Dit is voor Petals; Mirakel van de kaaba (wetenschap)

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Mujaheed1
Forum fan

Dit is voor Petals; Mirakel van de kaaba (wetenschap)

Bericht door Mujaheed1 »

http://www.youtube.com/watch?v=t9810_e25x0

Nogmaals; deze heb ik specifiek voor petals geplaatst, aangezien zij op basis van de wetenschap haar religie heeft verlaten. Anderen kunnen uiteraard ook kijken, maar heb niet de intentie om de "zinloze" discussies van eerder hier voort te zetten. Wil je dan toch reageren, graag INHOUDELIJK. Bij voorbaat dank.
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
"De Edele Koran 4:82 (pagina 113)"
Jinny

Re: Dit is voor Petals; Mirakel van de kaaba (wetenschap)

Bericht door Jinny »

Ik wil niet zeuren, maar volgens mij staan er nog vragen ergens aan jou open.
Of ga je weer 'hit and run'?
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Dat lijkt me meer iets voor PM. Slotje dunkt me?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Mujaheed1 schreef:Nogmaals; deze heb ik specifiek voor petals geplaatst, aangezien zij op basis van de wetenschap haar religie heeft verlaten. Anderen kunnen uiteraard ook kijken, maar heb niet de intentie om de "zinloze" discussies van eerder hier voort te zetten. Wil je dan toch reageren, graag INHOUDELIJK. Bij voorbaat dank.
Je bent je ervan bewust dat zie zinloze discussies ontstonden omdat jij weigert kritisch naar je eigen geloof te kijken? En alle vragen dienaangaande ontwijkt?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Mensen, beperk je alsjeblieft tot het geven van commentaar op die video en waarom de beweringen daarin wel of niet ergens op slaan.

Iedereen buitelt over elkaar heen in deze islamtopics en dat maakt e.e.a. nauwelijks te volgen.
siger

Bericht door siger »

Mujaheed1 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=t9810_e25x0

Nogmaals; deze heb ik specifiek voor petals geplaatst, aangezien zij op basis van de wetenschap haar religie heeft verlaten. Anderen kunnen uiteraard ook kijken, maar heb niet de intentie om de "zinloze" discussies van eerder hier voort te zetten. Wil je dan toch reageren, graag INHOUDELIJK. Bij voorbaat dank.
Alleen voor Petals? Waarom dan geen privéberichtje?
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

siger schreef:
Mujaheed1 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=t9810_e25x0

Alleen voor Petals? Waarom dan geen privéberichtje?
Wat stom dat ik daar niet aan heb gedacht. #-o
Denken zij dan niet na over de Koran? En wanneer (die) anders dan van Allah geweest was, dan zouden zij daarin veel tegenstrijdigs vinden.
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Theoloog schreef:Mensen, beperk je alsjeblieft tot het geven van commentaar op die video en waarom de beweringen daarin wel of niet ergens op slaan.

Iedereen buitelt over elkaar heen in deze islamtopics en dat maakt e.e.a. nauwelijks te volgen.
Dank voor je zinnige reactie, iedereen hier beschuldigt mij van hit and run, maar ik deed echt keihard mn best om letterlijk elke post/vraag te beantwoorden. Op een gegeven moment werd het heel erg onoverzichtelijk, want ik neem het op tegen ongv. 20 man en elke reactie die ik plaats word beantwoord door minstens 10 reactie en werpt steeds nieuwe vragen op. Kortom; zo werd het dweilen met de kraan open en schoten we van beiden kanten niets op. We raakten ook steeds erg offtopic doordat mensen letterlijk alle vragen die met de islam te maken hebben gaan stellen in bijv. een topic over een specifiek onderwerp. Dan heb je nog de ontelbare zinloze reacties islambashen en provoceren van o.a. cluny, ongeloveloos etc. daarvan heeft het toch geen nut om er "inhoudelijk" op in te gaan? Enfin, Petals..ik hoop dat je hier wat aan hebt en zie graag jouw reacties hierop.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

"Ik ben helemaal klaar hier, ben een paar keer teruggekomen maar nu is het echt basta. Jullie bestempelen mij als "dwaas". Enfin, we zullen zien wie de dwazen zijn. Jullie denken dat alles per toeval is ontstaan..oh sorry; het is geëvolueerd. Zonder water is er geen leven mogelijk, wie zorgt er dan voor dat het water met bakken uit de hemel komt? Zijn dat de wetenschappers of is het God? Fijn leven nog dwazen.

Oh ja, las gisteren een boek in de bieb en er stonden zeer interessante feiten in die de gehele evolutietheorie op losse schroeven zet. Jullie willen als koppige ezels blijven volharden in jullie atheïsme, succes .

Tot ziens!"

Moeilijk he ? je aan je woord houden !
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Mujaheed1
Forum fan

Bericht door Mujaheed1 »

Ongeloveloos schreef:
"Ik ben helemaal klaar hier, ben een paar keer teruggekomen maar nu is het echt basta. Jullie bestempelen mij als "dwaas". Enfin, we zullen zien wie de dwazen zijn. Jullie denken dat alles per toeval is ontstaan..oh sorry; het is geëvolueerd. Zonder water is er geen leven mogelijk, wie zorgt er dan voor dat het water met bakken uit de hemel komt? Zijn dat de wetenschappers of is het God? Fijn leven nog dwazen.

Oh ja, las gisteren een boek in de bieb en er stonden zeer interessante feiten in die de gehele evolutietheorie op losse schroeven zet. Jullie willen als koppige ezels blijven volharden in jullie atheïsme, succes .

Tot ziens!"

Moeilijk he ? je aan je woord houden !
Ja best wel, maar nogmaals; heb niet de intentie om de vele "zinloze" discussies voort te zetten..wat mij betreft kan moderator deze topic sluiten en zal ik petals pm'en als ze hier niet reageert.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Mujaheed1 schreef: Dank voor je zinnige reactie, iedereen hier beschuldigt mij van hit and run, maar ik deed echt keihard mn best om letterlijk elke post/vraag te beantwoorden. Op een gegeven moment werd het heel erg onoverzichtelijk, want ik neem het op tegen ongv. 20 man en elke reactie die ik plaats word beantwoord door minstens 10 reactie en werpt steeds nieuwe vragen op. Kortom; zo werd het dweilen met de kraan open en schoten we van beiden kanten niets op.
OK wat mij betreft heb je daar een punt. Maar dat van die' koppige ezels' van je vond ik dan weer een minpunt. Dipje dus.

Je zit nog op de nul. Maar laat je niet weerhouden. :wink:
Alphastar
Forum fan

Bericht door Alphastar »

Plaatsen van een link kun je debunken door het plaatsen van een paar debunk-links, onder het motto dat datgene wat gesteld wordt zonder argumenten ook zonder argumenten neergeschoten kan worden.

http://www.youtube.com/watch?v=-gN70IPogGc
http://www.maa.org/devlin/devlin_05_07.html
Verontrust je niet over de toekomst. Je zult haar tegemoet komen, als het moet, met dezelfde wapens der rede die jou nu bewapenen tegen het heden - Marcus Aurelius
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Snapt de topicstarter de video zelf wel (of uberhaupt iets van wiskunde)? Misschien dat de verhouding tussen np-mekka en zp-mekka met een onzekerheidsmarge van 1/100e in de buurt van de gulden snede valt, dat betekent (in het ideale geval dat die lat/lon waardes uberhaupt kloppen) toch een onzekerheidsstrookje van zo'n 50 km breed. Dat betekent dus grofweg alles +30 boogminuten wat ze als 'mekka' voor waarde hebben genomen. 2 minuten zoeken op wikipedia geeft me al dit lijstje van steden die OOK aan de gulden snede voldoen:

21°51′N 102°18′W Aguascalientes, Aguascalientes Mexico
21°50′N 39°16′E Jeddah Saudi Arabia
21°25′N 39°49′E Mecca Saudi Arabia
21°18′N 157°50′W Honolulu, Hawaii United States
21°10′N 86°50′W Cancún, Quintana Roo Mexico
21°07'N 101°41'W León, Guanajuato Mexico
21°05'N 79°03'E Nagpur, Maharashtra India

Verder gaat het hier om een verhouding, dus je kan noord/zuid technisch net zo goed omdraaien. Voor deze plaatsen geldt het dus ook:

20°52′S 55°28′E Saint-Denis, Réunion France
21°10′S 27°30′E Francistown Botswana
21°80'S 175°12'W Nuku'Alofa Tonga

De rest van het filmpje is al even dom. Ik hoop niet dat sommige moslims denken dat wat rommelen met getallen wetenschap is. Ik durf er vergif op in te slikken dat degene die het heeft geplaatst niet eens fatsoenlijk de grootcirkelafstand tussen 2 punten op aarde kan uitrekenen. Als je je eigen filmpjes al niet snapt....
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Invulkunde en cherrypicking verder geen mirakels. Verder vind ik het plaatsen van een youtube filmpje zonder zelf nader te omschrijven wat je precies wil aangeven getuigen van mentale luiheid.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Hier worden de beweringen in de video simpel weerlegd. Dit is weer het zoveelste islamitische onzinverhaal dus.

Maar zelfs al zou het waar zijn geweest wat in de video beweerd wordt, dan nog bewijst dit niets met betrekking tot allerlei claims die moslims menen te moeten maken.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Plaats reactie