Aanval Israël op Gazavloot wekt woede wereld

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Re: Aanval Israël op Gazavloot wekt woede wereld

Bericht door collegavanerik »

siger schreef:
collegavanerik schreef:Het konvooi wilde een cordon doorbreken, beetje naief.
Of wilde het de aandacht trekken op illegale bezetting, geweldpleging en uithongering?
Dat is dan weer slim.
Hamas wil oorlog, dan krijgt ze oorlog.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

collegavanerik schreef: Hamas wil oorlog, dan krijgt ze oorlog.
Of ze dat echt willen dat vraag ik me af. Hamas vervult verschillende functies. Op het sociale vlak houden ze zich bezig met gezondheidszorg en scholing. Een taak die Fatah jarenlang verwaarloosde. Hiernaast is er een militaire tak die zich verzet tegen de bezetting van Palestijns grondgebied.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Volgens een andere activist uit Koeweit, parlementariër Waleed Al-Tabtabai, zijn twee activisten omgekomen door Israëlisch vuur vanaf boten en helikopters. ''Israëlische militairen landden na de schoten op de schepen. Mensen boden weerstand uit zelfverdediging.'' Geen van de activisten had vuurwapens, aldus advocaat Mutawa. ''We hadden alleen keukengerei om ons te verdedigen.''
Na de lezing van Israël en het filmpje waarop geslagen werd met stokken. Komen nu de ooggetuigen verslagen van de opvarenden. We kunnen de komende dagen een paar honderd versies verwachten en kijken of ze overeenkomen met het beeld wat de media ons de afgelopen dagen heeft laten zien.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

lanier schreef:Fishhook schreef:
Het is bloedlink een gewapende soldaat met een ijzerenpijp aan te vallen zoveel is wel zeker.
De Israëlische commando's zijn uitstekend getraind en kennen een aantal eigen vechtsporten zoals Krav Maga. Dat zijn aggressieve vechtsporten speciaal ontwikkelt voor het leger. Voor de commando's moet het een eitje zijn geweest om iemand met een pijp of mes onschadelijk te maken, daarvoor hadden ze geen mitrailleurs nodig. Ook hadden ze andere wapens kunnen gebruiken die men bijvoorbeeld gebruikt in gevangenissen; wapens die houten blokken afschieten of netten of zelfs lijm. De Israëliërs hebben buitengewoon veel geweld gebruikt tegen praktisch ongewapende mensen, het roept bij mij weer het beeld op van de tank tegenover de stenengooier...

Belangrijk is dat dit niet heeft plaatsgevonden op Israëlisch grondgebied en dat het konvooi geen enkele militaire bedreiging vormde voor de staat Israël.
Ja, maar als je van de lijn afkomt en gelijk door 4/5 man bestormd wordt met slag en steekwapens kan je het schudden hoor, je hebt denk ik te veel films gezien Lanier, ik heb zelf bij het KCT gezeten en weet wel beter.

Het laatste wat ik nu weer hoorde was dat ze een soort paintball wapens hadden en op het dek toen ze aangevallen werden hun pistool moesten trekken om zich te redden.
Die soldaten treft geen blaam, wel hun opdrachtgevers.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Die soldaten treft geen blaam, wel hun opdrachtgevers.
Juist!
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

collegavanerik schreef: Hamas wil oorlog, dan krijgt ze oorlog.

het betreft hier een humanitair konvooi die zich met potloden en ander speeltuig trachtten te verdedigen tegen een kapingspoging in internationale wateren vh door- en door getrainde paramilitair personeel van Israel.
de ISraelische paracommando's vonden het gebruik van scherpe munitie en 9 doden een gepast antwoord op het gebruik van wat hout en papier door civilisten. natuurlijk briljant hoe Israel deze moordaanslag tracht om te draaien in een niet te vermijden defensieve aktie als resultaat van een onacceptabele provocatie en buitensporig geweld van hamasaanhangers uit Turkije

Sorry, maar Hamas heeft met deze moordaanslag van Israel niets maar dan ook niets te maken en heel deze raid kennen we allemaal onder de naam piraterij.
en neen, piraterij is even onacceptabel als het gebruik van buitenlandse paspoorten om moordcommando's door de wereld te sturen
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

appelfflap schreef:
Soor, maar Hamas heeft met deze moordaanslag van Israel niets maar dan ook niets te maken

*kuch*
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
appelfflap
Banned

Ongeloveloos schreef:
appelfflap schreef:Soor, maar Hamas heeft met deze moordaanslag van Israel niets maar dan ook niets te maken
*kuch*
juist ja
hamas heeft turkije onder zwaarste diplomatieke druk gezet om een hulpskonvooi te sturen omdat ze wisten dat Israel zou beginnen moorden in Internationale wateren.
allemaalde schuld vd boze palestijnen en Israel is zoals altijd het grote slachtoffer want 60j geleden ...
fascinerende logica :)

Ge zou natuurlijk kunnen redeneren dat dat konvooi vol palestijnen en hamasstrijders zat waarna ge de logische conclusie trekt dat het een terroristenschip was dat vernietigt moest worden alleen zit ge dan met het het probleem dat er zelfs politici mee met dat konvooi waren gegaan en ca 50 nationaliteiten.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik begin hoe langer hoe meer symphatie te ontwikkelen voor Hitlers 'endlosing' iedere keer als ik dit soort berichten lees.

Hoewel een totale uitroeiing van religies ook wel een optie is.
Dit conflict is immers gebaseerd op religieuze verschillen......

Hoe dan ook, het doet de reputatie van de joden geen goed.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fishhook schreef:
Ja, maar als je van de lijn afkomt en gelijk door 4/5 man bestormd wordt met slag en steekwapens kan je het schudden hoor, je hebt denk ik te veel films gezien Lanier, ik heb zelf bij het KCT gezeten en weet wel beter.

Ik ken het KCT ook. Echter dit is meer een onderdeel wat mariniers beheersen. Na Hollandia en Arnhem en de talloze veldoefeningen zijn de enige boten die ik heb gezien pontons en drijfpakketten. En wat kano's in de Biesbosch. Maar als ik de beelden zie dan lijkt het een geregisseerde aanval. Vergelijk het eens met een normale inspectie van schepen in internationale wateren. Welke malloten komen met bivakmutsen op in zodiacs aangestormd. Of laten zich droppen aan touwen op een schip. Heb je ooit onder een rotor gehangen. Dan weet je wat voor kabaal en luchtverplaatsing dit teweeg brengt. Het schrikeffect is gigantisch voor de mensen er onder. En als er volgens ooggetuigen al vooraf geschoten is, dan is het verhaal duidelijk. Het is een kaping van een schip en haar bemanning.
Jinny

Bericht door Jinny »

Zou me niets verbazen.
En ze denken er mee weg te komen dankzij vriend VS.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Jim schreef:Ik begin hoe langer hoe meer symphatie te ontwikkelen voor Hitlers 'endlosing' iedere keer als ik dit soort berichten lees.
In beginsel moet je wel een onderscheid maken tussen politiek en het jodendom. In Israël heb je diverse groeperingen die vrede nastreven en hier fel tegen.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Jim schreef:Ik begin hoe langer hoe meer symphatie te ontwikkelen voor Hitlers 'endlosing' iedere keer als ik dit soort berichten lees.
Hola Jim. Ik begrijp je boosheid en die deel ik ook, maar probeer je wat aardiger uit te drukken.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
appelfflap
Banned

Jim schreef:Zou me niets verbazen.
En ze denken er mee weg te komen dankzij vriend VS.
ze komen er mee weg, en niet alleen dankzij de VS.
zolang israel gewoon mee tot Europa telt, bvb eurovisie, en zolang de EU ISrael niet gewoon economisch boycot blijft dit spelletje duren.

een boycot zoals bij ZUid afrika en binnen de 5j kruipt Israel en pas dan kun je eindelijk eens serieus met hen praten over Jeruzalem, een 2 staten oplossing etc.
Jinny

Bericht door Jinny »

Dat er politiek is en het jodendom begrijp ik.
Dat ik me sterk uitdruk weet ik.

Dat ik me steeds meer begin te irriteren aan de israelische politiek is een feit.
Dat die politiek grotendeels gedomineerd wordt door de fundamentalisten is ook de dagelijkse praktijk.

Dat er ook joden zijn die het hier niet mee eens zijn is ook waar.
Maar deze zijn veel te klein in aantal om invloed te hebben.

Ware er geen joden die mbv hun fundamentalistische godsdienst de politiek gijzelden ging het al een stuk beter.
Plaats reactie