Duizend-en-één redenen om geen moslim te willen worden.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Samsa
Bevlogen

Re: Duizend-en-één redenen om geen moslim te willen worden.

Bericht door Samsa »

appelfflap schreef:
maartje schreef:Helaas kan ik alleen maar propageren waar ik zelf echt achter sta.
is er eigenlijk een reden om WEL moslim te worden?
Sociaal-affectieve, sociaal-structurele, probleemoplossing (bijv. door het bieden van structuur). We benaderen in dit topic vooral de cognitieve dimensie van religie dus vanzelfsprekend missen we een stukje van de puzzel.

Maar zelfs beperkend tot die cognitieve dimensie en het 'intellectuele' aspect van de islam kan ik mij voorstellen dat, ondanks dat het dus zoals we hier al constateerden stikt van de tegenstrijdigheden en opmerkelijke stukken, het denksysteem relatief eenvoudig is en dus ook veel mensen zal aanspreken.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

maartje schreef:Geen erwtensoep meer
etc.
Dat was het wel zo'n beetje
Dat schiet lekker op
Nummer 38 is ook een aardige.
Wij zijn (nog) niet getrouwd, maar gisteravond.......................
We kennen elkaar nu 5 jaar, als ik een goede moslim had geweest, had ik heel wat moeten missen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
*Hind*
Geregelde verschijning

Bericht door *Hind* »

appelfflap schreef:
maartje schreef:Helaas kan ik alleen maar propageren waar ik zelf echt achter sta.
Voor mij wel. Iets zegt mij alleen dat jij dat geen goede reden gaat vinden.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

maartje schreef: en een goede indicatie hoe allah denkt.

Ik hou het erop dat Allah een verzinsel van Mohammed is Maartje. Lekker handig om zich en zijn medebroeders veel vrijheid in de omgang met vrouwen te geven.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

*Hind* schreef:
appelfflap schreef:
Gewoon recht voor zijn raap die reden vertellen.
Of zet je bekeringsverhaal op FT.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
*Hind*
Geregelde verschijning

Bericht door *Hind* »

Om vervolgens door je afgezeken te worden? Nee, bedankt. Daar pas ik voor.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

*Hind* schreef:Om vervolgens door je afgezeken te worden? Nee, bedankt. Daar pas ik voor.
Het is altijd de vraag bij moslimabekeerlingen.
Wat was eerst?
De verliefdheid op de jongen of de verliefdheid op de religie.
*Hind*
Geregelde verschijning

Bericht door *Hind* »

Voor jou is dat een vraag, voor mij is dat een weet. :angel4:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

*Hind* schreef:Voor jou is dat een vraag, voor mij is dat een weet. :angel4:
Ik lig er niet wakker van.
Er zijn maar 3 mogelijkheden als het goed is.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

*Hind* schreef:
appelfflap schreef:
tsja, als je moslim bent of daarvoor kiest dan onderschrijf je een ideologie die vlakaf zegt dat mijn broer dood moet. die moet dood enkel en alleen omdat zijn lief van hetzelfde geslacht is. tsja, ik heb het daar moeilijk mee en ik zie inderdaad geen enkel goed argument dat opweegt tegen jouw doodswens voor iemand die gij totaal niet kent.
*Hind*
Geregelde verschijning

Bericht door *Hind* »

Mensenlief, op deze manier heeft het toch geen enkele zin om nog maar enige reactie te geven?
Vraag eerst eens aan mij hoe ik daar over denk. Het zal je nog verbazen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

*Hind* schreef:Mensenlief, op deze manier heeft het toch geen enkele zin om nog maar enige reactie te geven?
Vraag eerst eens aan mij hoe ik daar over denk. Het zal je nog verbazen.
Ik wil graag verbaasd worden!
Je bent ook helemaal vrij om een beginnetje te maken op dit topic met 1002 redenen om juist wel moslim te willen worden.
Minder kans op het syndroom van Korsakov is er één.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

tsja, als je moslim bent of daarvoor kiest dan onderschrijf je een ideologie die vlakaf zegt dat mijn broer dood moet. die moet dood enkel en alleen omdat zijn lief van hetzelfde geslacht is. tsja, ik heb het daar moeilijk mee en ik zie inderdaad geen enkel goed argument dat opweegt tegen jouw doodswens voor iemand die gij totaal niet kent.
Dit is precies wat ik ook zo graag wil begrijpen. Ik weet dat sommige moslims dit zelf niet vinden. Maar toch volgen ze een religie met een wet die de doodstraf voor bijv. homo's of afvalligen zou brengen.

Als je een profeet volgt die bijvoorbeeld letterlijk zegt dat afvalligen gedood moeten worden en je vind zelf dat er vrijheid van geloof zou moeten zijn, hoe combineer je die twee zaken dan in je hoofd? Je kunt één voorbeeld nog wel wegredeneren, door de hadith in twijfel te trekken bijvoorbeeld. Maar het gaat niet om één onderwerp. Het gaat ook om slavernij, polygamie, discriminerende bepalingen tussen mannen / vrouwen / ongelovigen en nog 37 onderwerpen uit de koran die hier al langs zijn gekomen en waar het gros van de mensen geen voorstander van is.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat weldenkende mensen zoals Hind tégen slavernij, disriminatie, moord voor afvalligheid etc. zijn. Hoe kun je dan toch een profeet volgen die deze zaken voorschrijft?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
*Hind*
Geregelde verschijning

Bericht door *Hind* »

Dit soort teksten komen uit de hadith en worden aan de profeet toegeschreven. Ik heb hier sowieso vraagtekens bij. Volgens mij zijn een groot deel van de hadith absoluut niet correct.
En ik volg de profeet in het geloof in één God, in alle boodschappers etc etc. Zoals ik al zei: ik imiteer hem niet in praktische zaken.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

*Hind* schreef:Dit soort teksten komen uit de hadith en worden aan de profeet toegeschreven. Ik heb hier sowieso vraagtekens bij. Volgens mij zijn een groot deel van de hadith absoluut niet correct.
En ik volg de profeet in het geloof in één God, in alle boodschappers etc etc. Zoals ik al zei: ik imiteer hem niet in praktische zaken.

aha, nu komt de aap uit de mouw, jij bent helemaal geen moslim(a) , maar aanhanger van het 'Hindisme' (niet te verwarren met hindoeisme, da's wéér wat anders)
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Plaats reactie