Geen 'stoplichten' op voedseletiketten

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Geen 'stoplichten' op voedseletiketten

Bericht door Jagang »

doctorwho schreef:Je verward privacy met het recht op obesitas?
Je postuur is ook een onderdeel van de privésfeer.
Gezondheidstotalitarisme ? Nee wel meer bewustwording en voorlichting die verder gaat dan programma's als je echte leeftijd en total make over.

Mensen die ongezond leven als missie zien mogen wat mij aangaat daar de vruchten van plukken in bijvoorbeeld een hogere zorgpremie of eigen bijdrage. Hoewel een vooraf bepaalde teruggave meer schijnt te prikkelen
Dat kan.
Maar er zullen nou eenmaal altijd groepen zijn die de zelfdiscipline niet kunnen opbrengen.
Zelf ben ik 1.85, en weeg ik +-90 kg.
Een kilootje of 5 aan de zware kant dus.

Een sportman ben ik nooit geweest, en zal ik ook nooit worden.
Ik zou nog eerder klemlopen, dan op een voetbalveld staan.

Ik spreek uit ervaring, want ik heb een tijdje (+- een jaar) aan fitness gedaan, totdat ik het zat was.
Ik bemerkte niets van die prettige gevoelens die in de statistieken werden beschreven.
Al wat ik voelde was vermoeidheid, zonder aanvullende 'drives'.

Sport interesseert me domweg niet, en niets zou me kunnen motiveren, behalve angst wellicht.

De controlegroepen uit je linkjes, waren ongetwijfeld allemaal 'happy" sporters, die dit uit eigen wil deden, aangezien het (nog) niet verplicht is.

Ik vraag me werkelijk af hoe de statistiek er uit zou zien wanneer je daar onwillige/angstige sporters aan toevoegt.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jagang schreef:
doctorwho schreef:Je verward privacy met het recht op obesitas?
Je postuur is ook een onderdeel van de privésfeer.
Gezondheidstotalitarisme ? Nee wel meer bewustwording en voorlichting die verder gaat dan programma's als je echte leeftijd en total make over.

Mensen die ongezond leven als missie zien mogen wat mij aangaat daar de vruchten van plukken in bijvoorbeeld een hogere zorgpremie of eigen bijdrage. Hoewel een vooraf bepaalde teruggave meer schijnt te prikkelen
Dat kan.
Maar er zullen nou eenmaal altijd groepen zijn die de zelfdiscipline niet kunnen opbrengen.
Zelf ben ik 1.85, en weeg ik +-90 kg.
Een kilootje of 5 aan de zware kant dus.
Maak daar maar 10 kilo van oftewel een emmer vol vet. [-X
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Fishhook schreef:Maak daar maar 10 kilo van oftewel een emmer vol vet. [-X
Misschien.
Zelf denk ik dat je een gewicht niet standaard aan een lengte kan ophangen.
Het hangt ook van iemand's bouw af.

ik zit er in ieder geval niet mee, en het belemmert me vooralsnog niet in mijn functioneren.

Maar dan nog, er zijn twee dingen die ik niet kan:
1. Sporten
2. Met een constant hongergevoel rondlopen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Jagang schreef: 1. Sporten
1. Ach knul, maar sporen kun je wel.
2.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ali op 19 jun 2010 02:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Ik krijg verrekt trek in een hamburger!
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jagang schreef:
Fishhook schreef:Maak daar maar 10 kilo van oftewel een emmer vol vet. [-X
Misschien.
Zelf denk ik dat je een gewicht niet standaard aan een lengte kan ophangen.
Het hangt ook van iemand's bouw af.
Ik ben 182, heb maat 46 van schoen en mijn handen zijn van het formaat kolenschoppen. :)
Ik weeg 79 kilo en dat is eigenlijk nog 5 kilo te zwaar.
Ik sport niet (meer) maar beweeg wel regelmatig, wandelen en fietsen.
Ik dacht dat jij een zittend beroep had dus voor je eigen bestwil zou ik toch maar wat gaan bewegen als is het maar op een hometrainer voor de tv. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Fenomeen schreef:Het kan zijn dat Lanier, die op die foute partij met dat neolib beleid dat fabrikanten alle macht geeft, gestemd heeft, en dat dit bij hem zwaarder meeweegt maar dat weet ik niet zeker.
Neolib is een niet Nederlands begrip neoliberalisme ook niet, dit is ooit geroepen door de SP, liberaal is wel van toepassing, maar dit is dus echt iets anders dan neoliberalisme. Een VVD-er een neoliberaal noemen is net zo van de pot gerukt als een SP-er een marxist of maoïst noemen, en is dus slechts retoriek,maar dat terzijde.

Ik ben in ieder geval voor duidelijke vermelding hoeveel zout, vet of suiker een product bevat en hoe men dat duidelijk wil aangeven, zal mij een worst zijn. Ik zie dit gewoon als heldere produkt- en consumenteninformatie en kan er met geen mogelijkheid betutteling in zien.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Kitty schreef: Ik ben in ieder geval voor duidelijke vermelding hoeveel zout, vet of suiker een product bevat en hoe men dat duidelijk wil aangeven, zal mij een worst zijn. Ik zie dit gewoon als heldere produkt- en consumenteninformatie en kan er met geen mogelijkheid betutteling in zien.
Kijk, we zijn het (weer) volkomen met elkaar eens. :D

Maar goed, dat stoplicht komt er dus niet. :?
Landelijk is het nog steeds mogelijk.
Twittert u nou eens met uw LIBERALE vriendjes en werp dit balletje eens op.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Mijn liberale vriendjes zijn momenteel vooral bezig zich de nagels te bijten over wat voor regering we gaan krijgen. Maar als het zich voordoet zal ik dit wel eens melden.:)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik ben in ieder geval voor duidelijke vermelding hoeveel zout, vet of suiker een product bevat en hoe men dat duidelijk wil aangeven, zal mij een worst zijn. Ik zie dit gewoon als heldere produkt- en consumenteninformatie en kan er met geen mogelijkheid betutteling in zien.
Het is wel betutteling want alle informatie staat op het etiket; waarom zou het dan nodig zijn om met kleurtjes te gaan werken? Blijkbaar is het huidige systeem te ingewikkeld voor veel mensen maar dan zijn er wel andere oplossingen dan met kleurtjes te gaan werken. Het gaat niemand iets aan wat ik eet, hoeveel ik eet en hoeveel goed en slecht voedsel ik eet. Dat hoef je niet openbaar te tonen lijkt me.

Wat is er overigens tegen mijn voorstel van de infozuil? Want daar hoor ik helemaal niemand over...
Het kan zijn dat Lanier, die op die foute partij met dat neolib beleid dat fabrikanten alle macht geeft, gestemd heeft, en dat dit bij hem zwaarder meeweegt maar dat weet ik niet zeker.
Mijn politieke voorkeur heeft er helemaal niets mee te maken. Overigens heb ik op de VVD gestemd omdat zowel privé als zakelijk deze partij voor mij de beste plannen heeft. Beetje egoïstisch gedacht misschien (ik had ook op een partij kunnen stemmen die het beste voorheeft met bijstandsmoeder) maar ik stem nu eenmaal altijd zo.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

lanier schreef:
Het is wel betutteling want alle informatie staat op het etiket;
Er staat op een etiket alleen vermeld dat een product zout bevat, niet hoeveel zout een product bevat. Ook lees ik niet altijd op het etiket hoeveel suiker een product bevat, alleen maar dat het suiker bevat. Of men spreekt alleen van koolhydraten. Dus je hebt ongelijk dat dit soort informatie van een etiket af te lezen is.

Verder is het geen betutteling aangezien jij je helemaal niets hoeft aan te trekken van wat er in een product zit. Het zou pas betutteling zijn indien de overheid zou besluiten om alle te zoute, te suikerrijke en te vette producten uit de schappen te halen.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Fishhook schreef:Ik dacht dat jij een zittend beroep had dus voor je eigen bestwil zou ik toch maar wat gaan bewegen als is het maar op een hometrainer voor de tv. :wink:
Zittend beroep..
Ja, grotendeels wel, hoewel ik af en toe ook flink moet sjouwen, hoor.
Ik laat bijv. de elektrische pompwagen nog wel eens staan, om eea met de hand te doen.
Maar goed: Ik moet daarbij mijn knieën en rug natuurlijk ook weer in de gaten houden.

Bewegen..
Lastig, als je op onregelmatige, en vooral "aparte" tijden werkt.
Ik vind er bovendien echt geen motivatie in.

Mijn vrije tijd kan ik wel voor andere zaken en interesse's gebruiken, als ik daar nog aan toe wil komen.
Henry Ford
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Fenomeen schreef:[De neiging om blobs (als Sarnian dit ziet! ;) ) even voor te lichten over diabetes kan je nog onderdrukken?
Gelukkig kan je hard rennen, blobs waarschijnlijk niet.

.
Inderdaad de risico's van diabetes type II zijn levensgroot en mogen niet veronachtzaamd worden, omdat we de tere zieltjes van de zich hierdoor aangesprokenen moeten sparen. Ook in dit geval bestaan zieltjes niet. Wat wel bestaat is een groeiende groep die door overmatige calorie-inname en bewegingsarmoede zorgt voor grote toename van welvaartsziekten. Nb eigenlijk hoor ik daar niet over te klagen omdat ik dankzij deze groep voorlopig in voldoende mate werk heb. Maar zo af en toe wordt ik overvallen door een gevoel van medemenselijkheid, zelfs voor blobs :angel12:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Jagang schreef: Maar dan nog, er zijn twee dingen die ik niet kan:
1. Sporten
Uit luiheid poog ik een optimale tijdsbesteding aan het in stand houden van het stoffelijke te hanteren. Zie het als tandenpoetsen, waarbij ook de meesten niet zeggen vandaag weer lekker 10 minuten borstelen geblazen. Toch doet men dit zonder veel morren als de peutertijd voorbij is. Zie voldoende bewegen als hetzelfde en neen dat is niet hetzelfde als anorexe health adepten doen.
1.87 en 93 kg en toch gezond :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

doctorwho schreef:Uit luiheid poog ik een optimale tijdsbesteding aan het in stand houden van het stoffelijke te hanteren. Zie het als tandenpoetsen, waarbij ook de meesten niet zeggen vandaag weer lekker 10 minuten borstelen geblazen. Toch doet men dit zonder veel morren als de peutertijd voorbij is. Zie voldoende bewegen als hetzelfde en neen dat is niet hetzelfde als anorexe health adepten doen.
1.87 en 93 kg en toch gezond :)
Met tandenpoetsen ben je een stuk sneller klaar.
En zoals gezegd: Ik werk om rare en/of onregelmatige tijden.
Ik ga niet midden in de nacht hardlopen, of zoiets, als ik net klaar ben met werken.

Bovendien krijg ik daar dan toch alleen maar meer trek van.. 8-[
1.87 en 93 kg en toch gezond
Buikspieren? :D

Ps. (algemeen) Wanneer is men een "blob"?
Henry Ford
Plaats reactie