Syrië verbiedt verhullende hoofddoek op universiteiten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

steen
Forum fan

Re: Syrië verbiedt verhullende hoofddoek op universiteiten

Bericht door steen »

Ali schreef:Met een man met een paardestaart kan ik via gezichtsuitdrukkingen communiceren.
Met een figuur achter een niqaab niet.
Ik heb in een buurt gewoond waar dergelijke omhulde figuren langs je heen zeilden.
Stel je nu eens voor dat 16 miljoen Nederlanders standaard zo gekleed gingen.
Zou je dat tof vinden?
Ali! Doe normaal!

Niemand dwingt je om met een figuur achter een niqaab te communiceren.

Ik heb ook in zo'n buurt gewoond. Nergens last van.

16 miljoen, doe niet zo raar.

Het zijn er een paar hoderd heeft theoloog verteld.

Waar maak jij je in godsnaam druk om.

U kunt rustig slapen, ik waak over u, Steen
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Aäron Loterijman

Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.

Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Theoloog schreef:
Ongeloveloos schreef:Een verbod is een verbod ! Hoeveel mankracht of geld het kost om te handhaven staat los van het verbod.
Onzin. Als je het verbod namelijk toch niet gaat handhaven, wordt het een dode letter. Dan kun je het beter achter wege laten.

Hoezo niet handhaven ?
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Theoloog schreef:Daar zit je namelijk al gauw met vijftig tot honderd studenten in een college. Dat kan zelfs wel oplopen tot zeshonderd studenten. Denk je werkelijk dat de docent alle namen en gezichten kent? Dat gegeven heeft Menthos zelfs verwerkt in een grappige reclame: "Sorry, weet u wie ik ben?" "Ik heb geen flauw idee." [Student schuift snel zijn tentamen tussen de andere] "Dág!" Maar als docenten nu al niet precies weten of degene die het tentamen komt inleveren ook werkelijk is wie hij zegt, wat is dan het verschil met een student die examen doet in niqaab?
Het grote verschil is dat je die tentamenschuiverij kunt voorkomen door het inleveren daarvan te organiseren en te verbinden aan het tonen van je identificatiebewijs (verplicht bij wet!), om te voorkomen dat de dames en heren studenten als een op hol geslagen kudde runderen op de inlever-bak afstormen (steekproefgewijs [als het erg druk is] met intuitie er zo nu en dan een uitpikkend die- - -!)
De nikaab getooide student(e) er zekerlijk uitpikken en identificeren op straffe van weigering v.h. tentamen-werkstuk als daarbij het gezicht bedekt blijft om welke reden dan ook. (overigens is die grap al uit te halen bij de toegang v.d. collegezaal.)

Onderbuikgevoelens?- - -Het grootste deel van een religie is aantoonbaar dáár op gefundeerd en met ratio achteraf gemodelleerd. :lol:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

steen schreef:
Kitty schreef: door Kitty » 24 jul 2010 02:47
Voor de rest van je posting heb ik even een nieuw bericht geopend, omdat het anders wat lang wordt voor één bericht.
Sorry, wat betekend dit?
Hoort hier nog een bericht van theoloog tussen?
En waar is dat dan?
Gewoon nog een keer goed lezen waar ik op reageer, dan zie je dat ik in twee berichten op één posting van Theoloog reageer.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
steen
Forum fan

Bericht door steen »

Kitty schreef:
steen schreef:
Kitty schreef: door Kitty » 24 jul 2010 02:47
Voor de rest van je posting heb ik even een nieuw bericht geopend, omdat het anders wat lang wordt voor één bericht.
Sorry, wat betekend dit?
Hoort hier nog een bericht van theoloog tussen?
En waar is dat dan?
Gewoon nog een keer goed lezen waar ik op reageer, dan zie je dat ik in twee berichten op één posting van Theoloog reageer.
Ah! Ik ben dom! Je bedoelt; 'me posting' waar je zegt; 'je posting'
Had ik moeten zien! Moet er weer even inkomen.
Was de drank gisteravond.
Dank, Steen
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Aäron Loterijman

Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.

Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Kitty schreef:Andere insteek. Als je zo bent voor het dragen van de kleding die je zelf wil, en zelfs gezichtsbedekking onderdeel is van die vrijheid, moet het dan ook worden toegestaan wanneer een student met een bivakmuts, of masker in de collegebanken plaatsneemt en deelneemt aan tentamens?
Als zo'n student aannemelijk kan maken dat het voor hem een existentiële aangelegenheid is, dan lijkt me dat er wel een uitzondering gemaakt kan worden, ja.

Stel nu bijvoorbeeld dat er een studente haar gezicht wil verbergen achter een masker omdat haar gezicht gruwelijk verminkt is (zoiets, bijvoorbeeld). Of een student zich bekeert tot één of andere Afrikaanse cultus waarin het o zo belangrijk is de hele dag het masker van zijn totem te dragen.

Maar in de praktijk komt dit niet tot nauwelijks voor, natuurlijk. Er zijn geen studenten die de behoefte voelen met carnavalsmaskers, ijshockeymaskers of bivakmutsen op de colleges te bezoeken. Pragmatisch geredeneerd is er dan ook geen reden voor zo’n verbod op de universiteit. Er doet zich namelijk geen werkelijk probleem voor.

Dus daarom: die aversie jegens de niqaab is hoofdzakelijk ideologisch van aard. De denkwereld die erachter steekt bevalt mensen niet. Niqaabs, dat is Saoudi-Arabië, dat zijn mensen die hier het liefst de sjaria zouden willen invoeren met handen afhakken, en elke vrijdag doodstraffen voor afvalligen en godslasteraars; en een verbod op alcohol en muziek. Daarom reageert men er zo negatief op.

Of wil iemand dit ook verbieden?

Afbeelding
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Theoloog, in jouw home sweet home zul je toch ook eigen regels en voorkeuren stellen? Zou je het op prijs stellen als ik door jou voor je verjaardag uitgenodigd in m'n blootje jouw huiskamer binnentrad?

Met natuurlijk wel een kadootje onder de lentefrisse oksels geklemd of verdoken tussen de bilnaad?
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Ali schreef:Theoloog, in jouw home sweet home zul je toch ook eigen regels en voorkeuren stellen? Zou je het op prijs stellen als ik door jou voor je verjaardag uitgenodigd in m'n blootje jouw huiskamer binnentrad?
Misschien wel, wie weet... :D

Probleem is alleen dat als je Nederland voorstelt als een huis, je veronderstelling is dat dit exclusief het huis is van autochtone Nederlanders. Je doet dan net alsof dit niet net zo goed het huis is van 'allochtone' Nederlanders (= de kinderen en kleinkinderen van mensen die hier veertig jaar geleden zijn komen wonen en), die gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Theoloog schreef:
Ali schreef:Theoloog, in jouw home sweet home zul je toch ook eigen regels en voorkeuren stellen? Zou je het op prijs stellen als ik door jou voor je verjaardag uitgenodigd in m'n blootje jouw huiskamer binnentrad?
Misschien wel, wie weet... :D

Probleem is alleen dat als je Nederland voorstelt als een huis, je veronderstelling is dat dit exclusief het huis is van autochtone Nederlanders. Je doet dan net alsof dit niet net zo goed het huis is van 'allochtone' Nederlanders (= de kinderen en kleinkinderen van mensen die hier veertig jaar geleden zijn komen wonen en), die gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben.
Gelukkig verkeren wij autochtonen momenteel nog in de luxe in de meerderheid te zijn. En daarom mogen wij stellen wat wij prettig vinden. En tot wet verheffen.

En als ik vragen mag, is jouw huis van jou of van anderen die binnen komen lopen?

En laat jij zondermeer iedereen binnen? Mogen nieuwkomers en warempel, degenen die in jouw huiskamer bevallen, gaan uitmaken hoe het er in jouw huis dient toe te gaan?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ali: na hoeveel generaties of jaar is iemand nieuwkomer-af? Een significant deel van de moslims hier in Nederland is hier geboren, is hier opgegroeid, zal hier sterven. Waarom wil je ze nog het predicaat nieuwkomer geven? Hoe lang duurt zoiets?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Sararje schreef:Ali: na hoeveel generaties of jaar is iemand nieuwkomer-af? Een significant deel van de moslims hier in Nederland is hier geboren, is hier opgegroeid, zal hier sterven. Waarom wil je ze nog het predicaat nieuwkomer geven? Hoe lang duurt zoiets?
Goeie vraag Sararje.

Wat vind jij zelf?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Het is volgens mij niet relevant wat ik vind. Jij kankert nogal op nieuwkomers die zich aan de (jouw?) regeltjes moeten houden. Ik stel je dus een paar simpele vragen. Mijn persoonlijke visie is dan niet relevant. We kunnen daarna nog altijd zien in hoeverre jouw antwoorden praktisch invulbaar zijn.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Sararje schreef:Het is volgens mij niet relevant wat ik vind. Jij kankert nogal op nieuwkomers die zich aan de (jouw?) regeltjes moeten houden. Ik stel je dus een paar simpele vragen. Mijn persoonlijke visie is dan niet relevant. We kunnen daarna nog altijd zien in hoeverre jouw antwoorden praktisch invulbaar zijn.
Kom op Sararje, wat vind jij?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Gaat je geen donder aan. Jij hebt een mening, wees dan ook en held, en verdedig die gewoon.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Ali schreef:En als ik vragen mag, is jouw huis van jou of van anderen die binnen komen lopen?
Sowieso komt er niemand mijn huis binnen zonder mijn toestemming. Dat is gewoon bij wet zo geregeld. En mensen die op bezoek komen, die gaan vanzelfsprekend weer weg, net zoals toeristen hier een tijdje blijven, en weer weggaan.

Maar als ik iemand uitnodig om te komen, en ik spreek vervolgens af dat ze permanent mag blijven, en dat we het huis zullen delen, en ik leg dat contractueel vast, dan ligt het voor de hand dat ze wat te zeggen krijgt over de inrichting, toch?

Zo is het dus net zo met immigranten. Die zijn hier veertig a vijftig jaar geleden door de Nederlandse overheid uitgenodigd en heengehaald terwille van de industrie; ze zijn vervolgens door diezelfde overheid genaturaliseerd, en aldus zijn het gewoon wettige onderdanen van het koninkrijk der Nederlanden, met dezelfde rechten en plichten als iedere andere burger.

Er is dus geen sprake van dat er mensen "zondermeer" binnengelaten zijn en dat "gasten" uitmaken hoe het er in 'ons huis' aan toe dient te gaan.

Wie dat wel zegt, kent zijn geschiedenis niet en kent zijn Nederlandse staatsrecht niet. Zo iemand heeft gewoon een inburgeringscursus nodig!

Maar zeg eens, Ali, wie beschouw jij in Nederland allemaal als 'gasten'? De Chinezen die in de jaren '40 zijn binnengekomen; de Molukkers die hier in de jaren '50 zijn binnengekomen; de Turken en Marokkanen die hier in de jaren '60 zijn binnengekomen; de Surinamers die hier in de jaren '70 zijn binnengekomen; de Antillianen die hier in de jaren '80 zijn binnengekomen?
Laatst gewijzigd door Theoloog op 27 jul 2010 01:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie