Binnenkort: Einde van de wereld

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Sebastiaan
Bevlogen

Binnenkort: Einde van de wereld

Bericht door Sebastiaan »

volgens de jehovas zal het einde van de wereld binnen enkele dagen aanbreken!

http://www.jwinfoline.com/Documents/pro ... ration.htm
When will the last Generation be over?

Are we finally in the Generation of the end? The Watchtower says ‘yes' and is now pointing to 2005 as the end of the Generation of the Anointed that started in 1935.
...
When will this generation of the end be over? The Bible points to a 70 year period of time that is considered the maximum span of a Biblical 'generation'. Since The Watchtower is now pointing to 1935 as the start of the final generation, 1935 plus 70 years equals 2005.
...
Let's summarize these statements and give our conclusions: Some of the anointed will be on the earth when Armageddon begins. You qualify to have the hope of surviving Armageddon depending on how you treat these anointed ones. The anointed class ended in 1935. The great crowd class that is to go into paradise earth alive after surviving Armageddon started in 1935. Those born in 1935 will be 70 in 2005. And of the anointed class - a young anointed individual 20 years of age in 1935 will be 90 in 2005. The generation of the anointed runs out of time by the farthest stretch of the imagination by 2005 and the youngest of the generation of the great crowd who were given the new hope of surviving Armageddon will be at least 70 years old in 2005. Time is quickly running out!
....
Jehovah's Witnesses are even taking the Watchtower's reasoning and expanding on it to argue that the 70 years from 1935 to 2005 relates to the creation of Eve.

The Watchtower says that we don't know how long Adam lived prior to the creation of Eve. The delay in the date of Eve's creation was the Watchtower's reason for why Armageddon didn't occur in 1975. Jehovah's Witnesses are now speculating that since the Society draws a parallel between Adam and Jesus, and since Jesus started to prepare his "wife" (the 144,000 Anointed class) at the age of 30, there is a possibility that Adam also received his wife at the age of 30. Since 1975 marked 6000 years from the creation of Adam, that would point to 2005 as the end of 6000 years from the creation of Eve. The seventh 1,000 years is Jehovah's rest day and is just around the corner according to the Watchtower's calculations.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
bert
Forum fan

Bericht door bert »

Hoe consistent is hun geloof eigenlijk ?

Verleden week had ik ze aan de deur en het einde van de wereld kwam ter sprake, dus ik vroeg voor wanneer het is voorzien. Het antwoord was dat ze er geen exacte datum willen op plakken omdat anders iedereen vlug-vlug zijn leven zou beteren alleen maar onder dreiging van een straf.
:roll: ??
Dit is nu toch net wat ongelovigen de gelovigen verwijten, dat hun goede daden extrinsiek gemotiveerd (straf en beloning) zijn in plaats van intrinsiek (vanuit een moreel besef).

Hierop was het antwoord dat we voor erge dingen zoals moord inderdaad god niet nodig hebben, omdat je dit logisch kunt beredeneren (?), maar dat god er is om ons te leiden bij de dingen die niet zo zwart-wit gesteld kunnen worden. Althans, zo had ik het van hem begrepen, het woord logisch werd door hem heel graag verkeerd opgevat.

Nog iets wat nieuw voor me was:
"Wij zijn hier niet om u te bekeren. Neen, enkel maar om u te informeren".
Volgens die zelfde naiëve opvatting is reklame ook 'informatie'. Ik heb hem bekeerd van het feit dat, als ik er behoefte aan heb, ik weet waar de Jehova sites op het net zich bevinden.
Samante

Bericht door Samante »

bert schreef:Hoe consistent is hun geloof eigenlijk ?

Verleden week had ik ze aan de deur en het einde van de wereld kwam ter sprake, dus ik vroeg voor wanneer het is voorzien. Het antwoord was dat ze er geen exacte datum willen op plakken omdat anders iedereen vlug-vlug zijn leven zou beteren alleen maar onder dreiging van een straf.
:roll: ??
Dit is nu toch net wat ongelovigen de gelovigen verwijten, dat hun goede daden extrinsiek gemotiveerd (straf en beloning) zijn in plaats van intrinsiek (vanuit een moreel besef).

Hierop was het antwoord dat we voor erge dingen zoals moord inderdaad god niet nodig hebben, omdat je dit logisch kunt beredeneren (?), maar dat god er is om ons te leiden bij de dingen die niet zo zwart-wit gesteld kunnen worden. Althans, zo had ik het van hem begrepen, het woord logisch werd door hem heel graag verkeerd opgevat.

Nog iets wat nieuw voor me was:
"Wij zijn hier niet om u te bekeren. Neen, enkel maar om u te informeren".
Volgens die zelfde naiëve opvatting is reklame ook 'informatie'. Ik heb hem bekeerd van het feit dat, als ik er behoefte aan heb, ik weet waar de Jehova sites op het net zich bevinden.
Goh, ik pleit ook voor logische spiritualiteit. Laten we het vooral logisch (en consequent) houden.

Het is jammer dat hele volksstammen bezig zijn met het veiligstellen van hun hachje. Ze geloven in zondes, in geboden en verboden, in het oordeel en in de toorn van God.
Heel raar is het dat ze ook geloven in de vrije wil (hoezo dan die zondes? hoezo dan geboden en verboden? Wat is dan vrij aan die vrije wil?) en ze geloven dat God liefde is. Liefde die oordeelt? De toorn van een God die liefde is?

Ik denk dat op een goede dag hemel en aarde zullen vergaan. Niks erg, omdat jij als goddelijk wezen zult blijven voortbestaan.
bert
Forum fan

Bericht door bert »

samante schreef:Ik denk dat op een goede dag hemel en aarde zullen vergaan. Niks erg, omdat jij als goddelijk wezen zult blijven voortbestaan.
Ik denk eeder :' niks erg omdat er niks of niemand meer is dat iets erg kan vinden.'
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Voor mij geldt ook dat het normaal is dat er eens een eind komt aan onze wereld in deze de huidige vorm en samenstelling evenals aan mijn lichaam en leven. Alleen het is echt waanzinnig dit proberen te vatten binnen het kader van een dogmatisch religieus denken.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

En nu, zo 21:24 op kerstavond komt er een einde aan mijn denken, ook niet dogmatisch, maar wel dwangmatig, Leffe Tripel :wink:
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Zijn we weer bezig met mensen bang maken?
Nu maar hopen dat niet 1 of andere moslimgek dit leest en een atoombom laat ontploffen.

het is kerstmis verdorie
human2005
Forum fan

Bericht door human2005 »

al sinds mensen heugenis roepen er lui dat de aarde vergaat, maar zonder hard wetenschappelijk bewijs. De wereld zou best kunnen vergaan, over 5miljard jaar voorspelt men gaat de zon opzwellen en slokt hij de aarde mee op. Iets minder ver lijkt het me waarschijnelijker dat de mensheid zichzelf ooit uitroeiet geen idee wanneeer, maar ik denk dat mensen het vermogen dit niet te doebn, of ze het willen, tsjaaa.....
Overigens of het erg is dat de aarde ooit vergaat? Schoppenhauer zei ooit dat een pijnloze eliminatie van de wereld geen kwaad op zich is.
ice_age
Forum fan

Re: Binnenkort: Einde van de wereld

Bericht door ice_age »

Sebastiaan schreef:volgens de jehovas zal het einde van de wereld binnen enkele dagen aanbreken!
...
http://www.jwinfoline.com/Documents/pro ... ration.htm
Welnee, volgens de deathclock heb ik nog zeker 18 jaar te gaan. 8)

http://www.deathclock.com/
Time is an illusion. Lunchtime doubly so. -- Douglas Adams
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

ice_age schreef:
Tja....ondanks het feit dat ik de afgelopen tijd heel wat genuanceerder over dat soort zaken ben gaan denken, durf ik daar niet aan mee te doen.
Ik blijf het occult - dus eng- vinden. Is dit dogmatisch?
Ja hè? :oops:
C'est le ton qui fait la musique
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Insomnia, ik blijf het ondanks mijn atheïsme ook 'eng' vinden, komt doordat het bij mijn opvoeding en latere pinksterleven ingepompt is dat al het occulte duivels is, en dat is per definitie gevaarlijk.
ice_age
Forum fan

Bericht door ice_age »

insomnia schreef:
ice_age schreef:
Tja....ondanks het feit dat ik de afgelopen tijd heel wat genuanceerder over dat soort zaken ben gaan denken, durf ik daar niet aan mee te doen.
Ik blijf het occult - dus eng- vinden. Is dit dogmatisch?
Ja hè? :oops:
Ach, echt occult is het niet. Je voert wat gegevens in over je leefstijl en de deatclock berekent hoe lang je gemiddeld te leven zou hebben. Vervolgens trekt die daar je leeftijd vanaf. Een levensverzekeringsmaatschappij of pensioenfonds maakt een gelijksoortige berekening als ze je premie vaststellen. Sterker nog, het zou mij niet verbazen als de maker van die website voor een verzekeringsmaatschappij werkt.
De deathclock is wat morbide en wellicht niet helemaal wetenschappelijk verantwoord, maar absoluut niet occult. Ikzelf vind het idee wel grappig dat iemand met een beetje morbide gevoel voor humor zoiets in elkaar gaat zetten.

Een woord van de maker over de site: http://www.deathclock.com/yourwill.cfm
Time is an illusion. Lunchtime doubly so. -- Douglas Adams
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het. Math. 24:36

Iedereen die een plaats of datum noemt hoeft niet serieus genomen te worden. Als de blaadjes aan de bomen komen weet je dat het lente wordt. Ongeveer met die nauwkeurigheid kun je 'voorspellingen' doen mbt de wederkomst van Jezus, als je er hypothetisch even van uitgaat dat je dat ook echt gelooft.... :wink:

Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Otter schreef:Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het. Math. 24:36

Iedereen die een plaats of datum noemt hoeft niet serieus genomen te worden. Als de blaadjes aan de bomen komen weet je dat het lente wordt. Ongeveer met die nauwkeurigheid kun je 'voorspellingen' doen mbt de wederkomst van Jezus, als je er hypothetisch even van uitgaat dat je dat ook echt gelooft.... :wink:

Gegroet
Zoals dat het geval is met alle bijbelse en andere religieuze en paranormale voorspellingen is het zaak dat vooral niet serieus te nemen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

volgens de jehovas zal het einde van de wereld binnen enkele dagen aanbreken!
Dat vind ik behoorlijk klote, nou heb ik eindelijk bijna mijn huis aan kant.

Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie