Autobiografie Samir. A.

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Wendy

Autobiografie Samir. A.

Bericht door Wendy »

Samir A. werkt aan autobiografie
Terreurverdachte Samir A. is bezig met zijn autobiografie. Toen hij in oktober werd aangehouden, waren de eerste 25 pagina's al klaar. Dat meldt het televisieprogramma Nova.
Deurwaarders
Het boek heeft de titel 'Deurwaarders'. Samir A. schrijft erin hoe hij tot zijn ideeën is gekomen. De eerste hoofdstukken gaan over arrestaties en verhoren bij de politie.
Pamflet
Ook stond er op de computer van A. een pamflet met tips hoe je de politie en de inlichtingendienst AIVD om de tuin kan leiden. Vrijdag begint tegen A. een nieuw strafproces.
Groepsgeheimen
Het pamflet eindigt met een aantal tips: "Gedenk Allah en Allah zal aan je denken, voorkom dat je wordt opgepakt, heb geen informatie die je niet nodig hebt, reinig je huis van bewijzen, vertel je vrouw of anderen geen geheim van de groep en wees voorzichtig met communicatie."

Is hierin werkelijk iemand geinteresseerd? Ik roep op tot een boycot! :D
It's better to be hated for what you are, than to be loved for what you are not
Devious
Erelid
Contacteer:

Re: Autobiografie Samir. A.

Bericht door Devious »

Wendy schreef: Is hierin werkelijk iemand geinteresseerd? Ik roep op tot een boycot! :D
Ik ben zelf altijd geïnteresseerd in dit soort dingen. Het is goed om zoveel mogelijk te weten over de denkwereld en de tactieken van de vijand.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Wendy

Re: Autobiografie Samir. A.

Bericht door Wendy »

Devious schreef:
Wendy schreef: Is hierin werkelijk iemand geinteresseerd? Ik roep op tot een boycot! :D
Ik ben zelf altijd geïnteresseerd in dit soort dingen. Het is goed om zoveel mogelijk te weten over de denkwereld en de tactieken van de vijand.

Vriendelijke groet...
Daar heb je gelijk in.
Maar krijgt de man op deze manier niet meer aandacht dan nodig is?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Misschien is uit zo'n autobiografie te leren wat iemand als a drijft. Maar ik ben bang dat het een litanie van beschuldiging en underdogstatement gaat worden waarmee hij zijn wereldbeeld wil legitimeren.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik sluit me aan bij Devious. Overigens, zullen we het maar gewoon over Samir Azzouz hebben. Klinkt een stuk simpeler. Voor de liefhebbers van zijn proza: op de volgende site zijn een paar linkjes te vinden naar zijn werk:
http://www.novatv.nl/uploaded/FILES/Karin/File0019.pdf
Daarna het nummer in de filenaam gewoon met 1 verhogen.
Laatst gewijzigd door Sararje op 25 jan 2006 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ik denk dat de pulitzerprijs aan zijn neus voorbij gaat.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Wendy

Bericht door Wendy »

doctorwho schreef:Ik denk dat de pulitzerprijs aan zijn neus voorbij gaat.

:lol:
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Ik vind het weer echt zo'n "oh wat zijn wij moslims toch zielig, want ze worden onderdrukt"-verhaal.

Als een voorstander van een fundamentalistische, fascistische moslimstaat zoiets beweert, tja dat laat de ironie-meter weer flink klappen.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Hm al met al toch wel eens boeiend om te lezen.

Het geeft je wel een impressie van zijn denken en doen.

Ik ben nu bij het stuk waar hij vertelt dat hij naar Tsjetjenie wil. Hij en een vriend zitten samen in een slaaptrein. Ben beniewd hoe het afloopt. ;)
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
human2005
Forum fan

Bericht door human2005 »

Hoi,
mijn zus heeft dit boek gelezen, en zij zegt dat het absoluut geen filosofisch boek is.

mvg,
human2005
"Reality is not a democracy"
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Het is zeker niet filosofisch van aard, maar eerder een verslag of een verhaal van een deel van zijn ervaringen.

Hij vertelt min of meer waarom hij radicaliseert, en hoe hij op een gegeven moment naar Tsjetsjenie wilde. Dat is uiteindelijk niet gelukt. Op een gegeven moment werd hij opgepakt, en kwam hij terecht in een cel, en daar eindigt het verhaal min of meer.

Tja, wat zal ik zeggen.. een echte gelovige: pech is pech, geluk is de wil van Allah.

De reden waarom hij min of meer is geradicaliseerd is omdat hij vooral de nadruk op onrecht tegen moslims legt. De media is volgens hem niet te vertrouwen, en daarom heeft hij zijn heil op internet gezocht.

Laatst zag ik een nieuw lid op dit forum die als plaatje (avatar) een beeldfragment had van een filmpje waarbij een vrouw werd ge-executeerd. Volgens Samir was de reden (ze had haar spookkleed uitgedaan op straat) waarom ze ter dood is gebracht een leugen, want ze had haar man vermoord ofzoiets. Wat dan ook, zelf weet ik de exacte achtergrond ook niet van dat filmpje, maar ik vraag me dan af waar hij zijn informatie vandaan haalt...

..alhoewel: want op radicale websites heeft hij zijn mening gevormd, zonder zich eigenlijk dezelfde 'vertrouwensvraag' te stellen bij dergelijke websites. Maarja, er werd geciteerd uit de Koran en dat is dan zowieso altijd waar - althans, voor hem.

Wel zal het voor de familie van die jongens vreselijk zijn geweest.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Voor de creatievelingen onder ons: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/011753.html

Ontwerp een cover voor dit boek!

Hier is al een overzicht te zien: http://www.geenstijl.nl/feauteaufuck/manches/23/

;)
ice_age
Forum fan

Bericht door ice_age »

chromis schreef:Hm al met al toch wel eens boeiend om te lezen.

Het geeft je wel een impressie van zijn denken en doen.

Ik ben nu bij het stuk waar hij vertelt dat hij naar Tsjetjenie wil. Hij en een vriend zitten samen in een slaaptrein. Ben beniewd hoe het afloopt. ;)
In het NRC stond ooit een verhaal waarin verteld werd dat hij destijds in de winter was afgereisd, maar dan wel zonder degelijke winterkleding. Die hadden ze in elk geval niet bij toen ze werden aangehouden. Dan denk ik, Jongen laat die koran en je haatsites eens voor wat ze zijn, en pak liever eens een atlas of aardrijkskunde boek. Lees en leer daaruit bijvoorbeeld eens iets het land zelf, en lees ook eens iets over het verschuil tussen land en zeeklimaat, hooggebergte etc. Dan kun je daar zo ongeveer je eigen kledingadvies uit destileren.

Maar goed, het probleem met de meeste extremisten, ongeacht hun gedachtengoed, is nu eenmaal dat ze zichzelf hersenspoelen door zeer eenzijdig informatiebronnen te selecteren. Slechts de bronnen die hun gedachtegoed bevestigen worden dan als betrouwbaar gezien. Het had dus weinig gescheeld of Azouz was vooral bekend geworden als kansvol genomineerde voor de Darwin Award.

Overigens, sommige inzendingen op geenstijl zijn inderdaad het bekijken waard :D
Time is an illusion. Lunchtime doubly so. -- Douglas Adams
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Mr. A denkt dat hij in een boek (kuch Koran kuch) ultieme wijsheid kan herkennen...

...een opgeblazen ego had hij dus al.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe »

Wat kan de waarde van een biografie van een kind zijn? Hij kan alleen nog maar praten over de dingen die hij gehoord heeft. Nog voor hij over deze dingen kon nadenken heeft hij in zijn ogen correct gehandeld. Dit kind zal zelfs als hij ooit volwassen wordt nooit een interessante biografie kunnen schrijven. Slechts een ding kan interessant zijn, hoe hij over 30 jaar tegen zijn daad aankijkt. Maar dat maakt zijn leven verder geen spat interessanter.
Plaats reactie