God bestaat!
Moderator: Moderators
Re: God bestaat!
Omdat mensen in principe respect voor elkaar zouden moeten hebben. De woordjes "andere gelovigen" en "niet gelovigen" zijn compleet overbodig.
Nog een vraag; waarom zou ik respect hebben voor geloof (=religie) ?! Ik zie daar geen enkele reden toe; eerder het omgekeerde. Als religie een persoon zou zijn, waarvan het gedrag onderzocht zou worden .... dan verlies ik juist zo'n beetje alle respect. Wat mij betreft hoeven mensen geen respect te verdienen. In ieder geval niet meer dan anderen. Ze krijgen het in beginsel, omdat ik iedereen in beginsel van gelijke waarde acht. Daarna zien we wel; mogelijkheid tot meer respect verdienen of deze compleet verliezen bestaat ook.
Mensen kunnen respect krijgen. Elke religie die dat niet doet, behoeft absoluut geen respect.
Nog een vraag; waarom zou ik respect hebben voor geloof (=religie) ?! Ik zie daar geen enkele reden toe; eerder het omgekeerde. Als religie een persoon zou zijn, waarvan het gedrag onderzocht zou worden .... dan verlies ik juist zo'n beetje alle respect. Wat mij betreft hoeven mensen geen respect te verdienen. In ieder geval niet meer dan anderen. Ze krijgen het in beginsel, omdat ik iedereen in beginsel van gelijke waarde acht. Daarna zien we wel; mogelijkheid tot meer respect verdienen of deze compleet verliezen bestaat ook.
Mensen kunnen respect krijgen. Elke religie die dat niet doet, behoeft absoluut geen respect.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.
Ik wacht het antwoord van de opsommer zelf af.Joe Hn schreef:Omdat mensen in principe respect voor elkaar zouden moeten hebben. De woordjes "andere gelovigen" en "niet gelovigen" zijn compleet overbodig.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Immor,
Je neemt nu helemaal afstand van een god, maar de topic-titel is nog steeds "God bestaat", dus zondig je een pietsje.
Maar goed, aan het eind van je opsomming zeg je iets hoogst interessants, of is het gewoon een blunder van runderformaat:
Draai de zaak eens om:
Als iemand het leven niet prachtig vindt is diens bestaan overbodig.
Want dat bedoel je feitelijk. Of bedoel je toch iets anders ?
Of leg je gewoon een hele rare maatstaf aan ?
Roeland
Je neemt nu helemaal afstand van een god, maar de topic-titel is nog steeds "God bestaat", dus zondig je een pietsje.
Maar goed, aan het eind van je opsomming zeg je iets hoogst interessants, of is het gewoon een blunder van runderformaat:
Dacht je echt dat het universum van schaamte in de hoek kruipt als het merkt { zou kunnen merken } dat niemand zich over haar zou verwonderen ? Zouden andere dieren dan mensen dan meetellen, of werd het heelal pas een beetje zinvol na de eerste verbazing erover ?Immorthalia schreef:7. Als niemand zich verwondert over het universum als fenomeen of schepping, dan had het er net zo goed niet kunnen zijn. Het leven moet zinvol,prachtig zijn, anders mogen wat mij betreft alle levende wezens uitsterven (tenzij een of andere superalien of god ze mooi vindt).
Draai de zaak eens om:
Als iemand het leven niet prachtig vindt is diens bestaan overbodig.
Want dat bedoel je feitelijk. Of bedoel je toch iets anders ?
Of leg je gewoon een hele rare maatstaf aan ?
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
- immorthalia
Het lijkt mij een beetje zonde als er niet een intelligent bewustzijn is om zich over dat alles te verwonderen. Niet dat het dan niet kan bestaan, maar het geeft het allemaal wel wat meer perspectief en zin.
Misschien zondig ik een beetje door niet direct een god te verdedigen, maar ja zondigen is menselijk he?
Respect uiteraard voor alle mensen, maar soms krijg ik het idee dat niet alleen gelovigen de niet-gelovigen proberen te bekeren tot hun geloof, maar ook dat niet-gelovigen er alles aan doen om gelovigen hun geloof uit het hoofd te praten. Tsja, bekeren kan ook andersom werken he.
Ik ben momenteel even heel druk met vaderschap en klussen in mn nieuwe woning, dus mogelijk reageer ik pas over een week
tot dan!
Misschien zondig ik een beetje door niet direct een god te verdedigen, maar ja zondigen is menselijk he?
Respect uiteraard voor alle mensen, maar soms krijg ik het idee dat niet alleen gelovigen de niet-gelovigen proberen te bekeren tot hun geloof, maar ook dat niet-gelovigen er alles aan doen om gelovigen hun geloof uit het hoofd te praten. Tsja, bekeren kan ook andersom werken he.
Ik ben momenteel even heel druk met vaderschap en klussen in mn nieuwe woning, dus mogelijk reageer ik pas over een week
tot dan!
Every man takes the limits of his own field of vision for the limits of the world / A. Schopenhauer
Immor,
Ik heb niets tegen jouw geestelijke zelfbevredigingstechnieken zolang ik maar niet mee hoef te doen.
Al eerder meldde ik dat, maar jij houdt van stroman-opzetjes waarbij je mij in de mond blijft leggen wat jij vindt dat ik zou moeten vinden.
R.
Ik heb niets tegen jouw geestelijke zelfbevredigingstechnieken zolang ik maar niet mee hoef te doen.
Al eerder meldde ik dat, maar jij houdt van stroman-opzetjes waarbij je mij in de mond blijft leggen wat jij vindt dat ik zou moeten vinden.
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
- vegan-revolution
- Superposter
Als mensen geloven in een God (of een Allah, een Jahweh, of welke andere naam ze eraan willen geven), dan gaan ze meestal uit van een God die het in principe goed met de mensen voor heeft. Ze gaan er doorgaans ook van uit dat deze God alles heeft geschapen wat er is.
Als zo'n God daarmee dan verantwoordelijk gehouden kan worden voor het ontwerp van die schepping, dan heeft deze God dus kennelijk ook de mogelijkheden tot aardbevingen, orkanen en andere natuurrampen in zijn scheppingsontwerp opgenomen. Nu weten we dat volkomen onschuldige mensen en kinderen ondraaglijk lijden tengevolge van bijvoorbeeld aardbevingen. Wat is er dan goed aan het scheppingsontwerp van deze God? Of kun je dan stellen dat zo'n God überhaupt wel goed is?
Als je naar aanleiding van het bovenstaande vindt dat zo'n God helemaal niet goed is, dan kun je daarmee zo al een reeks van godsdiensten van de kaart vegen die uitgaan van een Schepper die het goed met de mensen voorheeft.
Dat bespaart een heleboel gezoek in "heilige boeken" of het allemaal wel klopt, want kloppen doet het dan sowieso niet. Als de kern van een godsdienst niet deugt, dan deugt de hele godsdienst niet. Als de wortels van een boom ontbreken, dan hoef je niet te onderzoeken of de bladeren en de takken ervan wel deugen.
Als zo'n God daarmee dan verantwoordelijk gehouden kan worden voor het ontwerp van die schepping, dan heeft deze God dus kennelijk ook de mogelijkheden tot aardbevingen, orkanen en andere natuurrampen in zijn scheppingsontwerp opgenomen. Nu weten we dat volkomen onschuldige mensen en kinderen ondraaglijk lijden tengevolge van bijvoorbeeld aardbevingen. Wat is er dan goed aan het scheppingsontwerp van deze God? Of kun je dan stellen dat zo'n God überhaupt wel goed is?
Als je naar aanleiding van het bovenstaande vindt dat zo'n God helemaal niet goed is, dan kun je daarmee zo al een reeks van godsdiensten van de kaart vegen die uitgaan van een Schepper die het goed met de mensen voorheeft.
Dat bespaart een heleboel gezoek in "heilige boeken" of het allemaal wel klopt, want kloppen doet het dan sowieso niet. Als de kern van een godsdienst niet deugt, dan deugt de hele godsdienst niet. Als de wortels van een boom ontbreken, dan hoef je niet te onderzoeken of de bladeren en de takken ervan wel deugen.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
siger
@Vegan-Revolution,
Het godsbeeld dat je schetst is heel modern. Vroeger was God vooral wraakzuchtig en vooral gerechtigd te handelen zoals hij wou. Heel dikwijls trachtte men rampen te verklaren als een straf, als dat niet lukte als een les, en als dat niet lukte als "bemoei je met je eigen zaken." Hij had het ook alleen maar met zijn eigen volk goed voor, daarin herken je zijn afstamming van tribale oorlogsgod. Het Romeinse wereldrijk heeft ervoor gezorgd dat "zijn volk" minder een etnische groep werd en meer een groep ingewijden uit het hele rijk.
Het godsbeeld dat je schetst is heel modern. Vroeger was God vooral wraakzuchtig en vooral gerechtigd te handelen zoals hij wou. Heel dikwijls trachtte men rampen te verklaren als een straf, als dat niet lukte als een les, en als dat niet lukte als "bemoei je met je eigen zaken." Hij had het ook alleen maar met zijn eigen volk goed voor, daarin herken je zijn afstamming van tribale oorlogsgod. Het Romeinse wereldrijk heeft ervoor gezorgd dat "zijn volk" minder een etnische groep werd en meer een groep ingewijden uit het hele rijk.
- vegan-revolution
- Superposter
waarvan de onschuldige kinderen gek genoeg door zijn "mooie ontwerpfouten" ook ondraaglijk moesten lijden.siger schreef:Hij had het ook alleen maar met zijn eigen volk goed voor,
Op zich interessant, dit historisch perspectief.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
Marokkaanse_
Kun je mij misschien uitleggen waarom dat leidraad waar jij het over hebt door niemand begrepen kan worden op een handjevol geleerden na? Waarom kunnen 'gewone' moslims de koran niet lezen en begrijpen zonder daar 10 andere tafsirboeken bij nodig te hebben? Immers, als iedere moslim de koran zou lezen en zou interpreteren zoals hij of zij het begreep zou iedereen er zijn eigen ideeën op nahouden en dat zou verwerpelijk zijn. Hoe kan een boek dat zegt duidelijk te zijn en een leidraad is voor iedereen enkel door de geleerden begrepen worden en niet door 'gewone' moslims?Mujaheed1 schreef:antwoord is simpel; de Koran.je verwerpt het nu wel steeds maar ik vraag me af of je het dan wel gelezen hebt alvorens je iets verwerpt. graag eerlijk antwoorden. en dan bedoel ik niet vluchtig doorlezen, maar echt begrijpend lezen met eventueel exegese erbij.heeck schreef:Dat godsbwijs is het enige dat ik vraag en je komt tot heden met geen enkele verifieerbaar godsbewijs.Mujaheed schreef:{Roeland} wat is jouw vraag nu precies? als ik het goed begrijp; je wilt dat ik godsbewijs lever? daar kan ik pagina's mee vullen! wees eens wat specifieker...
Je komt wel met je verbazing die ik al terzijde hebt gelegd omdat verbazing heel gezond tot onderzoek kan leiden, maar geen enkele god bewijst. Niet die van jou, noch die van een andere fantast.
Dus onveranderbaar specifiek:
Lever een verifieerbaar godsbewijs.
En voor de zekerheid: dat haal je niet uit de Quran, en ook niet uit een ander heilig geschrift zoals de Bijbel.
En voor de extra zekerheid: dat haal je ook niet door een vraag over de zin van het leven stellen.
Ik wil van jou geen extra vragen maar een klaar en helder antwoord dat je niet uit een "heilig" verklaard geschrift haalt.
Roeland
groet,
Mujaheed.
Groet,
E_M
-
Marokkaanse_
Ja ja. Homoseksuelen worden opgehangen of van het hoogste gebouw af gedonderd maar een man van 60 mag gewoon trouwen met een meisje van 9 jaar, hij mag zelfs 4 kinderen in zijn bed als hij wenst. Dat is dan geen zonde van Allah maar een man die een andere man liefheeft of een vrouw die een andere vrouw liefheeft moet gedood worden, geen genade voor die 'vreselijke' 'zieke' mensen.Samante schreef:Als iemand veel zondigt, kleine en grote zonden begaat, betekent dit dat Allah's wil kan worden gedwarsboomd. En als Allah's wil kan worden gedwarsboomd is Allah niet almachtig. Simpel toch?Mujaheed1 schreef:begrijp je dan niet? homo's zijn verantwoordelijk voor hun daden. als iemand Allah goed aanbidt, en de grote zonden vermijd. en goede daden verricht..dan is dat voor zichzelf. en als iemand veel zondigt, Allah ongehoorzaam is en slechte daden verricht, dan zal hij er ook zelf verantwoordelijk voor worden gehouden. geen enkele ziel zal de zonden van een andere ziel kunnen dragen.Als Allah werkelijk groot en almachtig is, is er toch niets dat Allah van mensen nodig heeft? Dan heeft Allah ook geen aanbidding nodig, want als Allah ook maar iets nodig zou hebben zou hij behoeftig zijn en daarmee niet almachtig.En als WIJ (de mensen) nu eens vinden dat we niets van Allah nodig hebben? Dat we bijvoorbeeld alles nodig hebben van Jahweh of van Joep Meloen? Dan is de rol van Allah dus gewoon uitgespeeld.Mujaheed1 schreef: nogmaals; het is niet Allah die dingen van ons nodig heeft, (wij zijn immers zijn schepselen) maar het zijn WIJ (de mensen) die dingen nodig hebben van Allah. de koran is een leidraad voor de mensen, Allah heeft de mensen niet geschapen en zonder doel gelaten.
Waar maken moslims zich dan druk over als mensen Allah of de profeet bespotten? Allah geeft toch zelf in de koran aan dat het hem niet deren kan?Als Allah almachtig is, is Allah ook onkwetsbaar. Een almachtige kun je niet kwetsen of beschadigen. Waarom dan toch zoveel moslims op de barricaden als er een tekeningetje wordt gemaakt?[quote/]Mujaheed1 schreef: lees volgende hadith: O Mijn dienaren, jullie kunnen Mij niet kwetsen, want Ik ben onkwetsbaar en jullie kunnen Mijn gunsten niet van Me afnemen, en jullie kunnen Mij niet begunstigen. O Mijn dienaren, als de eerste van jullie en de laatste van jullie, de mensen van jullie en de djinns van jullie, zo vroom waren als het vroomste hart van welke man van jullie dan ook, dan zou dit Mijn koninkrijk met niets vermeerderen. O Mijn dienaren, als de eerste van jullie en de laatste van jullie, de mensen van jullie en de djinns van jullie, zo verdorven waren als het meest verdorven hart van welke man van jullie dan ook, het zal Mijn koninkrijk met niets verminderen.
Moslims spotten wel met andere religies maar owee als iemand met de Islam spot.
-
Marokkaanse_
Kitty schreef:Kijk, dat is nu precies de reden dat ik de Islam niet moet. Ze willen iedereen bekeren tot de Islam. Weet je dat evangelisatie hier niet gewenst is? En we helemaal geen voorstander zijn dat iedereen zich tot de Islam bekeert? En nee ik ben geen Wilders fan, maar wel een grote voorstander van een vrije maatschappij zonder opleggende religies die mensen hun vrijheden willen beknotten. Daarom: weg met opleggende religies.Fan van Wilders? oplossing is simpel; met zn allen bekeren tot de islam. één God, één religie, één gemeenschap.
Groet,
Mujaheed
En je verhaaltje over god was voorspelbaar.
-
Marokkaanse_
Kitty schreef:En veel vrouwen die worden gestenigd. En meisjes nadat ze verkracht zijn, want onteert. En afgehakte handen en voeten. En islampolitie op straat om te zien of je wel islamwaardig gekleed bent. Je hoeft alleen maar te kijken naar landen waar de Islam regeert om te zien wat voor 'fijne' maatschappij je dan te wachten staat. Nee, daar zullen we altijd tegen vechten.
Beseft onze moslim zelf wel voor wat voor maatschappij hij dan kiest? Misschien eens een tijdje in Iran gaan wonen? Om te kijken hoe goed dat bevalt?
Ik heb nog nooit vrijheid gezien in een land geregeerd door de Islam, jij wel?
-
Marokkaanse_
Samante schreef:Dat vind ik ook. Ze moet de vrije wil hebben om een hoofddoek te dragen of om die juist niet te dragen. Wat mij betreft mag ze ook met een fruitmand op haar hoofd lopen of met krulspelden in.Mujaheed1 schreef:dan moet een moslima toch ook een hoofddoek kunnen dragen..vrijheid toch?
MAAAAAARRRRRRR.........Het moet HAAR EIGEN vrije wil zijn om dat te doen.
Kun je nog wel spreken over een eigen wil als je bedreigt word met de hel? Draag de hoofddoek anders zul je branden in de hel. Dat lijkt niet op vrijheid maar op dwang. Verzonnen door een man, een jaloerse man wel te verstaan. Hoe kan de Schepper van de planeten, de aarde, de mens, de dier, de oceanen zich nou druk maken om het uiterlijk van iemand. Wat zou het Hem nou kunnen schelen wat iemand draagt of niet draagt? Dit klinkt meer als een gebod van een jaloerse man dan een gebod van een God.
Welkom Marokkaanse. Het is jammer dat niet iedereen de waanzin van religie inziet.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- collegavanerik
- Superposter
Ik denk het niet, mujaheed1 heeft sinds 14 januari niet meer op dit forum geschreven.Marokkaanse_ schreef:Kun je mij misschien uitleggen...Mujaheed1 schreef:iets
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.