Aantal christenen blijft stijgen
Moderator: Moderators
Aantal christenen blijft stijgen
Toch nog wat goed nieuws tussen alle ellende van de wereld door:
Het aantal christenen in de wereld blijft stijgen! De afgelopen vijf jaar is het aantal christenen gegroeid met 140 miljoen!
http://www.christian-research.org.uk/intro.htm
Gegroet
Het aantal christenen in de wereld blijft stijgen! De afgelopen vijf jaar is het aantal christenen gegroeid met 140 miljoen!
Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
permanently set......
Re: Aantal christenen blijft stijgen
Hoeveel Hindoestanen, Boeddhisten, Moslims etc. zijn er bij gekomen? In de USA zijn de boeddhisten en moslims de snelst groeiende beweging.Otter schreef:
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
bad_religion
Het aantal moslims groet met 1.9% per jaar nog sterker (1.3% v/h christendom)Hoeveel Hindoestanen, Boeddhisten, Moslims etc. zijn er bij gekomen? In de USA zijn de boeddhisten en moslims de snelst groeiende beweging.
In totaal zijn er nu ongeveer 1.3 miljard moslims. Met deze groei zal het nog enkele decennia duren voordat het aantal moslims het aantal christenen overstijgt.
De wereldbevolkingAantal christenen t.o.v. wat?
Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
permanently set......
-
bad_religion
Dat is nu onlogisch (is niet geldig) want dan zou ik wel een deeltal zien of een percentage.Otter schreef:De wereldbevolkingAantal christenen t.o.v. wat?
Gegroet
Overigens, ik vind die aantallen nogal speculatief, gezien de preciese daling en stijging per christen.....is er sprake van Big Brother is watching you...
Als je zoiets op een vrijdenkersbord schrijft, loop je dus gewoon te stangen.Otter schreef:Toch nog wat goed nieuws tussen alle ellende van de wereld door:
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Het goede nieuws is dan dus dat er ook nog 340 miljoen niet christenen bijgekomen zijn. Of zouden dit niet allemaal humanisten zijn?
http://home.planet.nl/~choncoop/nick/Ha ... /hd006.htm
http://home.planet.nl/~choncoop/nick/Ha ... /hd006.htm
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Hoeveel christenen hebben hun geloof vaarwel gezegd het afgelopen jaar? Op islamitische sites lees ik dezelfde kreten over de groei van de islam. Belachelijke items om aan te voeren ter aanmoediging van het eigen geloof.Otter schreef:Toch nog wat goed nieuws tussen alle ellende van de wereld door:
Gegroet
Die getallen zeggen mij niet zoveel. Zeker, het is altijd slecht nieuws om zoiets te horen, maar aan de andere kant, moet het een en ander ook wel even genuanceerd worden. Ten eerste zegt dit natuurlijk niets over het waarheidsgehalte van het Christendom, maar dat wist je zelf denk ik ook wel.Otter schreef:Het aantal moslims groet met 1.9% per jaar nog sterker (1.3% v/h christendom)Hoeveel Hindoestanen, Boeddhisten, Moslims etc. zijn er bij gekomen? In de USA zijn de boeddhisten en moslims de snelst groeiende beweging.
In totaal zijn er nu ongeveer 1.3 miljard moslims. Met deze groei zal het nog enkele decennia duren voordat het aantal moslims het aantal christenen overstijgt.
Ten tweede, wat misschien nog wel veel belangrijker is, is het feit dat heel veel mensen als kind worden gedoopt, en daarom geadministreerd staan als christenen, maar zich inmiddels kunnen hebben bekeerd tot een ander geloof, of helemaal niet meer geloven.
Ik ben als kind óók gedoopt, en waarschijnlijk sta ik in die archieven nog steeds vermeld, maar inmiddels ben ik een ongelovige geworden.
Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Je haalt me de woorden uit mijn mond. OOk ik sta nog als zodanig geregistreerd. De kerk is zoals bekend een insituut die ook nogal achter de feiten aanloop en zeker technische niet bij de tijd is. Ik heb al diverse pogingen ondernomen me bij de kerk uit te laten schrijven maar tot nu toe zonder succes.Devious schreef:wat misschien nog wel veel belangrijker is, is het feit dat heel veel mensen als kind worden gedoopt, en daarom geadministreerd staan als christenen, maar zich inmiddels kunnen hebben bekeerd tot een ander geloof, of helemaal niet meer geloven.
Ik ben als kind óók gedoopt, en waarschijnlijk sta ik in die archieven nog steeds vermeld, maar inmiddels ben ik een ongelovige geworden.
Bij ons in de bus valt nog steeds het kerkblaadje. grrrrr.
In de kerk zelf kom ik uiteraard al tientallen jaren niet meer.
De vraag is dus ook: Wat is de bron voor die cijfers. Gemeentelijke registers, kerkelijke registers, steekproeven al la Maurice de Hond
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Ik ben niet gedoopt maar werd ook regelmatig lastig gevallen met blaadjes en figuren aan de deur en dus ook ik stond geregistreerd ook al heb ik nog nooit iets van die onzin geloofd en ben dus nog nooit naar de kerk geweest (om tegen een denkbeeldig figuur aan te spreken).
Mijn beide broers en m'n zuster zijn wel gedoopt maar zijn ook totaal niet gelovig. Dussuh, otter, je kunt er al weer 4 schrappen.
Mijn beide broers en m'n zuster zijn wel gedoopt maar zijn ook totaal niet gelovig. Dussuh, otter, je kunt er al weer 4 schrappen.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
En dat staat bij het goede nieuws? in principe staan er (christelijk gezien dan) momenteelOtter schreef:Toch nog wat goed nieuws tussen alle ellende van de wereld door:
Gegroet
nog altijd 431.648.5192 mensen in de rij voor enkele reis hel.
groetjes.
Als je 'ontdopen' in google zoekt kom je op allerlei fora terecht.GH schreef: Ik heb al diverse pogingen ondernomen me bij de kerk uit te laten schrijven maar tot nu toe zonder succes.
Men is het er vaak niet over eens of dat wel kan?, ik dacht van wel.
Het is niet een louter symbolisch gebaar want de Kerk krijgt subsidies naargelang hun aantal leden in het doopregister.
Blijkbaar kan het voor de kerk niet omdat je gedoopt bent voor het leven net zoals je getrouwd bent voor het leven.
Ergens anders las ik dat wanneer je je laat ontdopen, het bisdom je wel zegt dat je uit het doopregister bent geschrapt maar dat ze die cijfers niet doorgeven naar de overheid omwille van de subsidies.
Men moet het er vast hier op dit forum al over gehad hebben, waar?
GH, hoe heb je dat geprobeerd en waarom lukt het niet?
op een forum van het nieuwsblad merkte iemand op:
De katholieke kerk gebruikt totaal subjectieve gegevens om haar maatschappelijke positie - en de ruim 84% van het eredienstenbudget - te rechtvaardigen. Het aantal doopsels is daar een mooi voorbeeld van. Als het over euthanasie gaat spreekt kardinaal Danneels van wilsonbekwamen. Een baby van enkele dagen of weken oud is blijkbaar wilsbekwaam genoeg om middels een paar druppels water een levenslange katholieke stempel opgeplakt te krijgen. Moest elke gedoopte vrijzinnige de moeite doen zich te laten ontdopen zouden we pas echt zien wat het draagvlak van Daneels en co. nog is.
Sven Maes