Robbert

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

collegavanerik schreef:
Stanhope schreef:Er zijn zelfs atheïsten die vinden dat ik als christen in de Satan moet geloven. :wink:
Ik vind dat je helemaal niks moet geloven. :D
U weet, ik als Ietsist beschouw U als een aangenaam blauw schijnend licht der Vrijzinnigheid.
Helaas weten wij beide dat er onder uw broeders en zusters lieden zijn die U ook beschouwen als blauw licht maar wel dat van een stralende uraniumstaaf.

Als atheïsten hier U verplichten in Satan te geloven zijn zij het hiermee eens met uw broeders en zusters van hierboven.
Geloof mij, dat heeft menigeen hier liever niet.

Ontopic:
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat Irene M buikpijn heeft.
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

Ik denk dan weer: als alles doorgestoken kaart is bij RTL, dus één grote samenzwering rond Robbert van den Broeke, zullen er toch heel wat mensen bij betrokken zijn. Dat moet toch binnen de kortste tijd uitlekken?
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Nou: om het een samenzwering te noemen lijkt aantrekkelijk, maar ik denk dat als je je beseft dat er genoeg mensen in de verhalen van Robbert trappen, plus dat als je je beseft dat er veel geld gemoeid kan zijn met het success van zo'n persoon, dan wordt er gewoonweg niet bij nagedacht en dan wordt er gewoon een programma gemaakt.

Het zal RTL4 een worst wezen als hij over pakweg een jaar door de mand zou vallen op een of andere manier, dan is het geld al binnen. Dat zoiemand al na uitzending #1 (ofzo) ontmaskerd wordt kan je dan zien als een financiele tegenvaller.

En dan nog: genoeg mensen die het nieuws wat betreft de 'genverbrander' nog durven te bagetalliseren laat staan helemaal niet vernomen hebben.

De vergane glorie Jomanda heeft tenslotte ook nog aanhangers.

Er valt nog genoeg te zeveren over aura's en spoken op een foto wat dat betreft,

En vroeg of laat dan komt er toch weer op een of ander kanaal een vervanger.

Genoeg mensen zitten te springen om iemand zoals Robbert.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang »

Robbert van den Broeke is ook al in RTL boulevard afgebrand.
Afbeelding

Zie videoclipje: http://www.rtl.nl/
RTL zit er dus niet zo mee, Irene Moors des te meer.
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

Rob Nanninga van Skepsis zit er als een duveltje boven op. Op de site van Skepsis staat vandaag het volgende artikel (zonder copyright) :

TRUCFOTO'S VAN EEN NON
Robbert valt opnieuw door de mand

In de vierde aflevering van het programma Er is zoveel meer maakte het malafide medium Robbert van den Broeke een aantal foto's van de geest van een non. Nadere bestudering van deze beelden leerde al snel dat we hier opnieuw te maken hebben met bedrog.

In de uitzending van 1 januari beweert Robbert dat hij iets ziet verschijnen op een witte muur: "Als je hier naar kijkt, ik weet niet of jij dat ziet, hier zie ik iets verschijnen, op die muur, een soort gezicht."

Met zijn digitale camera (een Olympus FE-120) maakt hij drie flitsfoto's van de muur. Robbert zegt dat hij benieuwd is naar het resultaat. Maar in plaats van de foto's meteen te bekijken, leidt hij eerst de aandacht af. Hij wijst opnieuw naar de muur en zegt: "Als je daar naar kijkt, misschien als je het filmt, ik weet niet of het op de camera te zien is, maar ik zie heel duidelijk, op die muur zit iets."

Terwijl het beeld naar de muur zwenkt, brengt Robbert zijn vingers in de juiste positie om de knoppen achterop zijn camera te kunnen bedienen. Hij kijkt nog even op om vast te stellen of de cameraman zijn aanwijzingen opvolgt. Irene zegt: "Ja, we kunnen er met de camera nu naar kijken, maar de kijkers zien precies hetzelfde als ik, namelijk helemaal niets. We zien niet wat jij ziet. Daarom is het ook zo moeilijk te begrijpen."

De kijkers zien nu inderdaad niets meer, en dat is ook precies de bedoeling. Wanneer Robbert weer in beeld is, zien we dat hij onbewogen naar het LCD-scherm achterop zijn toestel staart. Pas wanneer Irene een blik op het schermpje wil werpen, roept hij met gespeeld enthousiasme uit: "Verdorie, kijk er staat iets op! Gebeurd! Oh wow! Die non staat op wat ik zie, dat staat nou op de camera! Moet je hier kijken! En zo zag ik haar ook ongeveer in het visioen..."

"Het is toch niet te geloven," meent Irene, "ik heb nu echt bovenop je lip gestaan!" In een volgend shot pakt ze de fotocamera van Robbert over. Daarop is inmiddels een tweede en scherpere foto van dezelfde non te zien. Irene bladert terug naar de eerste non en vervolgens naar een foto van een kamer in het kasteel, die aan de nonnen vooraf gaat. Daarna drukt ze vier maal op de vooruittoets en zien we vier foto's van de non verschijnen. Dat is zeer merkwaardig, omdat Robbert maar drie foto's heeft genomen!

In totaal zien we dus vijf foto's: een kamer gevolgd door vier foto's van nonnen. Bovenaan elke foto staat een uniek bestandsnummer dat niet veranderd kan worden:

0326 - foto van een kamer in het kasteel
0328 - foto van de non die Robbert als eerste laat zien
0329 - foto van de non die we zien als Irene de camera overneemt
0330 - foto van de non
0331 - foto van de non

Het is ongeloofwaardig dat Robbert pas enthousiast wordt als hij de foto van de eerste non bekijkt, want om die te vinden moet hij een paar beelden terugbladeren, waarop ook nonnen staan! We kunnen bovendien constateren dat de foto met het nummer 0327 is gewist.

Er is nog iets vreemds aan de hand. Uit de tijd die onderaan in beeld staat, blijkt dat de eerste foto van de non nog geen zeven minuten later werd genomen dan de foto in de kamer. Het is uitgesloten dat de cameraploeg zo snel van locatie kon veranderen. In het programma zitten er zelfs nog verschillende scenes tussen.

Blijkbaar heeft Robbert kans gezien om de trucfoto's te maken kort nadat hij de kamer verliet, tegen de achtergrond van een andere witte muur, wellicht op een moment dat Irene en haar cameraploeg met andere zaken bezigwaren. De eerste trucfoto was misschien niet goed geslaagd en is daarom verwijderd. De foto's die hij later voor het oog van de camera nam, heeft hij waarschijnlijk meteen weer gewist op het moment dat hij niet meer in beeld was.

Het was de bedoeling om Irene Moors te overtuigen van dit overduidelijke bewijs van bedrog, zodat zij het zelf naar buiten kon brengen. Rechtstreeks contact met Irene bleek echter niet mogelijk. Eerst moest haar manager, Jan Dekker, op de hoogte worden gesteld. Een zekere Esther van House of Talent beloofde mij dat Dekker zou terugbellen, maar dat is niet gebeurd. Inmiddels is het bedrog ook al ontdekt door speurders op het Fok! Forum (1), zodat er geen reden meer is om het nog langer geheim te houden. Irene bleef liever achter Robbert aanzweven en valt nu misschien samen met hem in het ravijn.

Rob Nanninga
5 januari 2006

Noot
(1) Laurens Buijs deed verslag van het speurwerk op het Fok! Forum: zie home.planet.nl/~buij0038/rvdb/
[/i]
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

TEKENEND.
Bron De Stentor (Deventer Dagblad)
Medium Robbert van den Broeke zwijgt

6 JANUARI 2006 - HOEVEN - Zijn opkomst was fenomenaal. Zijn val lijkt nu ook nauwelijks te stuiten. Robbert van den Broeke pretendeerde een medium te zijn, dat zijn gelijke niet kent. Van alle kanten regent het nu echter kritiek op de paranormale gaven van de 25-jarige man uit Hoeven. [b]Robbert zelf doet er voorlopig het zwijgen toe, op aanraden van zijn vader en zijn ‘adviseurs’.[/b]

‘Van zorgenkind tot medium’. Het is de titel van het boek over de eerste 25 jaar van het leven van Robbert van den Broeke. ‘En weer terug’, zou je er dezer dagen bijna aan toevoegen. Want het is niet niks wat Robbert en zijn familie voor de kiezen krijgen.

Na een problematische jeugd kreeg de jonge inwoner van Hoeven het afgelopen jaar in behoorlijk brede kring erkenning voor zijn paranormale gaven. Het leverde hem zelfs een televisieprogramma op bij RTL4: Er is zoveel Meer, uit de keuken van de productiemaatschappij van Irene Moors.

En daar, in de derde aflevering van dat programma, ging het fout. Robbert kreeg informatie door van hogerhand, compleet met een typefout die zo op internet was terug te vinden. Stichting Skepsis legde de misser pijnlijk bloot, het balletje begon te rollen en meer paranormale gaven van Robbert werden openlijk in twijfel getrokken. Kranten, tv-programma’s en tijdschriften sprongen gretig op de affaire in. De foto’s die Robbert maakte van voor andere onzichtbare lichtbollen en buitenaardse wezens, werden afgedaan als ‘trucage’.

Dergelijk zware beschuldigingen vragen natuurlijk om een reactie van Robbert zelf. Maar paranormaal begaafd of niet, zo gemakkelijk blijkt het niet om contact te leggen met het medium. Telefonisch lukt het niet en via het House of Talent van Irene Moors gaat het ook al niet. Dan maar naar huize Van den Broeke in Hoeven gereden. En verdomd, een druk op de deurbel en zijn moeder doet open. Een aardige, zachtmoedige vrouw. ‘Nee, Robbert heeft geen tijd om de krant te woord te staan. Hij is aan het werk.’ In de praktijkruimte naast zijn ouderlijk woning dus, waar Robbert als paragnost patiënten ontvangt. Mensen met klachten van allerlei aard, zowel fysiek als psychisch, bezoeken het medium. ‘Robbert ziet vaak wat ze mankeren en verwijst ze dan door naar de dokter. Zo heeft hij al mensen geholpen die overal al waren geweest, maar nergens geholpen konden worden. Totdat ze bij Robbert kwamen.’ Het hele gezin lijdt enorm onder de twijfel aan Robberts gaven, zegt zijn moeder. ‘Maar het is allemaal echt waar, meneer. Ik zou het vroeger ook niet geloofd hebben. Ik ben van huis uit katholiek. Maar ik heb het zelf gezien, hoe hij foto’s maakte van wezens en overleden mensen, die wij niet zagen. En hij krijgt echt alles door van hogerhand. Hij leest nooit een boek of zit nooit achter de computer.’

Hoe kan het dan dat een typefout die op internet stond, van hogerhand bij Robbert terechtkwam? ‘Ik wou dat ik het wist. Het is een akelig toeval, dat is alles wat ik ervan kan zeggen.’ Het liefste zou Robbert de mensen met zijn paranormale gaven gratis helpen, weet zijn moeder. ‘Maar hij is niet in staat ander werk te doen, en hij moet toch leven. Daarom vraagt hij vijftig euro per reading, van zo’n drie kwartier é een uur.’ Zo‘n reading, waarin Robbert van alles zegt te kunnen vertellen over de persoon die tegenover hem zit, willen wij als krant ook wel. De verslaggever wil zich graag overtuigen van de paranormale gaven van Robbert. Geen punt, zegt zijn moeder, die de agenda van haar zoon bijhoudt. Nog diezelfde middag wordt er een afspraak gemaakt. Maar dat is gerekend buiten de vader van het gezin, Peter van den Broeke. Die belt ’s avonds op met de mededeling dat afspraak en reading met de krant niet doorgaan.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Wat een eer! Robbert staat in de nieuwsbrief van James Randi!

http://www.randi.org/jr/2006-01/010606netherlands.html
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

In de Revu van deze week staat alles ook nog een keer te lezen.
Fantastisch dat deze zwendelaars en bedriegers worden ontmaskerd. =D>
Het trieste is dat mensen tóch, ondanks dat al die mediums, tovenaars en gebedsgenezers keer op keer worden ontmaskerd, in die flauwe kul blijven geloven.

Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Luister ook naar de loze reactie van Robbert adept Irene Moors.
Ze geeft helemaal geen antwoord maar en dult weinig interuptie in haar bebazel.
"Het is moeilijke materie, geen wetenschap. Je moet er in geloven. Hoe hij het doet ik heb geen idee. Het is heel wonderlijk."
http://www.rtl.nl/actueel/rtlboulevard/video/
28-12 - Reactie Irene Moors.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

telfoutje van Robbert

Bericht door Gerard »

Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Naast de ontmaskering van de nonnen foto's (zie vorige posting met link naar skepsis)
is hij ook weer ontmaskert in zake de uitzending over Hugo de Groot.
Zie het item op RTL Boulevard van gisteren. http://www.rtl.nl/actueel/rtlboulevard/video/
en kies dan Robbert van den Broeke.
Friedrich Nietzsche
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Het blijkt game over voor de flauwekul van Robbert van den Broeke.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/62215
RTL 4 is klaar met Robbert van den Broeke
Gepost door Bart (Mainport) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: zondag 12 februari 2006 @ 12:12
Icoon TelevisieDe laatste keer dat het zogenaamde medium Robbert van den Broeke op tv komt is reeds geweest. RTL 4 heeft kenbaar gemaakt dat zij door de commotie rond de vermoedelijke charlatan de herhalingen van zijn programma geschrapt heeft. Ook zal er geen vervolgserie op de buis verschijnen waarin Van der Broeke nog meer spoken en aliens fotografeert.

"Daar was van begin af aan geen sprake van", verklaart een woordvoerster van RTL 4. "Er stonden vier afleveringen gepland, die zijn uitgezonden en daar laten we het verder bij. Van de herhalingen zien we af, gezien alle commotie rond Van den Broeke. Er is zoveel meer, we willen niet nog meer negatieve publiciteit."

Stichting Skepsis was één van de instanties die de bevindingen van het medium in twijfel trok. Zo zou Van den Broeke zijn informatie niet van boven, maar van zoekmachine Google krijgen. Skepsis ondersteunde haar beweringen door aan te tonen dat hij letterlijk een verhaal van het internet heeft afgeplukt, inclusief spelfout.
ice_age
Forum fan

Bericht door ice_age »

chromis schreef:Het blijkt game over voor de flauwekul van Robbert van den Broeke.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/62215
RTL 4 is klaar met Robbert van den Broeke
.....
Ach, het komt wel goed met hem. Hij kan altijd nog genverbrander worden :lol:
Time is an illusion. Lunchtime doubly so. -- Douglas Adams
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Misschien dat ze in de vrijgekomen zendtijd afleveringen kunnen plannen van Penn & Teller, Jez Rose of Darren Brown. :wink:
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Ondertussen aan de andere kant van de wereld ligt James Randi in het ziekenhuis. De man wordt oud, maar ik hoop voorlopig nog ouder.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Plaats reactie