ook niet van een mug een olifant maken. bekijk de feiten

2 of 3 geschifte idioten richten een forumpje op en willen de sharia invoeren.
Denk je dat je alle feiten weet Appelflap?

Ik ben wel zeker dat meer dan de helft van de moslims hier voor de sharia kiezen, met of zonder deze site. Het is trouwens een essentieel onderdeel van hun geloof, en al zijn er veel die dat niet ernstig nemen, er zijn er ook veel die dat wel doen.

Een groot probleem is dat als eenmaal de gedachte ingang vindt dat het burgerlijk luik zonder meer kan ingevoerd worden, zoals in Engeland, er geen enkele bescherming meer bestaat. Vrouwen die voor de staat trouwen worden door de wet beschermd. Vrouwen die voor de islam trouwen (of het nu Arabische of verliefd geworden Westerse meisjes zijn) verliezen alle rechten, en niemand kan er wat aan doen, ze worden in een stalen greep van sociale controle gehouden. Ze is, als blijkt dat ze erin gestonken is, volledig op zichzelf aangewezen voor persoonlijke vrijheid, lichamelijke integriteit, hoederecht, erfenissen etc....

In Engeland is daaruit de redenering gevolgd: laat ons de burgerlijke sharia erkennen, dan hebben we toch een beetje controle. Een onvermijdelijke maar gruwelijke capitulatie, en een opening naar stapsgewijze islamisering van een moderne westerse samenleving. Een griezelbeeld voor ieder weldenkend modern open persoon.

Stop toch met dat eeuwig vergoelijken, denk eraan hoe kwetsbaar onze samenleving is, zelfs zonder deze bedreiging, en overweeg of je zelf zo zou willen leven.
appelfflap
Banned

siger schreef: Ik ben wel zeker dat meer dan de helft van de moslims hier voor de sharia kiezen, met of zonder deze site.
bedoel je de shariapraktijken zoals ze gehanteerd worden door bvb de taliban?
ik ben er zeker van dat de overgrote meerderheid moslims die praktijken afwijst. meisjes willen hier dan wel choqueren met hun kopvodden maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze het in overgrote meerderheid zouden accepteren geen lessen te volgen, niet te werken, geen rijbewijs, geen grote bek, vrijbrief om verkracht en/of afgerammeld te worden, besnijdenissen, uithuwelijkingen, ...
siger schreef: Het is trouwens een essentieel onderdeel van hun geloof, en al zijn er veel die dat niet ernstig nemen, er zijn er ook veel die dat wel doen.
probleem met religieuze regeltjhes is dat iedereen er maar uitpikt wat hem bevalt. die delen moet je letterlijk nemen en al de rest, wat niet bevalt, was eigenlijk maar om te lachen.
siger schreef: In Engeland is daaruit de redenering gevolgd: laat ons de burgerlijke sharia erkennen, dan hebben we toch een beetje controle. Een onvermijdelijke maar gruwelijke capitulatie, en een opening naar stapsgewijze islamisering van een moderne westerse samenleving. Een griezelbeeld voor ieder weldenkend modern open persoon.
sinds wanneer zijn publieke executies in london toegestaan? blijkbaar heb ik ergens iets gemist
siger schreef:Stop toch met dat eeuwig vergoelijken, denk eraan hoe kwetsbaar onze samenleving is, zelfs zonder deze bedreiging, en overweeg of je zelf zo zou willen leven.
het is geen vergoelijken. Gewoon er op wijzen dat angst en paniek heel slechte raadgevers zijn.
af en toe alles in perspectief zetten kan helpen.

er zijn randmongolen, debielen en idioten. niet te vermijden maar maak ze niet belangrijker dan ze zijn
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Toch, als ik jonge zeer gelovige moslim meiden op maroc.nl zie pleiten voor het afhakken van handen bij diefstal, dan ga ik mij toch afvragen of dit iets is van een enkele jongere of dat er toch meer zijn die dit wel een goed idee zouden vinden.

siger

Bericht door siger »

Appelflap,

Je repliek is zo onzinnig dat er geen beginnen aan is. Ik heb trouwens de indruk dat ik al op alles geantwoord heb voor je met deze karikaturale opmerkingen kwam.
appelfflap
Banned

kitty
en maroc.nl is een doorsnede vd Europese/Nederlandse moslimpopulatie?

Siger
alleen al de term sharia is zo volstrekt onduidelijk en vaag dat iedereen er een totaal ander beeld bij heeft.
de meest extreme vorm kent echt niet veel aanhangers. iets anders beweren is u zelf blaasjes wijs maken.
ik vind het gewoon gevaarlijk en onnozel om er de idioten uit te pikken en dan te doen alsof die idioten de absolute doorsnee zouden zijn.
gewoon ter vergelijking. puur op papier ben ik een echte rooms-katholiek (doop-communie- etc). betekent dat nu dat ik een fervente aanhanger ben vh weeskinderen verkrachten zoals onze roomse pastoors?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

appelfflap, het probleem is dus, dat je dat gewoon niet kunt weten. Kun jij in het hoofd van elke moslim kijken? Weet jij hoeveel moslims in Nederland voor het invoeren van één of andere vorm van de Sharia is? En hoe die vorm er dan precies uit zou zien? Nee, dat weet je niet, en nee, dat weet ik niet. Je kunt dus net zo goed niet stellen dat het allemaal niet zo is.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Houd er allen rekening mee dat degenen die op fora actief zijn, vaak ook degenen zijn met een meer "uitgesproken" mening.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

Kitty schreef:appelfflap, het probleem is dus, dat je dat gewoon niet kunt weten. Kun jij in het hoofd van elke moslim kijken?
Tot op zekere hoogte kan je dat wel, als je dat wil. Ik baseer mijn mening dat meer dan de helft van de Europese moslims de sharia willen op (forum- en andere) gesprekken met moslims, en op waarnemingen die ik niet zomaar wegwuif. Er is niets dubbelzinnigs aan de sharia. Niet voor een moslim, die het als een onderdeel van zijn geloof beschouwt.)
siger

Bericht door siger »

appelfflap schreef:kitty
en maroc.nl is een doorsnede vd Europese/Nederlandse moslimpopulatie?

Siger
alleen al de term sharia is zo volstrekt onduidelijk en vaag dat iedereen er een totaal ander beeld bij heeft.
de meest extreme vorm kent echt niet veel aanhangers. iets anders beweren is u zelf blaasjes wijs maken.
ik vind het gewoon gevaarlijk en onnozel om er de idioten uit te pikken en dan te doen alsof die idioten de absolute doorsnee zouden zijn.
gewoon ter vergelijking. puur op papier ben ik een echte rooms-katholiek (doop-communie- etc). betekent dat nu dat ik een fervente aanhanger ben vh weeskinderen verkrachten zoals onze roomse pastoors?
Feitelijk ben jij degene die geen grond hebt voor je beweringen.

Je hebt geen enkele grond om te beweren dat de sharia vaag is voor moslims.
Je hebt geen enkele grond om te beweren dat er slechts enkele idioten de sharia willen invoeren.
Je hebt geen enkele grond om de islam vandaag in Europa gelijk te stellen aan de Roomse godsdienst vandaag in Europa.

Nochtans is het niet moeilijk met doorsnee moslims te spreken. Ik heb met moslim ingenieurs, arbeiders, zaakvoerders, forummers etc..... gesproken. En iedereen kan dat doen. Ik heb hier zelfs al eens een vragenlijstje gepost dat je kan meenemen.
Plaats reactie