Vragen aan Mujaheed1
Moderator: Moderators
Re: Vragen aan Mujaheed1
Wat ook niet meehelpt is het feit dat de geclaimde islamitische wonderen nogal rammelen. Het splijten van de maan is een prima voorbeeld. De meest schokkende celestische gebeurtenis uit de geschiedenis van de beschaving en slechts waargenomen door een select groepje moslims.
Dan een wetenschappelijk wonder als de beschreven bolvorm van de aarde. Dat moet dan blijken uit een tekst over een struisvogelei.Alleen was die bolvormigheid al eeuwen bekend destijds. De Grieken hadden de bolvorm van de aarde niet enkel vasgesteld, ze hadden de omtrek zelfs berekend tot op een paar procent nauwkeurig. Dit was ook bekend in bijvoorbeeld middeleeuws Europa.
En dan de naam van allah op koeien en eieren ed. Dergelijke wonderen hebben meer te maken met de neiging van mensen om patronen te zien dan met iets anders. Zo ziet men de afbeelding van Jezus ook overal terug, van tortillas via douchegordijnvlekken naar wolkenformaties. Overigens kennen alle religies deze wonderen.
Dan een wetenschappelijk wonder als de beschreven bolvorm van de aarde. Dat moet dan blijken uit een tekst over een struisvogelei.Alleen was die bolvormigheid al eeuwen bekend destijds. De Grieken hadden de bolvorm van de aarde niet enkel vasgesteld, ze hadden de omtrek zelfs berekend tot op een paar procent nauwkeurig. Dit was ook bekend in bijvoorbeeld middeleeuws Europa.
En dan de naam van allah op koeien en eieren ed. Dergelijke wonderen hebben meer te maken met de neiging van mensen om patronen te zien dan met iets anders. Zo ziet men de afbeelding van Jezus ook overal terug, van tortillas via douchegordijnvlekken naar wolkenformaties. Overigens kennen alle religies deze wonderen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Petals schreef:
Bij de islam is het nog gekker; volgens Mohammed is er maar één ware stroming binnen de islam. Alle andere moslims zullen net zoals ongelovigen in de hel terecht komen. Vreemde is echter dat Mohammed niet meldde om welke stroming het gaat die de ware is. Ook heel vreemd is dat blijkbaar een heel select groepje mensen in de hemel terecht mag komen en dat verreweg de meeste mensen op aarde volgens de islam in de hel zullen terecht komen. Allah kan hier toch geen vrede mee hebben?Mujaheed, ik ken talloze religies die keihard zijn tegen hun volgelingen en zeggen als je zus of zo doet, dan ga je naar de hel.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
En als ik Mohammed vervang door Stalin, zeg je dan hetzelfde?petals schreef:2. zijn gedrag - daar zitten wat mij betreft goede en minder goede dingen in, net zoals bij elk mens.
Raak!3. de Qur'aan - dit blijft voor mij eigenlijk als enige een beetje over, het zou een wonder zijn omdat het zo perfecte taal was. Daardoor geloofden de arabieren het. Beetje sneu dan toch, dat Allah dit wonder alleen voor een zeer beperkte groep mensen te voelen laat zijn? Bovendien snap ik werkelijk niet dat taalprobleem: waarom in godsnaam zou ik moeten bidden in een wildvreemde taal? Als ik tegen jou zou zeggen, ga bidden in het chinees, want dat moet, dan zou je toch ook denken, sjongejonge, begrijpt God mijn eigen taal niet?
De Islam is dus niet alleen een dictatuur, maar ook nog een nationalistische dictatuur.
Waar hebben we dat in het recente verleden nog meer gezien?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- vegan-revolution
- Superposter
[Hakenkruis verwijderd door Devious. Dit soort afbeeldingen horen niet thuis in een discussie]Jagang schreef:Raak!
De Islam is dus niet alleen een dictatuur, maar ook nog een nationalistische dictatuur.
Waar hebben we dat in het recente verleden nog meer gezien?
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Ik ben helemaal klaar hier, ben een paar keer teruggekomen maar nu is het echt basta. Jullie bestempelen mij als "dwaas". Enfin, we zullen zien wie de dwazen zijn. Jullie denken dat alles per toeval is ontstaan..oh sorry; het is geëvolueerd. Zonder water is er geen leven mogelijk, wie zorgt er dan voor dat het water met bakken uit de hemel komt? Zijn dat de wetenschappers of is het God? Fijn leven nog dwazen.
Oh ja, las gisteren een boek in de bieb en er stonden zeer interessante feiten in die de gehele evolutietheorie op losse schroeven zet. Jullie willen als koppige ezels blijven volharden in jullie atheïsme, succes
.
Tot ziens!
Oh ja, las gisteren een boek in de bieb en er stonden zeer interessante feiten in die de gehele evolutietheorie op losse schroeven zet. Jullie willen als koppige ezels blijven volharden in jullie atheïsme, succes
Tot ziens!
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"
-
Jinny
Sucses in je verdere carriere.Mujaheed1 schreef:Ik ben helemaal klaar hier, ben een paar keer teruggekomen maar nu is het echt basta. Jullie bestempelen mij als "dwaas". Enfin, we zullen zien wie de dwazen zijn. Jullie denken dat alles per toeval is ontstaan..oh sorry; het is geëvolueerd. Zonder water is er geen leven mogelijk, wie zorgt er dan voor dat het water met bakken uit de hemel komt? Zijn dat de wetenschappers of is het God? Fijn leven nog dwazen.
Oh ja, las gisteren een boek in de bieb en er stonden zeer interessante feiten in die de gehele evolutietheorie op losse schroeven zet. Jullie willen als koppige ezels blijven volharden in jullie atheïsme, succes.
Tot ziens!
En veel plezier met je angstbeeld dat je het hiernamaals mis kan lopen.
Ik leef nu.
Jammer dat jij mijn vraag over de historische bronnen van de koran niet hebt kunnen beantwoorden en ook de vraag naar jouw maatstaf inzake betrouwbaarheid bleef open staan.Mujaheed1 schreef:Ik ben helemaal klaar hier, ben een paar keer teruggekomen maar nu is het echt basta. Jullie bestempelen mij als "dwaas". Enfin, we zullen zien wie de dwazen zijn. Jullie denken dat alles per toeval is ontstaan..oh sorry; het is geëvolueerd. Zonder water is er geen leven mogelijk, wie zorgt er dan voor dat het water met bakken uit de hemel komt? Zijn dat de wetenschappers of is het God? Fijn leven nog dwazen.
Oh ja, las gisteren een boek in de bieb en er stonden zeer interessante feiten in die de gehele evolutietheorie op losse schroeven zet. Jullie willen als koppige ezels blijven volharden in jullie atheïsme, succes.
Tot ziens!
Ik las gisteren een boek in de bieb en er stonden interessante feiten in?? Welk boek? Welke feiten? Je verkoopt tot nu toe gebakken lucht om je ideeen kracht bij te zetten. Een fris briesje en de baklucht is vervlogen. Niets ruikt nog naar het door jouw gepresenteerde menu.
Ik ga weer spelen dat alle religies door mensen bedacht zijn en dan was jij de echo van het bedachte. Helaas is de wensput gedempt en moet je het doen met fris kraanwater. Hierin lijken niet gelovigen gewoon maar kunnen rondzwemmen zonder dat er een goddelijke badmeester de zwemles in goede banen brengt.
Ik ga nog lekker een paar baantjes maken blijf jij maar veilig op de kant.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Jammer Mujahid, echt waar. Jammer ook dat de discussie langs beide kanten zo moet lopen, ik word er op ontdekislam afgegooid, hier zie ik vergelijkingen als elke moslima met hoofddoek voelt zichzelf een wandelende vagina. Hakenkruizen en zo hoeft voor mij echt ook niet. Wordt het er niet echt gezelliger en vrijdenkender op wat mij betreft.Ik ben helemaal klaar hier, ben een paar keer teruggekomen maar nu is het echt basta. Jullie bestempelen mij als "dwaas". Enfin, we zullen zien wie de dwazen zijn. Jullie denken dat alles per toeval is ontstaan..oh sorry; het is geëvolueerd. Zonder water is er geen leven mogelijk, wie zorgt er dan voor dat het water met bakken uit de hemel komt? Zijn dat de wetenschappers of is het God? Fijn leven nog dwazen.
Oh ja, las gisteren een boek in de bieb en er stonden zeer interessante feiten in die de gehele evolutietheorie op losse schroeven zet. Jullie willen als koppige ezels blijven volharden in jullie atheïsme, succes .
Tot ziens!
Laatst gewijzigd door petals op 06 mei 2010 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Tot de volgende keer!Mujaheed1 schreef:Ik ben helemaal klaar hier, ben een paar keer teruggekomen maar nu is het echt basta.
Kan jij nu nooit eens concreet zijn? Veel blabla... auteur, ISBN en titel is handig om te weten, toch?Oh ja, las gisteren een boek in de bieb en er stonden zeer interessante feiten in die de gehele evolutietheorie op losse schroeven zet.
Wat zeg je nu? Tot (weder)ziens? Maar, maar... zonet zei je nog:Tot ziens!
Ik ben helemaal klaar hier, ben een paar keer teruggekomen maar nu is het echt basta.
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
- Ongeloveloos
- Banned
Mujaheed1 schreef:Ik ben helemaal klaar hier, ben een paar keer teruggekomen maar nu is het echt basta.
Dag "dwaas"
Maar kom pas terug als je post in het topic "getuigenissen van afvalligen" oke ?
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Vrijdenken is niet perse gezellig, in feite is het vaak confronterend, ontluisterend en soms zelfs verontrustend; en niet iedereen die zich een vrijdenker noemt is daadwerkelijk een vrijdenker. Op een vrijdenker forum mag wel veel gezegt worden. Dus ook dat de islam vergelijkbaar is met het nazisme bijvoorbeeld.petals schreef:Wordt het er niet echt gezelliger en vrijdenkender op wat mij betreft.
En vergeet niet dat de islam een zeer beledigende godsdienst is voor velen. Ik ben bijvoorbeeld homo en niet bepaald de enige homo op FT. Je weet vast wel wat de islam over ons zegt, en wellicht begrijp je dan ook waarom bijvoorbeeld ik niet altijd even respectvol op de islam reageer. Respect tonen voor een religie die mijn dood voorschrijft is wat mij betreft volkomen krankzinnig.
Respect tonen voor Mujaheed1 die het volgende gezegt heeft:
ook. Ik zou over hem heenpissen als hij in brand stond, maar met frisse tegenzin. Mijn moraal, die van een iets hogere orde is dan de zijne, schrijft me nu eenmaal voor dat ik alle mensen in nood moet helpen. Een wereld zonder zijn soort zou voor mij echter een betere wereld zijn. Ik hoop dat je dat snapt. Ik probeer mijn botheid te beperken, maar af en toe doe ik boem. Als ik word geconfronteerd met dit soort dingen, bijvoorbeeld. En ik ben niet de enige hier.neem als vb.kiks..die wilt me maar blijven confronteren met zn homovraagjes. antwoord; ja doodstraf voor homo's zou mooi zijn indien het geheel volgens de ahl-sunna is.
M. is heel beleefd, maar heel beleefd zeggen dat een bepaalde groep mensen dood moet, is even walgelijk als dat op een grove manier zeggen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
-
siger
Petals (of Mujaheed),
Ik had graag een beeld bekomen in welke mate de ideeën waar Marinus over spreekt algemeen zjn onder moslims. Misschien heb jij in een ver verleden genoeg moslims gekend om een ruw beeld te hebben? Ik bedoel, kan jij schatten hoeveel moslims vinden dat publieke homofilie gestraft moet worden op een of andere manier? Ongeveer de helft, of meer, of minder?
Ik stel me dezelfde vraag trouwens bij de hele openingstopic.
Ik had graag een beeld bekomen in welke mate de ideeën waar Marinus over spreekt algemeen zjn onder moslims. Misschien heb jij in een ver verleden genoeg moslims gekend om een ruw beeld te hebben? Ik bedoel, kan jij schatten hoeveel moslims vinden dat publieke homofilie gestraft moet worden op een of andere manier? Ongeveer de helft, of meer, of minder?
Ik stel me dezelfde vraag trouwens bij de hele openingstopic.
Ik kan geen respect opbrengen voor een religie die het doden van andersdenkenden en het onderdrukken van eigen volgelingen in zijn handboek heeft staan. De islam is imo de meest walgelijke religie die er bestaat. Dat wil nog niet zeggen dat ik een hekel aan moslims heb. Wel moet voor mij duidelijk worden hoe zij de islam beleiden. Gebeurt dat op een intolerante manier jegens andersdenkenden en een afwijzing van bijvoorbeeld de rechten van de mens, dan valt er van mij geen respect te verwachten.
Deze periode heeft Mujaheed1 zich heel anders opgesteld dan een paar maanden geleden. Ik had het idee dat hij wat gematigder was geworden en heb daarom ook niet grefereerd aan zijn eerdere uitlatingen m.b.t. homo's bijvoorbeeld. Een mens kan van mening veranderen toch? In zo'n proces is niemand gebaat bij provocaties. Muja heeft echter ook nu weer blijk gegeven van een onvoorwaardelijk geloof. Jammer.
Zou hij weer terug komen à la Heintje Davids?
Groet
kiks
Deze periode heeft Mujaheed1 zich heel anders opgesteld dan een paar maanden geleden. Ik had het idee dat hij wat gematigder was geworden en heb daarom ook niet grefereerd aan zijn eerdere uitlatingen m.b.t. homo's bijvoorbeeld. Een mens kan van mening veranderen toch? In zo'n proces is niemand gebaat bij provocaties. Muja heeft echter ook nu weer blijk gegeven van een onvoorwaardelijk geloof. Jammer.
Zou hij weer terug komen à la Heintje Davids?
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat klopt, maar dan moet hij wat mij betreft eerst zijn eerdere uitspraak verwerpen.kiks schreef: Een mens kan van mening veranderen toch?
Uiteraard. Ik had mijn vragen uit zijn eerst periode hier nog wel herhaald. Ik had de indruk dat Muja wilde leren, hij vroeg zelfs om titels van boeken. Dat vond ik al heel wat anders dan de eerste keer. Maar de vragen waar jij op doelt zouden absoluut aan de orde moeten komen. Misschien als hij nog eens langs komt?Marinus schreef:Dat klopt, maar dan moet hij wat mij betreft eerst zijn eerdere uitspraak verwerpen.kiks schreef: Een mens kan van mening veranderen toch?
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.