20TH MAY Everybody Draw Mohammed Day!

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Sseb

20TH MAY Everybody Draw Mohammed Day!

Bericht door Sseb »

Jongens het is bijna 20 mei en dat betekent bijna, Everybody Draw Mohammed day!

Afbeelding

Plaats uw prachtige tekeningen hier! of op http://www.facebook.com/pages/Everybody ... 9914543425.

Wat is everybody Draw Mohammed day? Daar hebben we onze grote vriend Wikipedia voor: http://en.wikipedia.org/wiki/Everybody_ ... hammed_Day. Maar ik zal het zelf kort en krachtig samenvatten. In Episode 201 van South Park moesten de makers van South Park de gehele aflevering censoren. Dit vanwege de dreigementen van moslim terroristen en fundamentalisten.

Wat natuurlijk geheel belachelijk is. Hier kwam als reactie de Everybody Draw Mohammed day! Ze zullen nooit miljoenen mensen tegelijk kunnen doden. En we weten eigenlijk ook best dat deze fijne fundamentalisten waarschijnlijk nooit iets zullen uitvoeren en dat het ook bangeriken zijn!

En anders kan je ze altijd nog onderuit halen met Soera 109:
1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

mvg,

Seb
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Re: 20TH MAY Everybody Draw Mohammed Day!

Bericht door The Prophet »

Er is maar 1 ware profeet en die zult gij niet beledigen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

The Prophet schreef:Er is maar 1 ware profeet en die zult gij niet beledigen.

Lul ! :twisted:
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Prima initiatief :lol:
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Nu nog iemand vinden die kan tekenen

Op Facebook is het resultaat tot nu toe te slecht om in een schoolkrantje van brugklassers geplaatst te worden.

Misschien later op de dag beter, nu maar eens gaan slapen
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka »

http://www.guardian.co.uk/world/2010/ma ... d-drawings

Pakistan heeft de toegang tot facebook, youtube en wiki in eigen land gestopt in reactie.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Alphastar
Forum fan

Bericht door Alphastar »

Afbeelding

Mijn expressionistisch plaatje van Mo.
Verontrust je niet over de toekomst. Je zult haar tegemoet komen, als het moet, met dezelfde wapens der rede die jou nu bewapenen tegen het heden - Marcus Aurelius
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Afbeeldingen van Mohammed zijn al zo oud als die religie zelf:

http://www.zombietime.com/mohammed_imag ... c_mo_full/

Overigens kun je in Pakistan overal kleine portretjes van de boodschapper kopen en ook in Indonesie keken ze er niet heel erg van op is mijn ervaring. Bij de Badshahi moskee in Pakistan zit een klein museum waar je trouwens de onderbroek en een haar van de profeet kan bekijken (inclusief verdachte vlekken).

De meeste moslims zouden zich totaal niet storen aan zulke fratsen, het is puur salafi/wahabi om tegen zulk soort dingen te ageren. Helaas wil het dat die wahabi (die lui die niet al te lang geleden nog flink hebben zitten snijden in het aantal sunni's op de wereld) nu op een stuk land zitten waar de olie werkelijk de grond uit schiet en daarmee financieren ze hun wereldwijde propagandamachine.

Het is misschien moeilijk om hier het onderscheid tussen te zien maar de meeste strubbelingen met de islam komen voort uit de wahabi-wereld en hebben heel weinig te maken met de sunni's. Sterker nog, de meeste sunni geleerden hebben een aardige afkeer van wahabi's en hun politieke islam, wat precies de reden is dat die laatsten die eersten met liefde hebben afgeslacht toen het erop aankwam.
miklo3000
Geregelde verschijning

Bericht door miklo3000 »

Ik vraag me af waarom wij als mens , constant andere mensen willen provoceren ?? Enkel voor het vermaak ?

Je begint je tog af te vragen waar het niveau van het Leven naar toe gaat.

Persoonlijk sta ik voor een maatschappij van tolerantie , vrijheid van geloofsuiting en respect voor elkaar .

Ik vind dat geen enkele religie beledigd of geprovoceerd hoeft te worden enkel voor het vermaak van anders gelovige .. :(
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

miklo3000 schreef:Ik vraag me af waarom wij als mens , constant andere mensen willen provoceren ?? Enkel voor het vermaak ?

Je begint je tog af te vragen waar het niveau van het Leven naar toe gaat.

Persoonlijk sta ik voor een maatschappij van tolerantie , vrijheid van geloofsuiting en respect voor elkaar .

Ik vind dat geen enkele religie beledigd of geprovoceerd hoeft te worden enkel voor het vermaak van anders gelovige .. :(
Je bent vrij om niet naar die tekeningen te kijken toch?
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Als je je al geschoffeerd voelt omdat iemand een grappig bedoeld plaatje van je profeet ergens op Facebook plaatst, dan zit je blijkbaar wel erg krampachtig in je geloof. Je kan toch ook je schouders ophalen en denken: laat ze maar, ik weet het beter? Waarom altijd die lange tenen?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
miklo3000
Geregelde verschijning

Bericht door miklo3000 »

Daar heb je gelijk in , maar als iemand zich beledigt voelt omdat zijn geloof heel veel voor hem betekend , kan hij weinig aan doen toch ??

De vraag is waarom moet er zo nodig geprovoceerd worden ??

Waarom kunnen we elkaar niet gewoon respecteren.

Stel als iemand een tekening van je Moeder maakt , afgebeeld als werelds grootste Hoer ! kijk je dan de andere kant op ? of voel je je aangevallen ??
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

miklo3000 schreef:Daar heb je gelijk in , maar als iemand zich beledigt voelt omdat zijn geloof heel veel voor hem betekend , kan hij weinig aan doen toch ??

Stel als iemand een tekening van je Moeder maakt , afgebeeld als werelds grootste Hoer ! kijk je dan de andere kant op ? of voel je je aangevallen ??

Je moest eens weten hoe vaak ik niet voor hoer uitgemaakt ben door jochies door een niet nader te benoemen religieuze groepering. Hoerenkind heb ik door dezelfde groepering ook wel eens naar me toe geslingerd gkregen. Wat volgens hen dus impliceerde dat mijn moeder een bepaald beroep uit zou oefenen en dat ik daar een product van ben. En op bepaalde fora ben ik wel voor minder uitgemaakt. Denk je nu werkelijk dat me ik daardoor beledigd heb gevoeld? Hoe groter en meer opgeblazen het ego, hoe eerder beledigd.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

miklo3000 schreef:Daar heb je gelijk in , maar als iemand zich beledigt voelt omdat zijn geloof heel veel voor hem betekend , kan hij weinig aan doen toch ??

Wie is we? Hoe respectvol is het van gelovigen om van ongelovigen te eisen dat die zich moeten houden aan de voorschriften van de gelovigen.
miklo3000 schreef:Stel als iemand een tekening van je Moeder maakt , afgebeeld als werelds grootste Hoer ! kijk je dan de andere kant op ? of voel je je aangevallen ??
En waarom denk je dat dit de juiste vergelijking is? Stel dat iemand de zon aanbid en het als een belediging opvat om de zon te tekenen. Is het van dan af provocerend om de zon te tekenen?

Hoe zouden we in jouw ogen bv moeten reageren als zo'n zonaanbidder zou eisen dat de zon niet langer getekend wordt en zelfs zou dreigen met aanslagen op mensen die de zon wel tekenen?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
miklo3000
Geregelde verschijning

Bericht door miklo3000 »

Ach jongen wie houd je nou voor de Gek !

Laat maar als je het niet wil begrijpen zie ik al waar het probleem ligt .

EVERYBODY DRAW MOHAMMED DAY ! Klinkt mij heel provocerend en er zit niks onschuldigs bij.
Plaats reactie