Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Fish
Ontoombaar

Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn.

Bericht door Fish »

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... 49&t=56920

Hier zakt je broek toch van af? De mod heeft het draadje al op moeten schonen van wege de reacties van moslims over de ramp.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
LordDragon
Bevlogen

Re: Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn.

Bericht door LordDragon »

tja bidden voor de zielen van de ongelovigen is een daad van ongeloof... :lol:

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Jinny

Bericht door Jinny »

Lang leve de anonieme proxy's.
Het blijven een zootje achterlijke apen af en toe.
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

De mensheid verdelen in gelovigen met het eigen geloof, monotheïstische en niet-monotheïstische andersgelovigen en ongelovigen met elk een ander abonnement op het hiernamaals,
is geen daad of aanbeveling van filantropie in het hiernumaals
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Alphastar
Forum fan

Bericht door Alphastar »

Achterlijke fundies.

Haalt me het bloed onder de nagels weg.
Verontrust je niet over de toekomst. Je zult haar tegemoet komen, als het moet, met dezelfde wapens der rede die jou nu bewapenen tegen het heden - Marcus Aurelius
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Moslimmoeheid slaat weer toe....
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn, en de rest geven wat zij verdienen.
:pukeright:

:violent3:
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

ik word er kotsmisselijk van eerlijk waar. Ben blij dat ik daar weg ben.
Zelfs als er mensen dood gaan kunnen ze geen respect tonen voor de mensen maar moeten ze er de 'Nederlandse hypocrisie' weer bij gaan halen. Ondertussen lopen ze altijd te klagen over discriminatie tegen moslims, maar ze vinden wel dat wij als kaafirs de hel verdienen, want Allah is genadig maar alleen voor de moslims, en juist en rechtvaardig. Deze mensen zijn volgens de moslims dus niet alleen een vreselijke dood gestorven in die crash, maar mogen daarna nog eeuwig branden. Voor een moslim de normaalste zaak van de wereld hoor. En ja, je mag idd niet vragen om vergeving voor de kaafirs. Dus als je familie overlijdt, mag jij als moslim daar maar psychologisch mee dealen. Hoe kan een normaal geestelijk gezond mens dat nou doen?
Als je het mij vraagt kan dat alleen door jezelf voor de gek te houden of door een enorme hoeveelheid hatelijkheid in je hart.

Ik snap echt niet hoe die bekeerlingen niet gek worden en compleet met zichzelf in de knoop komen, je moet toch een giga identiteitscrisis krijgen? Ik kreeg het ook ;-) maar ben op tijd afgehaakt voor ik me echt gek liet maken. Alhamdullilah ;-)
bassie76

Bericht door bassie76 »

LordDragon schreef:tja bidden voor de zielen van de ongelovigen is een daad van ongeloof... :lol:

MVG, LD.
Misschien maar goed ook!
Stel je toch eens voor dat je als 'ongelovige' door al dat gebid voor je zieltje toch in de moslimhemel terecht komt. Grote kans dat je dan de eeuwigheid door moet brengen met relikneuzen zoals Abu Hamza.
Nee, dat zou pas de hel zijn........ :wink:
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

petals schreef:Hoe kan een normaal geestelijk gezond mens dat nou doen?
Een van de oudste psychologische trucjes uit het Grote Psychologische Trukenboek. Dehumanisering. Ik denk niet dat dat soort mensen de kufar werkelijk als (volwaardige) mensen ziet. Voor de meeste mensen is het bezwaarlijk om zo over andere mensen te denken, maar als je een groep als minderwaardig (of beesten, of monsters etc. etc) betiteld kun je dat mechanisme omzeilen. Het is overigens een vrij universeel verschijnsel, westerlingen passen het bijv. nogal eens toe op bepaalde soorten misdadigers, zoals verkrachters of pedofielen.

Voor als je je het nog steeds afvraagt waarom sommigen de vergelijking met nazi's maken: het heeft vooral met de indeling van mensen in steeds lagere klassen te maken. Bij de nazi's was dat op grond van rassen, en bij een flink deel van de moslims is dat op grond van (o.a.) levensovertuiging. Wat mij betreft blijft het appels met peren vergelijken, hoewel het een soort hobby van me is om de Wet van Godwin te breken.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

bassie76 schreef:Nee, dat zou pas de hel zijn........ :wink:
Het Paradijs is volgens mij sowieso de kloterigste hemel die er is. Helaas is de islamitische hel ook tamelijk fantasieloos. Hoewel die gloeiende sandalen op zich wel weer een leuke vondst is.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

die Hajar uit de vorige post (ontdekislam site) leeft op een subplaneet van de planeet Islam...
Jinny

Bericht door Jinny »

petals schreef:die Hajar uit de vorige post (ontdekislam site) leeft op een subplaneet van de planeet Islam...
Ik verbaas me dagelijks.
Wat een haat daar geproduceerd wordt.........
Ook heel leuk om te lezen, http://www.ontdekislam.nl/forum/./viewt ... d0540a7fdd
Kun je echt de gemiddelde intelligentie inschatten.
En die ligt niet hoog lijkt mij.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

de leukste uit de door Jim gequote posts vond ik deze van Hajar:
Jij hebt kennelijk ECHT geen idee tegen wie je nu zit te praten. En het is niet Abdul, het is Broeder Abdul-Jabbar.

Doe eens wat aan je algemene ontwikkeling!
Vooral dat laatste zinnetje, schitterend toch eigenlijk als het niet zo diep triest was... Het mooiste vind ik altijd dat die lui altijd meteen op je dak springen als je iets zegt wat niet in het standaard straatje van islam past, met de woorden: jij bent geen geleerde jij bent geen geleerde!!! (in islam wel te verstaan). M.a.w. je mag vooral niets zeggen over islam als je het niet minimaal 1000 jaar hebt bestudeerd en vloeiend in het arabisch bent. Op zich lijkt me het een terechte voorwaarde: praat niet ergens over zonder kennis. Maar met groot gemak vertellen zij van alles over evolutie, sterker nog verwerpen het helemaal, zonder er ook maar 1 enkel miniem onderdeeltje van te snappen. En verwijten vervolgens de mensen die hun hele leven aan de wetenschap wijden, dat ze een stelletje goddeloze, onwetende, voor de hel bestemde kaafirs zijn. Hoezo blinde vlek?
Plaats reactie