Rijdt een man over een kat...

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

mrBE
Forum fan

Rijdt een man over een kat...

Bericht door mrBE »

Nou, ik ben dus deze morgen met de auto over een poesje gereden. Was nog al gebeurd, maar toen dook die tussen de wielen in elkaar en verbruikte de eerste van haar 8 reservelevens. Deze had er blijkbaar geen meer over.

Deze "hardvochtige" en "amorele" atheïst voelt zich al de hele ochtend beroerd en krijgt nog steeds rillingen bij het steeds terugkerende beeld van dat arme de-weg-overschietende huiskatje, het akelige gevoel van het contact, het stuiptrekkende dier in de achteruitkijkspiegel, de laatste levensminuut terwijl hij zijn auto aan de kant zette om te kijken of er nog iets te helpen viel (niet dus... het zag er ECHT niet smakelijk uit en gelukkig bleef het dier niet té lang doorspartelen). :shock: :cry:

Wat een rotgevoel zeg... En tot een telefoontje 5 minuten daarvoor had ik zelfs nooit op dat stuk weg moeten voorbijkomen. Ik krijg nog steeds de tranen in de ogen als ik denk aan het kind of de eigenaar die deze avond tevergeefs gaat staan roepen.

En oh ja: een welgemeende FUCK YOU! aan domme religieuze fundamentalisten die de idiote bewering huldigen dat dit soort zaken atheïsten koud (zouden moeten) laten. Normaal gaat dat langs je heen, maar op dit soort momenten dringt pas door wat een ongelooflijke belediging het eigenlijk is. :evil:
doctorwho
Ontoombaar

Re: Rijdt een man over een kat...

Bericht door doctorwho »

medeleven van een kattenliefhebber :(
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
siger

Bericht door siger »

mrBE schreef:En oh ja: een welgemeende FUCK YOU! aan domme religieuze fundamentalisten die de idiote bewering huldigen dat dit soort zaken atheïsten koud (zouden moeten) laten. Normaal gaat dat langs je heen, maar op dit soort momenten dringt pas door wat een ongelooflijke belediging het eigenlijk is. :evil:
Zo is het.

De algemene bewering dat ongelovige mensen geen gevoel/moraal zouden hebben, tenzij wat genetische en historische kruimels van een religieus verleden, is behalve een grove belediging ook een kwaadaardig stigma en een voorwaarde voor dodelijke haatmeutes.
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Ja jongen ... kut! :(
Hier ook een kattenliefhebber. Sterkte..
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Als mensen er blijk van geven een dier niet als "ding" of "productiemiddel" of "economische eenheid" of "wegwerpartikel" of "speelgoed" te zien dan versterkt dat altijd mijn hoop op een betere toekomst voor dieren.

Goed dat je zo begaan bent met het lot van je slachtoffertje.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Rafke Pafke
Geregelde verschijning

Bericht door Rafke Pafke »

Ik heb het ook al 2 maal meegemaakt, maar gelukkig hebben de katten in kwestie het telkens overleefd.

Daarnaast reed ik ook tweemaal achter iemand die net een een kat overreed. Geen van beiden zijn toen zelfs maar even gestopt (hoewel het telkens om een rustige binnenweg ging) om te zien of de kat nog leefde of iets dergelijks. Ik ben dan zelf gestopt en het was die twee keren wel gedaan voor die katten (gelukkig ook allebei op slag dood).

Daarnaast heb ik al regelmatig pas overreden katten van de weg gehaald. Gewoon om te vermijden dat zo'n beestje helemaal plat gereden wordt. In de eerste plaats voor de eigenaars. Ik moet er niet aan denken dat ik als kind één van onze poezen zo had moeten vinden.

Zo'n een platsgewalst dier is voor mij al lang het symbool voor de hufterigheid van onze soort.
Can not breath we stifle cry
As gray fills in our numbered days
mrBE
Forum fan

Bericht door mrBE »

Rafke Pafke schreef:Ik heb het ook al 2 maal meegemaakt, maar gelukkig hebben de katten in kwestie het telkens overleefd.

Daarnaast reed ik ook tweemaal achter iemand die net een een kat overreed. Geen van beiden zijn toen zelfs maar even gestopt (hoewel het telkens om een rustige binnenweg ging) om te zien of de kat nog leefde of iets dergelijks. Ik ben dan zelf gestopt en het was die twee keren wel gedaan voor die katten (gelukkig ook allebei op slag dood).

Daarnaast heb ik al regelmatig pas overreden katten van de weg gehaald. Gewoon om te vermijden dat zo'n beestje helemaal plat gereden wordt. In de eerste plaats voor de eigenaars. Ik moet er niet aan denken dat ik als kind één van onze poezen zo had moeten vinden.

Zo'n een platsgewalst dier is voor mij al lang het symbool voor de hufterigheid van onze soort.
Wel, ik moet wel eerlijk bekennen dat ik, toen ik zag dat er niets meer aan te doen was, de kat wel heb laten liggen. Het leek erop dat ze zowat uit elkaar zou vallen bij verplaatsing, en daar had ik eerlijk gezegd geen zin in. :(
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

ahhh ik kan me heel goed voorstellen dat je dat echt niet leuk vindt... pas geleden voor mijn huis ook nog gebeurd, meteen erheen en gelukkig hadden omstanders al de dierenambulance gebeld. Die persoon was ook gewoon doorgereden ook al was de betreffende kat eigenlijk bijna niet gewond (extern dan) en kon makkelijk worden verplaatst. Had er niet eens even naar gekeken of er nog wat aan te doen was.... vreselijk. Het poesje leek op de kat van de mensen waar ik boven woon. Sterkte mrBE!
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

Medeleven van een dierenliefhebbende agnost. Voelt klote. Ben zelf ooit met mijn fiets over een plotseling overstekende eekhoorn gereden, met beide banden, maar gelukkig toen ik met snel kloppend hart en angstzweet omkeek zag ik t beestje weer terug het bos in rennen en bleven er op het plaats van onheil enkel wat pluisjes liggen. Maar dat was niet zo hartverscheurend als toen ik eens in de schemer een fietsbrug over een snelweg overreed en een hert met schitterend gewei zag oversteken dat door een vrachtwagen zowat in tweeën werd gereden. Bah, bah en nog eens een machteloos bah. Sterkte ermee, mrBE.
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Zal ik dan maar de boze atheist spelen?

Natuurlijk niet leuk dat een kind zijn poes weg is of dood gereden wordt maar zo is het leven nu eenmaal, live stinks (soms).
Ik ben niet zo'n katteliefhebber. Ze laten die beesten loslopen en die doen dan hun behoefte in mijn tuin. #-o
En ik had als kind een ren met duiven, op een dag kwam daar een kat in, de andere dag had ik alleen nog twee hele eitjes, de rest was dood.
Als katten liefhebber zit je trouwens altijd in een onderdanige positie, een kat duld je, meer niet.
Geef mij maar een hond. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Recente toonaangevende studies tonen aan dat atheïsten gemiddeld meer katten doodrijden.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Ali schreef:Recente toonaangevende studies tonen aan dat atheïsten gemiddeld meer katten doodrijden.
Enig bewijs?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Klote voor je! Dat zou ik mijn twee katten absoluut niet gunnen! Niet door een atheist maar in evenredigheid ook niet door een moslim, christen, jood of wat voor wel of niet religieaanhanger dan ook! Sterkte!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Ali
Banned

Bericht door Ali »

lost and not found yet! schreef:
Ali schreef:Recente toonaangevende studies tonen aan dat atheïsten gemiddeld meer katten doodrijden.
Enig bewijs?
Helaas ben ik door een fout het internetadres van de betreffende studie kwijtgeraakt. Maar het kan ook zijn dat het niet ging over 'meer katten' maar over 'meerkatten', een apensoort uit Afrika.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Meerkatten
lost and not found yet!
Bevlogen

Haha, dat is lekker duidelijk! Maar het is je vergeven! Want de link dat atheisten meer katten doodrijden dan wie dan ook ontging me totaal! :D
We will dance again!
Plaats reactie